Originally posted by Macs
View Post
Verificarea vizuala: luminile aprinse simultan cu functionarea motorul la ralanti si ar trebui sa apara usoare intesinificari a luminilor, la accelerari usoare si repetate(seara, este mult mai sesizabila fluctuatia intensitatii luminilor).
Aparitia fluctuatiilor intensitatii luminilor, confirma ca alternatorul incarca!
O lipsa de variatii a intensitatii luminilor, va anunta ca alternatorul nu incarca!
Indiferent de rezultate, treceti la o verificare cu ajutorul unui instrument de masura!!!
Verificarea cu ajutorul unui instrument de masura:
Folosind un multimetru, masurati tensiunea la bornele bateriei cu motorul oprit, apoi, porniti motorul si masurati tensiunea la ralanti si la turatie de cel putin 1500-1700 r/min.
Valorile tensiunii bateriei cu motorul oprit: intre 12 v.-12,5 v.
Valorile tensiunii bateriei, cu motorul la ralanti: maxim 13,4v.-13,5v.
Valorile tensiunii bateriei cu motorul turat: 14,2v.- max.14,5v.
Dupa aceste masuratori, aprindeti luminile de drum si masurati tensiunile la ralanti si cu motorul turat, la aceiasi turatie de mai sus:
Valorile tensiunilor, vor trebui sa arate scaderi neglijabile, de maxim o,2 v.-0,3 v.
Precizare: o baterie fara lichid la nivelul elementilor, poate oferi valori peste limita, ceea ce duce la defectiuni ale puntii redresoare sau a releului(electronic), cat si la sulfatarea bateriei.
Posibil sa nu fi reteta perfecta dar folosind-o de-a lungul anilor, nu m-a inselat niciodata.
Asteptam si alte solutii, ca pana moare omu`, tot are de invatat











*

**
Chiar daca nu e locul potrivit sa postez dar tin sa va aduc aminte si de verificarea lichidului antigel, ca se cam anunta vreme rece si nu ar fi de dorit, sa va treziti cu surprize!

Comment