Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • multumesc de raspuns

    momentan am un acumulator motrio 70Ah, curent de pornire, nu sunt sigur, dar cred ca este 600A, cumparat in 2014 la repezeala, iarna trecuta uneori pornea mai greu si consider ca trebuie sa-l inlocuiesc, preferabil cu ceva mai fiabil

    OE DACIA 6001547711 12V 70Ah, 720A, vaianta cea mai ieftina, suna bine dupa curentul de pornire, si mai ales, dupa pret, 220 lei, fata de variantele Rombat, 350/300 lei, dar am dubii, sa nu fie tot un motrio cu alta eticheta

    In ultimele ore citesc aici pe forum si prin alte parti despre acumulatori auto, aici am constatat si pareri nefavorabile despre Rombat Premier

    despre EXIDE EA722 Premium 12V 72AH, 720A ce parere aveti ?
    a avut/are cineva pe 1.5 dci acest model ?

    Comment


    • Am două chestiuni pe care le ridic. Este posibil ca bateriile de primă echipare și cele aftermarket să fie identice. Prima ține 4-5 ani și apoi cumperi una la fel care ține doar 2 ani. Dar poate că alternatorul chiar a obosit la mașină după 5 ani și încărcarea bateriei noi este deficitară și duce la sulfatarea ei. Sau șoferul și-a dotat între timp mașina cu consumatori electrici mai puternici care cer mai mult curent de la alternatorul deja obosit.

      Dacă plângerile referitoare la bateria aftermarket ar fi justificate, chiar crede cineva că ANPC nu s-ar sesiza? Produsele cu etichete identice trebuie să performeze identic. Eu nu cred în legenda urbană a bateriilor de primă echipare. Dar cred în alternatoare uzate/obosite și baterii stocate de magazine în condiții improprii.
      Last edited by gecmc94; 8 December 2017, 22:54.

      Comment


      • SIGUR exista diferente... macar de vechime...
        un exemplu: cum iti explici ca bateria pe care a dat-o ca exemplu colegul de mai sus (dacia 70ah) branduita dacia cu sticker de origine etc e mai ieftina decat oricare rombat caranda etc la curentul ala? avand in vedere ca piesele "by renault" sunt recunoscute ca fiind mult mai scumpe decat cele AM ? unii zic ca acea baterie a lesinat dupa 1-2 ani... eu am pe logan 1.4 una la fel si vad ca deocamdata se prezinta ok si e la a doua iarna...dar cine stie ce ne rezerva viitorul?

        Comment


        • mda....am mai citit intre timp....am sa exclud optiunea OE DACIA 6001547711 12V 70Ah, 720A, si ramane sa comand in seara asta una din cele doua:

          - EXIDE EA722 Premium 12V 72AH, 720A
          - ROMBAT PREMIER 12V 70Ah, 680A

          Comment


          • Am EXIDE dar nu pe Dacia.Pana acum multumit!Are 4 ani deja de cand e pe masina.
            Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

            Comment


            • si eu stiu un exide de 65 pe un golf de 1.4 benzina. are 4 ani fara probleme.
              cine le face ?
              o/____\o
              (i)
              .........

              Comment


              • Există Exide Batteries și Exide Industries și nu au legătura una cu alta. Prima este americană, a doua este indiană. Cred că ai baterii indiene.

                Comment


                • Originally posted by gecmc94 View Post
                  Am două chestiuni pe care le ridic. Este posibil ca bateriile de primă echipare și cele aftermarket să fie identice. Prima ține 4-5 ani și apoi cumperi una la fel care ține doar 2 ani. Dar poate că alternatorul chiar a obosit la mașină după 5 ani și încărcarea bateriei noi este deficitară și duce la sulfatarea ei. Sau șoferul și-a dotat între timp mașina cu consumatori electrici mai puternici care cer mai mult curent de la alternatorul deja obosit.

                  Dacă plângerile referitoare la bateria aftermarket ar fi justificate, chiar crede cineva că ANPC nu s-ar sesiza? Produsele cu etichete identice trebuie să performeze identic. Eu nu cred în legenda urbană a bateriilor de primă echipare. Dar cred în alternatoare uzate/obosite și baterii stocate de magazine în condiții improprii.
                  In ce magazin sau service ai gasit baterii identice cu cele montate de Dacia in uzina?

                  Comment


                  • Cred că ai baterii indiene
                    pe mine nu m-ar deranja sa utilizez o baterie conceputa si fabricata in India, dar m-am uitat ieri pe site-ul

                    si nu am regasit aceste baterii in lista celor comercializate in Europa, sigla, eticheta, forma, culoarea, specificatiile electrice sunt diferite fata de bateriile Exide pt. Europa
                    Exide Batteries Information. Product Specifications, Battery Finder, Manufacturing Quality, User Manual, Safety and Contacts – mobile website format.

                    Aici daca dam click pe un model, aflam ca sunt fabricate "in The majority of products are made in state-of-the-art European facilities"
                    Deasemenea am constatat ca gama de modele Premium si Execell comercializate in Europa nu apar pe site-ul US


                    Acum, intrebarea pe care o supun atentiei este alta:
                    Am vorbit la magazin si am intrebat despre data de productie a bateriei ?
                    Am fost informat ca cea mai veche baterie vanduta anul acesta a fost din 2015, nu stiu cum a aflat exact data fabricatiei, intrucat reprezentantul magazinului mi-a spus ca nu stie sa descifreze codul datei de fabricatie, probabil informatia i-a fost furnizata de furnizor/importator
                    M-a informat ca la ridicare bateria este testata cu un aparat, nu am intrebat ce fel de aparat si ce anume se masoara ?!

                    Care e parerea voastra ? pot fi probleme daca bateria este fabricata in 2015 ?
                    multumesc

                    Comment


                    • Eu nu aș fi cumpărat acea baterie decât dacă era la o promoție de nerefuzat.


                      Acolo există un tabel care spune cât se descarcă o baterie cu acid in funcție de temperatură.
                      Temperature Lead acid
                      at full charge
                      0°C 97%
                      25°C 90%
                      40°C 62%
                      60°C 38%
                      (after 6 months)

                      După vreo 9 luni (care includ o vară cu temperaturi de peste 30C), magazinul ar fi trebuit să verifice bateriile, le-ar fi găsit pe la 70% încărcare și ar fi trebuit să le reîncarce. A făcut asta? Nu cred.

                      You can store a sealed lead acid battery for up to 2 years. Since all batteries gradually self-discharge over time, it is important to check the voltage and/or specific gravity, and then apply a charge when the battery falls to 70 percent state-of-charge, which reflects 2.07V/cell open circuit or 12.42V for a 12V pack. (The specific gravity at 70 percent charge is roughly 1.218.) Lead acid batteries may have different readings, and it is best to check the manufacturer’s instruction manual. Some battery manufacturer may further let a lead acid to drop to 60 percent before recharge. Low charge induces sulfation, an oxidation layer on the negative plate that inhibits current flow. Topping charge and/or cycling may restore some of the capacity losses in the early stages of sulfation.

                      Comment


                      • Originally posted by gecmc94 View Post
                        Am două chestiuni pe care le ridic. Este posibil ca bateriile de primă echipare și cele aftermarket să fie identice. Prima ține 4-5 ani și apoi cumperi una la fel care ține doar 2 ani. Dar poate că alternatorul chiar a obosit la mașină după 5 ani și încărcarea bateriei noi este deficitară și duce la sulfatarea ei.
                        Nu exista asa ceva; cand alternatorul nu incarca este semnalizat acest lucru; nu se cheama incarcare baterie, daca martorul este aprins.

                        Sunt bune bateriile Exide; Tudor si Fulmenn sunt marci ale acestui producator.
                        Ca orice producator care se respecta si Exide au produse diferentiate calitativ: Clasicc, Excell si Premium.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • nu este vb de nici o oferta, pt. modelul in cauza preturile sunt undeva intre 340-390 lei, asemanatoare cu cele de la varta silver cu specificatii asemanatoare
                          daca ar fi fost vorba de lichid de parbriz as fi cumparat la "oferta"

                          Am impresia ca gamele "superioare" au cerere scazuta, doar pt ca sunt cu aprox. 50 lei mai scumpe decat cele din gama medie
                          Deasmenea, am impreia ca sesizarile numeroase despre durata de functionare scurta a bateriei se datoreaza faptului ca la momentul achizitionarii sunt deja "statute" prea mult prin depozite sau magazine
                          Am sa specific, data de fabricatie 2017, poate voi gasi VARTA E38 Silver Dynamic 12V 74AH, 750A

                          gecmc94, multumesc pt link-ul privitor la graficul de descarcare a bateriilor

                          Comment


                          • Originally posted by abc View Post
                            In ce magazin sau service ai gasit baterii identice cu cele montate de Dacia in uzina?
                            Iată ce baterie am eu pe mașină. Are câțiva ani.


                            Am căutat acum pe net și bateriile Rombat Calciu au altă etichetă. Poate cineva cu o mașină foarte nouă să ne pună o poză cu bateria Rombat pentru a vedea dacă are o etichetă de serie? Dacă nu găsim așa ceva, atunci vă dau dreptate. Rombat produce niște baterii speciale doar pentru OEM (original equip. manufacturer) precum Dacia. Noi, muritorii, luăm din magazine știfturi.

                            Menționez că este singura etichetă. Pe partea laterală care dă spre bară nu are nimic. Pe cealaltă parte, spre motor, nu pot să văd dacă are vreo etichetă.
                            Last edited by gecmc94; 10 December 2017, 22:36. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • stiu ca s-a mai discutat despre codurile de fabricatie ale bateriilor Varta, pagina 291, dar probabil nu strica sa mai dam si alte exemple, in absenta unui topic dedicat codurilor de fabricatie ale diferitelor marci de baterii auto

                              mi se pare ca cel putin un caracter da cu semnul "?"
                              C0C753262

                              C - fabrica din Cehia
                              0 - linia de executie 0
                              C - tip de executie BKF
                              7 - anul 2017
                              cifrele 5 si 6 ar trebui sa reprezinte luna fabricatei, de forma 01, 03......10, 11, 12.
                              deci, 5 - ar putea fi luna 05 ?
                              atunci 3, ce reprezinta ?

                              26 - ziua 26
                              2 - tura de zi

                              am verificat codul si la alta baterie varta si, a cincea si a sasea cifra era tot 53
                              ambele baterii erau din gama blue dynamic, comercializate de hipermarket

                              care ar fi interpretarea voastra ?

                              Comment


                              • Originally posted by gecmc94 View Post
                                Poate cineva cu o mașină foarte nouă să ne pună o poză cu bateria Rombat pentru a vedea dacă are o etichetă de serie?


                                Masina e din 04.2017.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google