Resetare schimbare ulei

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Am scris ca "Asta din ce am mai citit si eu (scuze daca am gresit cu ceva)", si sunt din "amintirile" citite pe forumuri (la fel daca tin bine minte ar fi si cu temperatura lichidului de racire).

    Si desigur ca @ t0rquemada are mult mai multe (si la obiect) detalii despre toate astea.

    Iar din ce a scris colegul Matyred : "Anul ăsta, cu 2 săptămâni înainte de a mă duce la reprezentanță, m-am hotărât să aflu cum se resetează. Se ajunge până la afișajul cu intervalul de service și se ținea apăsat 10 secunde și se anula. Mașina este un Prestige (full) de 0.9 din 2017( cel cu leduri), având în jur de 22.000 km." a facut acest lucru inainte de schimbarea TdB-ului (cel putin asa am inteles eu).
    Ar fi de folos tuturor daca ar da mai multe detalii (eventual si luna cand a fost fabricata si\sau livrata masina). Interesant ca "tipul" din service a facut "resetarea din buton" si la noul TdB.

    Comment


    • #62
      georgstelsib
      Așa scrie in manual, iar opțiunea este in funcție de echiparea mașinii și țara de vânzare.

      La mine nu a fost cazul.
      Nu am ajuns cu revizia la limita de 1500 km până la revizie și nici la perioada de timp (1 lună până la revizie). Interval revizie 20.000 km sau an.
      Resetarea a fost efectuată cu ocazia reviziilor.
      Logan 0.9 TCe 2018

      Comment


      • #63
        Cica nu merge metoda cu pedale resetare, au incercat multi colegi si nu a iesit decit in servis cu calculatorul.

        Dar voi sinterti liberi sa incercati,

        Comment


        • #64
          Repet, încă o dată pentru toți :

          - Ai un singur TdB pe Dacia X52
          - În funcție de anul fabricației, ai sau nu interval de revizie resetabil.
          - X52 ph1(10/2012 - 10/2016) a fost cu inteval de revizie fix 20000km resetabil prin buton (nu alte scamatorii)
          - X52 ph2 (11/2016 - prezent) are doar interval de revizie ascuns, variabil 20000/30000km, resetabil doar via diagnoză
          - la îmbinarea seriilor 10/2016 +-2 luni au fost masini surpriză, s-a montat ce s-a găsit

          Ca să nu existe discuții mă poate contrazice doar cineva cu mașina mai veche decât a mea 12/2012
          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

          Comment


          • #65
            Mașina mea este fabricată pe data de 26 noiembrie 2016, dar în acte apare iunie 2017. Din ce îmi aduc aminte era mașină de prezentare. Când am cumpărat-o avea vreo 19 km, parcă. Mașina a stat mai tot timpul prin showroom sau hală, nu în aer liber sa fie plouată. Discurile erau impecabile, dacă le lua apa aveau rugină. Și am primit și o reducere de la ei și roata de rezervă. De unde știu data exactă?! Pentru că-n bord am găsit fișa de producție, cu data, ora începeri,etc și mai multe informații în limba franceză.
            Să fie clar : pe bordul vechi îmi apărea intervalul de schimb: 20.000 km și scădea. Ca să-l resetez am ținut apăsat pe el și a revenit la 20.000.
            La bordul nou, după ce am luat-o din service, am apăsat pe buton să văd dacă afișează totul, și dacă este funcțional, dar nu-mi mai aduc aminte exact dacă afișa și intervalul.Nu am fost atent. După câțiva km, mi-a apărut martorul acela. M-am întors la ei, iar tipul mi-a spus că ăsta se resetează doar din diagnoză, dar încearcă el. A băgat cheia în contact și a ținut apăsat pe el și s-a resetat. Nu mai știu, dacă a pornit sau nu motorul sau dacă i-a ieșit din prima.
            Azi am fost la ei și ceilalți erau surprinși că a mers faza fără diagnoză și chiar nu le venea să creadă.
            Eu m-am dus să comand ceva( boxe) și să mă interesez dacă se merită sau se poate să afișeze intervalul, plus faza cu trepidantul de la ambreiaj. Și surpriză pe drum. Zgomotul de la rotițe a reapărut, dar și la viteza mai mare. Cu alte cuvinte, vechiul meu TdB era lux pe lângă asta. Inginerul a zis că producătorul nu-l mai schimbă "că așa fac toate", etc. I-aI- spus că nu ar trebui, și că pe mine nu mă interesează că așa fac toate, eu nu vreau ca am facă.El: Că producătorul mi-a făcut o favoare că mi-a schimbat bordul, că dacă vechiul bord se dovedește că nu are nimic ei( reprezentanța) plătește. Că el nu mai face constatarea că Dacia nu mi-l schimbă și pe asta. L-am cerut pe cel vechi, dar se pare că dosarul era făcut și nu se poate decât cu acordul Dacia. Nici, la faza cu trepidatul( am fost la ei, anul trecut și am lăsat-o peste noapte), dar nenorocita nu a mai făcut și nu au putut constata și după,apoi această vizită făcea foarte rar. In schimb, de vreo 2-3 zile a început iar, mai timid, iar dimineața asta , destul de apăsat. Dacă pleci energic de pe loc, nu mai face. Doar la rece se întâmplă și nu mereu. Inginerul, la fel, vrăjeală că Dacia are problema asta, dar la noile modele nu sunt probleme, dar dacă schimb, voi avea aceeași problemă,etc. Oricum consilierul super de treabă, dar nu poate face mare lucru. Am sunat la VC și am discutat destul de mult și mi-a spus că inginerul trebuia să facă cerere de garanție și la noul TdB și trebuia să verifice cu ambreiajul. Și că-mi vor da un răspuns în curând. Nu se știe dacă azi.
            Dacă nu primesc un răspuns pozitiv, o să mă vedeți la tv, urcat în fundul gol, pe mașină, blocând poarta fabricii din Mioveni!))...... și varianta 2 : avocat!
            Last edited by Matyred; 29 May 2020, 16:23.

            Comment


            • #66
              Multumim @ t0rquemada, la fel si @ Matyred . Cred ca e clar pentru toata lumea.
              (doar mai da si "logistica" asta si de la Dacia rateuri)

              PS: Ramane poate "ciudatenia" cu resetarea prin buton a "noului" TdB
              Last edited by Gil26; 29 May 2020, 16:37.

              Comment


              • #67
                După cum am zis, și celorlalți consilieri nu le venea să creadă. Am vorbit un pic și cu electricianul care a lucrat la mașină care mi-a zis că datele de revizie trebuiau preluate automat de sistem și să nu-mi apară că trebuia sa fac revizia in condițiile in care trecuseră 7 zile de la reset-ul lor. El nu prea a părut surprins când i-am zis ce a făcut colegul lui. Era mai degrabă nedumerit de ce noul TdB face mai mult zgomot ca cel vechi. Și el mi-a zis că unele fac zgomot, dar de cele mai multe ori sunt insesizabile.

                Comment


                • #68
                  E normal să apară revizia, dealerul e obligat să reseteze mașina inainte de predare, altfel nu mai ai 360de zile de la data vânzării (vezi cazul matyred) ci de la data fabricației.

                  Cum nu toți dealerii fac asta, se aprinde martorul
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Matyred View Post
                    Mulțumesc pentru răspunsuri.
                    .....................Am schimbat ani de zile la vechile Dacii, la Daewoo ( Matiz și Tico), dar la asta nu prea aș vrea să mă bag singur, deocamdată. Să mai treacă anii și km.
                    E mai simplu aici. Trebuie doar doua inelare sau tubulare de 10 pentru dat jos scutul si de 27 pentru desfacut filtrul de ulei. Si un "patrat" de la clanta usii pentru busonul baii de ulei. Suspendat fata, jos scutul, desfacut buson umplere si dat drumul la uleiul vechi. Trebuie o cutie de minim 5 litri. Apoi jos filtrul, sters cutia filtrului si schimbat garnitura, bagat filtru nou si strans la loc. Apoi pus busonul de golire si turnat in motor pe la busonul de umplere 4 litri ulei nou. Dupa o pornire vezi daca mai trebuie completat si daca mai picura ceva pe la buson sau capacul filtrului. Scutul prins inapoi in suruburi si gata, fuga la bere.
                    La 0.9 fabricat pe la jumatatea lui 2019 resetarea intervalului se face cu leptocul. Nu merge din buton maneta stergatoare.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #70
                      F.frumos si bine detaliat, la 1.0 sce e si mai simplu, filtrul de ulei fiind identic cu cel de pe 1,4 MP, mai problemă e la cei ce stau la bloc și nu au curte.

                      Comment


                      • #71
                        ramine varianta de "accesat" locatii industriale vechi, abandonate si (inca) nedarimate/reconfigurate - aveau rampele alea betonate; curti de poste, de sanepiduri, de facultati, depozite de aprozare...
                        sau un prieten care are un spatiu cu un elevator si care are atita incredere in tine incit sa te lase sa-ti calezi/decalezi masina de unu` singur si nu-i comiti in incinta o auto-accidentare cu "juriu" de la smurd si militie; si sa incui conform instructiunilor la plecare.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Urs View Post

                          E mai simplu aici...... Suspendat fata, jos scutul, desfacut buson umplere si dat drumul la uleiul vechi...
                          Nu influenteaza cu nimic acesta ridicare a motorului, scurgerea uleiului? In mod normal trebuie sa existe o suprafata plana, fara inclinatii. Exact precum la masurarea nivelului.
                          Spre exemplu eu am la tara o curte betonata, in 2 planuri (pentru scurgerea apei)-pante "dulci", si totusi am nevoie de cric, pentru compensarea acestora (se observa firul de ulei...)
                          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                          Comment


                          • #73
                            La 0.9 se scurge mai bine daca e ridicat de fata, din cauza constructiei capacului baii de ulei.
                            https://youtu.be/E1vHc8DWgQQ?t=192 de la minutul 3:12 se vede forma baii.

                            Comment


                            • #74
                              Am văzut filmulețe pe YouTube cum se schimbă, și aș și avea unde, dar eu prefer să nu mă încumet,P deocamdată. Unde nu sunt sigur pe ceea ce fac, mai bine apelez la specialiști, deși mă v-a viața un pic mai mult. Data viitoare, probabil, voi apela la un mecanic, la care mă duc de ani de zile. Foarte bun. Pe lângă autobaza Bujoreni, pe Timișoarei. Și-n mod cert mă va costa mai puțin.
                              După ce primesc un răspuns de la VC( mi-au zis că durează 48 de ore lucrătoare, iar eu am sunat vineri, în condițiile în care sâmbătă, duminică și luni( azi) nu lucrau, probabil mâine sau poimâine voi primi un prim răspuns în legătură cu noul TdB, care ronțăie, ca primul și problema cu ambreiajul. Apoi aștept boxele, de pe față și apoi, în funcție de timp și de bani, voi apela la colegul nostru de pe forum t0rquemada, pentru afișarea temperaturii apei și ce se mai poate afișa pe MediaNav (Evolution).

                              Comment


                              • #75

                                Am reușit cu un ELM327 sa resetez intervalul de service. Cu aplicația mobilă DACIA SERVICE RESET din MAGAZIN PLAY. Interfața OBD II am luat-o de pe emag cu 36 lei cu tot cu transport (20 de lei - mai scup ca marfa). Nu stiu, poate s-a mai scris aici. Cineva spunea ca doar în service se poate face asta...probabil ca la început asa a fost, dar acum e alceva. Atenție, interfața ELM327 nu activează/dezactivează funcții ale CB...Eu am văzut pe youtube un clip (https://www.youtube.com/watch?v=on--Ughp4a4) si am incercat si a mers. Am mai citit pe undeva ca cu alte aplicatii afiseaza si alti parametrii ai motorului (gen temperatura), dar pe mine m-a nteresat doar acest reset al intervalului de service care m-i s-a parut aiurea sa se poata face doar la reprezentanță. Am uitat să spun ca a mers pe un LOGAN SCE 1.0 SL PLUS ieșit pe poarta fabricii în decembrie 2017. Stiu ca se poate dezactiva această optiune din CB dar eu zic ca totusi e utilă.....

                                Uite asa am castigat un pariu cu electricianul de la SERVICE care sustinea sus si tare ca doar in service se poate face asta la modelele 1.0SCE....si am primit bonus activarea CB adica celelalte functii care trebuiau doar activate....n-am inteles niciodata de ce nu au facut asta de la inceput....sau ma rog nu ma ajuta pe mine capul....Singurul lucru care a zis ca nu se poate este afisarea temperaturi (t III) si iluminarea permanenta a bordului (ceasul de viteza si turometru)....dar i-am promis ca pana la viitoarea vizita (peste 1 AN) o sa vad ce pot sa fac....probabil ca a vrut sa ma incerce....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google