ECO Mode pe EASY-R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Onixer View Post
    Bai nu stiu, asta cu sonda de oxigen, probabil se plange din cauza ca ar merge mai subturata putin. La mine am o problema momentan de pe la 2500-3000 trage in suturi la o anumita pozitie a pedalei de acceleratie
    Trasul in suturi e de la mersul subturat in oras. Are nevoie de o forja in extraurban la 3500-4000 rot/min. cel putin 50-100 km si problema dispare.

    Comment


    • #17
      Originally posted by wud View Post

      Ai mai multe variante. De exemplu la DimSport Stage 1 100 cai 165 nm sau Stage 2 115 cai 175 nm.
      La TCM e o singura varianta de 120 cai 200 nm.
      Si or mai fi si alti tuneri.
      De la 135Nm(140Nm euro6) și 160Nm max prin JH3 /JS3 treci la cifrele de mai sus și apoi schimbi și ambreiajul și cutia... și cu puțin noroc poate îl depăsești pe stoicanu (prima distribuție 0,9TCe schimbată) la interval de schimb distribuție.

      Există 0,9 TCe de 110CP@5750rpm, 170Nm@2000rpm (euro6 cu S&S dar fără ECO) dar e cuplat la o cutie JRQ ce duce 200Nm
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #18
        t0rquemada motorul de 110 CP este la fel cu ce avem noi sau are ceva componente interne imbunatatite?

        Comment


        • #19
          Originally posted by liviunvl View Post

          Trasul in suturi e de la mersul subturat in oras. Are nevoie de o forja in extraurban la 3500-4000 rot/min. cel putin 50-100 km si problema dispare.
          Ce inseamana mers subturat ...in rpm.
          ​Eu incerc sa nu depasesc 3000 rpm, si sa nu scada sub 2000 rpm.
          ​​​​​In general peste 3000 rpm am pe autostrada sau in depasiri.
          Nu simt nevoia de mai mult. Sunt curios cei cu rpm multe cu ce viteze si in ce trepte circula.

          ​​​​​Acum am avut un drum de 50 km, in care rar am dat a 5 a, deci undeva la 3500-3800 ture in afara localitatii.
          Nu am simit diferente fata de mersul obisnuit....poate doar senzatia de "schimba viteza".

          ECO mode l am incercat de curiozitate....acum un an....o sa l incerc plinul asta ...si numai din prisma accelerarii mai liniare.
          ​​​
          Logan 0.9 TCe 2018

          Comment


          • #20
            Originally posted by anduvirgil View Post

            Ce inseamana mers subturat ...in rpm.

            ​​​
            Subturarea nu este neaparat cuantificabila in rpm. Adica nu poti spune: "Esti subturat la x turatii!" Este orice situatie in care motorul nu poate face fata sarcinii la care este supus in acel moment.
            Poate sa fie subturat in tr. III-a la 2500 rpm si sa nu fie intr-a V-a la 1700 rpm.
            Last edited by DannyMC; 1 September 2019, 13:15.

            Comment


            • #21
              Corect. Poti sa nu fii subturat daca motorul merge la 1500 dar drumul este usor de tot in coborare. Ajutat de gravitatie, motorul face fata sarcinii.

              Comment


              • #22
                Un cuplu mai mare inseamna forte mai mari aplicate transmisiei care ar trebui sa fie altfel dimensionate . La fel si fortele aplicate arborelui cotit . Asta in teorie . In practica componentele sunt astfel dimensionate incat sa faca fata si exploatarii extreme "oferite" de un sofer nepriceput ( subturare exrema cu apasarea pedalei la fund , benzina cu cifra octanica prea mica , condusul in "suturi" etc.) Deci presupun ca o crestere a cuplului de sub 10% prin chip tuning ar putea fi suportata usor de componentele mecanice.

                Comment


                • #23
                  Am completat eu:

                  Mai puțin ambreiajul, ce are probleme direct din fabrică la dCi (ceva mai puține cazuri la TS4) - material fricțiune prost, iar la JS3 unii proprietari au probleme cu ambreiajul și asta în configurație stock(140Nm)
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by georgstelsib View Post
                    Deci presupun ca o crestere a cuplului de sub 10% prin chip tuning ar putea fi suportata usor de componentele mecanice.
                    La dCi+TS4 o crestere de doar 15-20Nm face ca vibratiile in `crawling` sa dispara aproape complet (ambreiaza la fel de curat cum ar face-o fara `crawling`, metoda testata cu usa deschisa sau frana de mana trasa).
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • #25
                      La benzina s-ar putea sa fie nevoie de cativa Nm mai mai mult fiindca momentul de inertie al discului este ceva mai mic (masa mai mica) Oricum , cred ca ar merita o incercare de chiptunig minor fiind si ceva mai putin scump decat un ansamblu ambreiaj. Cred ca se poate reveni la "harta" originara daca nu ne place efectul. Acuma depinde si de faptul ca avem sau nu avem o persoana de incredere in apropierea noastra geografica.

                      Comment


                      • #26
                        Asa e, depinde si de cine face chiptuningul. Nu fac reclama dar cei de la DimSport cam stiu ce fac (eu am pe cineva la cateva sute de metrii de unde locuiesc si totusi prefer sa merg vreo 200Km la ei). Cu putin timp in urma am comentat o crestere de putere de 46CP. La un chiptuning agresiv (multi promit si fac asta) probabil ca putem discuta de fiabilitatea in timp a unor componente. Dar pentru unul acomodat la masina (vreo 15-18 CP si 30-40Nm ex in cazul tractorasului meu de 90CP) nu cred ca este cazul. Desigur ca depinde mult si de modul de folosire a masinii. Vorbind doar din punct de vedere teoretic si ambreiajul va spune "multumesc" pentru aceasta crestere de cuplu (prin prisma acelei "autocuratari" si\sau crawling) si nucred ca si cutia va avea de suferit. Daca softul TS4 e mai dificil de imbunatatit, cel putin pe partea de mapare a motorului cred ca poate fi ajutata aceasta transmisie.
                        Ramane de vazut in timp. Si vorba aia: masina mea, pe banii mei, pe barba mea. Plus ca oricand se poate reveni la maparea din fabrica.

                        Revenind la subiect, duminica bricolad ceva pe la Sanderica am decis sa activez modul ECO. Am mers atat urban cat si extraurban, azi la fel. Probabil e vorba de perceptie sau motorul "s-a mai lasat" fata de acum un an si ceva, dar parca comportamentul in ECO (descris si mai sus de colegi) s-a schimbat fata de ceea ce stiam. A inceput chiar sa imi placa. Mai testez si zilele urmatoare.
                        Last edited by Gil26; 2 September 2019, 17:59.

                        Comment


                        • #27
                          Salutari !

                          Off topic: Ti-am mai explicat Gil ca eu nu am chip agresiv, efectiv motorul si toate piesele exceptand softul au fost identice pe motoarele de 85 si de 105 cai de 1.2 tsi. deci pana la 131 cai de la 105 erau de fapt 26 cp, nu 46... deci eu nu am soft agresiv, agresiv era daca faceam varianta de 140 cp

                          Iar on topic, vedeti ca e cineva aici pe topic cu un 0.9 cu chip, chiar la firma la care am facut si eu softul, nu zic nume ca nu stiu daca a zis sau nu ceva pe aici, dar are cutie normala, daca nu ma insel a urcat 0.9 tce la 105 cai parca.
                          Last edited by mumus; 2 September 2019, 20:50.
                          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                          Comment


                          • #28
                            In medie la un turbo cresterea de putere in limitele de siguranta ar fi de 20-25% (fara alte modificari).
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • #29
                              Deci e in grafic, deci e bine, deci nu mai conteaza, Faceti repede chiptuning la 0.9 tce cu easy-r, sa vedem daca mai schimbati ambreaje ca altii uleiul.
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by t0rquemada View Post
                                Trebuie iar despicat firul în 4 nu s-a explicat destul?

                                ECOmode = minimează consumul de carburant (hartă injecție) și consumul de curent prin oprirea consumatorilor comandați (calorifer electric, climatizare electronică)

                                Topicul trebuia denumit ECOmode pe Easy-R
                                Gata sa modificat numele topicului, apreciez sugestia. Firul a fost despicat in patru, dar in diferite topicuri si informatiile sunt greu de urmarit.

                                Deci face Eco Mode ceva special la Easy-R?

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google