Despre acumulatori auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aiurea topic .
    depinde de foarte multe chestii .

    pe mine ma tine o ora . daca nu pornesc motorul si ascult muzica la maxim .
    sigpic

    Comment


    • Dintr-o totala intamplare am citi o parte din topic acum doua saptamani, si ma gandeam ca nu am fost prea bland cu bateria mea (vreo 6-8 luni nu am pornit masina sau daca da, foarte putin; de atunci fac in fiecare zi 26Km, dus-intors serivici, + alte iesiri). De cand s-a facut frig trebuie sa tin cheia pe demaraj cam jumatate de secunda sa porneasca (seara de obicei nu am probleme), ca acum 3 zile sa esueze complet pornirea. La a doua cheie abia a luat-o, si greu. Si acum datele tehnice. Dupa ce am umblat cu masina si am oprit-o, am ~12,66V. Dimineata, am 12,46V. Cu consumatori, inainte sa pornesc masina, am 12,24V. Iar cu masina pornita, am 14,55V. Bateria e originala, un Rombat de 60A, de 1 an si 9 luni.
      Nu ar trebui sa am cu masina pornita maximum 14,4V, minimum 14,0V? Pentru ca daca da, e posibil sa se fi stricat bateria inainte de vreme.
      Daca voltajul de incarcare primit nu trebuie sa fie chiar atat de precis, ar trebui sa-mi fac griji? Sau e din cauza frigului? (Iarna trecuta nu-mi aduc aminte sa fi avut probleme).

      P.S. Exista aparate de masura care pot afla amperajul in scurt al unui generator, dar sunt extrem de scumpe. Nu faceti prostia sa bagati un multimetru obisnuit in scurt la baterie (marea majoritate masoara pana in 50A, fie si profi; desi nu se va intampla nimic, pentru ca orice multimetru de Doamne-ajuta are o siguranta pe linia de ampermetru). Nu poti sti niciodata ce se intampla, multimetrul obisnuit are un amarat de rezistor de 5W pus pe post de consumator, pana sa se arda siguranta pocneste ala instantaneu. Iar multimetrul pus in serie cu generatorul nu spune nimic, iti spune doar cat de mult inghit consumatorii, iar asta e irelevant o data ce ai pornit masina.

      Comment


      • Incearca sa o pui la un redresor mai pricopsit pentru ca la tine, cred eu, este problema descarcarii de nefolosinta. Nu ai folosit masina atatea luni si bateria s-a descarcat probabil destul de mult, iar drumurile scurte facute prin oras nu fac decat sa iti mentina acest nivel.
        Pentru o pornire a motorului trebuie sa mergi cu viteza cam 20 km constant ca sa recupereze curentul consumat. La tine nici nu poate fi vorba de asa ceva si pe deasupra cred ca mergi si cu faruri aprinse si caldura pornita, normal pentru vremea de acum.
        Concluzia: fa rost de un redresor capabil, sau mergi cu bateria la un centru de incarcare si in 24 de ore de incarcat se rezolva problema.
        Altfel o obosesti si mai rau si poate crapa instant cum am patit eu.

        Comment


        • Din ce am vazut pe site-ul Rombat, trebuie desfacute niste supape etc. E vreo procedura speciala sau pur si simplu o pun la incarcat si gata?

          Comment


          • Depinde ce baterie este.
            Daca este fara intretinere nu trebuie sa desfaci nimic, o pui la incarcat si gata.
            Daca este cu intretinere trebuie sa-i completezi apa distilata pana la nivel(este marcat cu o tija care atarna, se pune pana atinge capatul tijei)si o lasi cu capacele desfacute cat incarci.
            Cele fara intretinere au o folie peste capace ca sa nu umblii la ele.
            Te uiti pe site-ul Rombat si vezi ce spune la modelul tau.

            Daca este cu intretinere le scoti(sunt 6 capacele individuale) si eventual ii completezi cu apa distilata pana la nivelul indicat, daca este nevoie.
            Banuiesc ca este model Rombat Calciu.
            Last edited by Revulsin; 13 December 2009, 17:22. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • In urma cu citeva zile am observat ca "bacteria" mea rombat de un an a inceput sa faca figuri la pornirea la rece dimineata (cu masina merg zilnic) cu toate ca nu era ff frig afara.... in sensul ca inainte de a porni motorul am udat un pic parbrizul si am pornit stergatoarele si surpriza... mergeau in reluare... Le-am oprit, am pornit motorul (care a pornit ca la 2,3 secunde) si de data acesta stergatoarele mergeau ok. Ce imi recomandati sa fac? Daca mai tine o luna asa cu frigul cred ca e gata bateria. Este baterie fara intretinere.... daca o pun la incarcat oare isi va reveni? Am sa ma duc sa o masor sa vad citi V are.
              Last edited by usr1; 23 December 2009, 14:53.

              Comment


              • La Logan, bateria de 2 ani si 6 luni, dupa 2 zile nepornita in frig, am bagat-o pe un redresor cu afisaj digital. Capacitatea ei era 70%, am incarcat-o pana la 100%. De fiecare data a pornit la sfert. Nu fac drumuri dese si scurte. Asta conteaza cel mai mult.
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • Putin offtopic: ce redresor destept ai (si cat costa)?

                  Comment


                  • E adus din SUA si are o gramada de optiuni. Incarcare, dignoza baterie, alternator, mai multe tipuri de incarcare si optiunea de pornire motor daca e bateria moarta. A costat 100$ nou (pomana) dar trebuie sa ai 110V la priza.

                    LE:

                    Uite si cum arata.
                    Attached Files
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • Am masurat bateria... afara 2 C; cu motorul oprit aveam 12.46 V iar cu motorul pornit erau 14.48V. Spuneti-mi va rog daca trebuie sa existe 14 V pe baterie cu cu motorul oprit? Oricum de data asta masina a pornit la sfert.

                      Comment


                      • NU trebuie sa fie pe baterie 14V cu motorul oprit. 14 si un pic baga alternatorul cand incarca.
                        Valorile pe care le-ai spus sunt normale.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • ce baterii sunt bune
                          vopsitorie preturi bune

                          Comment


                          • am bateria pe masina din 11.2005 de cand e masina si nu am avut probleme,a pornit si la -25 de grade anul trecut,anul asta a fost mai cald

                            sigpic

                            Comment


                            • si eu acuma am observat ca nu mai arde becul verde la baterie...din ce cauza oare?
                              avand in vedere ca are deja 2 ani...dar bateria functioneaza in conditii normale

                              Comment


                              • Posibil sa fi scazut nivelul electrolitului. Eu am cumparat un Bosch Silverstar si am montat-o singur fara sa merg la vreun service ca sa primesc garantie. Dupa jumatate de an acceasi problema, a disparut lumina verde, ochiul magic ramanand negru. Pentru ca nu aveam garantie si oricum nu aveam ce pierde, am taiat in partea superioara a bateriei sase gauri, am completat in fiecare element cate 5 mm cu apa distilata cat era nivelul electrolitului sub semn si a revenit ochiul verde. De atunci au trecut vreo1,5-2 ani si bateria inca functioneaza perfect, saptamana trecuta la -22 grade mi-a pornit motorul la prima cheie. Gaurile le-am acoperit cu plastic transparent dintr-un PET si silicon. Pot vedea astfel daca imi scade in timp nivelul electrolitului pentru a completa cu apa distilata pana la semn. Din pacate nu am gasit poze numai cu bateria, dar din cele facute la motor iti poti da seama cum arata (Nu-i estetic, e carpeala, dar decat o baterie noua, bun si asa).
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google