Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gil26
    replied
    Inca o regenerare “in direct”, cand am pus diagnoza masa de funingine era 16.29 g, S&S nu era inhibat, regenerarea in asteptare, se poate observa ca la 08:37:04 masa de funingine era 16.93 g iar la 08:48:50 era 0 g, condus in regim de autostrada 130-140 km\h iar regenerarea s-a facut in 11 minute, procentul de diluare ulei motor 0%, opacitatea 0.05 (revizie si ITP recente), atasez si o poza cu teava esapament dupa 6 ani …

    Concluzie: nu cred ca trebuie vreun martor pentru regenerare, daca masina este exploatata si intretinuta corespunzator sistemul antipoluare de la Dacia isi face bine treaba.
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 8 July 2023, 11:26.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Am prelucrat si datele dintr-o minitorizare cu o regenerare “live”, atasez cateva grafice pentru exemplificare.
    Pe scurt: la pornirea motorului (rece) masa de funingine era 15.27 g presiunea diferentiala 15 mbar iar regenerarea era in asteptare, se poate observa si momentul cand "a intrat" S&S la o oprire (pe la 16:15:18), apoi cand au fost intrunite toate conditiile pentru regenerare si masa a ajuns la 16.23 g regenerarea a fost autorizata, dupa aprox 10 minute circulat pe autostrada cam la 2000-2200 rpm apoi urban masa a ajuns la aprox 3 g, ultimele trei minute au fost cu masina stationata la ralanti, regenerarea a continuat, masa a ajuns la 0.23 g cand s-a oprit motorul (ma grabeam, oricum daca motorul se opreste si regenerarea este intrerupta aceasta va fi reluata la urmatoarea pornire cand \daca sunt indeplinite conditiile).
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    O buna perioada de timp nu am mai monitorizat FAP-ul, acum trei zile dupa o exploatare preponderent urban am vazut ca se face o regenerare activa (asa cum s-a scris anterior masina arata destule ”semne” si nu este nevoie de vreun martor), am ajuns acasa si regenerarea era spre final dar ma grabeam si am oprit motorul, a doua zi totusi din curiozitate am pus diagnoza, regenerare reusita, masa de funingine 2.8 grame, timpul de la ultima regenerare coincidea, etc... si am mai facut o monitorizare.
    Supun atentiei un alt parametru pe care si eu l-am cam neglijat pana acum: debitul post injectie, atasez un grafic cu variatia acestuia in conditiile prezentate (plus alte doua debite), dupa oprirea motorului masa de funingine a fost aproape zero, etc., inca o dovada ca sistemul de la Dacia \Renault isi face bine treaba.

    PS: iar daca tot am pus diagnoza m-am uitat si la corectiile injectoarelor (nici asta nu am mai facut de ceva timp), arata superb la o masina care face aproape sase ani (dar bine intretinuta).

    Drumuri (si regenerari) bune tuturor!
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Recitind cele scrise pe acest topic referitor la regenerarile active\pasive, presiunea diferentiala, temperatura amonte FAP, etc..., atasez si aici cateva grafice (mai clare) dintr-o monitorizare facuta ieri (conditiile in care fac majoritatea le-am descris anterior, practic este drumul casa serviciu). Se poate vedea evolutia acestor parametri si valorile (interesante ), Acum insa realizez ca era bun si debitul de carburant si inca vreo cativa, dar numarul acestora intr-o monitorizare il limitez la 8-10, insa se pot vedea in celelalte grafice atasate. Cand am timp (din pacate acesta este limitat) voi face si alta ”combinatie”, plus poate un timp mai lung, eventual o regenerare activa ”in direct”.
    Masa de funingine estimata a fost 1.1g, dilutia uleiului 0.8%, se stie ca temperatura de referinta FAP este de 610C, iar cu timpul de la ultima regenerare valoarea maxima afiseata este de 6554s (cand se depaseste aceasta valoare ramane).
    Concluzia: deocamdata injectia lui Sanderica e ”in toate mintile ei” iar FAP-ul OK, unele lucruri le-am ”buchisit” destul de bine insa altele mai am de invatat, ECU K9K626 este destul de complex dar isi face bine ”treaba”, iar toate aceste date au fost colectate ”in vivo” (cum se place sa se scrie ) conectat la mufa OBD a masinii mele (sper ca este clar asta).
    Toate cele bune!
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 4 March 2021, 03:13.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Orice informatii detaliate si corecte legate de regenerarea filtrului de particule cred ca sunt binevenite si bineprimite.
    Last edited by Gil26; 23 January 2021, 16:44.

    Leave a comment:


  • pistritu
    replied
    Interesant faptul ca georgstelsib nu a postat pe aici in topic

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Atasez si aici cateva capturi din grafice facute dupa cateva monitorizari legate de DPF si injectie, au fost facute dupa pornire cu motor rece, cam 18-20 minute (aprox 4-5 min urban, 9-11min autostrada 110-140 km\h, 4-5 min pe DN, sau sensul invers). Se poate observa evolutia parametrilor (mai ales temp amonte turbina si FAP, presiunea diferentiala, etc.) si ma bucur ca dupa mai bine de trei ani jumatate si 50k km injectia lui Sanderica este in ”toate mintile ei” si isi face regenerarile atat active (am avut si destule esuate) cat si pasive foarte bine, asa ca deocamdata nu ”imi bat capul” prea tare cu asta, insa le mai urmaresc din cand in cand.
    Drumuri bune! (si regenerari conforme)
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 23 January 2021, 12:01.

    Leave a comment:


  • t0rquemada
    replied
    Originally posted by deloo7 View Post
    Salutare tuturor. Am un Logan 1.5 dci, 90 de cai, din 2017. Până pe la 30.2017000 de km, nu mi s-a aprins la bord, în timpul mersului, nici un bec. După o vreme a început să se aprindă din timp in timp, pe perioade scurte de timp, după pornirea motorului sau in timpul mersului, un bec galben cu un simbol in formă de zig-zag. Am citit si cartea tehnică, dar nu am găsit prea multe detalii. Acum câteva zile, becul de care vorbeam ă rămas aprins pentru mai mult timp.
    Din ce am mai citit pe net, am înțeles că acel bec, are legătură cu regenerarea filtrului de particule.
    Aș fi recunoscător, dacă m-ar lămuri cineva, ce funcție are acel bec si dacă e normal sau nu, să se aprindă la un interval de timp. Atasat si o poză cu acel bec.
    Înteleg că ești user nou, înteleg și că ai postat aiurea, ce nu pot să înțeleg că e greu să citești/cauți:

    1. Logan II, nu are martor pentru regenerare DPF.
    2. Logan II are martor alte defecțiuni electrice (ecran de osciloscop, nu zigzag) care poate fi aprins din vreo 25 de cauze.
    3. Logan II ph2* are interval de revizie 20000km/360zile la expirare se aprinde și martorul de la pct.2 - asta scrie și în manual (vezi poza și data din poză!)

    *10/2012 - 10/2016 Logan II ph1
    11/2016 - prezent Logan IIph2

    Attached Files

    Leave a comment:


  • deloo7
    replied
    Multumesc frumos pentru sfat, e de mare folos...

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    da domne, cine citeste in carte .. ai carte ai parte !

    Leave a comment:


  • lordu'
    replied
    Originally posted by deloo7 View Post
    Salutare tuturor. Am un Logan 1.5 dci, 90 de cai, din 2017. Până pe la 30.2017000 de km, nu mi s-a aprins la bord, în timpul mersului, nici un bec. După o vreme a început să se aprindă din timp in timp, pe perioade scurte de timp, după pornirea motorului sau in timpul mersului, un bec galben cu un simbol in formă de zig-zag. Am citit si cartea tehnică, dar nu am găsit prea multe detalii. Acum câteva zile, becul de care vorbeam ă rămas aprins pentru mai mult timp.
    Din ce am mai citit pe net, am înțeles că acel bec, are legătură cu regenerarea filtrului de particule.
    Aș fi recunoscător, dacă m-ar lămuri cineva, ce funcție are acel bec si dacă e normal sau nu, să se aprindă la un interval de timp. Atasat si o poză cu acel bec.
    "Martorul luminos oranj necesită cât de repede o vizită la un Reprezentant al mărcii conducând cu grijă. Nerespectarea acestei recomandări poate duce la deteriorarea vehiculului." - manual de utilizare

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Pune un multimetru si verifica. E 20 de lei si afli imediat. Nu iti trebuie toate programele alea.

    Leave a comment:


  • pistritu
    replied
    Întrebare la logan 1,in programe pyclip, ecutweaker, torquepro, logansandero1 pot sa monitorizez încărcarea alternatorului? Daca da, unde mai exact si cum. Mulțumesc anticipat

    Leave a comment:


  • deloo7
    replied
    Salutare tuturor. Am un Logan 1.5 dci, 90 de cai, din 2017. Până pe la 30.2017000 de km, nu mi s-a aprins la bord, în timpul mersului, nici un bec. După o vreme a început să se aprindă din timp in timp, pe perioade scurte de timp, după pornirea motorului sau in timpul mersului, un bec galben cu un simbol in formă de zig-zag. Am citit si cartea tehnică, dar nu am găsit prea multe detalii. Acum câteva zile, becul de care vorbeam ă rămas aprins pentru mai mult timp.
    Din ce am mai citit pe net, am înțeles că acel bec, are legătură cu regenerarea filtrului de particule.
    Aș fi recunoscător, dacă m-ar lămuri cineva, ce funcție are acel bec si dacă e normal sau nu, să se aprindă la un interval de timp. Atasat si o poză cu acel bec.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Salut,
    Atasat fisierul txt cu toate PID-urile extrase de pe injectia mea (sunt si cele doua, a trebuit sa sterg insa informatiile complementare, parametrii privati si ET pentru a il putea atasa).
    Fisierul se poate modifica (tine doar cele de interes, redenumi dar pastra adresele si ecuatiile) si apoi redenumi in .csv.
    Atasez si tutorialul de generare a PID-urilor cu Pyren (dar merge si cu celelalte programe), se pot face pentru orice ECU (le am si pe acestea, le pot atasa daca este nevoie).
    Attached Files

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google