Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce poti face la statul la semafor: lasi masina in N si tragi frana de mana. Insa, la plecare apesi frana cu piciorul, dezactivezi frana de mana si apoi muti in D. Eu asa mai procedam in oras, unde stiam ca stau mai mult la semafor. Insa, de cele mai multe ori, tineam masina (Passat) in D si stateam cu piciorul pe frana.
    Last edited by Crs. Sandel; 5 May 2017, 14:39.

    Comment


    • Originally posted by Crs. Sandel View Post
      Ce poti face la statul la semafor: lasi masina in N si tragi frana de mana. Insa, la plecare apesi frana cu piciorul, dezactivezi frana de mana si apoi muti in D. Eu asa mai procedam in oras, unde stiam ca stau mai mult la semafor. Insa, de cele mai multe ori, tineam masina (Passat) in D si stateam cu piciorul pe frana.
      Ioi! Mamma mia cate manevre faci pentru a porni de pe loc. Am numarat 5.
      Pai tocmai asta ar trebui sa faca o automata (stiu ca nu e automata in adevaratul sens al cuvantului), sa iti ofere mai mult confort. Pai daca toata complicaciunea asta necesita pornirea de pe loc mai bine aleg cu ochii inchisi si cu urechiile astupate o cutie manuala, cel putin pana acestei robotizate (poate peste cativa ani) i se va adauga si un alt mod in care se elimina apasarea franei in stationare. La manuala e simplu precum stim cu totii: 3 miscari - ambreiaj, bagat in viteza, acceleratie.

      Comment


      • Pai iti ofera confort, ca nu mai ai ambreiaj si nu mai mesteci in mamaliga. Piciorul pe frana oricum trebuie sa il tii, si la manuala, si la automata, pentru siguranta ta.

        Comment


        • Eu sincer nu vad unde e problema in tinut piciorul pe frana?! Ca doar nu stai cu pedala apasata pana la fund! Masina sta chiar si in rampa/panta usoara cu pedala apasata cat iti sprijini piciorul pe ea.
          @Discutii, daca vrei masina care sa stea singura la semafor iti trebuie AutoHold. Pe Megane 4 dci automata are, sper ca si EDC-ul de pe Duster are!

          Comment


          • Originally posted by Crs. Sandel View Post
            Pai iti ofera confort, ca nu mai ai ambreiaj si nu mai mesteci in mamaliga. Piciorul pe frana oricum trebuie sa il tii, si la manuala, si la automata, pentru siguranta ta.
            Partea cu mestecatul in mamaliga am inteles-o insa nu inteleg de ce as tine la o manuala piciorul pe frana atunci cand masina nu se afla nici in rampa si nici in panta ci pe teren drept.
            Eu sper sa nu va suparati pe mine ca poate uneori va mai contrazic dar unele lucruri care pentru altii nu ar fi o problema, pentru mine sunt.

            Comment


            • Pentru ca masina poate aluneca? Chiar si la noi...sunt locuri unde masina poate sa mearga usor in spate/fata. De ce nu se foloseste frana de mana? Pentru ca timpul de reactie este mai mic (am vazut la N soferi cat de incet se misca).
              Nu inteleg ce te deranjeaza piciorul pe frana? Nu trebuie apasata tare. Doar tinut acolo piciorul

              Comment


              • Originally posted by DannyMC View Post
                Eu sincer nu vad unde e problema in tinut piciorul pe frana?! Ca doar nu stai cu pedala apasata pana la fund! Masina sta chiar si in rampa/panta usoara cu pedala apasata cat iti sprijini piciorul pe ea.
                @Discutii, daca vrei masina care sa stea singura la semafor iti trebuie AutoHold. Pe Megane 4 dci automata are, sper ca si EDC-ul de pe Duster are!
                Inteleg ce spui, DannyMC. Asa este: nu tin pedala apasata pana la fund si este adevarat ca la toate cutiile automate este acelasi principiu. Recunosc, eu nu sunt un foarte bun cunoscator al motorizarilor, tehnologiilor auti, etc. Functia Auto-Hold de care spui ar fi fost perfecta pentru mine dar repet: nu prefer diesel si nu imi permit o masina noua care sa aiba acst tip de cutie de viteze. Problema la a tine mereu piciorul pe frana atunci cand ma aflu in stationare stationare, este chiar o problema pentru mine personal. Nu imi place. Asta nu inseamna ca am spus-o ca si critica la adresa cutiei Easy-R. Mie personal nu imi place cum ma simt. Nu vreau sa par fitos, pentru ca nu sunt dar na...Astea sunt preferintele ele.
                Dusterul cu EDC nu l-am testat tocmai din pricina celor 3 motive: nu imi place modelul, este diesel si pretul sau este cu 4000 de euro mai mult decat acela al unui Stepway Prestige.

                Comment


                • Nu o sa gasesti prea multe cutii cu AutoHold

                  Comment


                  • Test #2 Easy-R pe Stepway 1,5 dCi

                    Am fost din nou la test drive. De data asta am avut parte de o companie potrivita pentru un test drive. O persoana informata, calma si zambitoare. Am ajuns din nou la sensurile giratorii cu pricina iar acum am incercat ca de pe loc sa ii dau un zvanc pentru a intra in sens insa...mumu. Are un lag (o intarzaiere) peste care efectiv nu pot sa trec. Nu imi place aspectul asta. Mi-a explicat domnisoara ca asta este cutia si atata poate si asa se comporta. Am inteles clar ca la o cutie automata acest lucru nu exista in sensul ca odata ce ai apasat ferm acceleratia masina raspunde instant la comanda si se comporta exact ca una manuala. Sincer nu am avut tupeul sa ies din coloana pentru a ma incadra repede pe cealalta banda care era libera (asta a fost o alta situatie), tocmai din aceasta cauza (lipsa raspunsului instant). Am pus si pe modul secvential (M) si nu mi-a dezamagit asteptarile. In modul M vitezele se schimba instantaneu, clar mai repede decat o puteam face eu cel putin la una manuala. Asta mi-a placut insa repet ce ti-am spus azi dupa-amiaza: nu vad logica de a-mi lua o robotizata si sa o folosesc doar in modul secvential (M). Ca este mai comod? Da, este . Schimbarile sunt line si se petrec instantaneu? Da, sunt. Ca retrogradeaza atunci ca simte ca este subturata sau ca trece intro treapta superioara atunci cand turatiile sunt ridicate? Asa e normal sa fie. Si logica imi spunea ca asa ar fi trebuit sa se petreaca lucrurile si da, si acest lucru mi-a placut in acest mod M. Poate intrebarea mea o sa fie ilara ca deh nu ma pricep la chestiile tehnice ale cutiilor de viteze dar nu s-ar putea face o cutie de viteze care sa se piloteze exclusiv in modul secvential? Mi-a mai placut la R (Reverse) ca e foarte simplu de parcat masina. Vreau sa mai spun ca in modul D (Drive) schimbarea vitezelor am simtit ca se face destul de lin dar mereu cu o mica infranare a motorului (Evident ca nu am sa compar acum robotizata cu automata). Asa se intampla si la o manuala daca trecerea de la o viteza la alta nu o face un sofer experimentat si foarte fin de pedala. Chestia e ca suntem oameni si suntem supusi multor factori si acea stare o luam cu noi si la volan. Spun asta pentru a arata faptul ca si celor mai profesionisti soferi li se intampla sa mai bruscheze un pic masina sau pasagerii din ea, prin manevre nu tocmai line. E clar ca aici vorbesc despre cei care conduc o manuala. La robotizata, esti sigur ca lucrurile merg mereu la fel, liniar si asta indiferent de starea soferului care conduce masina respectiva. Nu am reusit sa iesim din oras, mi s-a spus ca nu e posibil... Nu stiu cum functioneaza kick-down-ul in conditii reale de drum (de exemplu o depasire). De la cei care conduc o masina cu Easy-R am inteles ca si acolo exista un mic lag (1 secunda si ceva) , dupa ce pedala de acceleratie este apasata pana la capat masinii ii este necesar acel scurt timp ca sa retrogradeze si sa inceapa accelerarea pentru manevra de depasire. Si din nou modul M este de preferat unei astfel de actiuni de depasire. Asadar M M M M M dar mai putin D. In oras alterneaza D N D N D M D N deci nu este D de cand pleci de acasa si pana la destinatie unde este N si frana de mana. Cu toate astea, inca ma mai gandesc si inca nu as renunta la Easy-R dar pana luni la ora 11:00 atunci cand am sa merg la dealer, am timp sa iau o decizie. In clipa asta este 80% Manual versus 20% Easy-R exact opusul procentajului de acum o saptamana, doua.

                    Comment


                    • Din cate stiu eu (dar aici poate gresesc). M si D...schimba la fel de rapid. Doar perceptia ta este diferita (cutia face ceasi operatie si in M si in D...doar ca in D primeste impuls de la ECU probabil...si in M de la maneta). Chestiile astea nu sunt deranjante (la fel schimbi si intr-o manuala...nu cred ca schimbi mai repede in mod normal). Ce ma deranjeaza (n-am facut drive test...dar intentionez in zilele urmatoare)...la sprintat de pe loc in trafic

                      Comment


                      • Scuze pentru greselile gramaticale.

                        Originally posted by bolovan View Post
                        Ce ma deranjeaza (n-am facut drive test...dar intentionez in zilele urmatoare)...la sprintat de pe loc in trafic
                        Exact Bolovan! Exact asta este singurul lucru care il pot reprosa acestei cutii robotizate. Intr-un oras ca Timisoara (ca deh, aici locuiesc) in cele mai multe cazuri si fara sa conduci ca un bezmetic sau sa te bagi ca un cocalar jenandu-i pe ceilalti participanti la trafic, in cele mai multe cazuri ai nevoie de sprint ca de aer. Acolo o secunda, doua sunt suficienta ca sa faci manevra respectiva ( sa schimbi rapid o banda, sa sprintezi dupa ce ai acordat prioritate dar se apropie o alta masina, incadrarea intr-un sens giratoriu, etc). Asta e valabil doar pentru plecarea de pe loc. Am observat un lucru: daca inainte de sprint incepi sa te misti de pe loc (indiferent cat de putin te-ai misca) si apoi dai talpa, masina o ia exact ca la o cutie manuala; are sprint potrivit.
                        Eu tot asta incercam si lor sa le explic ca poate din cauza motorizarii, cutia cu Easy-R s-a comporta diferit pe o masina pe benzina (TCe) fata de asta pe motorina (dCi). Logica (daca mi-o fi buna de data asta ) imi spune ca o benzinara ar avea o altfel de pornire si mai multa vana la pornirile astea. Poate ma insel.

                        Kroghy - "Orice cutie automata are o mica intarziere la plecarea de pe loc fata de o cutie manuala unde poti pleca tare.
                        Eu am doua masini, una cu manuala si una cu automata. Masina cu cutie automata a costat 42 mii euro cand a fost noua, deci mult peste cat costa un Logan insa are acelasi mic lag la plecarea de pe loc.
                        Defapt asta e si unul din cele mai importante cauze care strica cutiile automate. La cutie automata trebuie sa o lasi sa plece cum vrea ea, ceea ce dureaza aprox. 1 secunda si abia dupa inca o secunda poti sa o calci cum vrei tu, deci pierzi aprox. 2 secunde la plecarea de pe loc daca vrei sa ai grija de cutia de viteze. 2 secunde nu par mult dar asa cum ai observat si tu asta inseamna diferenta intre sa te bagi sau nu in aglomeratie.
                        In timp inveti sa anticipezi si dai drumul cu 2 secunde inainte, in 90% din cazuri totul e ok dar in 10% din cazuri sunt nevoit sa renunt la manevra care ar fi reusit fara nici o problema cu cealalata masina pe care o am cu cutie manuala.
                        Cu tot acest mic neajuns la plecarea de pe loc, cutia automata e un mare pas in fata la confort si siguranta."
                        Last edited by Discutii; 5 May 2017, 20:27. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • Încearcă sa conduci și un 0,9 tce cu easy r...o sa vezi ca schimbă altfel vitezele. Eu am condus dci-ul și ma cam enerva...schimba mai des vitezele. De plecat de pe loc nu am avut probleme pana acum....la semafor dacă nu e panta o poți lasă N fără probleme. Dacă tragi frână de mana și e în N face și stop and start chiar, dacă e cazul.
                          Oricum așteptările tale nu prea sunt realiste.... mai bine mergi pe manuală sau cauta ceva cu dublu ambreiaj.

                          Comment


                          • Originally posted by Discutii View Post
                            Kroghy - "Orice cutie automata are o mica intarziere la plecarea de pe loc fata de o cutie manuala unde poti pleca tare.[...]
                            Cu tot acest mic neajuns la plecarea de pe loc, cutia automata e un mare pas in fata la confort si siguranta."
                            Ne lamuresti ce-i aici? Cine-i asta?
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • @IancuMic, kroghy este un user de pe un alt forum! Cred ca-l stii!
                              Last edited by DannyMC; 5 May 2017, 20:53.

                              Comment


                              • @Discutii Si eu sunt din TM (si stau in TM)...si da...sunt momente in care stau cu masina in viteza si piciorul partial ridicat de pe ambreiaj...ca sa pot sprinta cand prind un gol (vezi marasti) Am sa o iau si eu la test...si pe mine ma tenteaza (si eu sunt operat pe coloana...si am observat ca nu ma simt tocmai confortabil in situatia expusa de mine mai sus)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google