Reglaj Culbutori Preference 1.4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reglaj Culbutori Preference 1.4

    Am facut azi o verificare-reglare a jocului culbutori-supape. Masinuta are aproape 31.000 km. Am facut cateva poze, poate o fi cineva interesat.
    Prima miscare a fost sa scot bornele bateriei. Apoi pentru a evita dureri de spate datorita pozitiei motociclistului am ridicat cu juma de metru fata masinutei pe niste butuci. Motorul trebuie sa fie rece.
    Am demontat cutia filtrului de aer, fisele, bobina de inductie si pentru a putea invarti usor arborele cotit am scos si bujiile. Se recomanda suflarea cu ajutorul aerului comprimat a mustelor moarte si a prafului din locasurile bujiilor inainte de demontare, altfel toata mizeria cade in clindru. In lipsa am suflat cu ajutorului unui furtunas mizeria.
    Am scos firele de la alternator si inca o siguranta de langa rampa injectoarelor pentru a putea feri legatura de cabluri care trece peste capacul culbutorilor.
    Am desfacut cele 8 suruburi care tin capacul culbutorilor si a aparut problema invartirii arborelui cotit. Nu ajungeamn cu o fixa de 18 sa invart surubul fuliei din cauza spatiului stramt, am indoit o inelara cu cot dar tot nu era pozitie convenabila de lucru, asa ca am dat jos roata fata din partea pasagerului si cu ajutorul unui clichet cu prelungitor cu tubulara de 18 am reusit sa invart confortabil fulia arborelui cotit si in acelasi timp sa vad si pozitia camelor care ataca culbutorii. Am aplicat regula din "Manualul de reparatii Logan"- Metoda supapei de evacuare deschisa la maxim. Supapele de admisie erau aduse la 0.10 stramt, adica cu putin efort se putea trece lera de 0.10 printre culbutor si capul supapei. La o singura supapa trecea usor, am luat masuri. La cele de evacuare jocurile erau stranse cam tare, nu trecea nici lera de 0.20 si in manualul de reparatii scrie ca trebuie sa aiba 0.25-0.30. Am reglat la toate sa poata trece lera de 0.25 fortat. Reglajul l-am facut cu ajutorul unei chei de 10 si a patentului. Deci am adus totul la 0.10 admisie si 0.25 evacuare.
    Am sters bine de ulei apoi partea superioara a chilasei (oglinda pe care sta garnitura capacului culbutorilor), garnitura pe ambele fete si partea inferioara a capacului culbutorilor si ca sa nu dau bani aiurea pe-o garnitura noua (daca se remonteaza cea veche se poate sa se prelinga ulei pe blocul motor) am tras un snur de silicon pe ambele fete ale garniturii. Am lasat 10 minute si am remontat capacul, strangerea se face in ordinea precizata in "manualul de reparatii". Daca as stii cum sa postez numai cele 2 foi din manual cu referire la jocul culbutorilor as face-o dar nu ma pricep.
    Daca deranjeaza privirii siliconul ce iasa printre capacul culbutorilor si chiulasa se poate indeparta dupa intarire.
    Am pornit apoi motorul, parca mergea mai rotund la ralanti si apoi pe drum a ramas acelasi demaraj la schimbarea vitezelor, dar parca accelera o idee mai bine. Poate fi doar o parere.
    Deci daca nu am facut ceva bun, atunci rau nu am facut sigur.
    Attached Files

  • #2
    Eu am reglat 0.12 pe admisie si 0.22 pe evacuare.Am masurat si inainte sa ii reglez aveam 0.27 pe evacuare si 0.20 pe admisie(foarte slabi).Ideal ar fi sa ii strangi cu o cheie dinamometrica,la cuplu corespunzator sa nu se mai slabeasca in timp sau sa nu fie nici prea stransi.Aceiasi chestie am simtit si eu,merge mai rotund motoru la relantiu si in sarcina.
    AG 16 Y M A

    Comment


    • #3
      multumim pentru tutorial
      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

      Comment


      • #4
        @Urs, nu era mai corect sa schimbi garnitura aia? In rest, o treaba buna!

        Comment


        • #5
          nu`i cine stie ce,si daca e silicon pus pe langa nu scapa ... ca nu e presiune asa mare .
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • #6
            La diesel tot asa se face?

            Comment


            • #7
              Originally posted by vasile78 View Post
              @Urs, nu era mai corect sa schimbi garnitura aia? In rest, o treaba buna!
              Asa-i dom Vasile, era mai bine, dar e vreo 80 Ron si siliconul e 7 Ron. Oricum dupa cum a spus si Cristi_Xp in afara aspectului, aceeasi treaba o face si siliconul, adica nu lasa sa scape uleiul afara si sa se prelinga pe blocul motor.
              La diesel nu stiu daca e la fel, dar in manualul de reparatii logan am vazut ca operatiunea e valabila pentru motoarele K7J, si 700 sau 701 sau 710 [=taiat cu o linie] (nu stiu ce inseeamna) K7M, si 702 sau 703 sau 704 sau 710 sau 720 sau 744 sau 745 sau 746 sau 790. Uita-te in cartea de identitate la masinuta ta si daca ai unul din aceste coduri la tipul motor, foarte probabil sa fie la fel, dar nu bag mana-n foc, nu am vazut niciodata un motor logan diesel desfacut.

              Comment


              • #8
                eu am 82000km cu ea si nu am avut probleme! ideea e ca as face si eu asa ceva daca mas pricepe! nu zic ca nu stiu sa desfac si un la loc dar cu reglajul stau prost! !!
                chiar se simte cand motorul e in sarcina??
                sigpichttp://www.loganclub.ro/forum/newthread.php?do=newthread&f=6

                Comment


                • #9
                  = taiat cu o linie inseamna ca nu e egal ) adica nu e acelasi lucru ...dar chiulasa de K7M e aceeasi cui K7J
                  Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                  Comment


                  • #10
                    Personal nu am simtit mari diferente, ele sunt mai mult de ordin psihologic, dar in urma reglajului vei eficientiza arderea benzinei. Se fa face mai bine umplerea cilindrului si de asemeni arderea va fi completa, nu ca de exemplu in cazul unui joc prea mic la supapa de evacuare cand se va deschide putin mai rapid, cand inca gazele arse exercita presiune mare pentru impingerea in jos a pistonului. E o parere.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Urs View Post
                      ...................si in manualul de reparatii scrie ca trebuie sa aiba 0.25-0.30. Am reglat la toate sa poata trece lera de 0.25 fortat. ................. Deci am adus totul la 0.10 admisie si 0.25 evacuare.
                      ............................
                      Ai facut totul OK (la fel am procedat si eu, metoda e 100% buna) , o mica precizare: pe reglaj evacuare spre exemplu, pentru un mai bun control al distantei - se regleaza astfel incat lera de 0,25 sa intre intre supapa si culbutor si cea de 30 sa NU intre, asfel sigurat acolo vei avea un 0,25-0,26 mm distanta.
                      Daca faci sa intre fortat cea de 0,25 (nu tre sa intre fortat, decalbrezi si lera) , n-ai de unde sa stii ca cea de 0,3 intra sau nu, e doar o treaba de precizie mai buna pana la urma.
                      La fel pe adimisie: se regleaza ca lera de 0,1 mm sa intre si verificare cu lera de 0,15 mm sa nu intre.

                      Comment


                      • #12
                        Multumesc Octavian. Am de gand sa fac odata pe an aceasta operatie, asa ca aplic data viitoare indicatiile tale. Ideea mea era mai mult de verificare, credeam ca jocurile nu s-au modificat in 30.000 km si am ocazia sa vad cum au fost reglati culbutorii din fabrica si numaidecat din fabrica vin reglati corect.. Dar se pare ca trebuia sa las jocurile mai mari la evacuare, cum scrie de altfel in manualul de reparatii (0,25-0,30). Multumesc.

                        Comment


                        • #13
                          cum se manifesta cand trebuie sa reglezi curbutoriiam 60000 si masina merge bine cred eu

                          Comment


                          • #14
                            Eu nu am dat cu silicon pe garnitura de la capac culbutori si nu curge deloc.

                            Comment


                            • #15
                              Eu am desfacut de treo ori capacu de la culbutori (de doua ori la mester care i-a reglat ca curu-trepida rau la ralanti- si mai o data eu, reglat ca la carte) si n-am pus nici un fel de silicon, strans cat trebuie capacul si nu transpira.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google