@Seba
Cand mi-am montat inst. de GPL, (Tomasseto+stag 200-300),s-a mufat laptop-ul, la inst. de GPL si s-a plecat in cursa, la inceput s-a mers pe benzina la diferite regimuri de turatie si mai domol si mai sportv, parametrii erau indicati pe laptop prin intermediul interfetei si softului, inclusiv parametrii cititi de sonda lambda. Ulterior aceasi harta a fost copiata in ECU gaz.
Deci in concluzie, faptul ca acesti parametrii saunt stiuti de ECU gaz prin intermediul sondei lambda dicteaza la ECU benzina cand si cu cat sa mareasca sau sau nu timpii de injectie si de aprindere. Are capacitatea de a spune la ECU benzina ca injectoarele de benzina lucreaza ,(aici i-si aduce aportul copia hartii cat si a timpilor de injectie, ce au fost copiate in ECU gaz)
Mai mult decat atat ECU gaz este auto adaptiv si invata de fiecare data si ajusteaza prin citirea parametrilor sondei lambda. Deci nu ca la inst. simple care au doar un emulator de sonda lambda, deci niste parametrii predefiniti, dar aplicabili mai greu la diferite regimuri de turatie. Cred ca la fel este la Power Box,pentru diesel, i-ti schimba timpii de injectie, dar cred ca este cu parametrii predefiniti.
@ Miky 48
Nu stiu cum este la Logan, de aceea si intreb. Aceasta lucrare de reglare a tachetilor este valabila si la cele care merg exclusiv pe benzina , sau numai la cele care merg si pe GPL? Aici ma refer la cele cu GPL din fabrica.
Ca sa nu va mai "aburesc", cu explicatiile mele, recunosc intortochiate, am sa dau un copy/paste la un text al unui tip considerat guru in GPL, este vorba de inst. secventiale.
"Acest tip de instalatii se monteaza pe motoare cu carburator sau injectie cu sonda lambda sau/si catalizator.Din punct de vedere mecanic sunt la fel cu cele de la motoare non-euro numai ca amestecul este facut electronic de catre un calculator.Tot acest calculator are si rolul de a simula catre calculatorul motorului ca senzorul de oxigen (sonda lambda) functioneaza normal pentru ca acesta nu poate fi in parametrii normali la functionarea pe gaz datorita faptului ca amestecul pe gpl este de 17l aer la 1l gaz fata de 14,6l aer la 1l benzina si amestecul citit ar fi unul sarac.Din pacate majoritatea instalatiilor ieftine decit acest lucru il fac nu si reglajul de debit al gazului.Un calculator instalatie gpl are nevoie de informatii cum ar fi : turatie,semnal senzor clapeta acceleratie,sonda lambda si temperatura lichid de racire pentru a putea face un amestec carburant bun.Amestecul il face prin comanda unui motoras bypass care se monteaza pe furtunul de gaz dintre vaporizator si mixer.Amestecul este mentinut mereu in parametrii indiferent de turatie sau sarcina motorului cea ce duce la perfomante maxime si consumul minim de carburant.Tot prin acest motoras bypass se poate pune in functiune setarea cut-off cea ce face ca in frana de motor nivelul de gaz sa fie minim si economia sa fie si mai mare.La instalatiile acestea de ultima generatie intrerupatorul este digital.Calculatorul la instalatiile de gaz se regleaza cu interfata si soft cu ajutorul unui computer.Softul permite autoconfigurarea instalatiei,modificarea parametrilor sau setarilor in functie de tipul motorului si al senzorilor acestuia.Se pot monta aceste tipuri de instalatie si pe motoare cu injectie chiar daca sunt non-euro cu obligativitatea montarii unui senzor de oxigen pe galeria de evacuare.
Dau rezultate foarte bune si pe motoare euro 3 dar cu galerie de admisie din metal.
Atentie mare in alegerea acestor modele de instalatii gpl.Cum am spus la inceput nu toate permit reglaje sau modificarea parametrilor si utilizarea lor devine un cosmar pentru client."
GPL motor 1.6 16v
Collapse
X
-
mah, io tot nu inteleg cum de copiaza ecu injectie gaz hartile din ecu injectie benzina si mai ales cum dracu stie sa lucreze cu ele. ca la gaz timpii de injectie, avansul injectiei si al scanteii, detonatiile sunt cu totul altfel decat la benzina. deci chiar nu-i ajuta la nimic ca "stie" hartile de benzina...
Leave a comment:
-
@ingerulol Nu cred ca am gresit cu nimic, in cele afirmate de mine, raman la parerea ca este doar chestie de "marcheting" practicata de fabrica Dacia pentru a sporii increderea potentialilor cumparatori si doritori de un cost cat mai mic pentru combustibil.
Daca ai vre-un link spre asa ceva te rog sa-l pui, poate ma lamuresc. No ofense!
Vis-a-vis de discutia cu autoturismele Cielo, chiar eu am afirmat ca primele Cielo aduse din corea mergeau cu benzina cu plumb, deci de aici si materialul mai slab, al scaunelor de supapa si supapelor. Sa nu uitam ca motorul de Cielo este o creatie destul de veche si inbunatatita ulterior.
Oricum probleme la chiulasa aveau si daca mergeau numai cu benzina.
De ce crezi ca odata cu trecerea la norma de poluare E3 s-a montat din fabrica inst. de GPL? Ma refer la Cielo.
Tot din aceasta cauza si Dacia 1300 a avut de suferit la rularea pe GPL, + inst. de GPL cu mixer, adica cele vechi si ieftine. Nici meseriasi sa le poata regla bine si de regula se mergea cu amestec sarac ptr. consum. Nu mai este cazul la cele secventiale
Deci tratament al scaunelor de supape si supape trebuia sa se faca oricum, la trecerea pe benzina fara plumb.
Cam aceasi pozitie a avut-o si fabrica de la Craiova, vis-a-vis de pregatirea motorului special ptr.a rula cu GPL.
Oricum nu vreau sa te contrazic, mi-am expus parerea doar.
Leave a comment:
-
Dupa ce am trecut de 30.000 km cu GPL, a inceput sa se aprinda martorul de poluare imediam dupa pornire si trecerea pe GPL numai in diminetile friguroase. Am dat o fuga pina la Verbita (dealerul nostru) si am expus problema mea unui inginer de acolo care se ocupa si cu flota de taximetre da la Verbita, 200 masini toate cu instalatii de gaz montate in service, nu la fabrica. Colncluzia: la max 20.000 km sa se regleze jocul la supape (oare de ce) si ca se practica aceeasi operatie si la masinile lor cu instalatii puse de ei si la cele care vin din fabrica, nu a putut sa-mi spuna sigur daca cele de fabrica au chiulasa modificata sau nu.
Si sa nu las un minus asa mare pt instalatiile GPL, sunt in curs de modificare a softului sa scot mai mult cai pe gpl ca si pe benzina, momentan stiu ca am mai multi cai dar nu am reusit sa fac testul Dyno sa iasa bine pana nu pun cauciucurile de vara.
Leave a comment:
-
DACA TU NU AI NU INSEAMNA CA NU EXISTA - te rog nu mai dezinforma daca tu nu esti informat corect .
Supapele, semeringurile la supape, chiulasa, segmentii si pistoanele, inclusiv garniturile sunt modificate la toate echiparile LOGAN GPL din uzina in kitul Landi RENZO de alimentare pe GPL .
Poti cauta pe net model de alimentare GPL LOGAN , sau E85 (sau motorizarile ecologice ECO2) sa vezi o schema cu modificarile . Momentan nu am recuperat datele de pe hdd (a "crapat")ca va aratam o schema din uzina (dar poate ne ajuta colegii din MIOVENI) . Pana una alta http://www.***********/noutati-auto-...rizari-3849604
Ce sa zic 1.6 MPi 87 cai / 85 GPL ajunge la 180 km/h pe GPL / 190 / benzina (mers saptamana trecuta - nemodificat nimic) sa vedem cat tine . Are garantie 3 ani si vreo 100.000 km .Macar sa fac eu atatia - am aproape 10.000 pana acum si merge fara cusur asa ca nu mai fiti carcotasi cu masinile pe GPL ca la 1.75 Ron/Litru GPL vorbiti cu o urma de unghie in gat cand alimentati 3.4 ron / litru de benzina (care ar trebui sa fie mult mai ieftina)
Am mers si cu Hummer H3 din fabrica de la "mama lui" din State cu GPL tot LR si consuma 30 in Bucuresti (dar avea rezervor de 90) . Pot sa-ti confirme fiabilitatea taximetristii cu 1.4 MPi care au ajuns la 300k km fara probleme majore (in conditii in care au suferit si accidente si alte nebuneli)
Se merita si pe alte masini , dar nu o sa tina mai mult de 150-200k km asa era si la CIELO pentru ca nu avea "intarituri" pt functionarea pe GPL
Originally posted by Troy View PostNu s-a mai discutat de mult, pe acest thread.
Se renteaza foarte bine "GPL" pe un motor 1.6-16v. Eu de exemplu am o Leganza si am trecut-o pe GPL, sunt tare multumit, penalizarea de performanta este insesizabila.
Oricum are 133 cp. si nu se simte.
Nu stiu de unde s-a scos ideea ca motoarele de Logan GPL ar fi modificate din fabrica, respectiv supape scaune supape.
Daca fabrica afirma asa ceva este o "chestie de marcheting", deci nimic mai neadevarat.
La motorul de Dacia 1300 care era conceput ptr. benzina cu plumb,(tetraetil de plumb), acesta avea rolul intradevar de a lubrifia scaunele de supapa, la fel si la Daewoo Cielo cele non euro prduse in primii ani de fabricatie.
Modificari ale scaunelor de supapa si ale supapelor s-au facut intradevar la trecerea alimentarii cu benzina fara plumb. Deci un motor conceput de fabrica sa mearga cu benzina fara plumb nu va avea de suferit din cauza folosirii GPL.
Producatorii de combustibili au suplinit cu aditivi speciali, lipsa tetraetilului de plumb, tocmai ca motoarele concepute ptr. benzina cu plumb sa nu aibe de suferit.
Instalatiile moderne de GPL, (secventiale) se preteaza si pe motoare turbo benzina.
Personal am vazut montarea unei astfel de inst. pe un Audi A4-1.8 turbo, respectiv 20v(5 supape pe cilindru).
Calculatorul inst. de GPL copiaza mapa calculatorului automobilului(ECM).
De aceea la montarea unei astfel de inst. se merge cu masina in diferite regimuri de turatie cu laptop-ul mufat la inst. GPL ,tocmai ptr. a invata acesti parametrii de baza, iar dupa aceea calc. inst. de GPL este capabil de a invata orice modificare, care are loc, exact ca si ECM-ul auto.
Probleme cu motoarele sunt atunci cand inst. de GPL, este cea cu mixer si fara motoras "pas cu pas", deci cu reglare manuala cu robineti,(primele inst.), folosite de regula la motoarele Dacia 1300.
Se intampla aceasta din cauza amestecului de GPL foarte sarac, sau bogat,care duce la incalzirea motorului in exces si arderea garnit. de chiulasa. a supapelor si scaunelor de supape. Acest lucru nu se intampla la inst.GPL secventiale (Landi Renzo; Tomasseto, etc.), tocmai datorita faptului ca este copiata mapa ECM-ului autoturismului. Deci este un amestec GPL foarte apropiat de cel pe benzina, cu reglarile de rigoare ale timpilor de injectie din cauza cifrei octanice si densitatii GPL-ului, pe care le face calc. inst. GPL.
Pentru un bun mers este imperios necesar ca "fisele " sa fie in stare foarte buna , cat si bujiile, nu este nevoie de ulei special pentru GPL, este suficient un ulei de calitate si cu caracteristici recomandate de producatorul automobilului.
Eventual schimbat un pic mai devreme, respectiv 8000 Km, in loc de 10000 Km.
Mama cat am scris!
Leave a comment:
-
Nu s-a mai discutat de mult, pe acest thread.
Se renteaza foarte bine "GPL" pe un motor 1.6-16v. Eu de exemplu am o Leganza si am trecut-o pe GPL, sunt tare multumit, penalizarea de performanta este insesizabila.
Oricum are 133 cp. si nu se simte.
Nu stiu de unde s-a scos ideea ca motoarele de Logan GPL ar fi modificate din fabrica, respectiv supape scaune supape.
Daca fabrica afirma asa ceva este o "chestie de marcheting", deci nimic mai neadevarat.
La motorul de Dacia 1300 care era conceput ptr. benzina cu plumb,(tetraetil de plumb), acesta avea rolul intradevar de a lubrifia scaunele de supapa, la fel si la Daewoo Cielo cele non euro prduse in primii ani de fabricatie.
Modificari ale scaunelor de supapa si ale supapelor s-au facut intradevar la trecerea alimentarii cu benzina fara plumb. Deci un motor conceput de fabrica sa mearga cu benzina fara plumb nu va avea de suferit din cauza folosirii GPL.
Producatorii de combustibili au suplinit cu aditivi speciali, lipsa tetraetilului de plumb, tocmai ca motoarele concepute ptr. benzina cu plumb sa nu aibe de suferit.
Instalatiile moderne de GPL, (secventiale) se preteaza si pe motoare turbo benzina.
Personal am vazut montarea unei astfel de inst. pe un Audi A4-1.8 turbo, respectiv 20v(5 supape pe cilindru).
Calculatorul inst. de GPL copiaza mapa calculatorului automobilului(ECM).
De aceea la montarea unei astfel de inst. se merge cu masina in diferite regimuri de turatie cu laptop-ul mufat la inst. GPL ,tocmai ptr. a invata acesti parametrii de baza, iar dupa aceea calc. inst. de GPL este capabil de a invata orice modificare, care are loc, exact ca si ECM-ul auto.
Probleme cu motoarele sunt atunci cand inst. de GPL, este cea cu mixer si fara motoras "pas cu pas", deci cu reglare manuala cu robineti,(primele inst.), folosite de regula la motoarele Dacia 1300.
Se intampla aceasta din cauza amestecului de GPL foarte sarac, sau bogat,care duce la incalzirea motorului in exces si arderea garnit. de chiulasa. a supapelor si scaunelor de supape. Acest lucru nu se intampla la inst.GPL secventiale (Landi Renzo; Tomasseto, etc.), tocmai datorita faptului ca este copiata mapa ECM-ului autoturismului. Deci este un amestec GPL foarte apropiat de cel pe benzina, cu reglarile de rigoare ale timpilor de injectie din cauza cifrei octanice si densitatii GPL-ului, pe care le face calc. inst. GPL.
Pentru un bun mers este imperios necesar ca "fisele " sa fie in stare foarte buna , cat si bujiile, nu este nevoie de ulei special pentru GPL, este suficient un ulei de calitate si cu caracteristici recomandate de producatorul automobilului.
Eventual schimbat un pic mai devreme, respectiv 8000 Km, in loc de 10000 Km.
Mama cat am scris!Last edited by Troy; 2 March 2009, 23:58.
Leave a comment:
-
Pai da, ar fi trebuit un RK la motor, dar firma nu avea bani pentru asa ceva, au zis ca-mi dau bani de ulei de completare si cat merge e bine, cand cade motoru, atunci baga bani in el.
Eu oricum fusesem la itp si am cerut testul de noxe pe bune, a iesit naspa (era si culmea sa iasa bine), m-am dus la firma cu hartia semnata si stampilata de cei de la itp, au scris acolo ca are hidrocarburi triple decat legal si se recomanda RK, dar ei cu ideile lor.
Leave a comment:
-
2 litri la 1000km? Sigur? Inseamna ca i-ar tb. Un RK.
Pe GPL stiu Cielo taxi cu 400000km in bord reali, dar in acest timp s-a schimbat chiulasa complet. Cele pe benzina sau cam scos de mult la noi in oras si aici ma refer la cele vechi gen Opel Astra, Ford Escort etc.
Leave a comment:
-
Pai daca vrei, iti dau eu un exemplu: o Nubira II, motor de 1.6 16V, din 2001, masina de la munca, conform foilor de parcurs (si conform bordului), am predat-o eu (cand am plecat din firma) la 689.000 km.
Motorul inca mai merge, nu se balbaie, merge rotund, e o masina superomorata, au fost multi soferi pe ea, uleiul nu prea se schimba la timp (in loc de 10.000 km o prindea chiar si 15.000 km), nu a stiut decat talpa (pe A2 eu nu mergeam decat cu 180-200 pe vitezometru), nu conta dimineata (chiar si iarna) ca e motorul rece si uleiul gros, vedea frecvent limitarea in primele 3 trepte de viteza si nu s-a umblat niciodata in motor.
S-au schimbat decat consumabilele, nu s-a umblat cu improvizatii, iar in momentul de fata, inca mai merge si are un consum de 2 L de ulei la mie.
Leave a comment:
-
forja cea de toate zilele
Eu cred ca orice motor forjat des va da semne de oboseala pe la 200 000 km. Chiar daca a mers numai pe benzina.
Poate ne poate spune cineva care este recordul in km la un motor pe taxi care a mers numai pe benzina si nu pe gpl.
Leave a comment:
-
La taxi mergi destul de potolit, ca altfel nu-ti mai iese profitul. Ma refer doar la proprietarii care monteaza GPL, dupa care need for speed pana pe la 170km/h. Oare cat rezista saracul motor?
Leave a comment:

Leave a comment: