Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chestia aia de o notai in scoala generala cu I la fizica si o masurai cu Amperi. Alternatorul scoate el 14,2 V, dar poate face asta si cu 5 A si cu 85A.
    Situatia descrisa mai sus e ipotetica, nu avd cine ar merge luni de zile cu o baterie atata de sulfatata pe masina ca nu ar porni decat cu cabluri.
    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

    Comment


    • Un alternator de 90A poate da, în condiții normale, fără probleme 95% din ăia 90A.

      Probleme apar în situații excepționale, consum exagerat la ralanti sau în sarcină maximă + o baterie varză situație care poate supraîncălzi puntea de diode/releul regulator (cu/fără compensare cu temperatura)
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • Pai nu am zis ca nu ii da fara probleme, dar problema e ca la o masina normala el da 80A 5% din timpul cat merge iar la o baterie varza ii da 80% din timp....
        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

        Comment


        • O baterie cu grave probleme de functionare, conectata la circuitul de incarcare al unui autoturism, poate afecta instalatia de incarcare; alternator, regulator tensiune.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Despre acumulatori; Sursa: Rombat

            Sfaturi utile legate de cumpararea acumulatorilor


            Ochiul magic:

            Este un accesoriu foarte interesant, dar inutil. De ce este inutil? Pentru că el arată starea actuală a unei singure celule şi nu diagnostichează celelalte 5 compartimente. Producătorii nu echipează toate cele 6 celule cu ochiuri magice, deoarece acesta ar mării costurile de fabricaţie. Aşadar, este un accesoriu inutil.

            Mânerul:

            Fără el manipularea acumulatorului devine foarte greoaie sau chiar imposibilă, deoarece locaşul pentru acumulator este îngust la majoritatea maşinilor. Aşadar, este un accesoriu necesar.

            Preţul:

            Alegeţi întotdeauna acumulatorul de cea mai bună calitate în limita bugetului dumneavoastră.

            Marca:

            Vă sfătuim să cumpăraţi produsele fabricanţilor consacraţi, deoarece tehnologiile utilizate de către aceşti producători incorporează şi experienţa dobândita în urma reclamaţiilor din perioada de garanţie, adică investesc în dezvoltarea tehnologiei de fabricare, astfel garantând îmbunătăţirea permanentă a produsului. Dacă achiziţionaţi un produs de calitate de la un producător renumit, nu veţi întâmpina nici probleme legate de eventualele reclamaţii în perioada de garanţie, dacă aceste probleme sunt cauzate de o eroare de fabricaţie.

            Parametri fizici:

            După alocarea bugetului şi alegerea producătorului, următoarea etapă este selectarea acumulatorului cu parametri fizici potriviţi pentru maşina dumneavoastră:

            Dimensiunea acumulatorului:

            Este foarte important să cumpăraţi acumulator de dimensiunile (lungime, lăţime şi înălţime) şi capacitatea potrivite pentru maşina dumneavoastră!
            Nu se recomandă achiziţionarea unui acumulator de dimensiuni mai mici decât cele recomandate de producătorul maşinii. La maşini europene există două standarde de înălţime – 190mm şi 175mm. Dacă înălţimea acumulatorului este mai mare, acesta nu se poate fixa în locaş.
            Tensiunea acumulatorului:
            În trecut se găseau şi acumulatori de 6V, dar începând cu anul 2011, sistemele de 12V au devenit cele mai răspândite la autoturisme.

            Polaritatea acumulatorului:

            Ce înseamnă de fapt expresiile “poziţionarea bornei pozitive: dreapta” sau “poziţionarea bornei pozitive: stânga”? Dacă privim acumulatorul “dreapta pozitiv” din faţă (electrozii sunt spre noi), atunci borna pozitivă se va afla în partea dreaptă, iar dacă este “stânga pozitiv”, borna pozitivă va fi pe stânga.
            Producătorii europeni de maşini în general preferă acumulatori “dreapta pozitiv”, iar fabricanţii japonezi preferă acumulatorii cu “stânga pozitiv”.
            98% din acumulatori sunt echipaţi cu borne de grosime normală, dar unii acumulatori pot avea borne mai subţiri (acumulatorii japonezi mici) sau cu şurub (pentru unele modele Ford).
            Capacitatea acumulatorului:
            Capacitatea acumulatorului este exprimată în Ah (amper-oră).
            Această valoare ne arată capacitatea acumulatorului de a înmagazina electricitatea, mai precis, reprezintă sarcina transportată de un curent cu intensitatea de un amper, în timp de o oră. În condiţii de solicitare permanentă, un acumulator de 45Ah, sub sarcină permanentă de 10A se descarcă complet – fără reîncărcare – în patru ore şi jumătate.

            Curentul de pornire:

            Curentul de pornire determină dacă maşina va porni sau nu.
            Majoritatea producătorilor specifică capacitatea de pornire conform standardului EN. Valoarea curentului de pornire necesar pentru maşină este cea mai importantă informaţie privind acumulatorul. Dacă acumulatorul nu oferă curent destul de mare la pornire (din cauza unei deficienţe de încărcare sau pentru că acumulatorul nu este potrivit pentru maşină), maşina nu va porni.
            Curentul de pornire necesar pentru maşina dumneavoastră depinde de capacitatea cilindrică a motorului (cm3) şi de tipul combustibilului folosit (benzină sau motorină). Un motor pe benzină funcţionează cu un curent de pornire mult mai slab, decât un motor diesel. Motoarele diesel de obicei funcţionează cu acumulatori de 72, 80 sau 100Ah, în funcţie de capacitatea cilindrică şi echiparea maşinii.
            Motoarele pe benzină necesită un curent de pornire între 35-100Ah, dar un acumulator de 100Ah poate porni un motor mai mare dacă acesta este pe benzină decât dacă este unul diesel.

            Sfaturi legate de cumpărarea acumulatorului:

            De unde să cumpărăm?
            Cele mai importante aspecte în alegerea magazinului sunt:
            “Ce se întâmplă dacă acumulatorul se defectează?”, “Magazinul oferă certificat de garanţie?”, “Cum decurge procedura de garanţie?”, “Pot să predau gratuit acumulatorul vechi?”
            Când cumpăraţi un acumulator, vă recomandăm să apelaţi la o firmă specializată în comercializarea pieselor auto! Magazinele on-line necunoscute şi hipermarketurile nu sunt recomandate pentru achiziţionarea acumulatorilor. Vă recomandăm să alegeţi magazine pregătite pentru gestionarea şi mentenenţa acumulatorilor care stau pe raft (depunerile de sulfat se formează şi în perioada de depozitare în magazin), care vând acumulatorul în stare perfect încărcată şi care oferă şi garanţie la produsul vândut.
            Firma noastră îndeplineşte toate aceste criteriil!
            Cauzele cele mai frecvente de defectare ale acumulatorului

            Uzura:

            Acumulatorii nu au viaţă veşnică. Când acumulatorul îmbătrâneşte, plăcile interioare devin acoperite cu un strat de sulfaţi. Această îmbătrânire apare după 2-8 ani, în funcţie de solicitarea, tipul şi calitatea acumulatorului. O baterie sulfatată se descarcă uşor, îi scade tensiunea, capacitatea de înmagazinare a curentului electric şi curentul de pornire.

            Încărcare insuficientă /sulfatare precoce:

            Nu este un defect de fabricaţie, ci o problemă legată de stilul de utilizare al automobilului. Vorbim de problemă de încărcare în cazul în care încărcarea acumulatorului nu ajunge până la 13,8–14,4V. Încărcarea insuficientă determină sulfatarea secundară a acumulatorului.
            În timpul funcţionării normale, acumulatorul se descarcă şi se formează sulfaţi primeri de plumb pe plăci, care dispar când acumulatorul se încarcă din nou. Acest proces nu este dăunător acumulatorului, face parte din funcţionarea normală a acestuia.

            Dacă, însă, descărcarea este mai lentă - în cazul depozitării prelungite sau dacă folosiţi maşina mai rar, deci acumulatorul nu este complet încărcat o perioadă îndelungată – se formează sulfaţi secundari, care nu se mai pot înlătură de pe suprafaţa plăcilor. Acumulatorul începe să se sulfateze dacă densitatea electrolitului scade sub 1,225g/cm3. Sulfatarea care apare în cursul autodescărcării, dăunează acumulatorului, care nu va mai putea prelua încărcarea. Puteţi preveni sulfatarea dacă menţineţi întotdeauna acumulatorul în stare încărcată. Dacă această problemă a apărut deja, acumulatorul se poate recondiţiona cu ajutorul unui aparat desulfator special. Desulfatorul este de fapt un încărcător de acumulator, care supraîncarcă acumulatorul în primele două ore după conectare, astfel înlăturând sulfatul depus pe plăci, care este eliminat într-un compartiment separat.

            Totuşi acumulatorul nu mai poate fi recondiţionat 100%, deci prevenirea sulfatării este mai uşoară decât remedierea defectului.
            Putem vorbi despre diferite grade de sulfatare. Sulfatarea mai uşoară nu este vizibilă, se poate diagnostica cu ajutorul unui aparat de măsură special, iar sulfatarea mai puternică este vizibilă şi pe plăcile acumulatorului. În cel mai grav caz, sulfatarea lasă urme asemănătoare îngheţării.

            Supraîncărcarea:

            Dacă sistemul de încărcare al unui autoturism funcţionează la valori mai ridicate decât 13,8–14,4V, acumulatorul se va supraîncărca, ceea ce determină pierderea electrolitului prin evaporare. Dacă nivelul de electrolit este foarte scăzut, plăcile se vor deteriora definitiv. Evaporarea electrolitului este mai probabilă în perioada de vară, deoarece temperatura de funcţionare este mai ridicată din cauza temperaturii ambientale mai înalte. În cazuri extreme, chiar şi un acumulator de calitate superioară se poate “evapora” într-o lună de supraîncărcare.

            Îngheţarea:

            În condiţii normale de funcţionare un acumulator bine încărcat nu îngheaţă. Acumulatorul poate îngheţa dacă densitatea electrolitului nu este corespunzătoare, adică raportul acid / apă distilată este prea mic, sau dacă bateria nu este suficient de încărcată. Aceşti doi factori sunt legaţi unul de celălalt: dacă densitatea electrolitului scade sub un anumit nivel, acumulatorul nu se poate încărca suficient, iar dacă nu este încărcat suficient, şi densitatea va fi mai scăzută.
            Dacă un acumulator cu electrolitul diluat se descarcă, el poate îngheţa chiar şi la -10oC. Simptomele îngheţării: carcasa devine bombată pentru că lichidul din interior se transformă în substanţă solidă şi işi măreşte volumul. În majoritatea cazurilor, în acumulatorul îngheţat se întrerupe şi legătura dintre celule.

            Întreruperea legăturii dintre celule:

            Tensiunea nominală în fiecare din celulele acumulatorului este de 2V. Aceste celule sunt legate în serie pentru a obţine un acumulator de 12V. Legătura dintre aceste celule se poate întrerupe, fenomen care poate fi cauzat atât de acţiuni fizice asupra acumulatorului – lovire sau scuturare –, cât şi de probleme de fabricaţie. Este foarte important ca acumulatorul să fie bine fixat, pentru a evita întreruperile cauzate de lovire şi scuturări.

            Scurtcircuit între celule:

            Substanţele solide care se depun în interiorul acumulatorului pot cauza scurtcircuite. Substanţa formată se numeşte nămol şi este compusă din impurităţile care pătrund în interiorul acumulatorului, depunerile de sulfat de pe plăci şi oxizi. Pentru a evita scurtcircuitul cauzat de acest nămol, acumulatorii sunt echipaţi cu un vas special pentru colectarea acestor substanţe şi au plăcile pozitive învelite în plastic.

            Sfaturi privind depozitarea acumulatorilor

            Cei mai simpli acumulatori plumb-acid, cu aliaj de antimon se autodescarcă în 3-6 luni, perioadă în care se va produce şi sulfatarea secundară iremediabilă a acumulatorului, determinând deteriorarea completă.
            Acumulatorii mai moderni, fabricati cu tehnologia Ca-Ca nu se autodescarcă nici în 1-1,5 ani, deoarece pe acest interval ele vor pierde doar 50% din capacitatea de înmagazinare a curentului electric.
            Rata de autodescărcare este şi mai bună în cazul acumulatorilor AGM: ei pot menţine încărcarea chiar şi timp de 3 ani.
            Cu ajutorul măsurilor corespunzătoare de depozitare şi întreţinere, acumulatorul se poate menţine în stare funcţională chiar şi în cazul în care el nu este folosit zilnic. Încărcaţi acumulatorul nefolosit şi depozitaţi-l în loc uscat, protejat de îngheţ. Capacitatea de înmagazinare de curent electric a acumulatorului nefolosit se poate micşora datorită autodescărcării, deci verificaţi starea de încărcare al aparatului la 3-4 luni şi reîncărcaţi-l dacă este nevoie. Dacă tensiunea acumulatorului scade sub 12,4V, acesta trebuie încărcat pentru a preveni sulfatarea.
            Identificarea defectului.

            Ce să facem dacă acumulatorul nu porneşte maşina?

            Dacă maşina nu porneşte după învârtirea cheii de contact (sau în urma apăsării butonului de start), putem afla dacă această defecţiune se datorează unei probleme a acumulatorului în felul următor:

            dacă maşina este echipată cu un instrument de bord pentru indicarea stării de încărcare a acumulatorului, putem afla uşor dacă acumulatorul este suficient de încărcat pentru pornire: dacă tensiunea nu scade sub 10V, problema nu este cauzată de acumulator;
            dacă bordul maşinii nu are asemenea instrument, trebuie să verificaţi dacă bornele acumulatorului sunt fixate în mod corespunzător. Dacă maşina porneşte în urma fixării bornelor, înseamnă că aţi avut o problemă de contact;
            dacă nici atunci nu puteţi porni maşina, aprindeţi farurile. La unele tipuri de maşini, sistemul electric dezactivează automat sistemul de iluminare pe timpul pornirii, caz în care identificarea problemei este mai complicată.
            Culoarea şi intensitatea luminii farurilor indică starea de încărcare a acumulatorului. Dacă farurile luminează puternic, problema de pornire nu este cauzată de defecţiunea acumulatorului, ci este determinată de defectarea electromotorului sau a sistemului de imobilizare. Dacă acumulatorul nu este suficient de încărcat la pornire, luminile din bord sunt mai slabe sau chiar se sting de tot în momentul în care se încearcă pornirea motorului.

            Din ce cauză s-a descărcat acumulatorul?

            Acumulatorii moderni nu se autodescarcă, numai în cazul în care stau nefolosiţi timp îndelungat, adică luni de zile. Dacă acumulatorul se descarcă foarte repede în asemenea condiţii, această problemă poate fi determinată de mai multe cauze:
            • Acumulatorul se uzează prin nefolosire: Acumulatorul uzat sau slăbit din cauza nefolosirii trebuie înlocuit!
            • Folosire rară: Acumulatorul nu se încarcă suficient. Încercaţi să folosiţi maşina mai des sau încărcaţi acumulatorul periodic!
            • Acumulatorul nu poate alimenta toţi consumatorii în aşteptare (stand-by): consumatorii în aşteptare (sistemul de alarmă, încălzirea când masina este oprită, etc.) folosesc prea mult curent şi acumulatorul necesită reîncărcare prea des. Soluţionare: înlocuiţi acumulatorul cu unul de capacitate mai mare sau instalaţi doi acumulatori, dintre care unul să furnizeze electricitate pentru consumatorii în aşteptare, iar celălalt să funcţioneze în exclusivitate ca şi acumulator de pornire al motorului.
            • Scurt-circuit în sistemul electric: acumulatorul se poate descărca şi din cauza unui consumator scurt-circuitat. Soluţionare: eliminaţi scurt-circuitul din sistem!
            • Consumatori uitaţi în funcţiune: acumulatorul se descarcă şi dacă uitaţi consumatori în funcţiune după oprirea motorului (faruri, lumini interioare, radio, etc). Soluţionare: reîncărcaţi acumulatorul şi aveţi grijă să scoateţi toţi consumatorii din funcţiune!
            • Defectarea sistemului de încărcare: Acumulatorul se defectează dacă nu se încarcă suficient. Soluţionare: Rezolvaţi problema sistemului de încărcare şi reîncărcaţi acumulatorul.
            Pornirile rare, consumatorii în aşteptare care necesită prea multă electricitate, scurtcircuitul, consumatorii uitaţi în funcţiune sau defectarea sistemului de încărcare determină sulfatarea precoce şi, prin urmare, defectarea iremediabilă a acumulatorului.

            Testarea acumulatorului

            Acumulatorii moderni fără întreţinere oferă de obicei garanţie mult mai lungă decât perioada de 2 ani prevăzută de reglementările în vigoare. Odată cu prelungirea termenului de garanţie a scăzut şi numărul reclamaţiilor de garanţie justificate, astfel rata de defectare a acumulatorilor fără întreţinere rămâne sub 0,2%.
            Toţi acumulatorii returnaţi de către cumpărător cu reclamaţii sunt testaţi. Reclamaţiile nejustificate se pot împărţi în două grupe:

            defecţiuni reale, cauzate de utilizarea necorespunzătoare, cum ar fi supraîncărcarea, încărcarea necorespunzătoare, sulfatarea cauzată de încărcarea necorespunzătoare sau deteriorarea din cauza unui impact din exterior (lovire).
            acumulatori care de fapt nu sunt defecţi: acumulatori returnaţi de către cumpărător în stare complet descărcată, care funcţionează perfect după încărcare sau chiar acumulatori încărcaţi şi funcţionali. În acest caz, reclamaţia a fost formulată în urma unui diagnostic greşit sau fixarea necorespunzătoare a bornelor.
            Instrumente utilizate la testarea acumulatorilor

            Pentru testarea acumulatorului avem nevoie de trei instrumente:

            • Densimetru – este un simplu tub de sticlă cu plutitor, cu ajutorul căreia luăm o mostră din electrolit până la nivelul la care plutitorul se ridică. Valoarea de pe plutitor ne arată dacă acumulatorul este suficient de încărcat.
            • Cleşte ampermetru pentru test în sarcină – Este un aparat de măsură analog, gradat, cu ajutorul căreia putem simula condiţii de sarcină reală, deci putem obţine informaţii reale privind tensiunea măsurată pe borne şi curentul de pornire.
            • Tester electronic – În comerţ se găsesc foarte multe modele, aşadar există şi riscul că mai multe aparate să măsoare valori diferite. Testerul electronic serveşte nu numai la măsurarea tensiunii, ci putem obţine informaţii aproximative referitor la starea acumulatorului. În tester putem introduce date referitoare la temperatura ambientală, concentraţia electrolitului, tipul acumulatorului (acid sau AGM), curentul de pornire (DIN, SAE şi EN). Testerul ne dă valoarea estimată a curentului de pornire în amperi sau în procente.
            Cum decurge testarea acumulatorului?

            Testarea preliminară:

            1. Este recomandat să începeţi cu testerul electronic. Dacă tensiunea măsurată pe borne depăşeşte 12V, dar curentul de pornire este foarte mic (cca 1-50A), înseamnă că acumulatorul este întrerupt. În acest caz nu mai are rost să efectuaţi şi alte teste, un asemenea acumulator nu va prelua încărcarea. Dacă tensiunea măsurată este sub 12,4-12,6V, acumulatorul trebuie încărcat. Introduceţi în tester valoarea curentului nominal de pornire, alegeţi standardul dorit (de obicei EN) şi testerul afişează curentul de pornire măsurat.

            2. Inainte de încărcare trebuie să verificaţi dacă nivelul de electrolit este corespunzător, după care puteţi măsura şi densitatea acestuia. Există o corelaţie strânsă între densitatea acidului sulfuric din acumulator şi starea de încărcare. Densitatea electrolitului în cazul unui acumulator încărcat este mare (1,26-1,285g/cm3), iar dacă acumulatorul este în descărcare, scade şi densitatea electrolitului. Acumulatorul nu poate menţine încărcarea dacă densitatea electrolitului nu este corespunzătoare. Dacă valoarea tensiunii măsurate pe acumulator este mai mare decât 12,6V, atunci în condiţii normale vom măsura o densitate de peste 1,26g/cm3. Aşadar, dacă măsurăm 12,6V tensiune cu 1,23g/cm3 densitate, atunci densitatea electrolitului nu este corespunzătoare, deci scade şi curentul de pornire. Dacă densitatea este sub 1,26g/cm3, încercaţi completarea acidului înainte de efectuarea altor măsurători.

            3. Putem afla informaţii despre starea acumulatorului şi cu ajutorului cleştelui de ampermetru, dar testarea nu poate dura mai mult de 10s, pentru că acumulatorul se supraîncălzeşte în cursul testării. Înainte de testarea în sarcină putem afla tensiunea acumulatorului. Dacă tensiunea măsurată este mai mică decât 12,4V, încărcaţi acumulatorul (încărcarea este recomandată şi dacă tensiunea este 12,6V). Cleştele redă valoarea capacităţii de pornire în sarcină de 100A. Dacă acumulatorul este complet încărcat, acul aparatului va indica zona verde. Dacă indică zona galbenă, acumulatorul nu este suficient de încărcat sau este defect. Dacă indică zona roşie sau valoarea afişată scade, acumulatorul trebuie încărcat. Dacă acumulatorul este complet încărcat, dar aparatul nu poate măsura curentul nominal de pornire cu sarcină simulată, acumulatorul este defect.

            4. Încărcarea: Testarea redă valori corecte doar în cazul în care acumulatorul este complet încărcat. Încărcarea acumulatorului trebuie efectuată de către cumpărător, deci vă recomandăm să nu returnaţi acumulatorul cumpărat înainte să încercaţi încărcarea acestuia. Dacă returnaţi un acumulator descărcat care este apoi încărcat de către comerciant pentru a fi testat, costurile încărcării – curent electric, redresor, salariul persoanelor care se ocupă de încărcare, etc. – vor fi suportate de către cumpărător.

            Testare după încărcare

            Testarea acumulatorului se va efectua după două ore de la încărcarea completă. Repetaţi toate testele de mai sus încă o dată după încărcare!
            Dacă acumulatorul este complet încărcat şi funcţional, tensiunea măsurată va fi de 12,6-12,9V, iar densitatea electrolitului va fi între 1,26-1,285g/cm3. Dacă măsurăm tensiune înaltă, dar curentul de pornire este mai mic decât valoarea indicată de producător, înseamnă că densitatea acidului este şi ea mai mică, ceea ce indică sulfatarea, uzarea acumulatorului.

            Comment


            • Foarte interesant!

              Comment


              • Informațiile de mai sus sunt noutati pentru necunoscători. Orice mecanic amator le știe(sau ar trebui să le știe), ca să nu mai vorbesc de cei cu pregătire tehnică.
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Nu sunt toti mecanici.

                  Comment


                  • Când urli că reprezentanța e rea și spui că faci tu una și alta la mașină, un minim de cunoștințe e necesar (ca să nu amintesc de scule) altfel tu sau ceilalți pot suporta consecințele reparației făcută de "mecanicul de forum".

                    P.S. Mesajul e general nu are destinatar(i).
                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment


                    • Originally posted by einstein1984 View Post
                      Situatia descrisa mai sus e ipotetica, nu avd cine ar merge luni de zile cu o baterie atata de sulfatata pe masina ca nu ar porni decat cu cabluri.
                      Perfect! In sfarsit ne intelegem.

                      Inseamana ca mecanicul colegului nostru care are bateria de 11 ani, nu stie ce vorbeste. Atata vreme cat masina a pornit fara sa fie ajutata de cabluri, releul nu avea cum sa fie afectat de varsta matusalemica a acumulatorului.
                      sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                      Comment


                      • Originally posted by vitriol View Post
                        Asta cu "pana in ultimul moment" nu ma ajuta deloc. Te lasa pe cine stie unde si apoi dai banii pe taxi de doua ori, esti obligat sa cumperi ce gasesti pe stoc la un pret nu tocmai ok si pierzi timp - banuiesc ca daca pleci cu masina ai undeva de ajuns si ceva de facut, nu doar sa te plimbi ca sa arzi gazul.
                        Sau daca nu ai IQ din 2 cifre chemi un taxi cu cabluri de pornire (nu sunt rare) si te duci sa-ti iei baterie. Daca nu ai de unde sa iei baterie, te duci acasa si suni la o firma gen sorgetti.ro care iti monteaza bateria in fata blocului.
                        Sau o schimbi preventiv ... Sa schimbi pompa de apa buna "ca poate pica" si sa nu schimbi o baterie care deja da semne de oboseala mi se pare pe dos.
                        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                        Comment


                        • Teoretic, ce ai spus tu acolo pare foarte simplu de rezolvat.

                          Incearca sa-i ceri o surubelnita unui taximetrist si vezi ce zice. Dupa ce te lamuresti, suna dupa taxi cu cabluri si asteapta-te la 50 de lei taxa de folosire a cablurilor.
                          Suna acum la o firma care iti livreaza acumulatorul acasa si vezi in cat timp ti-l aduc. La mine a durat 2 zile (au foarte multe cereri in perioada asta) dar sa le spui ca esti Einstein ca poate vin imediat. Eu le-am spus ca sunt Vitriol si au zis ca trebuie sa-mi astept randul... Poate tu ai mai mult noroc.

                          Nu mai spun de situatia in care esti in varful muntelui, ca deja o dam in filme horror.
                          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                          Comment


                          • totusi ai implinit 3 ani cu ea ? a murit cam repede in conditiile in care masina nu prea sta
                            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                            Comment


                            • Eh... N-a murit, dar nici mult nu mai avea. Poate treceam iarna cu ea, poate nu. 3 ani si o luna avea.
                              La 180 de lei cat a costat, 60 de lei pe an este foarte bine din punct de vedere al costurilor.
                              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                              Comment


                              • 50 de lei si 5 min ca sa folosesti cablurile sau 60 de lei si 40 de min pe plimbatul cu taxiul la carrefour sa iei baterie? Hmm dificila alegere.
                                De aia am zis ca e bine sa o schimbi preventiv.
                                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google