Probleme Ralanti Logan II 0.9 Tce

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Maskatu View Post
    Adica voi vreti sa ziceti ca iarna, cand e zapada pana la genunchi, zi masina bocna... voi nu porniti absolut deloc motorul, dezaburirea la luneta, si aeroterma pe cald spre parbriz? Adica stati 15-30 minute, dati zapada, dezghetati masina, dati zapada de pe masina, va urcati in masina, dati cheie, stati 30 secunde - 2 minute, si ati plecat? Pe bune?
    Fireste ! Pentru ce sa consum carburant aiurea prin stationarea masinii pe baza unor obiceuri care nu mai au nicio (dar absolut nicio) relevanta pentru masinile modene?!
    Sorry Maskatu...but it's true.

    Comment


    • Obiceiurile-s vechi, șoferii- noi.......mai bine lasi masina sa se încălzească, decat sa pleci imediat si sa riști aburirea parprizului pe interior, vizibilitate redusă, risc mare de accidente.

      Comment


      • Comportamentul motorului rece la temperaturi scazute e mult diferit fata de cel la temperatura de lucru. Anterior, pe vremea Daciei 1300 motorul avea un soc care se tragea, practic o tija care actiona un cablu si inchidea o clapeta de aer in carburator pentru ca amestecul sa fie mai bogat. Nicio masina ni pornea la rece la fel ca alta, nu prea puteai sa le conduci la rece si se oprea motorul daca socul nu era tras. Daca motorul nu era rece si trageai socul nu mai pornea, se umezeau bujiile si aveai alte probleme.
        ​​​​​​
        O data cu injectia de benzina lucrurile s-au rezolvat, dar tot mai exista unele implementari mai putin reusite. Unii senzori de temperatura sau antidetonatie pot sa nu fie perfect calibrati, deschiderea supapelor mai putin favorabila, dar mai ales cred ca hartile de injectie sunt scrise pt o norma de poluare mai stricta, ceea ce inseamna mai putina benzina nearsa la rece. Inainte se umplea parcarea de fum cand porneai o masina iarna, mirosea a benzina in jur.
        Ideea ar fi sa nu va faceti probleme ca s-ar mai opri motorul sau da un pic in nas la rece, nu e ceva defect, asta e implementarea solutiei pe motorul asta, probabil unele versiuni sunt mai reusite.

        Comment


        • Mie mi-a dat in nas la 8-10 grade... so astept minus grade sa vad cum s-o comporta. De asta mi-e si aiurea sa plec repede cu ea... mi-e sa nu moara motorul.

          Referitor la stat pe loc iarna cu motorul pornit, faceam asta si la masinile anterioare, pentru ca motorul se incalzea usor, si ma ajuta sa dezghet parbrizul si geamurile laterale, mult mai repede...

          Comment


          • Originally posted by Cyrusddm View Post
            Fireste ! Pentru ce sa consum carburant aiurea prin stationarea masinii pe baza unor obiceuri care nu mai au nicio (dar absolut nicio) relevanta pentru masinile modene?!
            Sorry Maskatu...but it's true.
            Adica dupa ce dai zapada 30 min. si te urci in masina inghetat bocna nu-ti place sa gasesti caldura? Preferi sa fie la fel de frig ca afara si sa tremuri pana la destinatie?

            Comment


            • Fac economie la carburant baietii. Hai nu juma de ora de stat pornit pe loc dar 5-10 minute nu cred ca omoara pe nimeni...

              Comment


              • 5-10 minute de încălzire a motorului nu-l omoară și îi face chiar bine. Sa nu uitam că 0,9 Tce are și turbina și uleiul rece e mai vâscos și ajunge puțin mai greu la turbo. Concluzia, mea pleci cu motorul rece = uzura prematura .

                Comment


                • Daca am parbrizul inghetat bocna , stau si mai mult de 10 minute cu motorul pornit pentru al dezgheta , in rest , 2-3 minute maxim dupa care ma pun usurel in miscare fara sa accelerez foarte mult , maxim 2000 rot./minut pana vad 4 pavele la temperatura.
                  sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                  Comment


                  • Nu trebuie sa stati deloc. Daca aveti de dezghetat e ok, dar in mod normal se poate rula imediat. Presiunea la ulei e normala in cateva secunde. Restul e carburant irosit, motor care se incalzeste mai greu, vapori de benzina in ulei.
                    Cititi manualul cum ar spune un binecunoscut si foarte informat user de pe acest forum.
                    Avantaj diesel, are rezistenta electrica pe climatizare si bujii ce continua sa functioneze si dupa pornirea motorului.

                    Comment


                    • Originally posted by DannyMC View Post

                      Adica dupa ce dai zapada 30 min. si te urci in masina inghetat bocna nu-ti place sa gasesti caldura? Preferi sa fie la fel de frig ca afara si sa tremuri pana la destinatie?
                      Dpmdv este alegerea fiecaruia daca prefera sau nu sa isi incalzeasca iarna motorul inainte de a se pune in miscare. Personal imi este indiferent daca x utilizatori stau 5, 10, 30 minute cu motorul pornit pentru diverse motive precum: merge mai bine motorul, vreau cald la plecare samd.

                      Discutia viza faptul ca, unii sustin ca incalzirea motorului este necesara iarna pentru buna functionare a acestuia. Aspect care consider in continuare ca pentru motoarele moderne nu este necesar (arzi benzina degeaba!). Argumentele au fost deja expuse de mine si alti useri mai sus. Daca insa motorul functioneaza necorespunzator iarna la pornire (tremura, da in nas, scaderi turatie si alte de genul), iar dupa incalzirea motorului fenomenele dispar, atunci motorul are clar o problema care este influentata de temp scazuta.

                      Comment


                      • Originally posted by valioglu View Post
                        Nu trebuie sa stati deloc. Daca aveti de dezghetat e ok, dar in mod normal se poate rula imediat. Presiunea la ulei e normala in cateva secunde. Restul e carburant irosit, motor care se incalzeste mai greu, vapori de benzina in ulei.
                        Cititi manualul cum ar spune un binecunoscut si foarte informat user de pe acest forum.
                        Avantaj diesel, are rezistenta electrica pe climatizare si bujii ce continua sa functioneze si dupa pornirea motorului.
                        Citatul de mai sus este esenta, cel mai ok fata de motor.
                        Cu un aspect nu sunt de acord, bujiile incandescente-comportamentul-functionarea lor este dictata de temperaturile exterioare, momentul de varf, temperatura maxima o ating pentru start, apoi incep sa se raceasca destul de repede, asadar nu putem spune ca ajuta motorul rece, dupa pornire.

                        P.S. Continuarea subiectul este aici
                        Last edited by 77sky; 29 October 2019, 21:58.
                        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                        Comment


                        • De ce nu vreti voi sa vorbiti lucruri concrete...

                          0.9 cica ar face belele cu datul in nas intre 8 si -8 grade. Nu e vorba de iarna cand sunt nametii de 2metri si esti la prima pornire dupa o noapte de ninsoare cand s-a pus zapada. E vorba si de lunile octombrie, noiembrie ...voi o tot dati ca oricum dai zapada si dezgheti parbrizul. sa stai 5 minute la fiecare prima pornire din zi mi se pare imens timp pierdut.

                          Acolo este o problema a masinii o defectiune sau ceva care nu functioneaza cum trebuie. Am condus zeci de masini si la niciuna NU ESTE NORMAL sa dea in nas in asa hal la rece incat sa nu poti conduce masina. Fiecare sta cat vrea cu ea pe loc ce imi pasa mie cat sta altul sau altuia cat stau eu,noi aici discutam altceva, daca masina da in nas sa stiti ca da in nas din cauza unei defectiuni nu din cauza ca nu a stat unul 5 minute.

                          Eu stau 15 secunde vara, 45-1 minut iarna, 2-3 minute cand este foarte frig gen -5 sau si mai frig si cam aia e. Consider ca ii face mai bine motorului sa se incalzeasca in mers decat la ralanti.
                          Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

                          Comment


                          • La unele se mai intampla. Cel mai clar exemplu e Subaru Forester din 2004. Motor 2 litri benzina. Se oprea la rece la fiecare pornire iarna. Si nu puteai merge cu ea in primele minute daca era mai frig de 5 grade.
                            Nu cred ca e defect nimic, hartile de injectie sunt scrise pentru economie si poluare redusa.

                            Comment


                            • La 0.9 euro 6,fabricat în noiembrie 2018,constat că în intervalul aprox. 1000-1250 rot/min,motorul funcționează ușor trepidant,mai accentuat după pornirea la rece, la cald mai puțin. Este confirmat si de unii posesori de modele 0.9 anterioare. Consider că este un bug de soft, în intervalul menționat este posibil ca dozajul aer/benzină să nu fie corespunzător. Eu fac și remapare și o să văd dacă se poate face ceva pentru acest bug.

                              Comment


                              • Și cel de 2016 face la fel , plus că merge și puțin înecat la rece

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google