Probleme Tehnice Logan II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maskatu
    replied
    Am găsit și eu textul acela azi pe epiesa. Și de acolo înțeleg că....
    • Poți să înlocuiești Type D (vechi) complet cu RX Tip E (culoare albastru închis), dar recomandarea oficială este să faci un schimb complet al lichidului de răcire, nu doar o completare.
    • Dacă faci doar o completare, RX Tip E este compatibil cu RX Tip D VECHI și nu va cauza probleme.
    • RX Tip E NU este compatibil cu RX Tip D NOU, care este destinat motoarelor B4A și B4D. Dacă le amesteci, există riscul de deteriorare a pompei de apă.

    Pe scurt, poți folosi RX Tip E, dar cel mai bine ar fi să schimbi complet lichidul de răcire pentru a evita problemele pe termen lung.

    Referitor la ce spui tu, tocmai că nu e ok Type D nou la motoarele noastre, pentru că afectează pompa de apă. Am apucat și eu să iau 1 litru de Type D nou (fabricat în martie 2024 și expiră în 2032... deci 8 ani cum ai spus și tu) dar nu pun pentru că mai am Type D vechi. Aș mai cumpăra Type D vechi dar se pare că nu se mai găsește.... știe cineva daca se mai găsește pe undeva?

    Leave a comment:


  • bogdanmardare
    replied
    Ce am gasit eu:
    În 2023, în UE s-a interzis 2-eha, compus organic din produsele cosmetice, vopsele si agent anti-coroziune din antigel.
    ​S-a renuntat la Glaceol RX tip D si a aparut Glaceol RX tip E albastru.
    Desi se poate amesteca cu tip D vechi, "furnizorul și ingineria producătorului recomandă schimbarea totală a lichidului de răcire" - asta apare pe epiesedacia la descrierea noului antigel.
    Tip E strică rapid pompele de apă la motoarele de 1L fără turbina (SCe sau B4D), a fost nevoie sa apara noul Glaceol RX tip D B4D.
    La vechiul antigel tip D, garantia pe raft (bidon nedeschis) e de 8 ani, in motor se schimba la 4 ani din cauza deprecierii.
    La tip E si tip D B4D, garantia pe raft e de doar 3 ani. În motor, la câți ani ar trebui schimbat din cauza deprecierii?​
    Una peste alta, ca parere personala, eu as merge pe antigelul tip D nou (pentru protectie pompa de apa) nu tip E. Am cumpărat deja un bidon de tip D B4D, din care am folosit cam 200-300 ml. Bineînțeles, fiecare face cum crede.

    Leave a comment:


  • Maskatu
    replied
    Originally posted by Hetzer2023 View Post

    Type E era mai ieftin decat type D ultima oara cand am verificat, deci iesi mai ieftin daca pui din ala albastru
    Nu mă interesează care este mai ieftin, mă interesează să pun ce trebuie și nu vreau să pun albastru peste verde ca să iasă curcubeu.

    Originally posted by Gil26 View Post
    Corect! Poate si cu mentiunea ca inainte la Dacia \Renault se folosea acelasi tip de antigel Glaceol RX Tip D “vechi” (ex cod OE Renault 7711428132 sau Dacia 6001997196 bidonul de 1L) inclusiv pentru motoarele B4Dxxx, doar ca exemplu si atasat, acum trebuie avut grija la acestea, si sa speram ca cei de la Renault nu vor face un “curcubeu” cu lichidul de racire (plus ca type E albastru mai poate sa fie nediluat ex 7711947052 sau diluat ex 7711947057).
    Și atunci de ce pe ambalajul ăsta nou au simțit nevoia să noteze codurile alea 2 de motor, dar pe spate scrie că merge la orice model de după 2001? Mie mi se pare stupid iar cineva mi-a zis că ar fi DOAR pentru motoarele alea 2. O să dau mail la cei din Belgia care fac antigelul + Vocea Clientului.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Nu stiu daca “iesi mai ieftin daca pui din ala albastru” si unde \cum ai verificat asta dar la o cautare rapida pentru acelasi vanzator, cantitate ex bidonul de 1L si concentratie ex nediluat (ca sa comparam corect) Type E NU este mai ieftin decat type D (chiar au acelasi pret):
    Antigel DACIA RX TIP-D (B4D|B4A), -37° VERDE-GALBUI, Original Dacia-Renault 7711949706 = 40,00 RON
    Antigel RENAULT Glaceol RX Tip E ( -37° albastru inchis ) 7711947052 = 40,00 RON
    Cel LDR = diluat (si sa NU comparam aiurea) la -21 grade este evident mai ieftin
    Antigel RENAULT Glaceol RX Tip E LDR, ( -21° albastru inchis ) 7711947057 =27,00 RON

    Apoi colegul Maskatu a scris destul de clar
    Originally posted by Maskatu View Post
    … Am fost la piese auto și au zis că au și verde și albastru și am cumpărat fix ca ăsta din poze dar ulterior altcineva mi-a zis că ăsta este doar pentru 1.0 nu și pentru 0,9.... așadar, nu este bun acest glaceol pentru 0.9 tce? Este verde, este type d....

    ca a cumparat deja type D si dorea doar sa stie daca este OK pentru mici completări la motorul 0.9 TCe, plus ca acum vreun an si ceva a facut si schimbul de antigel:
    Originally posted by Maskatu View Post
    ....
    Anul trecut la 4 ani am schimbat gratuit (aveam 5 ani fără griji) bujii, curea accesorii, rolă, antigel, lichid frână, toate filtrele și uleiul.

    Iar tangential la costuri, cantitate si schimbul de antigel doar ca exemplu la un Logan L52 0.9 TCe cod motor H4B408 cantitatea totala de lichid racire din circuit este de 5L, insa in reperezentante \service-uri de obicei la un schimb nu se goleste toata instalatia si se adauga doar \cam vreo 2-3 litri de antigel diluat (1:1 cu apa distilata).
    Last edited by Gil26; 9 March 2025, 08:09.

    Leave a comment:


  • Hetzer2023
    replied
    Originally posted by Maskatu View Post
    Bun, deci concluzia este că Type D (ambalajul nou ca să ne exprimăm corect) funționează foarte bine pe orice motor și este la fel cu Type D (ambalajul vechi) și Renault a simțit nevoia să noteze acele 2 coduri de motor pentru că acele motoare nu suportă alt tip de lichid (ex Type E - Albastru).

    Deci pot folosi liniștit Type D Ambalaj nou VERDE pentru completările la 0,9 și nu numai....

    Corect?
    Type E era mai ieftin decat type D ultima oara cand am verificat, deci iesi mai ieftin daca pui din ala albastru

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Corect! Poate si cu mentiunea ca inainte la Dacia \Renault se folosea acelasi tip de antigel Glaceol RX Tip D “vechi” (ex cod OE Renault 7711428132 sau Dacia 6001997196 bidonul de 1L) inclusiv pentru motoarele B4Dxxx, doar ca exemplu si atasat, acum trebuie avut grija la acestea, si sa speram ca cei de la Renault nu vor face un “curcubeu” cu lichidul de racire (plus ca type E albastru mai poate sa fie nediluat ex 7711947052 sau diluat ex 7711947057).
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Maskatu
    replied
    Bun, deci concluzia este că Type D (ambalajul nou ca să ne exprimăm corect) funționează foarte bine pe orice motor și este la fel cu Type D (ambalajul vechi) și Renault a simțit nevoia să noteze acele 2 coduri de motor pentru că acele motoare nu suportă alt tip de lichid (ex Type E - Albastru).

    Deci pot folosi liniștit Type D Ambalaj nou VERDE pentru completările la 0,9 și nu numai....

    Corect?

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    LE: dar asa este, din graba am creat fara sa vreau si o problema de "semantica", mea culpa (iar eu nu am vreo problema sa imi recunosc greselile si doresc sa multumesc pentru precizare / corectare )

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Tocmai de aceea (sa nu se inteleaga gresit) in postul 10350 am "reformulat" putin, pentru motoarele B4D si B4A se foloseste doar (exclusiv) antigel type D nou (pe care scrie asta) plus ca am scris destul de clar ca type E "NU se foloseste la motoarele B4D si B4A​" acesta putand sa genereze probleme circuitului de racire mai ales pompei de apa.
    Iar in comert inca se mai gaseste antigel type D "vechi" care pe ambalaj NU are scris B4D si B4A.

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    ....pe piata se gasesc acum trei tipuri de antigel:
    1. Glaceol RX type D vechi de culoare verde-galben
    2. Glaceol RX type D nou folosit exclusiv pentru motoarele B4D si B4A
    3. Glaceol RX type E de culoare albastru inchis (NU se foloseste la motoarele B4D si B4A).
    Faci o confuzie, nu există Type D vechi și nou - doar Type D. Atât. Renault a decis să scrie pe ambalajul de Type D B4D (1.0 SCe 65) și B4A (0.8 SCe 54) pentru că aceste 2 motoare NU SUPORTĂ ALTCEVA DECÂT TYPE D, deci nu ai voie la ele cu Type E sub nici o formă.

    Orice alt motor Renault suportă atât Type D cât și Type E.

    Nu există un Type D de alt fel...

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    LE: dar pentru ca am enumerat cele trei tipuri de antigel cred ca este bine sa "reformulez" (sa fie mai clar) al doilea: pentru motoarele B4D si B4A este folosit exclusiv​ 2. Glaceol RX type D nou.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Eu in urma cu o luna am gasit/cumparat type D vechi (sa il am "just in case"), am cautat chiar acum si se mai gaseste type D vechi.​

    Leave a comment:


  • Maskatu
    replied
    DFA Păi pe ambalajul acestuia scrie B4D și B4A Engines. Astea nu-s coduri de motor, adica ar fi specific pentru B4d și B4A? Eu ma refer la cel din pozele de sus, gasit la piese auto, denumit tot GLACEOL RX TYPE D.... dar cu codurile alea de motor notate pe ambalaj.

    Pe internet nu vad sa scrie alte informatii ci doar ca "este recomandat de către automobile Dacia pentru sistemele de răcire al motoarelor din gama Dacia fabricate dupa noiembrie 2001."

    Later Edit Gil26 .

    Păi ăla vechi Type D nu prea se mai găsește.... cei de la piese zic că a fost înlocuit de ăsta B4D/B4A.....

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    corect, iar pe piata se gasesc acum trei tipuri de antigel:
    1. Glaceol RX type D vechi de culoare verde-galben
    2. Glaceol RX type D nou folosit exclusiv pentru motoarele B4D si B4A
    3. Glaceol RX type E de culoare albastru inchis (NU se foloseste la motoarele B4D si B4A).

    Deci "pentru mici completari" trebuie avut grija ce tip se foloseste

    Leave a comment:


  • DFA
    replied
    Originally posted by Maskatu View Post
    ....dar ulterior altcineva mi-a zis că ăsta este doar pentru 1.0 nu și pentru 0,9.... așadar, nu este bun acest glaceol pentru 0.9 tce? Este verde, este type d....
    Te-a dezinformat....

    Cel albastru - Type E - nu poate fi folosit la motoarele B4D (1.0 SCe 65) și B4A (0.8 SCe 54).

    Type D - cel verde-galben fluorescent poate fi folosit la motorul tău fără nici o problemă.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google