Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • de ce oare fenomenul este accentuat numai in anumite conditii de mediu? oare nu se formeaza o pelicula de "electrolit" pe suprafata bateriei ? astfel apare un curent electric intre dif de potential......zic si eu...dau cu presupusul , oxidul de Cu este de cul verde, sulfatul de Cu este de cul albastra, la borna minus ai amandoua culorile......

    is plin de bere
    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

    Comment


    • Cred ca sint gaze ionizate care ies afara din baterie , din diverse motive . Fiind ionizate , le atrage acea borna .
      De ce ies gaze ? cred ca a spus colegul mai devreme.

      Comment


      • gaze ies din baterie din prima zi, mai putine la inceput...baterie noua..fenomenul de sulfatare in faza de inceput....dupa 5 ani, volumul de gaze este mare, bateria poate sa aiba sub jumatate din capacit, poate sa mai duca 2-3 ani, depinde de sarcina, de cati amperi are nevoie la pornire....fenomenul de oxidare a bornelor se va accentua....trebuie o intretinere periodica mai deasa.....spalare cu bicarbonat in solutie, suprafata bateriei, bornele, bineinteles cu bateria afara din masina, curatati locasul bat ca incepe sa rugineasca totul in jur....la masina mea fabricantul a prevazut un furtun pt evac gazelor din baterie.....verific cei care aveti pozitia furtunului.....eu l-am prelungit pana afara , sub masina....
        ps
        am uitat de ungerea bornelor cu vaselina sau miere de albine......

        is plin de bere

        nu sunt gaze ionizate.....astea apar la tensiuni inalte, peste 1kV, mai degraba coroziune electrochimica......am uitat....ceva in genul Al+Cu, .....gasiti explicatii pe net....sau in cartea de chimie, fizica....

        is plin de bere
        Last edited by Oti; 22 June 2015, 09:43. Reason: Automerged Doublepost
        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

        Comment


        • Eu am patit la Dacia 1310, in urma cu mai mult de 20 de ani: la borna negativa (cred) se forma ceva ca un bulgare de sare, destul de mult, aproximativ un centimetru peste borna. Acumulatorul avea 2-3 ani vechime, era cel original.

          Comment


          • Originally posted by Oti View Post
            gaze ies din baterie din prima zi, mai putine la inceput...baterie noua..fenomenul de sulfatare in faza de inceput....dupa 5 ani, volumul de gaze este mare, bateria poate sa aiba sub jumatate din capacit, poate sa mai duca 2-3 ani, depinde de sarcina, de cati amperi are nevoie la pornire....fenomenul de oxidare a bornelor se va accentua....trebuie o intretinere periodica mai deasa.....spalare cu bicarbonat in solutie, suprafata bateriei, bornele, bineinteles cu bateria afara din masina, curatati locasul bat ca incepe sa rugineasca totul in jur....la masina mea fabricantul a prevazut un furtun pt evac gazelor din baterie.....verific cei care aveti pozitia furtunului.....eu l-am prelungit pana afara , sub masina....
            ps
            am uitat de ungerea bornelor cu vaselina sau miere de albine......

            is plin de bere

            nu sunt gaze ionizate.....astea apar la tensiuni inalte, peste 1kV, mai degraba coroziune electrochimica......am uitat....ceva in genul Al+Cu, .....gasiti explicatii pe net....sau in cartea de chimie, fizica....

            is plin de bere
            Ăi fi tu plin de bere, dar priveste cum arata postul tau; exces de puncte, puncte; 3, 4 5, 6, fraze fara inceput si sfarsit. Totul e o bataie de joc; chiar nu conteaza, pentru tine?
            Incearca sa redactezi, pentru vorbitorii nativi de limba romana, un post care sa nu oboseasca mintea.
            Acest post e un report, transparent; un avertisment la vedere, daca vrei.
            Multumesc.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Am șters din Tapatalk semnatura ce are legatură cu "berea", am să țin cont de sfaturi și am să rezerv mai mult timp pentru redactarea cu atenție a textului. Mai bine puțin si de calitate.
              Mulțumesc pentru înțelegere și scuzați greșelile, atât mă duce creierul.
              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

              Comment


              • Acumulator nou

                Rombat Cyclon 55Ah 450A

                Tenet (sos. de centura, langa lukoil)

                Pret: 170 lei

                obs: acumulatorul vechi de 8 ani si 3 luni (40Ah, 330A) dupa 12 ore de redresor a invartit foarte greu motorul (s-a resetat ceasul); cand am ajuns la Tenet am vrut sa mai pornesc masina (sa o dau un metru inapoi) dar nu a mai vrut sa porneasca.

                Initial am vrut sa cumpar Cyclon 45Ah din doua motive: 1. este mai ieftina, chiar daca diferenta nu conteaza - totusi nu are rost sa investesc daca masina, spre exemplu, o vand anul viitor; 2. este mai usoara - nu-i placut sa urc multe scari cu ea in brate.
                Mi s-a spus ca Cyclon 45Ah nu este recomandata de Rombat pentru masina mea (1.4 chel) dar daca insist o monteaza insa nu-mi acorda garantie (chiar daca are capacitate mai mare decat acumulatorul original).

                Nu am insistat si am luat cel mai ieftin acumulator din lista recomandata (Cyclon 55Ah, Calciu 62Ah, Tornada 60Ah si Premier 55Ah).

                Comment


                • Scumpa... fata de autovit unde o luai sigur la 150 RON.

                  Cyclon are prostul obicei sa curga pentru ca nu are capace infiletante.

                  Mai bine luai calciu

                  Comment


                  • Originally posted by abc View Post
                    Rombat Cyclon 55Ah 450A
                    ... totusi nu are rost sa investesc daca masina, spre exemplu, o vand anul viitor.
                    Un an îl ţine sigur.

                    Comment


                    • din vitan nu cumpar pentru ca nu am incredere.

                      daca m-ar fi interesat doar pretul cumparam de la www.sawauto.ro

                      daca o sa curga inseamna ca m-am pacalit. ramane de vazut.

                      apropo de curs:

                      - calciu si premier au un orificiu pe una din partile laterale (sus) unde se fixeaza un furtun care iese prin mijlocul tavitei (sub acumulator).

                      - cyclon are mai multe fante dreptunghilare pe ambele fete laterale (sus) - furtunul nu se poate monta; practic lichidul se scurge pe fetele laterale ale bateriei (ambele), ajunge pe tavita si de acolo curge prin orificiul din mijlocul tavitei, de sub acumulator.

                      Inca ceva:

                      - la toate magazinele (mari sau mici) in care am fost bateriile expuse in vitrina sau in raft erau reale, probabil ca erau schimbate si vandute dupa cateva luni de stat in vitrina si uneori in soare;

                      - la Tenet bateriile expuse erau doar simple carcase, am miscat putin una si am fost surprins deoarece era foarte usoara.
                      Last edited by abc; 24 June 2015, 13:22. Reason: Automerged Doublepost

                      Comment


                      • Stai linistit ca si in autovit sunt carcase goale si sunt mai ieftini decat sawauto, nu ai fost tu sa verifici.

                        Faza ca are fanta dreptunghiulara si nu rotunda e inca un motiv sa nu fi cumparat-o tocmai pentru ca acidul sulfuric intra in contact cu tavita si iti va rugini...

                        Bateria mea din autovit nu are nici pe dracu in 9 luni de folosinta... o fi falsificata, a lu' batranu se duce spre 3 ani si 1/2

                        Comment


                        • Ce-i drept nu am fost sa verific.

                          Alegerea o fac in functie de ce cred eu ca e bine/bun sau rau, in functie de pret dar mai ales in functie de increderea pe care o am in bunurile si servicile de care beneficiez (si evident asta este o aprecire profund subiectiva).
                          Last edited by 77sky; 24 June 2015, 19:11.

                          Comment


                          • nici eu n-as avea incredere sa cumpar ceva din autovit.
                            cand ii va veni vremea, merg la reprezentata varta sau rombat.
                            dar cred ca va fi o varta silver de 61 Ah.

                            Comment


                            • Data fabricatiei

                              Este trecuta doar data la care acumulatorul a fost preluat de distribuitor (Tenet) de la producator (Rombat) - 07.05.2015.

                              Comment


                              • Originally posted by Drogas View Post
                                Faza ca are fanta dreptunghiulara si nu rotunda e inca un motiv sa nu fi cumparat-o tocmai pentru ca acidul sulfuric intra in contact cu tavita si iti va rugini...
                                Data viitoare o sa fiu mai atent la detalii.

                                Din fericire tavita este confectionata din material plastic. Sper sa nu se dizolve!
                                Last edited by abc; 26 June 2015, 12:22.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google