Misfire Catalizator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Misfire Catalizator

    Function : Injection - Name : SIRIUS32 - EMS3132 - Soft RE1
    Part Number Diag. Version Supplier Hardware Soft Version Calibration Features Ident Format
    8200488275 $15 001 8200326380 00E1 F000 8E04 E0FF00 00
    Approval
    8200369560
    VIN CRC Check
    UU1LSDAEH38282590 AAC7 OK
    Other device : OBD : Misfire Catalyseur
    Panne mémorisée OBD misfire catalyseur 1 Panne

    problema e cat se poate de simpla. un logan 1.4 MPI cu GPL montat ulterior care prezinta urmatoarele simptome atat pe GPL cat si pe benzina:

    rateuri oribile in filtru de aer cand pedala de acceleratie e apasata brusc;
    putere scazuta a motorului.
    consumul nu l-am verificat inca dar nici nu mi-a atras atentia in vre-un fel.

    subliniez faptul ca martorul OBD sta stins.



    am verificat:
    joc culbutori, bujii, fise bujii, bobina inductie ( schimbata temporar ), actuator ralanti ( schimbat temporar), am demontat galeria de evacuare ( in ideea unui catalizator infundat), presiune carburant, instalatie de recuperare vapori carburant.

    in nici una din situatii simptomul nu a disparut.

    astept pareri si rog cu respect necunoscatorii sa se abtina la tot felul de comentarii doar de dragul ratingului.

    intre timp mai caut documentatie si daca gasesc solutia promit ca va anunt!
    Last edited by dsl400; 24 January 2009, 20:51.

  • #2
    eu am schimbat catalizatorul ca se sparsese ceramica in interior dar nu se comporta asa ca la tine. cand bagam piciorul in acceleratie se auzea parca aveam pietre in teava de esapament, in rest nimic nici un rateu sau sa scada puterea la masina. mi se aprinsese becul in bord de noxe si pe tester arata pana catalizator.

    mi s-a intamplat sa mi se ingatuie si sa dea rateuri cand am avut bobina de inductie stricata, si mergea in 3, dar tu zici ca ai schimbat-o naspa problema ai... urat sa nu ai instalatia montata din fabrica.
    sigpic

    Comment


    • #3
      ciudat...posibil sa fie catalizatorul infundat ? daca zici ca nu se aprinde martorul in bord,inseamna ca sonda lambda e ok ,ai putea incerca sa dai jos catalizatorul,si sa pacalesti cumva sonda ,sa primeasca semnal 410 mV ,ceea ce inseamna ca masina functioneaza ok,altceva nu imi dau seama(si putin probabil sa fie cauza,dar in ultima instanta ai putea sa incerci).Poti da mai mutle detalii ?
      Incearca sa verifici senzorul de detonatii ...notat cu 146
      Attached Files
      Last edited by Cristi_Xp; 25 January 2009, 02:10.
      Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

      Comment


      • #4
        scuze de intarziere ... loganul e in service dupa un mic incident :| nu va ganditi la prostii ... nu eu ... nu e al meu )
        ok revenim la treburi serioase

        sa il verific cum ? cred ca cel mai usor ar fi sa iau unul de pe alta masina si sa il probez.

        Comment


        • #5
          Aceleasi sintome le am si eu la loganul meu de 1,4 cu gpl pus dupa fabrica. Cand calc pedala brusc, sa pot iesi dintr-o intersectie, masina nu fuge, sta cateva secunde bune si se aud pocnituri, eu am zis ca de la toba se aud.
          MOtorul la relanti nu merge rotund.

          Tu ai rezolvat?

          nu raspunde cu "quote" la ultimul post!
          Last edited by Seba; 4 March 2009, 15:36.

          Comment


          • #6
            Trebuie sa mergi la cine a montat instalatia, poate s-a intamplat ceva cu ECU gaz si nu mai are harta cum trebuie, eu am patit faza cu putere slabita dar mi-a fost si stricat senzorul de presiune GPL si dupa schimbarea lui a modificat ceva in harta de injectie ca sa am mai multa putere.

            Comment


            • #7
              Pai ce treaba sa aibe ECU de la gpl, ca eu problemele le am cand merg pe benzina, nu pe gpl...

              Comment


              • #8
                Am avut si eu probleme in felul tau si stiu ce stresant e.
                incearca sa izolezi problema pas cu pas.
                1. Vezi cum se comporta pe benzina si apoi treci la modulul gpl.
                2. Rateuri misfire catalizator din cite stiu inseamna ca pe unul din cilindri nu ai avut aprindere, ca urmare combustibilul a fost evacuat si a ars in catalizator, ceea ce antreneaza distrugerea lui.
                3. Asigura-te ca ai bujii perfecte, recomandate de producator. Am avut rateuri pe cilindrul 3 din cauza bujiilor. Se auzea uneori ca un cloncanit din motor, o bataie, doar cu motorul cald, cind plecam de la semafor.
                4. Atentie la clapeta de acceleratie. E bine sa o demontezi si sa cureti tot corpul clapeta, contactele si motorasul de ralenti pe care scrie VDO.
                Dacia Logan 1.4 mpi+GPL Tomasetto

                Comment


                • #9
                  Mi-a curatat corpul clapeta, bujiile sunt originale.
                  Interesant e ca pe GPL nu imi face probleme, merge bine.
                  Doar pe benzina, ceea ce ma duce cu gandul la injectoarele de benzina.
                  Poate produce acele rateuri infundarea unui injector?

                  Comment


                  • #10
                    Nu stiu ce sa zic. Daca merge in suturi la pornire n-ar strica totusi sa-i faci o curatare a rampei de injectoare. Pina o faci, incearca sa mergi 60 km extraurban cu benzina ALTO 101 de la Rompetrol sau echivalenta, la care sa adauugi un aditiv de injectoare. Evident, trebuie mers la 4000 rpm ca sa se curete toate traseele de la rezervor pina la motor, inclusiv rampa si injectoarele.

                    Faptul ca merge bine pe gpl inseamna ca instalatia e bine reglata si ca problema e la alimentarea cu benzina.

                    Originally posted by salexul View Post
                    Mi-a curatat corpul clapeta, bujiile sunt originale.
                    Interesant e ca pe GPL nu imi face probleme, merge bine.
                    Doar pe benzina, ceea ce ma duce cu gandul la injectoarele de benzina.
                    Poate produce acele rateuri infundarea unui injector?
                    Dacia Logan 1.4 mpi+GPL Tomasetto

                    Comment


                    • #11
                      salut uite aici un raspuns daca te ajuta cu ceva:
                      Diagnosticări de detectare rateuri de combustie
                      Diagnosticarea poate detecta de exemplu:
                      – o înfundare sau o înecare a bujiei,
                      – o înfundare sau o derivă a debitului injectoarelor,
                      – o disfuncţionare a sistemului de alimentare (regulator de presiune, pompă de benzină,...),
                      – o conectică proastă a circuitelor de benzină şi de injecţie (bobină secundară...).
                      Diagnosticarea este realizată prin măsurarea variaţiilor vitezei instantanee de rotaţie a motorului.
                      Observarea unei căderi de cuplu permite recunoaşterea combustiilor proaste.
                      Această diagnosticare este aproximativ continuă pe ansamblul unui rulaj. Nerealizarea sa sau recunoaşterea unui
                      defect antrenează inhibarea celorlalte diagnosticări OBD.
                      Această diagnosticare permite să diagnosticaţi două tipuri de defecte:
                      – rateurile de combustie destructori care antrenează distrugerea catalizatorului şi care provoacă o aprindere
                      clipitoare şi imediată a indicatorului luminos OBD,
                      – rateurile de combustie poluanţi care antrenează o depăşire a pragului de poluare OBD, şi care provoacă o
                      aprindere a indicatorului luminos OBD dacă detectarea are loc timp de trei rulaje consecutive.
                      CONDIŢII DETECTARE
                      Înainte de a începe, controlaţi ca programările să fi fost bine efectuate. Condiţiile preliminare punerii contactului şi
                      cele actuale trebuie de asemenea să fie întrunite.
                      Verificaţi stările: – ET014 Recunoaştere cilindru 1 = EFECTUAT şi
                      – ET202 Diagnosticare OBD rateu de combustie înregistrată = ACTIV
                      Detectarea este efectuată imediat ce temperatura apei este mai mare de 75°C, pe trei turaţii de utilizare între ralanti
                      şi 4500 rot/min.
                      Acum este posibil să efectuaţi testul menţinând motorul la ralanti pe o durată de 11 min.
                      Dacă după test, testerul de diagnosticare a înregistrat rateuri de combustie, consultaţi metoda de
                      diagnosticare asociată acestui simptom.
                      CONFIRMARE REPARAŢIE
                      ATENŢIE
                      La sfârşitul fiecărui test, este obligatoriu să nu întrerupeţi contactul înainte de a citi rezultatul pe testerul
                      de diagnosticare. Orice întrerupere a contactului antrenează o interpretare proastă a rezultatelor.
                      – ET14: Recunoaştere cilindru 1
                      – ET202: Diagnosticare OBD rateu de combustie înregistrată
                      – Nici o pană detectată şi indicator luminos OBD stins
                      EFECTUAT
                      ACTIV



                      sau asta:

                      Diagnosticări catalizator
                      Scopul diagnosticării catalizatorului este de a detecta o disfuncţionare care provoacă o depăşire a pragului OBD
                      prin emisiile de poluanţi hidrocarbonaţi.
                      Capacitatea de stocare de oxigen a catalizatorului este indicatorul stării sale. Atunci când catalizatorul
                      îmbătrâneşte, capacitatea sa de stocare de oxigen scade în acelaşi timp cu capacitatea de a trata gazele poluante.
                      CONDIŢII DE INTRARE ÎN DIAGNOSTICARE
                      Diagnosticarea catalizatorului nu va putea fi efectuată decât după o temporizare a funcţionării motorului determinată
                      în tabelul următor, dacă, condiţiile preliminare punerii contactului sunt întrunite şi păstrate:
                      – nici o pană electrică,
                      – recunoaştere cilindru efectuată,
                      – nici un rateu de combustie detectat,
                      – să nu existe nici o diagnosticare catalizator de la punerea contactului,
                      – să se fi efectuat programările,
                      – buclă principală şi buclă dublă activă,
                      – temperatură apă mai mare de 75°C.
                      DETECTARE PANĂ
                      Diagnosticarea se efectuează pe un palier stabilizat în al 5-lea raport la 70 km/h. Atunci când condiţiile de intrare în
                      diagnosticare sunt realizate, timpi de excitaţie a îmbogăţirii sunt aplicaţi, ceea ce are drept efect trimiterea de rafale
                      de oxigen în catalizator. Dacă, catalizatorul este bun, absoarbe oxigenul şi tensiunea sondei de oxigen aval rămâne
                      la o valoare medie. Dacă este uzat, respinge oxigenul şi sonda de oxigen începe să bată. Tensiunea sondei de
                      oxigen oscilează. Dacă pana este confirmată de trei ori consecutiv, indicatorul luminos OBD se aprinde.
                      Durata testului nu va putea depăşi o durată de 52 s.
                      Dacă după test, testerul de diagnosticare a înregistrat o pană funcţională a catalizatorului, consultaţi
                      metoda de diagnosticare asociată acestui simptom.
                      CONFIRMARE REPARAŢIE
                      Motor Viteză (km/h) Turaţie
                      (rot/min)
                      Presiune
                      Colector
                      (mbari)
                      Durată de
                      Stabilizare (s)
                      Timp înainte de
                      Autorizare
                      (min.)
                      K7M 63/130 1856/3808 400/750 11 17
                      K7J 63/130 1856/3808 380/650 11 17
                      ATENŢIE
                      La sfârşitul fiecărui test, este obligatoriu să nu întrerupeţi contactul înainte de a citi rezultatul pe testerul
                      de diagnosticare. Orice întrerupere a contactului antrenează o interpretare proastă a rezultatelor.
                      – ET103: Diagnosticare catalizator înregistrată
                      – ET107: Diagnosticare catalizator efectuată
                      – Nici o pană funcţională catalizator detectată.
                      ACTIV
                      ACTIV
                      Asistenta: RAZVAN YPO - 0726240862 COSMIN CGK - 0767132803

                      Comment


                      • #12
                        Salut am si eu un logan pe gaz din fabrica si la releanti mi se aprinde sonda lamda . Care e cauza poate sa imiu spuna cineva?

                        Comment


                        • #13
                          cum adica ti s-a aprins sonda lambda?

                          Vrei sa spui ca ti s-a aprins un bec galben in bord? e aprins continuu sau clipeste?

                          Citi km ai pe gaz?
                          Dacia Logan 1.4 mpi+GPL Tomasetto

                          Comment


                          • #14
                            clipeste doar cand e la relanti in turatii se stinge 65000 de km

                            Comment


                            • #15
                              Deci iti clipeste cit ruleaza inca pe benzina, la pornire.
                              Clipirea pare a detecta rateuri distructive in catalizator.
                              s-a mai scris despre ele - verifica aprinderea (bujii fise bobine) apoi sa nu ai benzina proasta. Consuma ce ai in rezervor si pune benzina de 99 sau 100, apoi o talpa de 20 km. Nu strica un aditiv.
                              Daca continua povestea, mergi in service pentru reglaj culbutori, dureaza 20 de minute si masina merge mult mai rotund dupa.
                              Eu pe la 59.000 am avut problemele tale si s-au rezolvat deabia dupa reglajul culbutorilor.
                              Last edited by darksid3; 14 July 2009, 12:24.
                              Dacia Logan 1.4 mpi+GPL Tomasetto

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google