Wastegate, Acum Home Made

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    am sa-mi spun si io o leaca parerea ...
    1- faza cu 98 cp se poate pt ca unele masini au din fabrica mai muti cp decat cei scrisi si cu putin efort si bani mai pui catziva
    2- ala cu audi de 400 cp tu crezi ca acesti cai cresc in intersectii??? sau da cum e romanul daca se duce la un service si ala te prosteste si-ti pune o piulita si zice ca ai 400 cp el se duce pe bulevard si se lauda ca are 400 cp dar stii in realitate ce inseamna 400cp??????cam greu de spus nu??
    3-cu tija magica ....cred ca nu prea are rost sa o modifici acea tija daca nu iti schimbi si instalatia de la intercooler inclusiv radiatorul cu unul mai mare

    Comment


    • #77
      Hec ai mare dreptate. Eu in ruptul capului nu as face asa ceva niciodata. Practica prin acea operatie, micsorati durata de viata a turbinei considerabil. Cind au proiectat motorul ei au facut un compromis intre performanta si fiabilitate.

      Spuneti si voi acum. De ce credeti ca la motorul de 85 de cai au montat alta turbina fata de cel de 70 de cai. Nu credeati ca ar fi fost mai usor din soft. Puteau face asta si din soft, dar fiabilitatea acelui motpr se ducea de rapa. De aceea a montat alta turbina, la care by-pass-ul nu mai e controlat direct de presiunea din galeria de admisie prin presiune. La cel de 85 de cai, by-pass-ul (west-gate-ul), este controlat prin vacum direct de calculatorul de motor.


      Asa ca va recomand sa nu va jucati la acele reglaje.

      Comment


      • #78
        bine zis adicata multi dintre ''romani "cred ca inginerii astia care au proiectat aceste lucruri sunt niste prosti iar ei sunt o sec ai destepti ....dar asta e parerea lor ..ok maresti puterea dar cu ce riscuri???si nu probabile.....ci sigure adik o sa cada turbina mult mai repede si pe urma o sa zicetzi."o ce prosti sunt astia au facut o masina de rahat!!!" daca vreti performanta scoateti fratilor piesele stok si puneti unele care sunt facute pt asa ceva si nu va asteptati sa va tzina motorul o viatza ca la masinile normale......

        Comment


        • #79
          Originally posted by adicata2003 View Post
          Hec ai mare dreptate. Eu in ruptul capului nu as face asa ceva niciodata. Practica prin acea operatie, micsorati durata de viata a turbinei considerabil. Cind au proiectat motorul ei au facut un compromis intre performanta si fiabilitate.

          Spuneti si voi acum. De ce credeti ca la motorul de 85 de cai au montat alta turbina fata de cel de 70 de cai. Nu credeati ca ar fi fost mai usor din soft. Puteau face asta si din soft, dar fiabilitatea acelui motpr se ducea de rapa. De aceea a montat alta turbina, la care by-pass-ul nu mai e controlat direct de presiunea din galeria de admisie prin presiune. La cel de 85 de cai, by-pass-ul (west-gate-ul), este controlat prin vacum direct de calculatorul de motor.


          Asa ca va recomand sa nu va jucati la acele reglaje.
          toate masinile au acea valva care iti controleaza presiunea in turbina .Acea valva este actionata de ecu ,cand se apropie sau chiar depaste presiunea ... valva respectiva comanda deschiderea wastegateului care stabilizeaza presiunea la o anumita valoare... de acolo fenoment de overboost ...Stabilizarea se face, in momentul in care wastegateul se deschide,gazele ocolesc turbina,si merg direct in evacuare,mentinandu`se astfel o presiune constanta.Nu stiu ce te face sa crezi ca turbina de pe 85 cp e diferita de aia de 70 cp, eu nu pot sa afirm chestia asta ca nu stiu... si nici sa ma iau dupa ce zice orice cretin in serviceurile dacia.
          Cu alte cuvinte,chiar daca va jucati cu wastegateul , masina are o valva electronica comanda de ecu in momentul in care presiunea depaseste valoarea din ECU din cate stiu eu 1.5 bar , si o aduce automat la valoarea stabilita de ECU ,lucru confirmat prin aprinderea becului de avarie din bord , si revenirea la normal cand se stabilizeaza la valoarea ce e ok ,lucru existent la toate masinile turbo care le-am cunoscut eu pana acum .
          In alta ordine de idei ... orice turbina are si wastegate...nu trebuie neaparat sa pui alta turbina ca sa ii controlezi presiunea electronic.Valva electronica este legata la ecu si are 2 sau 3 furtune de vacum in ea ... unu de pe turbina , unu de pe traseul de admisie sunt cele mai importante...
          Un lucru e adevarat,presiunea mai mare scade fiabilitatea turbinei,asta e ...mai multa putere...alte compromisuri.Un user la care i-am vandut un ceas de boost avea 1.1 bar presiunea din fabrica,fara sa modifice omul nimic ,normal din fabrica e 0.8-0.9
          Marii ingineri astia de la dacia , nu de prosti au pust limita in 1.5 bar,altfel o puneau in 0.5 sa ai turbina toata viata...sau surpriza sa te trezesti dupa cateva luni ca e plina de calamina si ca o poti arunca din cauza ca ai "protejat-o" prea mult .Mersul batraneste omoara turbina... fie ca va convine sau nu ...asta este.Cat despre piesele alea de upgrade... nu sunt doar niste piese de fabrica o idee mai mari de pe alte masini dar care dau performante mai mari .
          Si inca ceva despre extramega inginerii astia ce proiecteaza motoare bestiale ... de ce dracu au lasat sistemul de injectie delphi pe loganele diesel cand se stie ca la noi motorina e foarte proasta si o sa se schimbe in draci injectoare si pompe de motorina care costa cat un sfert de masina ?
          Ca sa mai raspund la o intrebare, tija magica iti creste presiunea ce o face turbina ...
          Un intercooler mai mare , inseamna un lag o idee mai mare ,adica turbina o bage aer in admisie o idee mai tarziu ...probabil insesizabil ...si la o presiune o idee mai mica din cauza intercoolerului mai mare... castigul per total este...ca aerul respectiv trecand printr-un intercooler mai mare...cantitatea de aer racit este mai mare...deci intra aer mai rece in motor ...arderea e "mai completa" din cauza ca este oxigen mai mult,deci nu prea are legatura una cu alta,asa ca ...sa-l lasam pe cred ,parca sau asa am auzit io de la un mecanic ce repara inainte 1310 cu turbo...
          Last edited by Cristi_Xp; 22 January 2010, 07:24.
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #80
            Xp-ule cred ca trebuie sa mai te documentezi putin ca sa mai scri vreun roman pe aici. Acea electrovalva de comanda a turbinei (valva pilot in termenii mecanicilor dacia) lipseste cu desavarsire pe motorul de 70 de cai

            Turbina de pe motorul de 70 de cai functioneaza astfel
            din galeria de admisie pleaca un furtunel ce duce direct in capsula de comanda de presiune a turbinei. Cand presiunea din galerie creste prea mult, aceea presiune se afle si in furtunel si implicit in capsula si prin intermediul printr-o tija (ce se regleaza la calibrarea turbinei - aici se joaca baietii de mai sus) face sa se deschida west-gate-ul. Cand presiunea scade se intimpla invers. Practic este un sistem de autoreglare in bucla inchisa mecanic. Nu are nimic electronic in acest reglaj.
            Daca baietii regleaza aceasta tija pot face sa se deschida mai tarziu si astfel sa creasca presiunea debitata de turbina.

            La motorul de 85 de cai este cu totul altfel.

            Din furtunul care duce de la pompa de vacum la servofrana pleaca un furtunel (cu vacum) la electrovalva de comanda a turbinei apoi la capsula (de data aceasta vacumatica) a turbinei. Cind se creaza presiune in galeria de admisie, uce citeste acest lucru printr-un senzor de presiune. Atunci uce da comanda la electrovalva si aceasta duce vacum la capsula deschizind west gate-ul. La acest sistem presiunea este mult mai bine si direct gestionata de uce. De mentionat este faptul ca la acest sistem comanda se face prin vacum fata de ce de 70 de cai unde comanda este facuta prin presiune, presiune debitata chiar de ea.




            Replica ta precum ca mersul batraneste omoara turbina este valabila mai ales la turbinele cu geometrie variabila. La aceste turbine, daca partea variabila a turbinei nu lucreaza pe tuata "suprafata" sa de lucru se poate bloca.

            La west gate nu am intalnit niciodata sa se blocheze.Lucrez in domeniu de 7 ani si nu am schimbat niciodata vreo turbina cu west-gate-ul blocat. QAcestea nu se blocheaza pt ca are doar o piesa in miscare la sistemul west gate.

            O intrebare;
            Care turbina se uzeaza mai repede
            una care 80..90 % functioneaza la 17000....19000 rot/min sau una care lucreaza la 10000...12000 rot/min.

            Va spun eu, acea turat mult va ceda prima. Este bine ca din cand in cand sa-i dai cate o "talpa". Dar nu s-o ti mereu in turatii ridicate. Si inca ceva la turatii ridicate si temperaturila degajate sunt pe masura.


            Aaaa, mi-am adus aminte. Diferenta intre motorul de 65 cai si cel de 70 este acela ca pe cel de 70 nde cai a fost montat un intercooler. Functionarea turbinei este aceeasi.

            PS scuze si eu am scris un roman.
            Last edited by adicata2003; 22 January 2010, 18:12.

            Comment


            • #81
              am testat la diesele de 65 cp si 70 cp de mi-a venit acru dupa ce au modificat wastegateu . De fiecare data cand presiunea ajunge la 1.5 bar ...pentru 1-2 secunde... se aprinde becul de avarie ...si in momentul acela presiunea scade fix la 1 bar .
              Cu scuzele de rigoare,pot sa spun ca boostul nu este controlat de o supapa electronica,dar este controlat de ecu ... la 1.5 bar masina intra in safe mode,la o valoare de presiune determinata de ecu ,deci se joaca cu amestecul si se reduce presiunea.
              Am contrazis afirmatia,pentru ca mi s-a parut absurd ca o masina fabricata din 2010 sa nu aibe nici o masura de siguranta in care ecu sa poata interveni in caz de boost prea mare.
              Cat despre wastegate ... orice turbina il are ... valva electronica se pune in completare si cand ecu ii da semnal se joaca cu wastegateul ,chestie care se poate pune pe orice turbina.La fel se poate pune boostcontroller manual sau electronic
              p.s. wastegate... nu poarta de vest :P
              n-am scris eu niciunde ca se blocheaza wastegateul, si uite ca eu cu o singura masina turbo m-am intalnit...si am patit sa se blocheze
              cat despre uzatul turbinelor ... mai trebuie schimbate multe seturi de injectoare pana apuci sa omori o turbina .
              la 70 cp probabil furtunul de la wastegate este unit cu furtunul de la turbina,si atunci singurul control este wastegateul si ecu care intra in safe mode la 1.5 bar singurul lucru care ar trebui luat in seama este ca furtunele de admisie nu prea sunt facute sa reziste la presiuni asa mari ...si cam bubuie ...
              Last edited by Cristi_Xp; 22 January 2010, 21:50.
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • #82
                apropo de injectoare poate stiati sau poate nu dar aceleasi injectoare care sunt pe logan sunt si pe ford 2.0 tdci si mai sunt cateva masini ......acu sa mai spun ce am mai auzit asta fiind neoficial ca astia la fabricarea injectoarelor ies 3 tipuri de calitate A best B medium C low....si cica astia pun pe masinile noi cele mai slabe ca pe urma tu sa le mai faci lor vanzare (asta fiind barfa zic si eu ce am auzit nu aruncati cu pietre-n mine)iar a 2-ua barfa auzita e ca delphi recomanda schimbarea duzelor din injectoare la 50.000 km iar la 100.000 km schimbarea toatala a injectorului ....acu revenind la turbina deci ....un intercooler mai mare aer rece si ardere completa deci nu si putere mai mare???2-sincer si mie imi pare cam o prostioara modificarea tijei pt 3 caiutzi vrei ceva cu adevarat schimba frate turbina si toata instalatia de la intercooler inclusiv intercooler-ul si atunci o sa ai rezultate

                Comment


                • #83
                  In afara de barfe, total de acord.

                  Comment


                  • #84
                    la logan nu injectoarele sunt problema ... ci pompa care face pilitura si depuneri pe injectoare.Prin ardere "mai completa" se subintelege un castig de putere,teoretic fiecare grad cu care scazi temperatura din admisie inseamna mai multa putere,amestec mai bogat in oxigen,rezulta ardere mai buna .
                    Nu sunt doar 3 caluti pentru ca totusi se ajunge de la presiune de 0.8 la presiune de pana la 1.5 bar,majoritatea care fac asta o fac sa scape de fum,dar odata cu scapatul de fum...aia inseamna ca motorina se arde... si daca se arde...inseamna ca rezulta putere ,si probabil cu un soft ce da un pic mai multa motorina ... se ajunge la un pic mai multa putere. .Si turbina are o limita, ce se ajunge peste e turbina mai mare...
                    astea sunt modificari de stage 1 , in ideea ca se ramane pe turbina de fabrica.
                    Daca se vrea ceva mai hardcore se trece la alta turbina mai mare, injectoare mai mari ,soft mai agresiv
                    discutiile de genul...la ce nu pui nu stiu ce mai mare... ajungi in final la intrebarea...de ce nu ti-ai luat lancer evo? si cand o sa iti iei ... o sa il vrei de 600 cp , nu de 280
                    Last edited by Cristi_Xp; 23 January 2010, 01:43.
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #85
                      Daca deschizi o carte de termotehnica o sa vezi acolo motivul pentru care cu cat aerul admis are o temperatura mai mica cu cat lucrul mecanic rezultat e mai mare.
                      Practic un motor termic este o transformare adiabata.

                      Comment


                      • #86
                        Pentru ca turbina 'sa tina' trebuie sa fie exploatata corespunzator. Adica dupa ce ii dai talpa sau dupa un drum destul de lung motorul mai trebuie lasat cam 2-3 minunte la relanti inaite de a fi oprit pentru a se raci paletele turbinei. Altfel dupa un timp cedeaza. Multi nu respecta asa ceva
                        pot aparea probleme la turbosuflanta daca motorul aflat la turatie maxima este oprit busc

                        Comment


                        • #87
                          nu neaparat la relanti ... este ok si sa mergi constant frumos 2-3 minute ...
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by johan View Post
                            Pentru ca turbina 'sa tina' trebuie sa fie exploatata corespunzator. Adica dupa ce ii dai talpa sau dupa un drum destul de lung motorul mai trebuie lasat cam 2-3 minunte la relanti inaite de a fi oprit pentru a se raci paletele turbinei. Altfel dupa un timp cedeaza. Multi nu respecta asa ceva
                            pot aparea probleme la turbosuflanta daca motorul aflat la turatie maxima este oprit busc
                            Johan, daca turezi motorul brusc si opresti motorul imediat, riscul sa cada turbina este foarte mare. Iti explic eu de ce. Daca ii dai talpa, turbina atinge si 20000 rot/min. Daca in momentul ala tu ai oprit motorul, presiunea de ulei la nivelul axului turbinei, se duce la 0. Va dati seama ce se intampla cu acel lagar. Asa ca atentie mare. Ori de cate ori opriti motorul, cel mai bine el trebuie sa sa faca din pozitia relanti.

                            Comment


                            • #89
                              cred ca se referea la faptul ca sa opresti masina dupa ce ai incins`o un pic
                              si oricum,cel putin la al meu benzinar daca ii dau 6000 rpm si iau contactul... nu se opreste pana nu ajunge la 0 turatia.
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment


                              • #90
                                Niste recomandari aici http://www.turbocenter.ro/services/maintenance/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google