Probleme Tehnice Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aceste valori (de 97-98 grade) ale temperaturii (lichidului de racire) pe ce sau cu ce au fost citite?

    Comment


    • Am folosit aplicația car scanner. Se referă la lichidul de răcire din câte îmi dau seama.

      Comment


      • Salutare.Am si eu un sandero stepway 2 1.5 dci 90cp manual si cred ca are o problema masina..daca accelerez in treapta 4,5 de la 2100 pana la 2400,se aude ca un vuiet asa...mentionez ca masina merge ok si in celelalte trepte de viteza nu se aude nimic..daca accelerez pe loc,nu se aude nimic..multumesc ptr raspunsuri

        Comment


        • Ulei lipsa in cutie?
          Ceva pete de ulei pe locul de parcare? Sau pe sub mașina?
          Eventual vreun furtun fisurat de la turbo?
          Anvelopele cum sunt?

          Comment


          • Anvelopele sunt ok..e putin umed doar la gura unde se schimba uleiul..ca am uitat sa schimb garnitura de cupru cand am schimbat uleiul..cum as putea sa verific uleiul in cutie?Motorul functioneaza ok,se infige,nu face zgomot,nu scoate fum..doar in treptele astea 2 face asa(4,5)..si parca vibreaza putin masina la acceleratie..dupa 2400,2500 ture,nu se mai aude nimic..

            Comment


            • Salut,

              Detin un Logan 2, 1.0 SCe productie 2018 cu reviziile la zi (ultima in noiembrie 2023) 35.000km.
              In acest moment mi-a aparut in bord "Check Engine" si codul de eroare citit cu Torques si ELM este "p0420 catalyst system efficiency below threshold".

              Motorul merge in regula, nu pare schimbat "sunetul" si nu a pierdut din putere.
              Nivelul de ulei si restul lichidelor sunt in regula.

              Codul de eroare, indica catalizatorul dar faptul ca nu a pierdut din putere ma gandesc ca se poate face ceva sa nu fiu nevoit sa schimb catalizatorul (abia a iesit din garantie).
              Am gasit post-ul cu pasii de diagnoza pentru catalizator dar recunosc ca ma depasesc.

              Doresc sa va intreb, pana ajung in service, daca merita sa incerc sa rezolv in alt mod problema folosing aditivi pe galeria de admisie ca de exemplu Liqui Moly sau aditivi in benzina.
              Desigur sunt deschis la orice alta sugestie.

              Problema a aparut la scurt timp dupa ce am traversat incet un drum de tara de pamant si cu noroi(700m), in deal si plecasem de 7 minute de pe loc.

              Multumesc in avans pentru orice sugestie,



              Comment


              • Baga benzină bună și pe autostrada cu ea, talpa vreo 50 de km.
                Poate ai norocul sa o desfunzi asa.

                Comment


                • ripensis Salut, erorile citite cu aplicatii multimarca gen Torque sunt generice, vagi si uneori chiar incorecte, sugestia mea este ca inainte sa faci orice altceva (sau sa te bazezi pe "noroc") si daca tot ai interfata aceea sa instalezi un program dedicat Dacia\Reneult derivat din CLiP ex PyRen sau PyClip si sa citesti erorile cu acesta sub forma DTCxxxxxx care sunt mult mai exacte \corecte si au si proceduri de diagnosticare specifice.
                  Last edited by Gil26; 9 February 2024, 20:07.

                  Comment


                  • Iar ca sa fie mai clar detaliez putin, poate informatiile sunt de folos si altor colegi de forum, multe lucruri putand sa fie comune dar altele pot sa fie si diferite.
                    Asa cum am scris eroarea P0420 este una generica: Definition of check engine code P0420: Generic (Common for all car manufacturers): Catalytic converter system, bank 1 – efficiency below threshold P inseamna powertrain (motor sau transmisie), 0 inseamana ca este un cod generic OBD2 DTC, 4 indica ca este o defectiune a sistemului auxiliar de control al emisiilor, 20 este numarul codului DTC si se refera la sondele oxigen sau lambda amonte si aval. Cateva cauze ale acestei erori pot sa fie sonda defecta, conectori, cablaj, circuit electric deteriorate, scurgeri ale senzorului evacuare, catalizator defect, galerie \teava evacuare deteriorate, admisie sau MAF nok, prea mult combustibil in injector, etc. …

                    Asa cum am mentionat preferabil este ca erorile sa fie citite cu un program dedicat Dacia\Renault chiar si derivate ale acestora sau cu un tester mai bun (ex Autel, Launch, etc.), erorile sunt mult mai precise, doar ca ex pentru un motor B4Dxxx pentru senzor oxigen amonte DTC013052, DTC013096, DTC013316\17, DTC013511\12\13, DTC114F17, DTC162087\F7, DTC224411\12\13 iar pentru senzorul oxigen aval DTC013611\12\13\23\24, DTC014111\12\13, etc… acestea avand si proceduri de diagnosticare specifice functie de codul de eroare, primul pas fiind metoda de confirmare a ei ex pentru sonda amonte se porneste motorul si se verifica daca eroarea este sau nu prezenta, daca nu se trece la controlul intermitent, daca da la procedura ei de diagnosticare, in mare se controleaza vizual starea sondei, conectorii si cablajul, daca exista urme de socuri\lovituri, etc. apoi cu motorul la ralanti timp de aprox un minut, se verifica ET300 –Reglare imbogatire (trebuie sa fie “Bucla inchisa”) si PR1420 –Informatii complementare 251E (sa variaze cu ± 0,05 cu o imbogatire egal cu 1, daca nu atunci ET300 este “Bucla deschisa” si se accelereaza rapid motorul, se mentine turatia motorului la 2000 rot/min timp de 1 minut (se verifica cu PR055 -Regim motor), se lasa motorul la ralanti si se controleaza din nou ET300 si PR1420 daca sunt cele precizate soda este buna, daca nu se face un control electric de alimentare ex pe pinul 3FB1 =”+” Injectie releee ptotectie, de masa si semnal pe pinii 3AAS =Comanda –incalzire sonda, 3AAT =Tensiune iesire sonda, 3AAW =Semnal current sonda si 3AAV =”-“ sonda, se masoara rezistenta incalzitorului sondei (2.8 Ω < R < 3.8 Ω), daca nu atunci se inlocuieste sonda amonte si se reinitializeaza cu RZ062 -Programare sonda proportionala de imbogatire.
                    Pentru sonda aval se verifica daca sunt si alte erori aferente, se aplica metoda de confirmare, se porneste motorul si se mentine la ralanti mai mult de 5 minute, se verifica daca eroarea nu este prezenta, daca este se trece la metoda de diagnosticare, la fel se verifica vizual sonda, conectorii si cablajul, daca exista urme de socuri\lovituri, etc. apoi se face un control electric de alimentare ex pe pinul 3FB1 =”+” Injectie releee ptotectie, de masa si semnal pe pinii 3GG =Comanda - reincalzire sonda, 3GJ =Masa sonda, 3GL =Semnal sonda, cu motorul oprit mai mult de 10 minute se masoara rezistenta de preincalzire a sondei, aceasta nu trebuie sa fie infinita, trebuie 3 Ω < R < 20 Ω, daca nu atunci se inlocuieste sonda aval.
                    Desigur ca functie de rezultatele unor verificari se pot face sa nu altele \celelalte.

                    Doar ca exemplu atasez si o schema electrica cu sondele pentru un motor B4D400, mufele acestora cu descrierea pinilor, locatia, vederea explodata si locatia ex pentru un B4D409 (inclusiv cuplul de strangere al sondelor de 44 Nm) si procedura de demontare\ montare a lor.

                    PS: stiu ca postul este putin mai lung dar toate aceste informatii cred ca pot sa fie de folos si altor colegi de forum, problemele cu sondele de oxigen sunt destul de des intalnite (sunt si cazuri cand posesorii circula cu martorul aprins fara sa le pese), unele lucruri putand sa fie asemanatoare la X52 dar altele diferite, inclusiv cauzele acestor erori \probleme si desigur rezolvari diferite de la caz la (ne)caz, unele mai simple \usoare altele necesitand investigatii si verificari mai amanuntite (dar primul pas cred ca ramane tot o diagnoza conforma).
                    Attached Files

                    Comment


                    • Salutari,

                      Iti multumesc pentru raspunsuri; in special pentru raspunsul detaliat.
                      Intre timp un prieten cu un Techstar® V309 a facut o citire si a primit acelasi cod OBD (p0420 catalyst system efficiency below threshold (bank 1)) si asa cum ai mentionat, in urma discutiilor pare sa fie un senzor de oxigen.
                      O sa incerc sa rulez diagnoza si cu PyRen sau PyClip in speranta ca o sa obtin un cod DTC mai precis. De asemnea o sa incerc sa fac din testele mentionate in post, sunt extrem de utile si trebuie sa recunosc ca mi-au deschis un pic ochii la acest mod de diagnosticare.

                      Multumesc inca odata,



                      Comment


                      • Eventual tinut cont (poate) si de asta:

                        Originally posted by ripensis View Post
                        ...

                        Problema a aparut la scurt timp dupa ce am traversat incet un drum de tara de pamant si cu noroi(700m), in deal si plecasem de 7 minute de pe loc.
                        sondele oxigen fiind destul de “expuse” datorita pozitiei lor (mai ales cea aval) se poate verifica starea lor, a mufelor, cablajului, tevii evacuare, etc. … dar inainte poti sa faci o diganoza si sa vezi eroarea (sau erorile) DTCxxxxx, parametri si starile aferente, functie de acestea poti face (sau nu) celelalte verificari, eventual poti sa revii si cu detalii despre acestea (inclusiv cauza si\sau rezolvarea), experienta ta putand sa fie utila si altor colegi de forum.

                        Asa cum am scris pot sa fie asemanari dar si deosebiri intre problemele cu sondele oxigen, pentru ceilalti colegi atasez ca exemplu (si sa fie in acelasi loc) cateva informatii despre acestea si la 1.5 dCi ex motor K9K626, masina din semnatura, cu mentiunea ca nu am avut probleme cu acestea in aproape sapte ani, ba mai mult nici cea mai mica problema tehnica la masina, zero erori in toate calculatoarele (doar 1-2 cauciuc dezumflat cand ca am uitat sa reinitializez TPMS la schimbarea rotilor sau una ESP cand am “abuzat” sistemul si vreo doua pe care le-am “indus” voit in unele teste, atata tot), foarte multumit de masina … si raman la parerea ca X52 a fost o platforma bine conceputa, testata si implementata, masinile produse neavand probleme tehnice multe \majore de fabricatie (sau ma rog, poate cu unele mici \putine exceptii).

                        Drumuri bune! (ca masini bune \fiabile avem )
                        Attached Files

                        Comment


                        • Problema s-a rezolvat(daca pot spune asa) dupa o stergere de eroare si un drum cu benzina ceva mai buna.
                          Astept sa vad daca mai reapare.

                          Va multumesc

                          Comment


                          • Repet intrebarea si aici, scuze de duplicare: O sonda amonte care arata in jur de 2500mv la 1.0Sce e normala sau nu?
                            Intrebarea originala cu detalii aici:

                            http://www.imbunatatiri-logan.weebly.com

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google