Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Autodescarcarea la tehnologia Ca-Ca este de 18 luni. Toata lumea doreste baterii cu data de fabricatie cat mai recenta, desi daca e sa fie vreo problema, asta nu apare din cauza faptului ca bateria s-a autodescarcat, un proces firesc dealtfel la baterii; oricum incepand de astazi ai 2 ani garantie.
    Daca sunt respectate conditiile de depozitare (umiditate, temp.medie ~15*C etc), nu vad o mare problema; mare problema e cu o baterie care a fost descarcata in urma unei sarcini mari (pornire pana la epuizare) si lasata neincarcata.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Se simt din greu temperaturile scazute; masina nepornita de ~ o saptamana.
      Attached Files
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Nenea Iancule, ti-ai luat aparat foto nou?

        Comment


        • Da, la pachet cu bateria; asa mi-au spus cei de la Rombat sa spun.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • 12.30v...stai bine dom'le dupa o saptamana crancena.

            Faci drumuri lungi de obicei?

            Comment


            • In general da. Ultimul a fost pe 19 la Bucuresti, dupa care am miscat foarte putin masina; o pornire de cateva minunte, relocare in parcare si cam astea au fost miscarile.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Originally posted by 77sky View Post
                Am revenit cu poze. Am extins putin "tema de lucru"

                Avem 3 aparate.
                Unul - pocnitoarea, UNI-T UT33C
                Al doilea-aparat profi, CHAUVINARNOUX CA 5205
                Al treilea-aparat profi, KYORITSU 2056 R (verificat metrologic).

                Primele trei poze sunt cu pocnitoarea si aparatul profi, necalibrat.
                Ultimele trei poze sunt cu toate 3 aparatele, inclusiv cu cel calibrat.

                Concluziile vi le las voua in seama...
                Multumesc mult (vorbesc si in numele altora) pentru testul facut!

                Da, nu e diferenta mare cum spunea un coleg mai sus, dar cum spuneam am mizat pe un +/- 0,1V si s-a confirmat (chiar 0,14 V la testul tau).
                Pt mine la astfel de masuratori asta e diferenta intre o petarda si un aparat profi, 0,2-0,3V poate face diferenta dintre o baterie buna si alta obosita.

                PS: Spre exemplu la acumulatorii mici de lanterne, un acumulator 18650 incarcat la 4,20 V este full si corect incarcat, dar la 4,25V e supraincarcat si dupa cateva cicluri de asemenea incarcari e risc mare sa-l frigi si te miri de ce a tinut numai 15 cicluri in loc de 150-200...
                Daca vrei neaparat sa verifici ca incarcatorul are tensiunea corecta de incarcare, nu prea o poti face cu o petarda de multimetru.
                E treaba de finete

                Comment


                • Sa nu exageram cu cei 0,2-0,3v.
                  1. O baterie cu 12,5v nu poate porni o masina, pentru ca in timpul pornirii, tensiunea acesteia scade la 9,3v.
                  2. O baterie cu 12,2v poate porni masina din cazul de mai sus; in timpul pornirii tensiunea scade pana la 10,8v.
                  Concluzia? Bateria e o sursa care genereaza putere; P=U*I. In cazul nostru I conteaza foarte mult.

                  Adevaratul test al unei baterii se face totusi nu cu voltmetru ci cu ajutorul unui cleste ampermetric, care simuleaza testul in conditii de sarcina reala.
                  Last edited by IancuMIC; 31 January 2014, 22:12.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Da, cam asa e, spre ex. 2000V generati de un meghometru n-o sa fie niciodata aceeasi cu 2000V obtinuti dintr-un transformator coborator de medie tensiune de putere mare. La aceeasi tensiune puterile sunt total diferite de unde rezulta ca_curentii sunt fff mici in primul caz si fff mari in al doilea caz. La meghometrul de 2000V se simte o "mica piscatura" la atingerea tatorilor pe cand in cazul celalalt esti "prajit instant" datorita curentului foarte mare si implicit a puterii sursei (100mA la 50 Hz sunt suficienti pentru electrocutare).
                    Mai faceti analogia si cu aparatele de resuscitare folosite in medicina, se folosesc aparate cu tensiuni mari la curenti fff mici deci puterea este foarte mica.
                    Last edited by Cromatic; 1 February 2014, 08:41.

                    Comment


                    • La baterie (la toate) tensiunea de repaus masurata in conditii normale (nu frig extrem, repaus de 16 ani etc) este un indicator de stare, n-o mai suciti.

                      Comment


                      • In electricitate trebuie sa stim la ce ne raportam. Un singur parametru al unei surse nu-ti spune mai nimic si nu este de ajuns pentru a putea sti la ce anume o poti folosi.

                        Comment


                        • Absolut, dar afirmatia ramane valabila.
                          La acumulatorii auto (si nu numai) tensiunea si curentul merg mana-n mana, n-ai sa vezi un acumulator cu tensiunea de repaus 12V si puterea sa ramana la 55Ah.

                          Cu masuratorile facute aici la tensiune, unde s-a vazut ca dupa nu stiu cate zile avea 12,3V e clar ca acel acumulator fie el si nou, NU mai este la capacitate maxima/optima, nu inseamna ca e pe duca, dar trebuie reincarcat. Daca si dupa reincarcare arata 12,3 V inseamna ca e slabit.

                          Comment


                          • Originally posted by Octavian View Post
                            Absolut, dar afirmatia ramane valabila.
                            La acumulatorii auto (si nu numai) tensiunea si curentul merg mana-n mana, n-ai sa vezi un acumulator cu tensiunea de repaus 12V si puterea sa ramana la 55Ah.
                            55 Ah reprezinta capacitatea bateriei.

                            Da, sunt de acord insa trebuie tinut cont ca tensiunea in gol depinde si de temperatura electrolitului.

                            Comment


                            • Capacitate da, ii clar ca trebe sa intrunesti neste conditii ca sa iti poti face o idee corecta despre starea acumulatorului doar dupa masurarea tensiunii.
                              In fine, la mine mi-a "spus" clar ca e obosita cand am masurat-o (undeva la 12V dupa o zi, vara) si m-am bucurat ca nu mi-a picat brusc cum se intampla la Rombat in majoritatea cazurilor.
                              Inainte sa o schimb, chiar si dupa un drum mai lung, invartea sesizabil mai greu.
                              Cu bateria noua e "racheta" fata de cea veche )

                              Comment


                              • Am cumparat un rombat premier de 75 ah cu 330 ron, garantie 2 ani, o am de un an de zile, e super bateria, nu face figuri, am uitat pozitia aprinsa de mai multe ori si a pornit dimineata foarte usor vechea baterie, a murit dupa un an de zile , din cauza amplificatorului zic eu .... asta nici mac nu zice

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google