ECO Mode pe EASY-R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ECO Mode pe EASY-R

    Peste tot se discuta de ECO Mode, dar eu nu am gasit un topic separat. Asa ca ma gandeam sa adunam aici pareri si mai ales informatii de la colegii care chiar stiu despre ce e vorba, si nu isi dau doar cu parerea.

    Pana acum experienta mea, este minima, nu prea m-am impacat cu el, dar de o saptamana merg cu el tot timpul activat, mers mixt, observ o scadere a consumului, observ o "puturosire" a climei si observ ce am observat de la inceput, pedala de acceleratie devine mai putin sensibila.
    Eu avand Easy-R am observat recent o chestie, in frana de motor, consumul este 0.0, fara ECO activat, cand ajunge pe la 1000rpm, retrogradeaza, cu ECO activat, si la panta mai pronuntata observ ca pe la 1000rpm, consumul fluctueaza putin 0.2-0.5, si parca evita retorgradarea, incercand pe cat posibil sa mentina o viteza cat mai crescuta, evitand frana de motor.
    Si acuma intrebarea mea: ce face ECO, avand EASY-R? "Calca" ambreiajul si o lasa pe "liber" gen coasting la VW sau ii da putina motorina cat sa mentina turatia? Neavand Cruise Control activat, nu inteleg chestia asta cu variatia consumului?

    Deci in concluzie, fata de ce sa mai discutat in alte parti, la masinile dotate cu EASY-R, face ceva special ECO Mode?
    Last edited by IancuMIC; 2 September 2019, 12:47.

    sigpic

  • #2
    La 0.9 motorul este usor mai lesinat...dar mai liniar (fara eco daca accelerezi putin mai sportiv, exista un punct unde brusc are putere...trage destul de bine...dar smuceste putin in punctul ala). Economie...cam 0.3-0.5%. Cel putin in TM. In TM, cu eco pornit nu simt nevoia de putere mai mare.

    Comment


    • #3
      Da, din cate am observat si eu, evita retrogradarea....cand ajunge gen la turatia de relantiu, efectiv apasa ambreiajul si de asta apare consum instant, pentru ca e decuplata cutia de motor....dar am observat, cel putin la mine, ca nu sta mult asa, si la un moment dat tot retrogradeaza

      Comment


      • #4
        ECO Mode scade consumul si se comporta foarte bine la drum lung. In oras trebuie sa te obisnuiesti...
        Dar, daca faci kick-down ( ai un buton cand apesi acceleratia la maxim ) iti da resursele necesare de putere.

        Comment


        • #5
          Kick down dezactiveaza temporar ECO mode, asa parca stiam

          Comment


          • #6
            Eu nu folosesc eco mode..se chinuie rău masina,încarcă bateria mai puțin,clima nu funcționează la capacitate poate se mai înfundă sonda de oxigen etc.(dezactivez si stop start )

            Comment


            • #7
              Esti sigur ca incarca bateria mai putin? sau ca afecteaza cu ceva... Eu nu cred, alternatorul la fel de rapid se invarte in turatie.
              Ai auzit pe cineva care sa se planga de sonda de oxigen?

              Comment


              • #8
                Bai nu stiu, asta cu sonda de oxigen, probabil se plange din cauza ca ar merge mai subturata putin. La mine am o problema momentan de pe la 2500-3000 trage in suturi la o anumita pozitie a pedalei de acceleratie

                Comment


                • #9


                  ECO activat
                  ECO activat si clima pornita
                  ECO dezactivat si clima oprita

                  Despre sonda de oxigen nu stiu ce sa spun, la mine nu trage in suturi, merge la fel de bine in orice conditii cu toate ca folosesc ECO foarte mult.
                  Attached Files
                  Last edited by 77sky; 1 September 2019, 21:39.

                  Comment


                  • #10
                    ECO mod se activeaza prin actionarea unui comutator . Ce poate face acesta ? Pur si simplu te conecteaza la o alta varianta de soft . Nu mai tine turatia in zona de cuplu optim / spre maxim pentru a asigura atingerea vitezei maxime in cat mai scurt timp (avantaj major on depasiri). In ECO schimbarea treptelor se face mai rar si la turatii mai joase , mai asemanator unui sofer responsabil . Marii consumatori auxiliari ai masinii sunt alimentati cu mai multa zgarcenie . De aici economia de carburant , care nici macar nu este mare.
                    Dezavantajul este in dinamica masinii , cursa pedalei de acceleratie este mai lunga , racirea habitaclului dureaza mai mult , etc.
                    Eu folosesc ECO doar la urcarea serpentinelor , pentru a evita supraturarea motorului si=l dezactivez la coborare , pentru a beneficia de beneficiile franei de motor.
                    Sustin unii ca nu este indicat sa actonezi comutatorul ECO in timpul mersulu,dar eu cred ca deoarece nu comut nimic mecanic (o parghie ceva) nu cred ca induc vreo perturbare.

                    LE. In plus modul ECO nu asigura curatirea discului de stratul nou format cu coeficient de frecare ridicat . Schimbarile mai rare , patinarile mai scurte , nu favorizeaza curatarea.
                    Last edited by georgstelsib; 30 August 2019, 14:37.

                    Comment


                    • #11
                      Trebuie iar despicat firul în 4 nu s-a explicat destul?

                      ECOmode = minimează consumul de carburant (hartă injecție) și consumul de curent prin oprirea consumatorilor comandați (calorifer electric, climatizare electronică)

                      Topicul trebuia denumit ECOmode pe Easy-R
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #12
                        Asa e, s-a mai discutat iar colegul t0rquemada e explicat ce face modul ECO in detaliu.

                        Dar la Easy-R pare a fi putin diferit efectul. Subscriu la ce a spus georgstelsib si as mai adauga cateva lucruri vazute prin prisma masinii mele.
                        L-am folosit la inceput combinat in rodaj (am vrut sa il fac ca la carte) si o perioada dupa aceea. Economia de carburant a fost de cam 0.5 l cu ECO ON (la vremea aia ma uitam la toate cele), schimba mai rar treptele si la turatii mai joase. Am evitat sa il schimb in mers (din ce mai citisem) dar apoi am facut si asta si nu am notat sa fi fost ceva neinregula. Am facut si vreo doua kickdownuri cu ECO activat, dupa depasirea pragului de turatie am simtit ca se dezactiveaza. Si ajuta la urcarea serpentinelor. Dar dupa aceea am decis ca eu nu prea ma impac cu el si de atunci a ramas deazactivat (chiar si in serpentine).
                        Subturarea ma enerveaza (chiar si cu el dezactivat). Pentru mine e tare greu sa aud cum se chinuie motorul si incerc sa evit asta cat se poate din cele doua pedale (aici mai intervine si EasyR-ul).

                        Eu am decis "sa merg" in sens invers: o mapare cu un ciptuning mai putin agresiv. Cand am fost aproape sa il implementez a aparut din pacate un mic "obstacol" si trebuie sa mai aman putin. Dar de facut tot il voi face, nu pentru cuplu/putere "de liniute", doar pentru motor. Si ramane de vazut daca am procedat sau nu bine (dar pentru mine cred ca asta e drumul bun).

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=, pentru a beneficia de beneficiile franei de motor.
                          Scuze pentru pleonasmul "comis" de mine in postarea anterioara . De obicei nu ma mai uit peste textul deja scris.
                          Si eu cochetez cu ideea unui chiptuning minor , dar, tot imi lipseste curajul . Un cuplu ceva mai mare mi-ar oferi mai multa comoditate prin cresterea elasticitatii motorului.

                          Comment


                          • #14
                            ECO mode cu crestere de putere la dci90 anuleaza aproape de tot efectul de subturare cauzat de schimbarile facute mai "jos" de Easy-R. Devine o placere condusul cu ECO mode in oras.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • #15
                              [QUOTE=georgstelsib;n3641329][QUOTE=, pentru a beneficia de beneficiile franei de motor.
                              Scuze pentru pleonasmul "comis" de mine in postarea anterioara . De obicei nu ma mai uit peste textul deja scris.
                              Si eu cochetez cu ideea unui chiptuning minor , dar, tot imi lipseste curajul . Un cuplu ceva mai mare mi-ar oferi mai multa comoditate prin cresterea elasticitatii motorului.

                              [/QUOTE]

                              Ai mai multe variante. De exemplu la DimSport Stage 1 100 cai 165 nm sau Stage 2 115 cai 175 nm.
                              La TCM e o singura varianta de 120 cai 200 nm.
                              Si or mai fi si alti tuneri.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google