probleme dacia logan gpl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rampa are 70 000 km.
    Ce se recomanda, reparatie cu inlocuire pistonase sau inlocuire rampa cu totul?
    Last edited by mgrigo2000; 5 July 2019, 11:38.

    Comment


    • Originally posted by mgrigo2000 View Post
      Rampa are 70 000 km.
      Ce se recomanda, reparatie cu inlocuire pistonase sau inlocuire rampa cu totul?
      Se mai poate face vre-o curatare la injectoare fara sa se inlocuiasca nimic?

      Comment


      • Valtek la 70k... Înlocuire dacă ești începător...
        Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
        Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

        Comment


        • Se normalizeaza de la sine timpul de injectie de 99.0 ms la injectorul benzina daca se rezolva problema cu injectoarele GPL sau mai necesita vre-o procedura anume ECU GPL Stag 200 plus?

          Comment


          • Schimbă bre injectoarele... Ți-am scris mai sus ca ECU benzină reacționează când vede o anomalie pe un cilindru... Eventual scoți siguranța vreo 5min...
            Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
            Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

            Comment


            • O intrebare:
              ECU GPL Stag200 Plus si Stag 200 GoFast sunt unul si acelasi lucru sau exista diferente intre ele ? Am vazut pe un magazin virtual ca ar fi acelasi lucru.
              Last edited by mgrigo2000; 5 July 2019, 23:45.

              Comment


              • Același lucru....
                Diagnoza-reparatii-montaj instalatii GPL
                Contact pe site-ul din Profil- infotehnic

                Comment


                • Am incercat sa vad daca problema e de la injectorul de GPL nr 3 (cil. 2) care nu dadea semne de functionare cand ii scoteam si bagam fisa de la bujie, motorul mergand pe GPL. Am inversat furtunele si firele de alimentare de la injectoarele gpl 3 si 4 (numarand de la dreapta la stanga, cilindrii 1 si 2 incepand de la distributie) astfel incat injectorul care nu baga gaz sa intre in cilindrul 1 iar cel care mergea (cilindru 1) sa bage gaz la cilindrul 2 (care nu mergea). Problema a ramas tot la cilindrul 2, care nu mergea inainte. Adica injectorul de GPL 3 care nu mergea (cand baga in cil. 2) bagat in cilindrul 1 merge, iar injectorul gpl 4 bagat in cil. 2( si alimentat de la fisa gpl 3 care nu mergea inainte)tot nu merge,ceea ce ma face sa cred ca nu de la injectoare este problema ci de la comanda pe care o face ECU GPL.
                  Daca pe benzina motorul merge OK poate sa fie problema de la conexiunile de la injectoarele de benzina catre ECU GPL sau e problema de la ECU GPL care citeste eronat timpul de deschidere injector benzina de 99 ms (eroarea din ecu GPL full open injector benzina pe pistonul care nu merge pe GPL si eroare misfire in ecu masina pe acelasi cilindru)?

                  Comment


                  • Salutare,
                    Am citit multe topicuri despre gpl dar nu am gasit rezolvare la problema mea. Masina e logan 2006 de 1.6, instalatie tomasetto stag200 pusa din 2010, are 85.000km de cand are gaz.
                    Totul a pornit de cand s-a pus gaz de la mol, eu pun de la lukoil de obicei si in 9 ani nu am avut probleme, din pacate masina a fost la altcineva. A inceput sa mearga prost pe gaz, dar mai ales dupa ce se incalzea. Initial intrerupea sporadic la relanti si in accelerari cand plecam de jos de la 1200-1400rpm si dadea in nas pana spre 2500rpm, cateodata si cu 1 rateu pe evacuare, apoi era ok pana la 4000rpm. Dupa ce se incalzea mai mult, gen 30min de mers in oras, mergea efectiv in 3, se accelera f prost.
                    Am schimbat urmatoarele:
                    1. Mecanicul a zis ca poate e de la distributie de da rateuri, am schimbat-o, nici o diferenta
                    2. De la gpl au zis sa schimb rampa de injectoare de la gaz, a fost mai bine dupa, merge in 4 insa problema cu intrerupere in relanti, fluctuatiile de turatie si rateul pe evacuare nu au disparut. Dupa schimbatul rampei insa s-a putut circula pe gpl, a fost clar ca era ceva acolo. Apoi cei de la gaz au zis ca pe gpl lor le arata totul perfect, valori injectie, harta, facut calibrare, dat gaz +20% in zona 1000-1400 fara rezultat si nu mai au ce face.....au recomandat verificare aprindere;
                    3. Schimbat bujii cu originale desi aveau doar 14.000km insa nici o diferenta, ba chiar mi se pare ca intrerupe mai rau si frecventa intreruperilor e fix cum da scanteia;
                    4. Schimbat filtrele de la gpl, era murdar rau cel mic insa nici o diferenta dupa.

                    Nu as vrea sa mai schimb bobina si fise ca mi-e teama ca la schimb degeaba, pe benzina merge perfect si la rece, si la cald, absolut nici o problema.
                    Pe gaz in continuare intrerupe in relanti dupa ce se incalzeste, nu se opreste motorul insa fluctueaza turatia, cand dau drumul la AC e mai pronuntata intreruperea, AC-ul ia din puterea motorului si parca nu are gaz suficient insa i-au dat gaz in plus din soft si facea la fel. Si in continuare cand accelerez tare fiind subturat pe la 1400rpm, da in nas si da 1 rateu. Nu stiu ce sa ii mai fac, poate aveti vreo idee. Multumesc

                    Comment


                    • de obicei rateurile in admisie dunt de la aprindere si pe evacuare de la amestec...

                      Comment


                      • Salut.
                        Revin cu problema mea cu instalatie GPL Tomasetto cu Stag 200 Plus.
                        Inainte sa schimb rampa valtek , acum 3 zile, in timp ce mergeam cu masina pe GPL, asa, in 3 pistoane, motorul a inceput sa mearga si mai prost, nu mai tragea deloc nici in treapta 1 sau 2. Am tras pe dreapta si m-am uitat sub capota, sa trag de fisele de la bujii sa vad care cilindru nu merge. Am observat ca la injectorul 3 GPL nu mergea, ca inainte, dar cand sa trag de fisa de la cilindrul corespunzator iinjectorului 1 GPL am atins din greseala cu mana injectorul GPL aferent si m-am fript efectiv. Nici cilindrul aferent acelui injector nu mai dadea semne ca merge la deconectarea bujiei. Am pipait mai bine rampa de GPL si injectorul de care m-am fript era mult mai fierbinte fata de celelalte, efectiv frigea mult mai tare decat tot restul rampei.

                        Am schimbat in cele din urma rampa Valtek cu bobine rosii cu una acelasi model nou nouta si motorul face la fel.
                        Nu am mai pus scannerul pe ECU GPL dar nu am observat nici o schimbare in bine la mersul pe GPL (dupa ce am schimbat rampa doar am lasat motorul la relanty pe GPL, nu am mai circulat deloc). Si cu rampa noua, mers asa prost, 1-2 minute la relanty, injectorul GPL nr. 1 se incinge mai sa ia foc, mult mai tare decat celelalte.

                        Nefiind chiar novice in tehnica nu pot decat sa trag concluzia ca injectorul care se incinge are curent de deschidere permanent si se incinge ca o rezistenta de resou, nu mai lucreaza (lucru pe care l-am testat cu alimentare directa si continua de la baterie a injectorului, care a facut sa se incinga injectorul la fel in cateva zeci de secunde ca atunci cand era alimentat de la ECU GPL).
                        Cred ca ECU GPL are comanda de la inj. 1 gpl dusa si cea de detectare semnal injector benzina 3 la fel.

                        O sa trec pe la service unde am montat instalatia sa imi faca o diagnosticare avizata.
                        Mentionez ca acum merg pe benzina si motorul merge super OK.

                        Comment


                        • Originally posted by WDU View Post
                          Salutare,
                          Salut.
                          Am 3 idei testate de mine la propria masina si la un prieten cu instalatie Milano pe Logan.
                          1. Am pus scanner pe OBD2-ul masinii si am urmarit valoarea voltajului de la sonda lambda 1. Pe benzina varia de la 0.05 V cu spike-uri pana la 0.8 V, cel mai frecvent pe la 0,3V- 0.5 V. Pe GPL, inainte sa am problemele de care m-am plans, voltajul varia la fel(intre 0.1-0,8V). De cand au inceput problemele pe GPL am pe scanner OBD2 eroare System too lean si voltajul la sonda lambda este invariabil intre 0.01 si 0.02 V nu depaseste 0.02V, ceea ce inseamna ca nu baga destul gaz(injectorul GPL mort este cauza, cilindrul trage aer si il da afara asa cum il aspira, fara sa consume oxigenul prin ardere pentru ca nu are si GPL ca sa il arda, iar sonda lambda detecteaza acest lucru). Am testat si pe benzina, cand motorul mergea OK, am deconectat un injector benzina si la fel, sonda lambda imi dadea doar 0.01-0.02 V, nu mai mult.
                          Vezi pe un scanner daca pe GPL ai valorile de la senzorul lambda la fel ca pe benzina. Asa iti dai seama ce este in neregula cu instalatia GPL (amestec prea bogat sau prea sarac) ECU benzina incearca atat cat poate sa corecteze amestecul, dar daca un injector GPL e mort nu are ce sa mai faca.

                          2. La prietenul cu Logan si instalatie GPL Milano, probleme pe GPL, intreruperi in mers.
                          A fost omul la diferite serviceuri si a schimbat rampa (tot Valtek), fara rezultat. A schimbat bujii, fise, bobina aprindere, a reglat tachetii. Fara rezultat. Doar o gaura consistenta in portofel.
                          Mi-am bagat si eu nasul pe sub capota la loganul lui. Totul parea ok, pe benzina motorul mergea super. Imi arata el la un moment dat ca i se stinge din cand in cand becul de la butonul de GPL de la bord.
                          M-am uitat la firul care ia curent (+12V) de pe baterie pentru ECU GPL si era numai oxid, nu se mai vedea sarma. Am tras putin de el si ca prin farmec i se aprinde iar becul de la butonul GPL. Am desfacut firul, lam curatat de oxid si l-am legat din nou la baterie. Dupa aceasta operatiune masina merge OK pe GPL si in ziua de azi.
                          Poti sa verifici daca e problema la firul de 12 V de la ecu GPL. De asemenea, daca firele de la injectoarele de benzina nu au fost cositorite dupa legarea la firele de la ECU GPL poate aparea aceeasi problema si acolo. Scanerul de GPL poate da parametri OK dar cand se zguduie masina de la drum pot aparea intreruperi la legaturile proaste.

                          3. Aveam si eu smucituri la mers pe GPL, din cauza ca aveam duzele de la injectoarele GPL prea largi. Le-am schimbat cu unele mai mici si am ajustat multiplicatorul de timp injectie ca sa se apropie timpii injectie benzina la mers pe benzina cu timpii la inj. benzina la mers pe GPL la relanty. Dupa folosire duze cu gaura mai mica smuciturile au disparut. Si da, pana sa pun duze cu gaura mai mica si mie imi oscila relanty-ul pe GPL. De asemenea, cand inca nu aveam decat problema cu duze prea mari, pe softul de la ECU GPL totul parea OK dar totusi motorul smucea si oscila la relanty. Eu ii pusesem de test duzele cu gaura mai mare asa cum era recomandat pentru motor de 72 KW pe niste tabele de la magazinele cu piese GPL.Experientia docet.
                          Last edited by mgrigo2000; 24 July 2019, 23:08.

                          Comment


                          • Daca ai rateuri pe evacuare, cum zicea cineva mai sus, este de la duze prea largi. + ca in timp rampa valtek se decalibreaza, devine mai lenta si asta am testat-o tot la mine.Primii 40000 km a mers ok, apoi s-a aprins check engine de la GPL. La fel spunea altcineva cu aceeasi instalatie ca s-a aprins check engine dupa 20 - 30k km, fara sa aiba simptome in mers pe GPL. Acest fapt e dovedit si de faptul ca in timp, de la 0km pe GPL la 70 k pe GPL mi-a crescut consumul mediu de GPL lent dar sigur cu mai mult de 1 l/100 km. Daca cu instalatia noua aveam medie intre 7-7.5l/100 km, acum am consumul mediu de la 8l/100 km in sus

                            La duze prea mari logica este ca injectorul Valtek nu poate sa respecte timpii prea mici de injectie pe care ii da ECU de benzina si ii preia ECU GPL, injectorul fiind mai lent decat timpul dat de ECU, nu apuca sa se deschida suficient sau chiar nu se deschide deloc. Cand relanty-ul scade, din cauza ca inj GPL nu se deschide, ECU benzina incearca sa il redreseze marind timpul de injectie, dar din cauza ca gaura duzei e prea mare, cand injectorul reuseste sa se deschida scapa prea mult gaz si apare rateul pe evacuare. Sonda lambda detecteaza amestec prea bogat si ECU benzina comanda scaderea timpului de injectie care ajunge iar sa fie insuficient pentru injectorul VALTEK si asa apare oscilatia la relanty si smuceala in sarcina.
                            Last edited by mgrigo2000; 24 July 2019, 23:34.

                            Comment


                            • Schimbarea injectoarelor GPL cu unele noi a imbunatatit timpul de raspuns al injectoarelor dar daca nu s-a rezolvat problema in totalitate mai ramane corectarea diametrului duzei - punerea unor duze cu gaura mai mica.

                              Comment


                              • Multumesc pentru raspunsuri, ieri am mers cu mecanicul in masina si mi-a spus ca rateurile se aud in fata sub capota, de aici ar deduce ca ar fi pe admisie, nu pe evacuare !
                                Cand am pus rampa noua, am luat duzele de pe rampa veche cu care masina a mers foarte bine pe GPL din 2010, deci nu am schimbat diametrul diuzelor, pe ele era gravat 1.75, am atasat poze cu ele si cu filtrul mic de la GPL. Nu am mai asistat la operatiunea de schimbat filtre la gaz, nu stiu daca ce s-a gasit in filtrul acela e normal, insa nu avea mai mult de 5000km.
                                Ieri fiind mai racoare afara, sub 30 grade sa zicem, fenomenul e redus, nu mai smuceste asa de rau si nepornind AC-ul, am circulat chiar ok. La semafor relantiul a stat foarte bine pe GPL. Daca la plecari accelerez putin mai usor, nu brusc, nu smuceste si nici nu da rateu......doar cand bag piciorul brusc in acceleratie si sunt cu turatia undeva la 1400-1500, atunci smuceste de cateva ori si smuciturile se aud ca frecventa exact cum e frecventa de scanteie, ca o "mitraliera" daca pot spune asa. Tind sa cred ca e ceva pe aprindere, am pus deja bujiile noi originale cod 7700500155, ar mai ramane sa probez cu o bobina+fise de la alt logan sa vad daca s-o rezolva.
                                Eu observ ca e ceva influentat si de temperatura, cand e foarte cald afara face mai rau, poate sa fie bobina?
                                You do not have permission to view this gallery.
                                This gallery has 4 photos.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google