Cat Tine Ambreiajul De La Logan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ambreaj Exedy 200 roni, montajul 150 roni in service, cu factura si garantie. Sa vedem cat tine si daca tine.

    Este dubios de bun, cuplarea se face lin, pedala este incredibil de usoara. Revin cu date pe parcurs.

    Comment


    • Cati km ai cu el?

      Comment


      • Probabil abia l-a schimbat!

        Comment


        • Asa e.
          Mai oportun era sa-l intreb, la cati km l-a schimbat pe cel vechi?

          Comment


          • Scuze pentru informatia incompleta.

            Actualul, cel ,,japonez,, are pana in 100 de km ( scimbat miercuri), ala vechi nu stiu. Era original, masina este luata ,, de ocazie,,.

            Ps. cred ca nu am postat unde trebuia. Scuzeee de offtopic!

            Comment


            • Colegul ampt, tare as vrea sa stiu cum faci o depasire in forta la peste 80-90 km/h trecand din a V-a in a III-a! Cred ca smuceste masina aia ca toate cele!

              Daca nu se accelereaza putin inainte de eliberarea pedalei de ambreiaj, obtii o smuceala grozava. La asta ma refeream prin "sprit"... Dar nu trebuie ca toata lumea sa stie sa conduca masina.

              Comment


              • Originally posted by andri1940 View Post
                Colegul ampt, tare as vrea sa stiu cum faci o depasire in forta la peste 80-90 km/h trecand din a V-a in a III-a!
                Dar nu trebuie ca toata lumea sa stie sa conduca masina.
                Dacă treci mai întâi prin treapta a IV-a nu ai niciun fel de problemă!
                De altfel în orice manual de exploatare al maşinii este foarte clar specificat că nu este deloc recomandat să retrogradezi dintr-o dat[ două trepte de viteză!
                Dar ca să te citez: "Nu trebuie ca toata lumea sa stie sa conduca masina."

                Comment


                • De la 90 km/h cu a V-a se poate face depasirea...fara sa schimbi treapta. Daca totusi vrei ceva forta...retrogradarea in a IV-a e suficienta, ai destui cai si suficient cuplu. Si mai ai si ceva rezerva de ture: sa nu ajungi cu a III-a in limitare si sa fii nevoit sa schimbi treapta IV in depasire, pierzand astfel din elan. Depasirea "in forta" cu a III-a o poti folosi daca in fata ta merge un TIR cu 70/h.
                  Dar la astfel de depasiri cred ca trebuie sa asteptam parerile lui dr_mke! In materie de alergatura si consum...e cam tatic. (chiar daca forteaza un pic cutia si rupe niste tablite pe acolo).

                  Comment


                  • Smucituri ? Cine nu stie sa conduca masina cu 3 pedale.

                    Se scoate la punctul mort, se face dublu ambreiaj cu spritul sanatos de rigoare, se cupleaza a 3-a si pleci ca racheta, fara nici o smucitura, mai ceva ca DSG !

                    Eu n-am rupt tampoane de motor, bielete anti-cuplu si asa mai departe, cu toate raliurile mele.
                    sigpic

                    Comment


                    • Iti garantez ca acele tablite pe care le-a gasit dr_mrk mai slabe la tine sunt la fel de slabe, la jumatate din km lui. Nu mai vorbiti aiurea si aruncati in oameni fara sa stiti macar cum arata o cutie inauntru si ce rol au acele tablite.

                      Eu prefer sa iasa fum si din ambreiaj si din gume si ca sa moara fetili de pe forum, iar in urmatoarele saptamani voi schimba al 4-lea ambreiaj in 110 00km. Cel actual "exedy" a patinat din prima secunda si acum este sub orice critica, orice accelerare in forta, retrogradare se face ca la o cutie hidramata, se ridica turatia si dupa 1..2..3 secunde pleaca si vitezometru.

                      Va doresc numai bine si depasiri din scurt cu treapta a 5-a cu zice colegul de mai sus ca are VAIRON si de la 90 la 180 scoate sub 3 secunde. SI sa nu mai zic ca schimband treapta deja pierd din elan, eu zic ca aia la curse sa plece cu a 5-a de pe loc sa nu piarda din elan. Mai era un coleg (multi il stiu, putini l-au vazut, "Stig") care avea supercar dci si schimba 1, 2 si dupa direct 4 ca trage de rupe.
                      Last edited by o8MeLC; 6 April 2014, 23:08.

                      Comment


                      • Deci dr.Mke sper ca v-a lamurit: se da "sprit" ca sa nu smuceasca masina, coreland turatia motorului cu cea a rotilor. In engleza se chemaa downshift rev-matching. Cei care depasesc cu a V-a (sau chiar cu a IV-a, cand le trebuie putere) cu motoarele de pe Logan ori au kilometri la dispozitie, ori sunt sinucigasi ori nu stiu sa foloseasca masina.

                        Folosind metoda asta masina merge foarte lin, ambreiajul si cutia de viteze sunt protejate. Uite cum se face pentru cine nu stie:

                        I bought a Lamborghini!! https://www.youtube.com/watch?v=Rbz8h4ESQwAfollow me on Instagram @joelkellogg for more VW, Porsche, and other car stuff! Video show...

                        Comment


                        • Originally posted by dr_mke View Post
                          Miroase a ambreaij parlit fara sa ai senzatie de patinare ?
                          Da, dar la forja d-asta nebuna.

                          Si in trecut un pic simteam ca mirosea (fara sa simt ca patineaza) cand bagam tr II (in forja) si dupa ce am destrans aprx doua spire nu am mai avut treaba asta sa miroasa oleaca.
                          Asta se intampla pe la vreo 82000 km ) de atunci au mai trecut vreo 43000 km.

                          Comment


                          • @ o8MeLC: Complicat tare...
                            Daca nu faceai citirea textului atat de "in forta" ai fi avut timp sa intelegi ca eu chiar il consider pe dr_mke ca fiind unul dintre cei mai priceputi in materie de condus atat sportiv cat si economic atunci cand e cazul. Si de aia astept si apreciez parerile lui.
                            Si ca nu vorbesc de depasire "din scurt" cu a V-a, nici de Veyron nu vorbim...la fel cum nu ne intereseaza timpii de la 90 la 180...la o depasire mai "in scurt" e important timpul de accelerare de la 90 la 130 unde deja ai terminat depasirea. Asta daca nu dai de un REISAR care incalca si regulamentul circulatiei, siguranta rutiera si orice bun simt si accelereaza si el cand vede ca este depasit.
                            De multe ori fiind un unupatru remapat, filtru de hota, evacuare de soba si elemente aerodinamice de tip "aptipild".
                            Iar dr_mke vorbeste deschis si de cele bune si de cele rele pe care le face el masinii, de aceea prezinta incredere.

                            andri1940: despre care "motoare de Logan" vorbim? Sunt ceva diferente intre dinamica unui 1,2 cu 5 pasageri si a unui 1,6 16v numai cu soferul.
                            Last edited by CeDeBe-L; 7 April 2014, 00:00. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • Eu personal prefer ca pedala de ambreiaj sa fie reglata putin ciudat. Musca la cca 3 cm de podea, la jumatatea cursei este cam gata povestea. Asa prindea la SupeRNova si mi-a placut mult, asa ca daca am putut regla astfel la Logan fara sa fie rulmentul de presiune in contact cu placa, asa am facut.

                              Un simplu sprit, fara dublu ambreiaj elimina smucitura. Dar, daca sunt 2 masini identice in paralel, la 80 kmh in treapta a 5-a, se da startul, se retrogradeaza in 3 si se acceleraza pana la limitare, cea la care se face dublu ambreiaj are sa iasa mereu in fata. Arborele primar din cutie are si el inertia lui. Dublul ambreaiaj cu sprit are tocmai rolul de a ridica turatia arborelui primar, eliminand practic momentul de inertie, dar mai ales reduce treaba pe care trebuie s-o faca sincronul, pentru ca diferentele de turatie sunt mult mai mici.

                              Fara manevra asta, inainte de un viraj ac de par care reclama a 1-a, nu intra la 40 kmh decat daca fortezi si evident, vei strica ceva prin cutie. Cu dublu ambreiaj si sprit intra la fel de usor ca si atunci cand stai pe loc, dar este inutil de spus ca turatia trebuie sa urce pe la 6000 rpm cand se da spritul.

                              Stilurile de demaraj variaza foarte mult. In oras eu sunt pensionar. Demarez 90% din cazuri la turatie mica, gen 1000-1200 rpm, lejer si scurt, schimb in 2000-2500rpm, nu ma agit si nu ma grabesc. Oricum de 3 luni circul nesemnificativ de mult in oras. Totusi, in 4 ani de condus prin Timisoara nu mi-am omorat ambreiajul, desi in oras se consumau cca 2 plinuri pe luna.

                              Cu putin exercitiu totul se invata. Majoritatea cunoscutilor mei au un stil agresiv de demaraj chiar daca in sine acceleratia pana la 40-50 kmh ramane modesta. Motor pus in sarcina mare, stilul ''foarfeca'', pedala de ambreiaj merge in sus in timp ce gazul este apasat puternic, nici nu este eliberata bine pedala ambreiajului ca se si schimba a 2-a. Urmarea este timp lung de ambreiere, 2-3 secunde, patinaj al discului din belsug, uzura pe masura.
                              Un foarte bun prieten, posesor de Logan 1.4 pt ~90.000 km, apoi trecut pe un Passat B6 din 2008, cu obscen de putini km la bord (reali), motorul de 1.9 si 105 cp. I-am ''popit'' ca pana la 100.000 km distruge volanta bi-masa. La ~85.000 km a facut schimb de kit de ambreiaj din cauza ca ''s-a distrus'' volanta. Stilul de demaraj este exact cel descris mai sus. Loganul 1.4 avea la activ o bieleta anticuplu, iar a doua a picat la scurt timp dupa ce masina a trecut la sora sa, fosta mea prietena. Mie mi-a picat piesa respectiva mult dupa 100.000 km, si atunci era cu crapaturi, nu picata complet.
                              Nu-i rusine, dar pe madam am invatat-o sa demareze corect, iar daca este necesar, sa scartaie usor din roti fara sa suprasolicite ambreiajul. A invatat repede, in 2-3 dupa amieze.

                              Mie imi pare rau daca se strica ceva la masina cand se merge normal si usor. atunci sunt doar 2 explicatii, de cele mai multe ori fiind de vina piesa de la volan. Cand ii dai pe costum, trebuie sa te astepti ca anumite repere au sa pice mult mai repede.

                              Exemplu: colegii de la spital trec peste sina portii culisante de la intrarea in curtea spitalului ( sa tot aiba 6-7 cm) cu treapta a 2-a si 20-30 kmh. Eu franez, schimb a 1-a si trec cu 5 kmh. In cativa ani se aduna multe socuri si nu este singura situatie in care respectivii procedeaza asa.

                              Vis a vis de ce spun unii colegi (stiu ei care ) intr-adevar nu am obiceiul sa ''selectez''' necazurile pe care le expun pe forum si nici cauzele. Cand va veni vremea (sau poate nu) sa vand voltajul, se va sti ca-i o masina menajata in trafic urban, dar alergata metodic si fara nici o retinere la drum intins, cu servisarea facuta cel putin ca la carte.

                              De stricat ''stric'' franele, gumele si pompele de apa, ce-i drept
                              sigpic

                              Comment


                              • Originally posted by andri1940 View Post
                                Deci dr.Mke sper ca v-a lamurit: se da "sprit" ca sa nu smuceasca masina, coreland turatia motorului cu cea a rotilor. In engleza se chemaa downshift rev-matching.
                                Discuţia pe tema aceasta poate continua mult şi bine, însă aş dorii să fac doar câteva precizări:
                                - ne aflăm pe un forum unde probabil 95% dintre utilizatori folosesc maşina ca pe un mijloc de deplasare şi care sunt interesaţi să facă acest lucru cât mai bine, economic şi dacă se poate fără prea multe reparaţii
                                - marea majoritate dintre noi au obţinut permisul în Şcolile de Şoferi, hai să le spunem clasice. Nu ştiu dacă procentul celor care au mai trecut printr-o Şcoală de conducere defensivă şi pilotaj, gen ce oferă Titi Aur, este mai mare de 5%

                                - nu contestă nimeni "fineţurile" pe care le presupune dublul ambreiaj şi corelarea turaţiei arborelui primar cu turaţia, dar câţi dintre noi folosesc această metodă în viaţa de zi cu zi
                                - nu toţi dintre noi au cunoştiinţele necesare şi mai ales deprinderile practice astfel încât să conducă în stilul acesta, mai mult decât atât, în opinia mea nici nu ar fi prea indicat ca prin aceste discuţii să trezim cine ştie ce instinct de pilot de raliu şi pe urmă autorului să-i pară rău că i-a cedat ceva prin cutia de viteze

                                - pentru colegul @dr_mke, ale cărui postări le citesc întotdeauna cu mare plăcere, mersul cu maşina este mai mult decât o pasiune, aş putea spune (să mă corecteze dacă greşesc!) că este un mod de viaţă
                                - printr-un concurs de împrejurări nu tocmai fericit pentru mine, acum mulţi ani, am fost şofer pe o RABA la Canalul Dunăre-Bucureşti vreme de 6 luni, aşa că am avut tot timpul din lume să încerc la modul practic dublul ambreiaj şi la gol (fără încărcătură), dar mai ales în sarcină, când trosneau arcurile de pe maşină de cât era de încărcată cu pământ şi care dacă nu mergeai pe o suprafaţă cât de cât plană te "fura" imediat şi te răsturnai cu ea pe o parte. De altfel media celor care mureau intr-o săptămână era undeva la 7 persoane şi asta în condiţiile în care Canalul Dunăre-Bucureşti a fost o glumă faţă de Canalul Dunăre-Marea Neagră

                                Aşa că pentru noi, adică cei 95% de pe acest forum, varianta clasică de schimbare a treptelor de viteză rămâne cea mai bună şi ieftină opţiune!
                                Pentru ceilalţi 5% tot Respectul!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google