GPL motor 1.6 16v
Collapse
X
-
un montaj profesional costa intre 2000-2500 ron , 2000 cu butelie normala si 2200 cu butelie toroidala in locul rotii de rezerva , asta-i pret de buzau . 2000/2200= tomaseto , 2500=un landi montate in servisuri autorizate . dupa valoare este mai rentabila tomaseto aia 500 ron ai bagi in gpl, garantia fiind de 2 ani la ambele instalatii . cu panouri eco .. liene merge la mcv ca ala este mai lungn, la berlina va merge un carcalete jumi -juma .
-
unde si cat a costat un montaj "profesional "gpl pe un 16 valve ,eu am avut pe o dacie bk 1310 si iarna baga gaze in vasul de expansiune ,numai probleme dar mergeam ieftin in aparenta pt o dacie ,sincer pe logan nu stiu daca as monta dar la cum creste pretul benzinei cine stie........pana la urma o sa ne punem panouri solare si le facem ECO
Leave a comment:
-
e apropiat de realitate calculul tau
Originally posted by parpales View PostSalutare tuturor forumistilor , vreau sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu rentabilitatea GPL pe un logan 16v berlina. In urma unor calcule apropiate de realitate zic eu , am obtinut o diferenta cam de 7 ron / 100 km intre pretul benzinei si gpl si o amortizare a unei instalatii de 2300-2400 ron cam in 30000 km.As vrea niste pareri in special de la cei care deja au inst gpl pe motorul asta si cam ce parere au despre ce am scris mai sus.Multumesc anticipat.
Leave a comment:
-
Salutare tuturor forumistilor , vreau sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu rentabilitatea GPL pe un logan 16v berlina. In urma unor calcule apropiate de realitate zic eu , am obtinut o diferenta cam de 7 ron / 100 km intre pretul benzinei si gpl si o amortizare a unei instalatii de 2300-2400 ron cam in 30000 km.As vrea niste pareri in special de la cei care deja au inst gpl pe motorul asta si cam ce parere au despre ce am scris mai sus.Multumesc anticipat.
Leave a comment:
-
butelia va veni in locul rezervei,asa am si pe berlina(gpl din fabrica) am mai vazut un logan cu 7 locuri cu gpl,dar era 1,6 8v.Eu vreau sa stiu despre motor daca ii dauneaza gpl cand sunt 7 pers,nu unde va veni butelia,consum ,performante,si mai ales daca renteaza la un mcv cu 7 locuri
Leave a comment:
-
pui butelia in locul rotii de rezerva ca si la celelalte loganuri.
Leave a comment:
-
cred ca din 7 locori o sa ramai tot cu 5. asa ca ia varianta cu 5 locuri ca altfel o sa vedem mcv-uri cu butelii pe ele ca autobuzele de pe vremea lu" ceasca.
Leave a comment:
-
Vrau sa stiu parerile celor care si-au montat gpl pe motoarele 1,6 16v pe MCV cu 7 locuri.Intentionez sa-mi cumpar un mcv 16v si apoi sa-l trec pe gpl,dar inainte asi vrea sa stiu daca se merita ,pareri despre putere,consum cand sunt 7 pers,etc...
Leave a comment:
-
@Seba
De aceea am si facut un copy / paste la o explicatie, se stie amestecul aer/gaz si cel aer/ benzina atunci ECU gaz rectifica conform coeficientilor respectivi.
Atasez partea asta...."Acest tip de instalatii se monteaza pe motoare cu carburator sau injectie cu sonda lambda sau/si catalizator.Din punct de vedere mecanic sunt la fel cu cele de la motoare non-euro numai ca amestecul este facut electronic de catre un calculator.Tot acest calculator are si rolul de a simula catre calculatorul motorului ca senzorul de oxigen (sonda lambda) functioneaza normal pentru ca acesta nu poate fi in parametrii normali la functionarea pe gaz datorita faptului ca amestecul pe gpl este de 17l aer la 1l gaz fata de 14,6l aer la 1l benzina si amestecul citit ar fi unul sarac.Din pacate majoritatea instalatiilor ieftine decit acest lucru il fac nu si reglajul de debit al gazului.Un calculator instalatie gpl are nevoie de informatii cum ar fi : turatie,semnal senzor clapeta acceleratie,sonda lambda si temperatura lichid de racire pentru a putea face un amestec carburant bun"....deci ma gandesc eu ca comunica, chiar foarte bine.
Sau ma rog se poate spune ca-l pacaleste, nu? Prin senzorul de oxigen.
Leave a comment:
-
citirea hartilor in primul rand nu se face cu motorul pornit, in mers. amestecul da, se poate regla la gaz sa ai acelasi coeficient lambda la aceeasi turatie, tocmai sa nu ai detonatii si sa respecti norma de poluare. oricum lambda e ignorata de ecu injectie benzina (al dracu, ca si asta e adaptiv) pe accelarre, dupa 20 d esecunde de mers constant se corecteaza amestecul.
cat despre comunicarea dintre cele 2 ecu, care ce cui ii spune, da-mi voie sa ma "indoi" profund. au vreunul dintre cele doua ecu-uri canbus? niet...au k-line, un fel de canbus. si cum ziceam, pe ecu injectie benzina il doare fix undeva de ce face ecu gaz...
si revin cu vechea mea problema, la cantitati identice de combustibil, cu rata de amestec identica, cu avant identic, la presiune identica, gazul si benzina nu ard la fel. deci la ce ii foloseste lu' ecu gaz hartile de injectie de la benzina?
Leave a comment:
-
Detonatiile din motor pe benzina / GPL sunt total diferite - nici eu nu inteleg treaba cu citirea hartilor de la benzina si preluarea lor la alimentarea cu GPL . GPL-istele din uzina folosesc o alta unitate ECU GPL si sunt parametrii diferiti, sau cel putin asa am vazut eu cand m-am "jucat" pe tester. Apar 2 rubrici ECU 1.6 , 1.6g
Leave a comment:
-
Eu am avut 50.000 km cind mi-am montat instalatia GPL, pina la momentul acela nu am avut probleme cu jocul supapelor, doar dupa ce am montat instalatia au inceput "problemele". Din ce mi-a spus inginerul de la service numai la cele cu GPL de fabrica au reglat supapele, nu la toate doar la unele deci nu poate fi considerata regula generala, dar la cele cu instalatie pusa de service la toate regleaza supapele la 20.000 km.
In privinta ECU instalatiei de GPL la instalare citeste cu laptopul ECU masinii si de acolo isi ia anumite date in legatura cu functionarea motorului, pozitia clapetei, temperatura apei si avansul (astea din cite stiu eu), timpul de deschidere al injectoarelor de gaz este mult mai mare decit al celor de benzina, tocmai din timpul acesta pot sa modific softul ca sa am mai multi cai pe gpl decit pe benzina (cu un consum mai mare de gpl normal).
Leave a comment:
Leave a comment: