Tutorial schimbat bieleta directie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tutorial schimbat bieleta directie

    Am cumparat din toamna lui 2011 toate piesele necesare pentru directie. Desi la ITP mi-au spus ca totul este conform, de cateva saptamani am inceput sa simt o lipsa de precizie in directie, dar nu aveam nici un fel de bataie in volan sau macar sa o aud.
    Asa ca m-am pus si-am schimbat toata directia, printre care si bieletele de la directie.
    De retinut ca nu este neaparat sa demontati capatul de bara pentru a ajunge la bieleta de directie! Este suficient sa slabesti piulita de blocare care imbina cele doua piese, slabesti bieleta si o desfiletezi ulterior din caseta de directie si din capatul de bara. Eu consider ca este mai greu sa faci asa, in special daca noua bieleta de directie este atat de fixa ca si la mine.

    pentru demontarea capatului de bara vezi tutorialul aici
    Last edited by crististreulea; 20 April 2012, 23:18.
    Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

  • #2
    dupa ce ai terminat directia cum era giometria ?ai nimerito??

    Comment


    • #3
      Cel mai bine si sigur o nimeresti la geometrie .
      sigpic

      Comment


      • #4
        da de parca e dart...

        Comment


        • #5
          Ma Cristi esti mare ma, cre' ti-am mai zis asta.

          A trebuit sa refaci geometria?

          Comment


          • #6
            Pot sa adaug cate ceva?

            - recomand sa curatati cu peria de sarma filetele murdare, mai exact acolo unde a dat Cristi cu WD-40, abia pe urma sa desfaceti
            - pornind de la premisa ca bieletele au acelasi pas metric, puteti numara de cate ori desfaceti capatul de bara, infiletandu-l pe cel nou tot cu atatea ture
            - puteti pune un soricel si la capatul ingust al burdufului
            - grija mare cu gheara pt capete de bara, exista riscul sa va strice protectia de cauciuc (util de tinut minte in cazul in care se schimba doar bieleta); si nu se puna mana pe ea!
            - destul de important: puneti pasta de blocare pe filetul bieletei care intra in bara casetei de directie!!

            De laudat initiativa lui Cristi. Bravo!

            Comment


            • #7
              De ce e asa de important sa punem pasta de blocare pe filet?

              Eu voi schimba tot, adica cap bara+bieleta.
              N-am presa...

              Comment


              • #8
                Multumim pentru tutorial, pentru mine e foarte util, nu am schimbat niciodata bieletele si in viitorul apropiat va fi nevoie. Multa sanatate si spor la treaba in viitor !

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Octavian View Post
                  De ce e asa de important sa punem pasta de blocare pe filet?
                  Pentru ca exista vibratii care pot duce la desfacerea bieletei, iar cu directia nu te joci. Riscul e mare.

                  Suruburile de la etrieri vin cu pasta deja aplicata. Placutele se schimba de atatea ori, dar nu v-ati intrebat niciodata de ce e pasta acolo?

                  Comment


                  • #10
                    Da, eu am schimbat placutele de rei ori pana acum si am folosit tot suruburile de cand e masina , fara pasta.
                    Nu e exemplu de urmat )

                    PS: desi am pasta d-aia rosie de suruburi de la un mecanic din reprezentanta...
                    Doar la un prieten cand i-am schimbat placutele, i-am pus pe suruburi si pasta, sa fie asa conform procedurilor.

                    Comment


                    • #11
                      Cum se manifesta o bieleta de directie defecta?

                      Comment


                      • #12
                        Îţi bate sau vibrează direcţia.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Cum adica vibreaza? Imi pocneste cand fac stanga-dreapta de volan pe loc. Pocneste si cand dau stanga si cand dau dreapta din scurt. adica nu fac cursa completa volan. Inseamna ca nu e bieleta. Dar atunci ce naiba mai poate fi? Am dat roata dreapta jos si la miscare de ea stanga dreapta are joc.

                          Comment


                          • #14
                            Puii mei, zice o vorbă, pot fi multe: rulment, pivot, poate chiar bucșa din casetă etc. greu de ghicit
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Fyrestarter View Post
                              Cum adica vibreaza? Imi pocneste cand fac stanga-dreapta de volan pe loc. Pocneste si cand dau stanga si cand dau dreapta din scurt. adica nu fac cursa completa volan. Inseamna ca nu e bieleta. Dar atunci ce naiba mai poate fi? Am dat roata dreapta jos si la miscare de ea stanga dreapta are joc.
                              E bieleta

                              Identic face si la mine, pocneste de zici ca acum se rupe roata, exact la aceleasi manevre.

                              Nu vibreaza (cel putin nu semnificativ) , nu troncane.
                              Daca ar vibra si troncani, atunci este capu de bara.

                              Oricum am de gand sa schimb ambele (am peste 100000 km).

                              Cine schimba primul revine cu impresii, ok? Eu momentan stau rau (chiar rau) cu banii.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google