Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dupa 4 ani si 4 luni, Premierul este diagnosticat ca...BAD.
    Probabil, in conditiile unor temperaturi mult sub 0*C, deprecierea starii de sanatate ar fi mult mai accentuata.
    Am tot postat si aici si in alta parte, ca la un procent de ~70% SOH, bateriile trebuiesc inlocuite; daca este tinuta un pic in atentie(incarcare pe redresor si pastrata incarcata cat mai aproape de maxim), se mai poate exploata o vreme. Fiind pe un benzinar, nu are solicitarile pe care le cere un diesel pe timp rece (bujii incandescente, incalzire auxiliara).
    Ramane in atentie.

    Pentru comparatie, o poza( ultima) de asta toamna cu starea bateriei. SOH 80%
    Attached Files
    Last edited by IancuMIC; 7 January 2018, 13:21.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Descarc-o complet cu un bec de 5w daca ai rabdare , sau 21w daca nu ai . Pune-o la un redresor (in trepte) la 0,5 A (max 1A) . La inceput "va trage " mai mult , lasa comutatorul la minimum , incet incet bateria nu va fi la fel de insetata. Va avea loc un proces de desulfatare si regenerare . Atat timp cat pasta nu este cazuta la fundul bacurilor metoda va functiona.
      Last edited by georgstelsib; 7 January 2018, 18:10.

      Comment


      • @georgstelsib Am un redresor care are un buton pentru reglarea in trepte a curentului de incarcare. Este bine sa il tin la minim? Timpul de incarcare de aproximativ 12 ore (indiferent de cat de descarcata este bateria si indiferent de pozitia acelui buton) este OK?

        Comment


        • Am și eu o întrebare. Merită să cumperi un redresor? Am avut un proces de decizie și am considerat că un invertor sănătos (>1000W), de calitate, îți este de folos. Și mie chiar îmi este. Dar la redresor încă ezit. Era o vreme (acum 20+ de ani) când redresoarele erau larg răspândite (probabil tehnologia bateriilor era mult mai proastă iar alternatoarele la fel). Azi, eu nu văd pe nimeni în parcare scoțând/punând bateria de mașină. În fapt, rar văd pe cineva deschizând capota să își verifice fluidele. Acum 20 de ani, capotele stăteau mai mult deschise prin parcări (așa îmi aduc aminte când eram mic).

          Am studiat părerile (multe) scrise pe siteul norauto.fr despre un redresor automat, cu desulfatare.... o pocnitoare deși pare unul deștept. Garanție 2 ani, multora li s-a stricat la 2 ani deși nu a fost folosit decât de câteva ori. M-a interesat mai mult să văd că oamenii îl cumpără precum trusa de prim-ajutor, să fie acolo, dintr-un spirit de turmă. Și nu îl folosesc (sau când o fac, descoperă că s-a stricat). Totuși, un stingător este 30 de lei, un redresor deștept este 300+ spre 500. Adică aproape 2 baterii. Care te vor ține măcar 2 ani încărcate doar la alternator.

          Dacă aș lua un CTEK Test & Charge sau un CTEK fără tester și separat un tester avansat, ajung pe la 500 lei. Aș da banii pe ceva ce îmi îmbunătățește viața zi de zi (o husă avansată cu suport lombar, difuzoare premium, etc). Dar nu sunt sigur că redresorul este o astfel de sculă. Voi ce ziceți?
          Last edited by gecmc94; 7 January 2018, 21:18.

          Comment


          • Originally posted by georgstelsib View Post
            Descarc-o complet cu un bec de 5w daca ai rabdare , sau 21w daca nu ai . Pune-o la un redresor (in trepte) la 0,5 A (max 1A) . La inceput "va trage " mai mult , lasa comutatorul la minimum , incet incet bateria nu va fi la fel de insetata. Va avea loc un proces de desulfatare si regenerare . Atat timp cat pasta nu este cazuta la fundul bacurilor metoda va functiona.
            George, desulfatarea se face cu aparate profi, nu cu pocnitori de transformatoare cu o punte redresoare, pe care le numim redresoare.
            Desulfatarea e mult trambitata de diversi care se ocupa cu vanzari de baterii; desulfatare adevarata consta in aplicarea de pulsuri de curent de inalta frecventa si amplitudine variabila; toate astea se fac in mod controlat pentru a nu distruge placile prin supraincalzire cu un aparat dedicat. Cineva facea confuzie pe un alt forum, chiar in discutie cu mine, spunand ca aplica curenti mari; eu vorbeam de curenti de inalta frecventa nu de amperaj. In fine.
            Prin urmare, nu va amagiti.

            Originally posted by abc View Post
            @georgstelsib Am un redresor care are un buton pentru reglarea in trepte a curentului de incarcare. Este bine sa il tin la minim? Timpul de incarcare de aproximativ 12 ore (indiferent de cat de descarcata este bateria si indiferent de pozitia acelui buton) este OK?
            Inteleg faptul ca nu ai un redresor cu incarcare asistata (caracteristica UI)
            Daca zici ca ai posibilitatea reglarii curentului (sa nu faci confuzie cu tensiunea), atunci curentul de reincarcare se recomanda a fi max. 10% din capacitatea bateriei. Pentru rezultate mai bune, e chiar recomandat un curent mult mai mic; se prelungeste timpul de incarcare, dar e o incarcare lenta e de preferat intotdeauna.

            Originally posted by gecmc94 View Post
            Am și eu o întrebare. Merită să cumperi un redresor?
            Ca regula, o baterie trebuie tinuta cat mai incarcata, pentru a se evita sulfatarea prematura. Daca mergi foarte rar cu masina, pe timpul rece e bine sa o reincarci pe un redresor; nu recomand reincarcarea prin pornirea masinii in parcare sau rularea catorva km; aia nu e decat o amagire.
            Eu n-as da mai mult pe un redresor decat costa ala de la Lidl; orice banut in plus pe aparate minune, nu merita daca il folosesti doar pentru tine.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Eu consider ca in prezent pentru majoritatea posesorilor de masini nu-si are rost achizitia unui redresor. Evident ca exista si exceptii. Eu am redresorul de foarte multi ani (inainte de 1990), din familie. Este fabricat in URSS si cumparat din Romania. Dupa '90 eu l-am folosit de doua ori. Din ce stiu inainte de '90 a fost folosit de trei sau patru ori.

              Originally posted by IancuMIC View Post
              Inteleg faptul ca nu ai un redresor cu incarcare asistata (caracteristica UI)
              Daca zici ca ai posibilitatea reglarii curentului (sa nu faci confuzie cu tensiunea), atunci curentul de reincarcare se recomanda a fi max. 10% din capacitatea bateriei. Pentru rezultate mai bune, e chiar recomandat un curent mult mai mic; se prelungeste timpul de incarcare, dar e o incarcare lenta e de preferat intotdeauna.

              nu recomand reincarcarea prin pornirea masinii in parcare sau rularea catorva km; aia nu e decat o amagire
              Nu cred ca fac confuzie. Are si indicator, nu doar buton de reglaj. Sunt legate in serie pe circuitul de incarcare deci indica amperajul, nu in paralel ca sa masoare tensiune. Indicatorul este marcat de la 0 la 6 amperi si are un cursor. Este desenata schema circuitului de incarcare pe carcasa aparatului. Tensiunea se poate regla 12V sau 6V in functie de mufa de la aparat la care cuplezi firul care vine de la borna pozitiva a bateriei. Pentru minus aparatul de incarcat are o singura mufa.

              Pe mine m-a ajutat faptul ca am pornit masina in parcare pe timpul iernii. Cred ca daca nu faceam asa se descaraca complet. Evident ca s-a incarcat doar cat sa tina pana la urmatoarea pornire. Faptul ca a stat mult timp incarcata partial si i-an micsorat durata de viata nu ma preocupa mult. Prefer sa o schimb des, decat sa am grija de ea si sa o pun iarna la redresor. Nu-mi place sa mesteresc la masina!
              Last edited by abc; 7 January 2018, 22:48. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Redresorul ăla BY-71M e minimul necesar dar nu te poți baza pe el(poate doar dacă bateria e moartă sau ai nevoie de alimentator). Ăla de la Lidl e mai mult decât ok, dar nu încarcă baterii moarte și nici nu poate fi folosit ca alimentator.

                Oricând e posibil o cură de "spa"(încărcare pe redresor, la temperatura camerei) nu strică bateriei.
                Last edited by t0rquemada; 7 January 2018, 23:02.
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • CORECT! Acela este redresorul pe care il am. Nu ma asteptam sa-l identifice cineva. t0rquemada este un profesionist 100%. Extrem de pertinente si foarte utile posturile lui pe loganclub si forumduster.

                  Comment


                  • Repet inca odata . Metoda expusa de mine a fost incercata personal de mai multe ori dovedindu-se a fi singura . Descarcarea completa si reincarcarea la curenti cat mai mici pana cand observam degajarea de gaze ramane in practica cea mai sigura metoda . Redresorul folosit este cel simplu de 12 V si curent maxim de 10 A , da , doar cu punte redresoare ," fara netezire" de un condensator de mare capacitate . Curentul ramanand in continuare sinusoidal. Redresoarele recomandate de mine sunt cele "manuale " nu automate , cu ampermetru frontal pentru monitorizarea curentului de incarcare. NB. Bateriile auto cu Pb si-au pastrat aceesi tehnologie de baza . Eu v-am prezentat doar o metoda verificata , voi... procedati cum vreti , conform discernamantului si cunostintelor tehnice acumulate.

                    PS. Iancule , nu ai de unde sa stii , dar vorbesti cu un fost electonist amator , care la vremea respectiva chiar a construit ( nu numai a citit) redresoare cu supraveghere automatizata , cu diferite cicluri de incarcare , cu curenti de diferite forme vizualizati pe osciloscop si care intr-un final a ajuns la concluzia prezentata mai sus.
                    Last edited by georgstelsib; 8 January 2018, 09:15. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • Azi la Lidl ai redresorul minune la 70ron.

                      georgstelsib: Metoda ta poate merge dacă bateria mai are plăcile întregi (mai eficientă e metoda cu redresor+desulfator sau desulfator stand alone) dacă e deja cu probleme fizice nici o metodă nu o mai salvează
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • Originally posted by t0rquemada View Post
                        georgstelsib: Metoda ta poate merge dacă bateria mai are plăcile întregi (mai eficientă e metoda cu redresor+desulfator sau desulfator stand alone) dacă e deja cu probleme fizice nici o metodă nu o mai salvează
                        Sigur ca da . Am si specificat asta in primul post . Nu trebuie sa ai elementi morti si sa nu ai pasta cazuta pe fundul bacurilor.

                        Comment


                        • Originally posted by georgstelsib
                          Descarc-o complet cu un bec de 5w daca ai rabdare , sau 21w daca nu ai . Pune-o la un redresor (in trepte) la 0,5 A (max 1A) . La inceput "va trage " mai mult , lasa comutatorul la minimum , incet incet bateria nu va fi la fel de insetata. Va avea loc un proces de desulfatare si regenerare . Atat timp cat pasta nu este cazuta la fundul bacurilor metoda va functiona.
                          O astfel de practica nu are nimic in comun cu desulfatarea. Sulfatul de plumb cristalizat pe placi nu-l poti descompune in veci cu metoda asta. Un aparat profesional costa destul de mult.

                          Originally posted by georgstelsib View Post
                          Repet inca odata . Metoda expusa de mine a fost incercata personal de mai multe ori dovedindu-se a fi singura . Descarcarea completa si reincarcarea la curenti cat mai mici pana cand observam degajarea de gaze ramane in practica cea mai sigura metoda .
                          O baterie declarata OK-Recharge de catre un tester poate fi reincarcata (daca e cu un redresor cu microcontroler e si mai bine) fara sa fie nevoie de descarcarea totala. Nu cred ca ii face rau un ciclu descarcare/reincarcare dar, functie de capacitatea baterie, e nevoie de ceva timp.

                          Bateriile la care se constata diminuarea treptata a curentului disponibil CCA si cresterea rezistentei interne (declarate BAD dupa algoritmul testerului) fara a avea element in scurt sau legaturi intrerupte, se pot desulata/regenera; doua procedee diferite si care pot fi efectuate simultan de aparate specializate pentru asta.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • redresorul minune de la lidl e cam degeaba...am eu si nu face nimic util in schimb se aprinde frumos albastru... tot la 70 l-am luat anul trecut.

                            Comment


                            • Cam așa arată unul de la LIDL inăuntru. CTEK 3.8 la 280 lei, LIDL la 70 lei.



                              Comment


                              • Originally posted by sorin1983 View Post
                                redresorul minune de la lidl e cam degeaba...am eu si nu face nimic util in schimb se aprinde frumos albastru... tot la 70 l-am luat anul trecut.
                                Da cam ce ai vrea d-ta sa faca si n-a facut? Intreb si eu...
                                Ca sa te pronunti in cazul asta ar fi trebuit sa ai o baterie care nu e in stare sa porneasca o masina, sa folosesti redresorul ala si dupa aia sa vezi rezultatul; eventual sa pui un tester pe o baterie descarcata inainte si dupa incarcare, sa vezi ce a facut cu rezistenta interna, curentul disponibil si tensiunea din baterie (asta la doar 70 de lei). Abia dupa ce vei fi facut toate acestea puteai eventual sa emiti o parere. De utilizator nu de posesor.

                                Pentru aia care stiu la ce foloseste:
                                ...E cea mai ieftina solutie pentru a tine sub control o baterie in cazul neutilizarii masinii pe un timp indelungat.
                                Chiar si alte conditii o reincarcare lenta suta la suta e binevenita macar odata pe an (iarna).
                                Last edited by IancuMIC; 8 January 2018, 13:15.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google