Problema Motor 0.9 TCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    georgstelsib eu nu...in momentul in care devin serios...ma duc si ma culc. Clar sunt prea obosit (creativitatea/randamentul este aproape de 0. Iar idei bune lipsesc cu desavarsire...bine nici cand sunt treaz nu abundez...dar nah).
    Referitor la potentiometru, ca sa-ti explic de ce zic eu ca nu conteaza:
    AD-ul nu cred ca este pe 10biti...eu cred ca este pe 8biti...adica valori intre 0 si 255. Mai mult, ECU-ul nu ia valori absolute...ci o medie pe o perioada de timp (de asta si la 1.2 sau care...pana la un update de software avea latenta pedala de acceleratie). Prin urmare, poti sa pui valori destul de precise in pedala. Dar partea si mai tare, nu este obligatoriu ca de exemplu, valoarea citita 20...sa fie trata ca atare...poate ca la valoare 20...sa considere pedala in podea (adica el sa deschida clapta de aer la maxim). Dar la 255 valoarea citita...nu-i obligatoriu sa considere pedala in podea...si sa deschid de exemplu, doar 50% din clapeta.
    Nu am codul de la ECU ca sa vad exact cum procedeaza, dar cu singuranta nu o ia ca valoare absoluta (de asta nici nu se simte cand cumpleaza compresorul. In momentul in care cupleaza compresorul, adauga la valoarea citita de pedala un X factor de corectie. Si factorul ala...nu-i obligatoriu sa fie fix...ci in functie de cat de tare este deschisa initial, de turatia motorului etc)

    Comment


    • #77
      Problema Motor 0.9 TCe

      Cred ca o solutie mai simpla ar fi ca turbina sa intre in "actiune " dupa 2000 Rot/min
      Dar e posibil sa ai alte inconveniente dupa
      Problema asta este si la cutia manuala in tr.1 asa ca ii dau repede tr.2


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      sigpic

      Comment


      • #78
        Turbina nu intra dupa o anumita turatie...ci dupa un anumit debit de gaze evacuate de motor. In sarcina mica (adica 2500 rpm si acceleratia doar piscata)...ma indoiesc ca turbina supra alimenteaza.
        Aici era buna o turbina cu geometrie variabila. Pentru ca puteai controla calumea rezerva de putere din turbina (adica exact ce spuneai tu...o putea forta sa aibe efect mai tarziu).
        Sa nu uitam, turbina se invarte inca de la pornirea motorului (cred ca nici nu trebuie sa produca detenta ...ca sa invarta turbina)...totul este cand reuseste ea sa pompeze aer mai mult decat poate trage motorul in mod natural

        Comment


        • #79
          Si easy-r -ul meu are toba afumata. Bag benzina numai de la MOL - masina are pana in 2000 km si merg urban 100% cu ea.
          Mie mi se pare inca putin ciudata acceleratia fata de alte masini pe care le conduc. Parca are o cursa cam mare...trebuie apasata mai mult ca se se tureze. Ideea ca astea robotizate trebuie sa le calci, altfel te poti trezi cu a 4-a la 40. Daca o apeși corespunzator schimba frumos la 3500 -4000
          Poate asa or fi setate astea robotizate...sa mergi mai lesinat la consum

          Comment


          • #80
            Deci putem concluziona ca 0.9 tce in viteza I cu aceleratia apropiata de turatia 1200-1400 ture merge sacadat indiferent de cutie (manuala sau easy-r) ?

            Comment


            • #81
              Originally posted by bolovan View Post
              Turbina nu intra dupa o anumita turatie...ci dupa un anumit debit de gaze evacuate de motor. In sarcina mica (adica 2500 rpm si acceleratia doar piscata)...ma indoiesc ca turbina supra alimenteaza.
              Aici era buna o turbina cu geometrie variabila. Pentru ca puteai controla calumea rezerva de putere din turbina (adica exact ce spuneai tu...o putea forta sa aibe efect mai tarziu).
              Sa nu uitam, turbina se invarte inca de la pornirea motorului (cred ca nici nu trebuie sa produca detenta ...ca sa invarta turbina)...totul este cand reuseste ea sa pompeze aer mai mult decat poate trage motorul in mod natural


              Daca nu ma insel se poate doar din ecu
              Nu am avut ce face intr-o zi si am anulat niste senzori de la turbina
              Efectul a fost ca turbina a ramas in Presiune maxima
              A tras ca nebuna 2-3 sec si a intrat in avarie
              Al doile experiment a fost sa ii scot boltu de la acel vacuum de pe turbina
              Atunci aveam presiune 0 in turbina
              Eu am incercat sa ii mresc presiune mecanic, dar nu se poate , dupa mai multe cercetari se pare ca presiunea este controlat electronic
              Spun si eu acum din ce stiu
              Acum daca greesc undeva nu aruncati cu pietre


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              sigpic

              Comment


              • #82
                Va sfatuiesc sa priviti clipul de mai jos si apoi sa reflectati la ce ati scris despre turbo ( presupunand ca stiti engleza)


                https://www.youtube.com/watch?v=Ppif4qC560U

                Comment


                • #83
                  Originally posted by vitriol View Post
                  Evacuarea neagra au toate masinile care sunt folosite in traficul urban, unde motoarele nu vad turatii mari si functioneaza mult timp la relanti.

                  Verificati evacuarea dupa un drum pe autostrada si o sa vedeti ca e curata.

                  Bolovan, citeste despre functionarea turbinelor, apoi mai explica o data.
                  Esti putin pe dinafara. Fost posesor de 1.4 - evacuarea curata dupa 100.000Km, actual (fericit) posesor de 0,9Tce - evacuarea tuciurie dupa 8376km (nu ca m-ar deranja). Ambele folosite preponderent urban - practic ce drumuri am facut cu raposata fac si cu preafericita.
                  Concluzia: Nu traficul urban face gaura neagra!
                  P.S. No offence mr. vitriol

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by Hirayama View Post
                    Va sfatuiesc sa priviti clipul de mai jos si apoi sa reflectati la ce ati scris despre turbo ( presupunand ca stiti engleza)





                    https://www.youtube.com/watch?v=Ppif4qC560U


                    Turbina asta nu e valabila la 0.9


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    sigpic

                    Comment


                    • #85
                      0.9 TCe are turbo cu geometrie fixă, așa că nu orice clip "#dăpănet" se aplică
                      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                      Comment


                      • #86
                        Cam nasol daca nici macar geometrie variabila nu este.....

                        Insa pana la variabila, se aplica celelalte - ca tot s-au scris chestii ca nu "supralimenteaza" dar merge- ne avand geometrie variabila nu-i problema, lagul e acasa si chiar " intra" in actiune cand...o intra in actiune, dupa cum scria cineva...

                        Ma asteptam ca la vvt ( macar vvt are nu?) sa asocieze un turbo mai ....capabil...
                        Plus nici macar upgrade nu poti sa-i faci, e sudata pe galerie nu?

                        LE : dar la celelalte TCE ( dacia dokker etc) de 1.2 este tot fara geometrie variabila? DCi moderne tot fara? Stiu ca 1.9dci avea la renault variabila de mult, ma gandeam ca au upgradat si restul...
                        Last edited by Hirayama; 23 April 2017, 07:52.

                        Comment


                        • #87
                          Facem ciorbă și topicul ăsta?

                          Aici e vorba de 0,9TCe aka TCe90 aka H4B4xx, nu (H5F)TCe115/120/125 nu dCi.

                          Nu (mai) comparați H4B (injecție indirectă, vvt pe admisie) cu H5F (injecție directă dublu vvt) deși au multe în comun problemele majore sunt doar la H5F (consum enorm de ulei, tobă neagră la mașină nouă de 500km, etc)
                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • #88
                            E deja ciorba chiar cu bors - vezi mai sus ce au scris unii din colegii tai...

                            Pe mine ma interesa strict turbo, pt asta am intervenit

                            Iti las tie toata placerea sa amesteci in "ciorba", poate treceti si la felul doi...

                            Comment


                            • #89
                              As aprecia un raspuns si din partea lui #t0rquemada in ceea ce priveste afumarea evacuarii si "smunciturile" in viteza I -a cu pedala aproape de zero la motoarele 0.9 tce.

                              Comment


                              • #90
                                Originally posted by Hirayama View Post
                                Plus nici macar upgrade nu poti sa-i faci, e sudata pe galerie nu?

                                Este corp comun cu galeria de evacuare
                                Se pare ca asta e tendinta la mai multe marci auto
                                Upgrade sa poate face



                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google