Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De ce ar trebui sa revina la softul initial? Din cele descrise de nickey1982 in urma modificarilor de soft motor si cutie masina se comporta asa cum ar trebui.
    Oricum update de soft astea sunt cel putin ciudate pentru felul in care sunt facute diferit.
    Si cel putin teoretic un update de soft motor (injectie) plus cutie corespunzator ar rezolva primele 3 sau chiar 4 probleme ale colegului IceBling986.

    Comment


    • Banuiesc ca sunt ceva probleme cu softul daca a fost retras.

      Un medicament care elimina durerea nu este intotdeauna bun!

      Dupa parerea mea un update de soft trebuie sa fie subiectul unei rechemari in service, sa se faca obligatoiru la prima prezentare in reprezentanta, sa nu se acorde ITP-ul pana nu se face.
      Last edited by abc; 20 June 2019, 08:07.

      Comment


      • Nu stiu ce sa zic, faptul ca a fost retras e doar explicatia mea, alta nu gasesc. Daca s-a rezolva si trepidatiile la plecarea de pe loc, chiar ar fi totul perfect si n-as avea ce sa ii reprosez cutiei.
        Oricum am ajuns sa cred ca discul se "murdareste" din cauza schimbarilor de viteza din treptele superioare. Daca ajung in trafic greu cu discul curat, oricat as merge, toate plecarile se realizeaza perfect. Daca merg la un drum lung, unde masina nu ajunge aproade deloc in treptele 1 si 2, la destinatie simt discul "murdar".
        Am mai gasit o metoda sa determin daca discul e curat sau murdar. Daca masina intarzie mult plecarea de pe loc, inseamna ca discul e "curat". Daca se grabeste, inseamna ca e "murdar" si necesita curatare. Eu, pe langa rampe, folosesc plecarea cu treapta 2 de pe loc.

        Comment


        • A incercat cineva poate o curatare fortata > pulverizare cu spray de-ala de pornire dizel sau wd40 pe discul de ambreiaj printr-o gaura pe undeva sa-l ajute sa se curete mai usor ?
          Intreb si eu nu dati cu parul

          Comment


          • Nu dam cu parul, la asta m-am gandit si eu, dar nu am acces sub masina. Eu mai demult am rezolvat cu wd-40 niste placute de frana care scartaiau in mers, fara sa apas frana. Dupa ce am pulverizat am avut mare grija primele 20 de franari pana si-a revenit franarea. Si 7000 de km pana am inlocuit placutele nu am mai avut treaba.

            Comment


              • Pe măsura ce conduc mai mult aceasta mașină, îmi apare tot mai ferma convingerea că ambreiajul nu are nici o treabă cu așa zisele trepidații, cauza acestora, din punctul meu de vedere, este turația de mers in gol a motorului, nu este constantă în anumite situatii, ca de exemplu, motor rece sau motor foarte cald. Și bujiile și/sau injecția poate provoca "galoparea", softul ECU poate duce la acest comportament. Diesel-ul face mai târziu pentru că ține turația de mers in gol mai constantă, incepe sa galopeze mai târziu, când încep să se uzeze injectoarele.
              • Loganul rusesc și cel brazilian încep să facă figuri după 80000 pentru că au motoare in 4 cilindrii, mult mai echilibrate, că o concluzie, eu cred că defectul nu a fost identificat corect, nici macar de fabrica.

              Comment


              • S-a vehiculat si pe aici ideea ca ambreiajul ar fi doar victima, nu si cauza. Dar, atat timp cat am invatat cum sa elimin trepidatiile atat la rece cat si la cald, eu in continuare dau vina pe rutina de schimare a vitezelor, sau software-ul mai bine spus, care nu e adaptat pentru posibilitatile ambreiajului.
                Ma gandesc ca poate ei au programat pentru si testat pentu un alt disc, dar au fost nevoiti sa schimbe discul cu un altul in ultimul moment, din motive de costuri, crezand ca pot rezolva eventualele problemele mai tarziu.

                Comment


                • @ nickey1982 , pot confirma si eu ca un disc "curat" sau "murdar" se simte mai ales in treptele inferioare.

                  Despre durere cred ca e mai bine sa nu o ai. Daca apare e mai bine sa incerci prima data un tratament evaziv. Si daca tot nu trece sa folosesti un medicament. Dar acesta trebuie sa fie bun, sa aibe efect asupra durerii si cat mai putine secundare, sa fie testat si validat in timp pentru durerea respectiva.
                  Sunt cativa colegi care au avut chiar si doua update soft cutie unele combinate si cu schimbarea ambreiajului. La altii s-a facut si modificare soft motor. Si tot nu au scapat de trepidatii. Iar trepidatiile astea nu implica neaparat cutia "automata" (remarca de pe alt topic), sunt prezente si la destule manuale. Apoi o rechemare in service si un update de soft necorespunzator poate chiar grabi aparatia trepidatiilor.

                  Comment


                  • @ mosoru, e clar o interdependenta intre motor-soft motor-cutie-soft cutie-ambreiaj si unele nu se pupa foarte bine.
                    La brazilieni (cobai) s-au semnalat prima oara trepidatiile pe Easy-R (desi se plangeau unii mai demult si cu Quickshift pe Renault).
                    Dar si la rusi (alt motor) trepidatiile au aparut mai devreme, unii vorbeau chiar de 6-8 k km.
                    Last edited by Gil26; 20 June 2019, 19:02.

                    Comment


                    • Originally posted by george.sce View Post
                      A incercat cineva poate o curatare fortata > pulverizare cu spray de-ala de pornire dizel sau wd40 pe discul de ambreiaj printr-o gaura pe undeva sa-l ajute sa se curete mai usor ?
                      Intreb si eu nu dati cu parul

                      daca vrei sa cureti ceva dai cu spray de curatat frine. si asta tre` s-o faci "in mers" - deci, pe elevator.
                      voi astia care dati cu vaseline pe componente care nu tre' sa patineze in timpul solicitarilor...
                      mai bine-l bagati pe linga axu` actuatorului, in actuator.

                      https://wd40.ro/diy/ce-este-wd-40/
                      Last edited by devreg; 20 June 2019, 20:54.

                      Comment


                      • De fenomenul de încărcare a discului de ambreiaj nu am mai auzit până la acest subiect, din pozele puse pe aici, discul de ambreiaj arata bine, o mașină trepidează din cauza mecanismului ambreiaj atunci când arcul placii de presiune nu mai apasă uniform pe toată suprafața plăcii sau atunci când discul de ambreiaj se ovalizează, asta cu încărcatul mi se pare cam " trasa de par".

                        Comment


                        • Un arc care nu mai apasa uniform sau un disc ovalizat ar trebui sa reproduca problema tot timpul, nu? La noi e doar in anumite conditii. Noi vorbim de acel praf negru, care se aseamana cu cel lasat de placutele de frana pe jante.
                          Eu la schimbarile facute de cei din America Latina am vazut intr-un video cum a sarit un praf negru cand l-a pus pe masa, dupa demontare.

                          Comment


                          • Despre uzura neuniforma, ovalizarea discului, arcurile de presiune, rulmentul de presiune, influenta temperaturii si chiar a umiditatii s-a tot discutat pe aici. Dar toate astea nu explica de ce totusi cei care au schimbat un kit ambreiaj sau chiar doua nu au scapat de trepidatii. Si au reaparut destul de repede.
                            "Incarcarea" nu ar fi chiar trasa de par. Teoretic influenteaza coeficientul de frecare, se poate sesiza si practic diferenta. Dar desigur ca sunt opinii diferite si nu voi intra in polemica cu nimeni.
                            Raman totusi la parerea ca daca ajuti (atat cat poti) masina vei prelungi momentul aparitiei problemelor.

                            Comment


                            • Eu am apoape 400 km, 75% in oras bara la bara, am sesizat dimineata niste incercari de trepidatie dar clar din cauza galoparii
                              turatiei de mers in gol, simt ca ambreiajul este cuplat si motorul scade turatia apoi o creste, galopeaza cum se spune, asta pana o accelerez si revine totul la normal.

                              Comment


                              • Cand arcul placii de presiune nu mai apasa uniform, iti da semne numai in patinare nu si in cuplare completa sau in decuplare, ar trebui sa trepideze oricand ambreiajul este in patinare, fara exceptie, are cineva aceste simptome?
                                Acelasi comportament este si la disc ovalizat, mai poti obtine trepidatii din mecanismul ambreiaj daca incersi sa tragi/transporti o sarcina foarte mare, dar nu cred ca este cazul la vreunul dintre colegii de forum.
                                Daca trepidatiile sunt aleatorii, precum zicea cineva mai devreme ca-i sare masina 1 m in fata cu frana apasata, dar cand a fost la service sa constate, totul a mers perfect, ei bine, nu este de vina mecanismul ambreiaj. Poate fi turatia de mers in gol, poate fi calculatorul care comanda automatizarea, poate mecanismele de actionare dar nu ambreiajul. Asta-i parerea mea.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google