Problema Motor 0.9 TCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu trebe s-o stinga, ci numai sa mai reduca caldura ca sa nu se-aprinda tot cartierul.
    Daca ar stinge focul de tot, atunci nu l-am mai vedea pe Stoicanu pe YouTube rupand lanturi cu 190 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=IK4hbAZnp4s

    Oricum cu argumente de tipul: au fost teste, mi-a spus o vecina..etc, eu sunt mai greu de convins.
    Calcule si bibliografie (ca la scoala!).
    Eu ma opresc aici, ca sa nu monopolizam tot forumul.

    Comment


    • Si daca motorul in cauza are GPL se schimba datele problemei?
      sigpic

      Comment


      • Originally posted by bolovan View Post
        Mult mai castigat esti daca mergi usor saracit (datorita efectului de decompresie temperatura scade mult mai mult).
        Daca amestecul este saracit va produce pagube motorului, catalizatorului si produce mult mai mult NO. Daca motorul nu este proiectat sa functioneze cu amestec saracit atunci ai doar probleme.

        Iar ambestecul imbogatit chiar genereaza o temperatura mai mica si prin urmare protejeaza internele motorului, produce putere mai mare dar elimina mai multe hidrocarburi nearse pe admisie...
        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • @Silviu presiunea si temperatura mare de ardere mare produce NOX. Nu amestecul saracit. Amestecul imbogatit...ca sa fie mai rece (deci implicit si mai putina putere)...trebuie facut bine peste. Short story: un amestec "normal" este 1:15 (adica o parte benzina si 15 aer). Amestec saracit inseamna undeva pe la 1:16...iar un amestec imbogatit 1:12. Norma euro nu permite 1:12 (nu ma iramane oxigen). Ca sa ai efectul de racire, iti trrebuie o ratie undeva pe la 1:8

          P.S. Raportul dintre presiunea la inainte de ardere si dupa ardere cam dicteaza puterea (ma rog...ceva mai complicat putin...ca arderea nu-i instantanee etc). Prin urmare, chiar temperatura dicteaza puterea. Cu cat ai temperatura gazelor arse mai mare...cu atat ai presiune mai mare...si implicit putere. Dar nah...totusi...sa citim putin (chiar daca nu discutam cu oameni care chiar de asta se ocupa...su un google este ok)

          Comment


          • @bolovan: stiu, maestre, ca diesel-u` nu-i benzinar; la fel cum iarna nu-i ca vara si, nici, dimineata nu-i ca seara.
            cu aspectu` asta am plecat de la-nceput (inca, sper c-ai observat cele doua fraze separate). am... asa... niste idei despre cum se maninca biscuitii, am mai vindut niste dulceata de morcovi; si, totusi, nu mi-ai zis nimic nou.
            chiar astept sa ma convingi. poate, de data asta, chiar reusesti inainte sa ma plictisesc eu.
            e, oarecum, interesant (prin perspectiva unui om care stie atit de multe) ca desi vrei sa negi "a 5-a tzeava din dpf" si alegi sa arunci responsabilitatea pe mecanismul turbinei, nu vrei sa zici nimic despre benzinaru` care n-are dpf; adica n-are un pre-filtru inainte de filtrul standard al deseurilor de ardere.
            da', mai zi-mi! convinge-ma, dupa cum ziceam.
            consumul orar este un consum ideal. am o impresie ca asta ne "vind" fabricile si nicidecum consumul in conditii reale de trafic. n-ai cum sa ai trafic ideal in zilele noastre si intre granitele noastre. si, de fapt, niciunde -> o miscare de marketing (salveaza planeta cu asta)!
            mna, chiar ma faci curios: te bazezi sa schimbi catalizatoru` pe garantie? si, daca da, in ce conditii? (-de fapt cam la asta se rezuma discutia in cauza-).

            Comment


            • Originally posted by bolovan View Post
              @Silviu presiunea si temperatura mare de ardere mare produce NOX. Nu amestecul saracit.
              Si oxigenul ramas `nears`, adica exact amestec saracit. Fara oxigen nu poti produce NOx. Temperatura suficient de mare o ai in ambele cazuri (saracit/imbogatit) cat sa produci NOx.

              Originally posted by bolovan View Post
              Amestecul imbogatit...ca sa fie mai rece (deci implicit si mai putina putere)...trebuie facut bine peste. Short story: un amestec "normal" este 1:15 (adica o parte benzina si 15 aer). Amestec saracit inseamna undeva pe la 1:16...iar un amestec imbogatit 1:12. Norma euro nu permite 1:12 (nu ma iramane oxigen). Ca sa ai efectul de racire, iti trrebuie o ratie undeva pe la 1:8
              lambda 1 inseamna 1:14.62 (sau 14:7 in SI). Tot ce e peste, este saracit tot ce e e sub inseamna imbogatit. (stoichiometrie daca vrei sa te documentezi).

              Teoretic, intre 12.4:1 si 14:1 va rezulta putere maxima (desi in practica se folosesc amestecuri si mai imbogatite de atat).

              Amestecul imbogatit presupune ca va ramane combustibil nears care va reduce din caldura produsa (prin absorbtie, adica transformare in vapori), de aici efectul de racire. Orice raport de amestec mai mic de 1:14.7 va produce acest efect. Dar si emisii de hidrocarburi mai mari. Mai mult, acest amestec va arde mai repede ceea ce presupunere o expunere mai mica a internelor (capul pistonului, supape) la flacara.

              P.S. Raportul dintre presiunea la inainte de ardere si dupa ardere cam dicteaza puterea (ma rog...ceva mai complicat putin...ca arderea nu-i instantanee etc). Prin urmare, chiar temperatura dicteaza puterea. Cu cat ai temperatura gazelor arse mai mare...cu atat ai presiune mai mare...si implicit putere.
              Amestec imbogatit inseamna temperatura de ardere mai mare de aici si putere mai mare. Dar in cazul amestecului imbogatit, arderea este mai rapida si internele motorului sunt (mai) protejate.

              Pe cand la amestecul saracit arderea dureaza mai mult si capul pistonului este `ars` mai mult, de exemplu.

              Dar nah...totusi...sa citim putin (chiar daca nu discutam cu oameni care chiar de asta se ocupa...su un google este ok)
              Degeaba citim/discutam daca nu si intelegem.
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • @Silviu tu ai dreptate...dar. uiti aspectul pentru care se utilizeaza ratia aia....benzina nu contine doar hidrocarburile clasice. Contine aditivi, apa etc.Prin urmare, in practica, daca pui benzina curata...o sa-ti mearga "inecat". Plus ca, oxigenul din aer nu este identic peste tot si la ori ce altitudine..de fapt, variaza de la o ora la alta (de exemplu vapori, cand plou etc). Iar ce vezi tu acolo este considerat cazul ideal...cand compozitiile sunt constante si stiute. In realitate...posibil ca in toata viata motorului sa nu prinda o detenta ideala (cu amestecuri ideale).
                P.S. De asta s-a introdus si senzorul de oxigen...ca sa se asigure ca nu ies hidrocarburi nearse. Iar din cate stiu eu, senzorul de oxigen masoara cantitatea de oxigen din gazele emise. Deci trebuie sa existe o cantitate minima de oxigen.

                Comment


                • @bolovan, oxigenul este acelasi (in aceeasi proportie de ~21%), probabil ai vrut sa spui ca aerul nu are aceeasi densitate si ca aceasta difera in functie de temperatura.

                  Senzorul de oxigen masoara cantitatea de oxigen pe evacuare, nu de hidrocarburi, si astfel determina daca amestecul a fost saracit sau imbogatit si pe baza informatiilor de la senzor ECU ajusteaza AFR-ul (air to fuel ratio). A fost introdus tocmai pentru a reduce emisiile de NOx ce sunt foarte nocive pentru mediu.

                  ~~~~

                  Dar hai sa revenim la problemele motorului 0.9 TCe :-)
                  Last edited by Silviu; 19 June 2017, 09:45.
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • @Silviu nu, nu este acelasi. Chiar citeam...poate sa varieze si cu 4-5%. De exemplu, cand este ceata...este mai putin oxigen...dar mult mai multi vapori de apa.
                    ma rog...detalii...si da...deja suntem offtopic

                    Comment


                    • @bolovan, ti-am mai spus ca citesti dar nu intelegi: aerul este format din mai multe `elemente`, printre care N2 (~78%) si 02(~21%). Ce se schimba este densitatea lui si cantitatea de vapori de apa din el. Asta inseamna ca in cilindru intra un volum mai mic de aer si astfel se reduce si nivelul de O2 existent. Dar proportia de 21% di, dintr-un anumit volum de aer atmosferic, este aceeasi.

                      Si cu postul asta am terminat cu off-topicul.
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • Dar proportia de 21% di, dintr-un anumit volum de aer atmosferic, este aceeasi.
                        Nu e asa.

                        Variaţiile concentraţiei de oxigen în raport cu altitudinea
                        Altitudinea, m - Concentraţia de oxigen, %
                        0 - 20,9
                        1000 - 18,56
                        3000 - 16,60
                        5000 - 11,48
                        7000 - 9,04
                        10000 - 6,91

                        La 2000 m deja, un motor mic e gatuit.
                        Last edited by mr.K; 19 June 2017, 10:05.

                        Comment


                        • Tu verifici sursele pe care le citezi?

                          Iti spun doar atat: una e concentratia (dintr-un volum) alta e masa, influentata de densitate.

                          Spor la studiat.
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • Cum zici tu.
                            Sper sa lamuriti problema, pana dispare 0.9 tce.

                            Eu stiu ca azotul si oxigenul reactioneaza diferit la schimbari de temperatura si presiune.
                            Last edited by mr.K; 19 June 2017, 10:37. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • @silviu cred ca faci o mica confuzie intre densitate si masa. De exemplu, intr-o baie...inainte sa-ti faci dus...sa spunem ca ai 21% oxigen. Dupa ce faci dus...plin de aburi...densitatea ramane aceasi (presupunand ca temperatura ramane aceasi)...Dar acum ai si apa in compozitie..prin urmare, oxigenul este "diluat". Conform afirmatiei tale, de exemplu, daca intr-o sticla de 1L cu apa...unde avem h2o 99%...si turnam 1L alcool. O sa avem in continuare 99% H2O
                              @mr.K eu am lamurit problema Acum astept sa dispara 0.9

                              Eu ma opresc aici din discutie
                              Last edited by bolovan; 19 June 2017, 10:41. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • Revin cu întrebarea
                                Daca masina are GPL se schimba datele problemei legat de racirea motorului prin amestec imbogatit?
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google