Principii Functionare ESP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    ESP are captor de acceleratie transversala si viteza de giratie, plasat undeva pe langa centrul masinii, langa frana de mana. Si merge mai bine cand conduci si nu franezi....
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • #32
      Originally posted by einstein1984 View Post
      Opreste injectia... Nu regleaza turatia ci cuplul acestuia.
      si turatia...pentru ca nu se mai tureaza

      in fine ii taie cuplul ca sa nu aibe cu ce sa urce in ture

      Comment


      • #33
        Nu stiu sigur cum e treaba. Cred ca difera si in functie de tipul tractiunii, cutie, anul fabricatiei. La BMW, daca am sistemele pornite si ma blochez in zapada, spre exemplu, imi ia tot "maul", adica motorul merge, e cuplata in viteza si ma dau jos din masina, uitandu-ma la ea. Cutia e manuala.
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • #34
          Turatia motorului e functie de cuplul dezvoltat intr-un moment si rezistentele reduse la volant. Injectia si ESP-ul (prin intermediul ECU injectie) actioneaza asupra cuplului motor.
          darkside, idem pentru peugeot 307, dar ala invartea rotile pe gheata.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • #35
            La ce te referi prin rezistentele reduse la volant ?

            Comment


            • #36
              Daca la o anume pozitie a pedalei de accleratie (adica sarcina motor adica cuplu) si aceiasi treapta de viteza panta drumului creste, scade turatia? Scade, si nu pentru ca ai modificat tu pozitia pedalei ci au crescut rezistentele. Daca debraiezi (rezistenta devine 0), motorul se ambaleaza daca nu eliberezi pedala.
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • #37
                Am inteles. Asta am dorit si eu sa explic.

                De exemplu K4M scoate 148 Nm la 3750 rpm. Probabil ii scoate in sarcina ( treapta 4 cu pedala blana ). Pe liber la 4000 rpm cu siguranta nu are 148 Nm

                Comment


                • #38
                  pai inseamna ca nici in treapta a 4-a de viteza la 3750 rpm nu are cuplul de 148 nm?!?!?
                  Fuarte Nervos !!!

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by alessandro View Post
                    Am inteles. Asta am dorit si eu sa explic.

                    De exemplu K4M scoate 148 Nm la 3750 rpm. Probabil ii scoate in sarcina ( treapta 4 cu pedala blana ). Pe liber la 4000 rpm cu siguranta nu are 148 Nm
                    Ce legatura are cuplul motorului, cu cuplul la roata?
                    Evident ca este in sarcina, ca doar asa poti verifica. Cu ce se masoara cuplul motorului? Nu conectand motorul la o anexa ce opune rezistenta? Deci, motorul este in sarcina si nu se invarte inert, existand ceva care ii numara rotatiile vilbrochenului, apoi imparte la bunica, si iese cuplul Sau poate ma insel.

                    Comment


                    • #40
                      @ nervii mei

                      Daca merg cu treapta 4 la 3750rpm constant pe plat, cu siguranta motorul nu livreaza 148 Nm

                      La wot motorul da tot ce poate indiferent de treapta de viteza.

                      Sent from my GT-B5330 using Forum Runner

                      Comment


                      • #41
                        ESP-ul are un senzor combinat in plus fata de senzorii turatie roata care ii are ABS-ul (exact cum a scris einstein)+senzor unghi volan + niste electrovane in plus fata de blocul ABS. In acest ESP sau sisteme similare denumite comercial in alte moduri este integrat si Traction Controlul. ESP-ul cand constata ca traiectoria masinii este alta fata de cea dictata de sofer actioneaza in sensul reducerii acceleratiei (taie acceleratia) si franeaza una din rotile din spate in ideea de a incerca sa aduca masina pe traiectoria dorita. Aceleasi sisteme inglobate in ESP pot reduce cuplul cand se sesizeaza patinarea sau functia traction control care incearca sa franeze roata care patineaza in ideea de a trimite forta catre alta roata care are aderenta mai mare. Exista limite totusi nu va ganditi ca iesi din orice cu asta. O alta functie interesanta si singura care accelereaza motorul si nu reduce turatia este prezenta in special pe la BMW sau masini cu propulsie (tractiune spate). Acolo daca nu esti inspirat si ii tragi o frana de motor puternica la viteza maricica risti sa te rasucesti ca si cum ai trage frana de mana.
                        Piese premium Dacia Logan, Sandero, Duster
                        Consumabile tinichigerie/vopsitorie IXELL,piese schimb

                        Comment


                        • #42
                          MSR (denumirea de la BOsch pentru controlul franei de motor) face si Dusterul si Octavia cu tractiune fata, nu e exclusiv BMW.
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • #43
                            Eu la mazda am DSC( include TCS) si ABS(EBD, EBA, ESS) iar in combinatie cu anvelope bune(vara toyo si iarna dunlop) chiar isi fac treaba foarte bine. Cel putin iarna, daca mergi cu grija, nu ai treaba si mai ales sa nu incerci sa o redresezi tu pe sistemul clasic ca atunci nu mai stie ce sa faca si nu mai gandeste bine. Cel putin la mine in manual, la descrierea DSC-ului apare numai (!) si scrie sa am mare grija ca sistemul DSC nu inseamna ca te poate salva daca tu mergi ca nebunul si jos e sticla. Oricum eu sunt de acord cu echiparea standard, cel putin eu in 2009 cand am cumparat masina, ESP-ul a fost factorul de decizie intre corolla si mazda 3.
                            zoom-zoom

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google