Problema faza scurta stanga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • frigider
    replied
    Originally posted by JNic View Post
    Poate te lamuresti
    salut, tu ai vad tot logan 0.9 Tce..

    ma inteb de ce e diferenta asta intre sigurante, unde tu ai de 30A eu am una de 5A. lol

    Attached Files

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    O mica recapitulare și noi măsurători:

    1. Cu farurile aprinse am 0 V pe papucii in care intra becul.

    2. Am pus pe buzzer "picioarele" becului și bâzâie.
    3. Acum ceva timp am pus bec nou și tot nu se aprinde (logic, vezi pct 1)

    4. Pus pe buzzer o sondă multimetru pe minus la baterie și cealaltă sonda pe rand pe papucii in care intra becul: bâzâie la ambii papuci.

    5. Am masurat tensiunea între plus baterie și cealaltă sonda pe rand pe papucii in care intra becul:
    Aceeași tensiune și aceeași polaritate pe ambii papuci.

    Punctul 5 nu are sens pentru mine suna SF.
    Cred că pe minus baterie și papuci pe rand soclu bec arată 0V.


    6. Ledul din far merge full cu farurile oprite, ii scade intensitatea când trec pe poziții(așa e normal), lungă merge, semnalizarea merge.


    A pus mai devreme un coleg poze și schițe cu localizarea siguranțelor.
    Daca pun multi pe DC 200 V (îmi place să fiu safe) , o sondă pe un fier de lângă siguranțe și o sondă pe pinii expuși ai siguranțelor pt faruri am 0 V la ambii pini, înainte și după siguranță.
    Farurile pot fi aprinse cu ci tactul oprit, de ce nu e tensiune acolo când masor pe siguranțe?
    Buzzer între fier și blocul de metal unde bagi cheia suna.. nu aleg "masa" corect?

    La alte siguranțe, cu aceeași masă îmi arată 12V pe ambii pini ai unor siguranțe.

    Vizual se observă ceva diferente intre panoul meu și panoul colegului care mi a furnizat poziția siguranțelor. Gen el are siguranță de 30A unde eu am de 5A lol...
    Poate nu are același model de Logan?



    eu am facut masuratori pe papucii soclului becului de faza scurta (cel care nu se aprinde).
    inteleg ca trebuie sa gasesc punctul de alimentare al farului ca ansamblu (de acolo facandu-se "distributia" pe toate becurile).

    chiar ma intrebam in schema - de ce din blocul de lumini te duci in cutia aia mare iar in cutia mare ai simbolurile alea multe de becuri

    cutia mare e farul ca un ansamblu, iar simbolurile de becuri sunt .. becurile ​ lunga, scurta, semnalizare, ledurile.

    o sa caut acea mufa de intra in far.
    Dumnezeu cu mila, unde o mai fi si aia. abia am investigat soclul becului problema, asa putin loc e.
    Last edited by 77sky; 5 June 2021, 23:41.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Ai o schemă mai sus MAS= masă lonjeron stânga față, 227= far stânga

    În interiorul farului toate masele sunt legate între ele și ies printr-un singur pin spre MAS, dacă aprinzi altceva în acel far și merge iar faza scurtă nu merge rezultă că firul de masă pentru faza scurtă din far e rupt/ars etc. Evident poate fi și cel de fază scurtă întreupt în far.

    Firele din mijlocul mufei de far sunt masă și fază scurtă, pe alea le măsori, dacă vrei și poți, cu multimetrul pe scala de DC 20V.

    Dacă ce am scris mai sus pare chineză, apelează la un electrician.

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Originally posted by t0rquemada View Post

    2017 = X52ph2 trebuie să ai H7(2 pini 1 filament), nu H4(3 pini 2 filamente)

    Ai o mufă care intră în far, acolo ai 12V?
    scuze, da, e cu 2 "picioare" becul, nu cu 3.

    am 0V cu faza scurta aprinsa. de-aia bajbaiam dupa sigurante, sper sa fie una din ele de vina.

    Originally posted by t0rquemada View Post
    În farul din stânga se mai aprinde ceva :
    semnalizare?
    DRL /Poziție ?
    Fază lungă ?

    Dacă da se poate elimina masa (și atunci mai poate fi o problemă la instalația din far = alt far)
    lunga sigur merge, avariile stiu ca se aprind si st si dr.
    pare doar scurta.
    pozitia e pe acelasi bec? cred ca da, cred ca nici aia nu merge, voi reveni.

    stie cineva cum dai quote la mai multe posturi?
    de ce spui ca se poate elimina masa?
    nu sunt cabluri diferite?

    adica de la bec de lunga am + si -
    semnalizare are + si -
    scurta + si -

    eu nu stiu unde se duc minusurile, in acelasi punct pentru acelasi far?

    mi-a zis cineva sa pun pe buzzer multimetru 1 sonda pe - la baterie si cealalta sonda pe o tabla ceva de la masina, sa gasesc masa din cele 2 cabluri.
    adica 1 din ele tre sa bazaie.
    Last edited by 77sky; 5 June 2021, 23:37.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    În farul din stânga se mai aprinde ceva :
    semnalizare?
    DRL /Poziție ?
    Fază lungă ?

    Dacă da se poate elimina masa (și atunci mai poate fi o problemă la instalația din far = alt far)

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Originally posted by frigider View Post

    salut, e 2017 (cred ) - 0.9tce. modelul ala cu leduri in faruri.

    becul e H4.

    se vede scurt pe soclu, e inegrit, o sa fac si poza. nu cred ca merge nimic pe bec, prima oara am pus bec nou si nimic.ca mai apoi sa avd ca am 0V tensiune intre papucii care intra in soclul becului cu "farurile" aprinse.

    martorul se aprinde, farul drept e ok.

    ok spui ca siguranta nu are nimic.
    ce sa inteleg? ca s-a busit cablul dar siguranta e inca OK? cand siguranta e acolo sa protejeze cablul? e adevarat ca mie mi se intampla tot felu de neintamplate, de-asta tot bajbai dupa sigurante
    2017 = X52ph2 trebuie să ai H7(2 pini 1 filament), nu H4(3 pini 2 filamente)

    Ai o mufă care intră în far, acolo ai 12V?

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Originally posted by george.sce View Post

    ce fel de electricean e ala care nu repara un bec fara schema ?

    ar trebui sa visese si noatea sculat din somn schema aia

    unde-i gasisti mai fratelemeu prostii astia sa mor io d-aia nu va merge masine-le si plangeti pe toate forumuri si feisbuc !
    haha
    man, vrem sa identificam sigurantele sa vedem ca-s in regula si plecam de acolo..
    fara schema nu am de unde sti care sunt.

    Originally posted by JNic View Post
    Poate te lamuresti
    multumesc mult !!!
    acum macar stiu care sunt, va tin la curent!
    Last edited by 77sky; 5 June 2021, 23:35.

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    Originally posted by t0rquemada View Post
    Tu înțelegi ceva din ce ai scris ?



    Ce an ? Ca să știm dacă e bec H4 (X52ph1), H7+H1(SL10) sau H7+H7 (X52ph2)

    Altceva merge în farul ăla?


    Că din ce am scris eu se întelege perfect

    Dacă nu merge faza scurtă pe stânga dar martorul din bord se aprinde, ai probleme la bec/far pe partea aia, martorul e după siguranță.
    salut, e 2017 (cred ) - 0.9tce. modelul ala cu leduri in faruri.

    becul e H4.

    se vede scurt pe soclu, e inegrit, o sa fac si poza. nu cred ca merge nimic pe bec, prima oara am pus bec nou si nimic.ca mai apoi sa avd ca am 0V tensiune intre papucii care intra in soclul becului cu "farurile" aprinse.

    martorul se aprinde, farul drept e ok.

    ok spui ca siguranta nu are nimic.
    ce sa inteleg? ca s-a busit cablul dar siguranta e inca OK? cand siguranta e acolo sa protejeze cablul? e adevarat ca mie mi se intampla tot felu de neintamplate, de-asta tot bajbai dupa sigurante

    Leave a comment:


  • JNic
    replied
    Poate te lamuresti
    Attached Files

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    ai idee cum pot identifica sigurantele?

    vad un F4, F5 pe ele.

    atasez si poza cu panoul de sigurante - nu vad nimic pe el - vreo numerotare / alta notatie a sigurantelor.
    zici ca e secret de stat.



    Attached Files
    Last edited by 77sky; 5 June 2021, 23:30.

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    Originally posted by frigider View Post


    o sa vb cu un electrician sa vad ce intelege el din schema aia.
    ce fel de electricean e ala care nu repara un bec fara schema ?

    ar trebui sa visese si noatea sculat din somn schema aia

    unde-i gasisti mai fratelemeu prostii astia sa mor io d-aia nu va merge masine-le si plangeti pe toate forumuri si feisbuc !

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Tu înțelegi ceva din ce ai scris ?

    Originally posted by frigider View Post

    Salut...care era problema?
    eu nu am schema și am verificat siguranțele din stânga, sub volan.

    Mai sunt pe altundeva siguranțe?
    In torpedou?...

    Când masor tensiune cu scurta aprinsă la papucii de la soclu bec stânga zice un mare 0 V.

    De aia întreb dacă mai sunt siguranțe pe undeva.

    *La mine se vede că e scurt făcut în soclu, am și poza.
    Eram sigur că e sărită siguranța....
    Ce an ? Ca să știm dacă e bec H4 (X52ph1), H7+H1(SL10) sau H7+H7 (X52ph2)

    Altceva merge în farul ăla?


    Că din ce am scris eu se întelege perfect

    Dacă nu merge faza scurtă pe stânga dar martorul din bord se aprinde, ai probleme la bec/far pe partea aia, martorul e după siguranță.

    Leave a comment:


  • frigider
    replied
    multumesc!

    vad ca e o doza intre partea stanga si dreapta la faruri?
    vad ca sigurantele sunt de 10A..

    o sa vb cu un electrician sa vad ce intelege el din schema aia.
    Last edited by 77sky; 5 June 2021, 23:29.

    Leave a comment:


  • JNic
    replied
    Recunosc ca sunt francafon. t0rquemada are dreptate.
    Poate schema atasata e mai buna
    Attached Files

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Dacă nu merge faza scurtă pe stânga dar martorul din bord se aprinde ai probleme la bec/far pe partea aia, martorul e după siguranță.

    Schema din #17 e pentru fază lungă, #francezaEgrea

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google