Verificare Bujii Incandescente

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    astea sunt si pozele
    Attached Files

    Comment


    • #47
      la 1099 ai rezistenta de 1 k si la 002 ai rezistenta zero (aproape),daca ai aparat cu buzzer la 002 trebuia sa sune ceea ce inseamna ca ai continuitate

      Comment


      • #48
        nu am aparat cu buzzer dar daca ating firele de la aparat intre ele arata 002 sa inteleg ca bujia aia care arata 1099 nu merge

        Comment


        • #49
          Salutare!
          Astazi mi-am schimbat si eu bujiile incandescente.
          Le-am verificat cu un multimetru digital, din 4 trei erau kaput. Abia mai pornea biata de ea. La mine a fost simplu, am folosit doar tubulara lunga si subtire in carne de 10 cu prelungitor si clicket( nu am fost nevoit sa dau la o parte gheara de siguranta a injectorului). Am mai folosit dupa ce le-am achizitionat si am parcat masina in garaj, WD-40, spray, si am lasat-o asa vreo ora, timp in care s-o si racit.Apoi, cu simt, am purces la desfacerea lor.
          Numai cand le-am pus la loc, ma cam lua cu transpiratie din cauza strangerii, dar am aplicat metoda simtului, desi scria pe cutie ca se strang la 15Nm cuplu, iar patentul cu falci lungi l-am folosit la extragerea lor ca nu-mi incapeau degetele sa apuc bujiile.
          Cand le-am pus la loc, infiletam cu mana bujia, prin intermediul prelungitorului.
          Multa bafta si grija la desfacerea lor. Acolo e baiul cel mare.

          Comment


          • #50
            Majoritatea recomanda schimbarea bujiilor cu motorul rece.
            Da fapt, el trebuie sa fie cald.
            Drept exemplu avem in ograda 2 buc fiecare cu peste 130 kkm (deci sunt ceva bujii schimbate), de fiecare data cu motorul cald operate. La inceput stranse cu bun simt, fara substante, se desfaceau bine (se simtea stranse, dar nu existau emotii la slabire).
            Ulterior, mi-am cumparat un flacon de pasta cu adaos de Cu (Lidl) si o cheie dinamometrica mai mica, cu patrat de 3/8.
            Am fost curios dupa aplicarea celor 2 tratamente - cum se desfac, cum se simt la demontare.

            Parfum!

            Ca piese am folosit tot Beru si ca fapt divers, au rezistat cu mult mai mult decat originalele.
            Am gasit si un film cu procedura unei firme producatoare, acolo recomanda si ei - motor cald (peste 80 de grade) si o cheie dinamometrica cu revers, pentru controlul fortei de rupere. Exista si remediu pentru cele cu "intepeneala"
            https://www.youtube.com/watch?v=W9lzWWGj8LM&t=125s
            Logan Ambition-dCi, 70 CP; C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie sigpic

            Comment


            • #51
              Originally posted by valioglu View Post
              Nu trebuie sa stati deloc. Daca aveti de dezghetat e ok, dar in mod normal se poate rula imediat. Presiunea la ulei e normala in cateva secunde. Restul e carburant irosit, motor care se incalzeste mai greu, vapori de benzina in ulei.
              Cititi manualul cum ar spune un binecunoscut si foarte informat user de pe acest forum.
              Avantaj diesel, are rezistenta electrica pe climatizare sibujii ce continua sa functioneze si dupa pornirea motorului.
              Citatul de mai sus este esenta, cel mai ok fata de motor.
              Cu un aspect nu sunt de acord, bujiile incandescente-comportamentul-functionarea lor este dictata de temperaturile exterioare, momentul de varf, temperatura maxima o ating pentru start, apoi incep sa se raceasca destul de repede, asadar nu putem spune ca ajuta motorul rece, dupa pornire.
              Logan Ambition-dCi, 70 CP; C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie sigpic

              Comment


              • #52
                Originally posted by valioglu
                Bujiile la motoarele diesel moderne functioneaza dupa pornirea motorului o perioada. Uite de exemplu, la descrierea bujiilor pentru diesel este mentionata capacitatea postincandescenta.
                https://www.epiesa.ro/bujie-incandes...odid-56533819/
                Uite si un articol in care iti explica cum functioneaza post incandescenta.
                http://www.e-automobile.ro/categorie...ndescenta.html
                OK, am mutat posturile pe un topic care are legatura cu aceasta tema.
                Am sareta din dotare de ani buni, m-a preocupat subiectul acesta, am testat diverse, asadar nu mi-e strain deloc.
                Evident ca nu se racesc instant (am scris si eu mai sus), de aceea se vorbeste de o capacitate postincandescenta, este mai mult reziduala.
                Cat despre functionalitate si in link este specificat: "poate ajunge și până la 180 secunde", asta inseamna cazuri extreme, iar curentul care le alimenteaza nu va fi deloc acelasi precum la start, ratiunea fiind protectia sistemului electric.
                Si cu toate acestea, un auto care face drumuri scurte, mult mai repede uzeaza un ACM, mai greoaie pornirea la rece a unui diesel etc...

                Logan Ambition-dCi, 70 CP; C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie sigpic

                Comment


                • #53
                  Buna ziua!
                  Cand pun contactul martorul din bord bujii incandescente se aprinde, apoi se stinge cateva secunde, si in final se aprinde si ramane aprins.
                  Taman pe invers.
                  Am masurat tensiunea la fisele bujiilor cu cheia in contact, apoi cu contactul pus.
                  Am costatat ca am tensiune 10-11V in permanenta.
                  Ceva pareri, sau remedieri in situatii similare.
                  Multumesc frumos.
                  LOGAN 1,5 DCI, 50 KW/68 CP, AN DE FABRICATIE 2007
                  Last edited by George Geo; 6 December 2020, 17:24.

                  Comment


                  • #54
                    În mare, pentru că nu sunt date alte detalii (model, an, motorizare)

                    Heater plugs:
                    The heater plugs create a hot point in the combustion chamber to improve starting in low temperature conditions.
                    They are also used to improve idle speed stability under some conditions.

                    Heater plug relay:
                    This relay controls the heater plugs when they are activated.

                    The relay is ACTIVE as soon as the ignition is switched on and until the end of prepostheating.
                    The preheating duration varies according to:
                    – The engine coolant temperature,
                    – The atmospheric pressure,
                    – The battery voltage.

                    The relay is INACTIVE when the engine is started and the engine coolant temperature is greater than 80°C.

                    Conformity check with engine stopped and ignition on, or engine running, and engine coolant temperature > 80°C
                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment


                    • #55
                      In postul precedent s-a descris foarte bine si corect modul de functionare.
                      Nu cu mult timp in urma am ajutat un coleg cu Megane3 ce a avut probleme cu bujiile (releul) de preincalzire. Atasez o arhiva Preincalzire.zip cu extrase (in graba acum, sunt mai multe) din documentatie (pentru motorul meu K9K626) legate de subiect si cateva capturi mai relevante, poate sunt de folos.
                      Din cate tin minte erorile pot fi DF025 (0380) Preheater unit diagnostic connection si\sau DF017 (0382) Preheating unit control circuit.
                      (daca am omis sau gresit ceva rog colegii cu mai multa experienta sa ma corecteze)

                      Toate cele bune!
                      Attached Files

                      Comment


                      • #56
                        Si atasat cum ”functioneaza” bujiile (releul) de preincalzire pe masina mea (pornire cu motor rece, a durat cam 30-40 secunde pana a inceput monitorizarea).
                        Attached Files

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Anulare DPF
                        Politica de Securitate Google