If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Iar începem... la 0,9TCe ai 3 tipuri de kit de accesorii* (iar codurile nici nu le mai pun la socoteală), fiecare vine cu alt grafic de înlocuire (vezi celebrele tabele/fișa de întreținere).
*
2 role + întinzător (revizii la 20000km/360 zile)
1 rolă + întinzător (folosită și pe 1,2 TCe) (revizii la 20000km/360zile)
0 role și fără întinzător (revizii la 30000km/360zile)
Salut,
Tare ciudat este ca in aprilie 2019 am prins 0.9 cu rola intinzatoare si revizii la 30.000 km. Are o rola intinzatoare si una de ghidaj.
Graficul de intretinere este tot la 30.000 km.
In mai-iunie 2019 un coleg a prins masina cu 0 role.
Asa cum am scris mai in spate, in noiembrie anul trecut am facut revizia a patra si mi-au schimbat accesoriile si cureaua la distributie, (am motor 0,9 Tce). Mi-am dat seama abia acum ca nu mi-au schimbat si pompa de apa. Trebuia schimbata si pompa de apa??
Mulți dintre "noi", mergem la reprezentanta, fără a avea un minim de cunoștințe despre masina personala, ca, dacă ar fi a firmei, Dumnezeu cu mila și poate, nici asa. O ducem și o luam , ca pe o simpla formalitate, ce se întâmplă acolo, ce pune, ce ia, ei știu, "noi" suntem mulțumiți ca ne.a dat un jet de apa pe ea și am fost tratați, amabil și cu profesionalism . Cu placere, n-o offence, era doar un punct de vedere, personal.
Ti-au schimbat numai kitul de accesorii. Pompa de apa nu are un termen de inlocuire in fisa de intretinere.
Era un coleg pe forum cu pompa de apa originala la 280.000 km la 0.9 TCe (Stoicanu).
Pompa de apă (originală) se schimbă numai dacă curge sau este blocată, altfel ea va tine mult și bine. Schimbați antigelul regulat și nu veți avea probleme cu ea (pompa de apa). Numai bine.
Schimbarea filtrelor de aer si habitaclu tin de reviziile periodice dar sunt operatii simple ce se pot face si in regie proprie. Atasat cateva capturi referitoare la schimbarea filtrului habitaclu. Pentru schimbarea acestuia trebuie desfacut capacul filtrului acesta se afla jos la piciorul stang al pasagerului dreapta, accesul este destul de incomod unii useri se ”lungesc” pe scaunul soferului eu prefer sa trag scaunul pasager sa deschis usa si sa ”ingenunchez” in fata ingeniozitatii enjineresti (dar la alte modele Renault este si mai dificil), pentru desfacerea celor doua suruburi folosesc o surubelnita clicket cu cap T20, filtrul il scot cu grija pentru a preveni sa intre mizerie in evaporator, noul filtrul are codul OE 272773016R prefer cele de la Mann, pentru montare trebuie pliat putin pentru a intra prin gura locasului dar apoi se aseaza bine. Important este sa se tina cont de directia fluxului de aer (majoritatea producatorilor o marcheaza pe filtru) si acesta are sensul spre habitaclu. Deasemenea importanta este si orientarea pliurilor, filtrul avand dimensiuni apropiate lungime x latime (ex 216x200mm) se poate monta si invers (la unele filtre chiar mai usor). Pliurile trebuie sa fie orizontale, pe internet sunt din pacate foarte multe filmulte cu montajul gresit ex cel al unui cunoscut vlogger: https://www.youtube.com/watch?v=FHqtaZjHXng&t=3s (am si subliniat de ce, vezi mizeria adunata jos) dar si corecte ex https://www.youtube.com/watch?v=AG_8Qm9G_Ag&t=8s sau https://youtu.be/Ds_YNZJbiXw (dar in ambele filtrele prededente erau montate gresit), pe acest forum am mai avut si o polemica cu un bine-cunoscut (fost) ”coleg” la care absolut tot ce a postat a fost "pe invers", mai adaug ca sunt si producatori care au modificat design-ul filtrelor tocmai pentru a permite montajul corect (ex Filtron inca din decembrie 2019). Fiind o operatie simpla poate din graba am omis sau gresit ceva, colegii pot sa adauge\corecteze. Toate cele bune!
Recomandat ar fi dupa indepartarea filtrului vechi sa se aspire/sufle locasul apoi sa se aplice un spray de curatare AC , asa am putea spune ca avem intreg sistemul de ventilatie curatat .Degeaba se da direct in gurile de ventilatie daca poarta de intrare este la filtru si nu se curata periodic .
Am găsit în comentarii la primul link, montajul prezentat de "vecini", la demontare se vede clar ,ca a fost pus greșit , iar la montare procedura e corecta.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment