Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Peste 150-200 mii de km, discutam deja despre inlocuire, iar daca masina merge 80-90% in oras, cred ca e mai devreme de 100 mii km.
    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

    Comment


    • #62
      Ma injura toata lumea cu off topicul.
      Cine imi poate recomanda un adaptor cu bluethoot? Eventual in privat... Ma intereseaza strict ceva pentru torque, la gama entry level, nu am alte pretentii decat monitorizare cand si cand.

      sigpic

      Comment


      • #63
        incearca si tu mai multe e 50 lei un adaptor pina gasesti pe cel bun

        alea carcasa mica albastra translucida sint cele mai proaste nu recomand insa cele mai vechi carcasa mai mare plastic negru cu 5 leduri pa fata par a fi cele mai bune daca mai gasesti pe undeva

        si nu te oftica pentru 50/100 lei daca trebuie sa cumperi fo 3 pina gasesti pe ala bun

        daca tu iei of topic atunci o sa iau si eu, asta e, asumam !

        Comment


        • #64
          Astazi am facut si prima minitorizare cu Torque. Valori obtinute la relanti si 2000-2200rpm dupa un drum de 30 minute:
          PR064=Temp apa= 77ᵒC ; PR382= Temp amonte FAP= 196ᵒC (373ᵒC) ; PR667= Temp amonte turnina= 140ᵒC (219ᵒC) ; PR1063= Temp aer admisie pentru FAP= 20ᵒC (constanta) ; PR414=Pres diferentiala FAP=4 hPa (24hPa) ; PR636=Pres amonte turbina=1050 mbar (1603mbar) ; PR035=Pres atmosferica=960 mbar (cu variatie 2mbar) ; PR1005=Debit gaze prin inter. FAP=43.2 m3/h (212 m3/h) ; PR364,405,406,365=Corectie debit carburant cilindru 1,2,3,4=0.25, -0.09, -0.01, -0.14 mg/cp (cu variatii de aprox 0.15 mg/cp) ; PR875= Diluare ulei = 1.59% (constanta) ; PR383= Masa funingine in FAP = 0 g ; PR1012= Masa funingine dupa regenerare = 0 g ; PR914=Contor regerare reusita= 0 ; PR848=Nr. Esec de regenerare= 0 ; PR1008=Durata ultima regenerare= 0s ; PR415=Timpul de la ultima regenerare= 6554s (acelasi ca acum cateva zile) ; PR1079=KM de la ultima regenerare= 0 Km.
          Atasez si capturile.

          Am spus ca nu voi monitoriza riguros dar cred ca o voi face. Voi renunta la PR1063, PR035, PR364,405,406,365 (deocamdata). PR932 si voi adauga PR1222=Pozitie clapeta de aer la esapament; PR1236=Corectare presiune dif. FAP; PR1271=Proportie material carbon; PR385=Debit linie esapament; PR1020=Compensare presiune FAP.

          Ma intriga masa de funingine zero grame, totusi masina are peste doi ani jumatate si peste 40 000km. Orice sfat sau sugestie este binevenita (chiar si pe PM).
          As mai avea o rugaminte si o intrebare de incepator. Martorul luminos pentru control gaze eşapament se aprinde la punerea contactului (cum scrie si in manual), dar toti ceilalti martori se sting dupa vreo 30 secunde, insa acesta se stinge doar dupa pornirea motorului. Este OK asa?

          PS: scuze pentru postul mai lung, dar sunt putin nedumerit cu DPFul asta.
          Attached Files

          Comment


          • #65
            Ti-am explicat mai sus dar o sa reiau unele aspecte, sper sa fiu mai clar. Funinginea (soot) se depune in filtru intre regenerari. Ese carburant ars partial. Cand obtureaza trecerea gazelor de esapament, senzorul de presiune diferentiala va sesiza evident valorile modificate si la un anumit procent de colmatare va determina regenerarea. Regenerarea inseamna ca se ridica temperatura in DPF la peste 600 de grade pentru ca funinginea sa se autoaprinda. Aceasta va arde si se va transforma in gaze si cenusa (ash).
            Cenusa ramane in filtru. Poti spune cam cati kilometri reali are masina dupa cantitatea de cenusa. Ea poate fi partial masurata, dar poate fi estimata destul de bine de ECU in functie de cat carburant a consumat si altele. In functie de cantitatea de cenusa depusa in filtru (care si ea obtureaza DPF in oarecare masura), corelata cu ce furnizeaza senzorul de presiune diferentiala, masina va calcula la ce moment va porni regenerarea.
            Daca schimbi DPF cu unul nou va trebui sa rescrii valorile de cenusa la 0 grame. Daca schimbi DPF cu unul second hand va trebui sa pui cate grame avea DPF la masina anterioara sau sa estimezi macar in functie de numarul de km.
            Valorile tale nu sunt corecte. Nu poti avea funingine 0 decat dupa regenerare, altfel nu va porni regenerarea niciodata. Ai o presiune diferentiala dar nu este foarte clar cate grame de cenusa ai in DPF.
            Uite un exemplu, e de VW, nu am de Renault dar e fix acelasi lucru.
            262 Particle filter; differential pressure; dynamic offset 1 hPa
            263 Particle filter field regeneration; cancel conditions 512
            264 Particle filter; difference pressure 1 hPa
            265 Particle filter; field regeneration request status 0
            266 Particle filter; field regeneration lock status 0
            267 Particle filter; kilometers since last regeneration 316718 m
            268 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 16.91 l
            269 Particle filter; offset for differential press. 1 hPa
            270 Particle filter; oil ash volume 0.17 l
            271 Particle filter; soot mass calculated 17.63 g
            272 Particle filter; soot mass measured 19.92 g

            Comment


            • #66
              @ valioglu postul #34 a fost clar si multumesc mult pentru detalii.
              Am pus valorile tocmai pentru a putea fi comparate cu alte celorlalti colegi care au monitorizat sau vor monitoriza (sper sa fie oferite macar o parte dintre ele). Despre martor am intrebat doar banuind ca as avea ceva diferit in softul masinii mele. Valorile mele corecte sau incorecte sunt luate din Torque si sunt aceleasi cu cele din Pyren. Astea sunt. Am verificat si atat ModeAndPID, Equation cat si celelalte sunt aceleasi cu cele din fisierul lui Silviu .
              E limpede ca masa de funingine nu este masurata direct ci determinata de alti parametri, asta a explicat si Cristi_Xp si este bine de stiut care sunt cei hotaratori pentru regenerare. De apreciat si faptul ca ai oferit valorile de la VW. La Renault nu apare direct cantitatea de carburant de la ultima regenerare si nici 263, 265, 266 si 270 (e adevarat ca avem si unii parametri aditionali care nu au descriere).
              Tocmai asta m-a fustrat: am masa zero, la fel durata ultima regenerare si KM de la ea. In schimb timpul de la ultima regenerare este acelasi: 6554s. Ceea ce ar duce la banuiala ca ceva nu este corect in soft sau masuratori\valori. In paranteza ar fi si problemele colegilor cu Duster si adblue (alta palarie dar aceesai Marie legata de soft). Indirect spre ceva gen dieselgate.
              La ultima revizie am rugat si pentru date despre FAP dar s-au grabit (nici intervalul de service nu a fost resetat). La urmatoarea voi insista pe asta, ar fi interesant de vazut valorile din CLIP (desi PyRen este generat din el, si in ddt4all cam tot asa sunt).

              Ar fi fost frumos macar sa avem un indicator de pornire a regenerarilor pentru a micsora numarul celor esuate (subiectul topicului si se pare ca este tabu). Cenusa aia se depune oricum, dar ar fi bine atat cat se poate sa o diminuam. Tocmai de aceea ar fi fost interesante niste valori obtinute si de alti colegi (daca nu sunt “secrete”).

              Am incercat doar sa inteleg ( si voi mai "sapa"), insa nu voi sta cu ELMul conectat tot timpul si cu telefonul sa vad cand au loc sau cand esueaza. Ii dau cat mai des “talpa”, ma voi mai uita din cand in cand si la valori (asa cum\care or fi ele) iar cand se aprinde martorul asta este: consecinta tractoraselor ecologice.

              Comment


              • #67
                Masina mea are usor peste 150.000 km parcursi in mare parte doar in regim urban.
                La ultima regenerare am avut urmatoarele valori :
                Masa funingine dupa regenerare 0.0 Gr
                Greutate funingine dupa regenerare 3.61 Gr
                Dilutie ulei 4.64 (9 000 km efectuati cu uleiul acesta)
                Monitorizarea DPF-ului este bine sa fie facut ca si hobby ocazional dar important sa nu devina o obsesie .
                Vreau sa mai spun si ca nu supraturez masina adica schimb vitezele intre 2100-2400 turatii, usor peste indicatorul de schimbare

                Comment


                • #68
                  Masa=0 si Greutatea=3.61 ???

                  Comment


                  • #69
                    @valioglu

                    la renault nu ai oil ash volume, de acolo confuzia. In rest, explicatia este foarte pertinenta si pe intelesul tuturor.

                    Valoarea 6554s la timpul de la ultima regenerare, parerea mea e ca citeste aiurea parametrul... intrucat 65535 inseamna FF FF, deci probabil il citeste aiurea de undeva de unde nu ar trebui, posibil la fel si valoarea de cenusa... sa citeasca 00 00 , adica parametrul il citeste de unde nu trebuie. Incearca sa il citesti cu CAN Clipul, sa vezi daca e diferit ceva, poate ai o valoare veche de baza de date din Clip, n-am idee. Soot, oricum dupa cateva pedale prin oras, se modifica destul de repede.
                    Last edited by Cristi_Xp; 29 January 2020, 18:06.
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #70
                      Multumesc mariocluj pentru date si valori (nu este obsesie doar nelamurire, "robotizata" mea cam tot pe acolo schimba vitezele la stilul de condus "mai batranesc", prin "talpa" m-am referit la drum lung = 2200-2400rpm constant) si Cristi_Xp pentru explicatii si sfaturi.
                      Baza de date din PyRen este din CanClip 190, Torque foloseste aceleasi adrese si formule cu ale colegilor, iar unii parametri cititi si cu ddt4all (mai ales soot mass) sunt la fel. Voi verifica si cu CLiPul in reprezentanta. Ai dreptate, si eu tind sa cred ca citeste undeva\ceva aiurea.
                      Dar nu doresc sa plictisesc cu problema asta a mea, o voi lamuri si rezolva.

                      Comment


                      • #71
                        Referitor la timpul de la ultima regenerare, asa aveam si eu acelasi 6554, si-a facut o regenerare, dar nu eram legat cu torque, ca funinginea a scazut pe la 0.4 si acest timp a luato de la 0 si a tot crescut, am observat ca valoarea crestea doar cu motoru pornit, apoi a ajuns iar la 6554 si sa oprit si asa e de 2-3zile

                        sigpic

                        Comment


                        • #72
                          Mai e o chestie importanta despre filtrul asta de particule. Si eu cand am luat acum vreo 5 ani masina cu DPF am tot citit si m-am documentat, am masurat etc.
                          Pana la urma am ascultat sfatul unor utilizatori mai intelepti: Nu iti bate capul cu DPF. E un sistem foarte simplu care va functiona foarte mult si fara probleme. Nu il scoate daca ai probleme, de obicei nu este de vina filtrul de particule ci motorul.
                          Am avut o chestie, am scanat erorile am schimbat un senzor de presiune diferentiala de 150 lei si gata. Si m-am convins ca e simplu si nu merita sa il bag in seama...

                          Comment


                          • #73
                            Subscriu celor spuse de valioglu.
                            Mai ales ca acum am lamurit "dilema" mea. Am "buchisit" putin cele doua softuri de diagnoza (mai ales ddt4all) si e clar: asta este softul masinii.

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by valioglu View Post
                              E un sistem foarte simplu care va functiona foarte mult si fara probleme. Nu il scoate daca ai probleme, de obicei nu este de vina filtrul de particule ci motorul.
                              Total incorect ce zici tu aici, iar sistemul nu este deloc simplu, e chiar foarte complex, doar o minte odihnita poate sa afirme asa ceva. Exemplu clar ti l-ai dat tu mai sus, cand sari de ex de 150-200 mii km sau de 100 mii de km facuti prin oras cu mii de regenerari incepute si nefinalizate sau finalizate, de ex, o sa ai un filtru plin cu cenusa, nu funginine, care o sa fie cimentata in filtru si care nu se arde/regenereaza si care se rezolva fie cu scos de filtru fie cu filtru nou. De asta unele marci au si indicatorul oil ash volume, care se incrementeaza in functie de viata masinii, de cand s-a schimbat ultima oara dpful, cati km s-a mers, numar de regenerari. Oil ash inseamna depunerile de cenusa si ulei arse si care raman in filtru iar inevitabil dupa un anumit numar de km, e necesara inlocuirea filtrului. Iar un filtru care a murit din cauza motorului, a devenit deja un filtru inutilizabil care trebuie inlocuit, dar il rezolvam noi cu o spalare cu sapun si mai merge 2 saptamani bara la bara prin oras si apoi ne miram ca avem 2 litri pe nivelul de ulei in plus.
                              Last edited by Cristi_Xp; 31 January 2020, 11:51.
                              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                              Comment


                              • #75
                                Usor cu afirmatiile de genul celor referitoare la mintea odihnita, pentru ca eu nu am jignit pe nimeni si nu am facut referiri la altu useri ci doar la subiectul acesta.
                                Am una dintre masini cu peste 200 de mii de km si are si filtru de particule. Si e peste limita de cenusa cu putin. Si face regenerari la aproximativ 500 de km de mers in Bucuresti si are revizie facuta la reprezentanta. Si merge perfect. Si nu am de gand sa il scot sau schimb si in nici un caz sa il spal.
                                DPF-ul nu il schimba nimeni in general daca depaseste limita de cenusa, in primul rand multi nu baga de seama, iar altii au ajuns la mult peste dublul limitei de cenusa fara probleme. Am vazut asemenea masini dar mai frecvent poti vedea pe forumurile din strainatate. Plus ca e prea scump fata de valoarea totala a masinii la acel moment.
                                Sa nu uitam ca scopul DPF e de a opri funinginea si alte particule. Si cu cenusa in el sau fara tot face acest lucru.
                                Iar cu filtrul care a murit din cauza motorului e si aici de discutat. De obicei o problema a motorului poate duce la emisii de fum mult mai mari ceea ce implicit determina regenerari suplimentare mult mai frecvente. Remedierea problemei nu implica si schimbarea filtrului de particule. Depinde daca s-a colmatat sau nu, etc
                                ​​​​​

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google