Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gil26
    replied
    Multumim Silviu, elegant ca intotdeauna

    @ mariocluj, pe langa Torque incarcat cu PID-ul oferit, mai ai nevoie si de o interfata ELM327 cu celebrul chip PIC18F25K80 (grija la alegere) care oricum e buna "la casa (masina) omului".

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    Incarci fisierul atasat in Torque (https://torquebhp.fandom.com/wiki/Ho..._extended_PIDs), dupa ce il redenumesti din *.txt in *.csv

    logan2-fap-torque-pids-2019.txt

    Asta folosesc eu pentru monitorizarea FAP-ului tot pe in 1.5dCi 90CP.

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    GIL26 ca sa am si eu o monitorizare cum ai tu ce trebuie sa fac? descarc aplicatia Torque si de ce mai este nevoie? Multumesc

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Un articol interesant despre DPF, mai ales cel de la Renault: http://www.e-automobile.ro/categorie...particule.html
    Daca tot am posibiltatea zilele urmatoare poate ma voi uita la parametri acestia. Dar nu cred ca voi face o monitorizare serioasa, nu am timp si nici rabdare. Cel mult poate ma mai uit din cand in cand la ei si merg pe mana celor de la Renault. Insa atat cat pot incerc sa am grija de motoras si sa ii dau ce trebuie cand trebuie.

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    In filtrul de particule se aduna funingine. La regenerare aceasta este arsa si se transforma in cenusa. Cantitatea de cenusa creste in filtru pe toata durata vietii filtrului de particule si este estimata de ECU in functie de numarul de regenerari, combustibil ars etc. In functie de cantitatea de cenusa si de presiunea diferentiala ECU stie cat este de colmatat filtrul de funingine si declanseaza regenerarea.
    De aceea la montarea unui filtru nou se va rescrie cantitatea de cenusa la 0g.
    In principiu cam asa functioneaza filtrul de particule. Cenusa nu se elimina niciodata, dar chiar si asa viata filtrului de particule este suficient de lunga daca nu intervin alte probleme.

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    Am facut o diagnoza ieri si am 20g masa funingine si Greutate funingine dupa regenerare 21g
    Oare stie cineva la ce se refera "greutate f. dupa regenerare" ?

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Parametrii (sper ca nu am sarit vreunul) legati de DPF ce se pot monitoriza cu Pyren, Torque, etc pentru masina mea (Injectie 11418):

    Temp. upstream of particle filter,"PR382"
    Particle filter pressure diff.,"PR414"
    Oil dilution information,"PR875"
    Number of regeneration failure,"PR848"
    Soot in the particle filter,"PR383"
    Particle filter pressure offset,"PR1020"
    Particle filter upstream temp. ref. value,"PR1009"
    Weight of soot after regeneration,"PR1012"
    KM since last successful regeneration,"PR1079"
    Duration of last regeneration,"PR1008"
    Time since last regeneration,"PR415"
    Successful regeneration counter,"PR914"

    Eu tot mi-am propus sa monitorizez (subscriu la faptul ca sistemul de la Renault pare unul fiabil), am creat PID-ul pentru Torque si m-am oprit aici. Nu imi bat capul prea tare, totusi ar fi interesant de vazut valorile (sper sa imi fac timp si sa reusesc asta chiar daca Sanderica "vede" destul de des drumuri lungi la viteze mari). Atasat o captura din Torque cu o monitorizare “profi” facuta de un coleg.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Cum ai constatat frecventa regenerarilor; ai pus un tester sa verifici?

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    am uitat sa precizez ca masina are 150 mii km

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    Buna Ziua
    Am nevoie de o parere constructiva :-)
    Detin un logan euro5 motor 90cp.
    Folosesc masina doar pentru deplasari zilnice urbane de 10-15 km si in ultima perioada am observat ca masina isi face regenerarea tot mai des adica acum cateva luni se facea la 300 km de cand sa facut frig undeva la 190 km iar acum de cateva zile vad ca isi face regenerarea la 110 km.
    Deplasari in afara orasului le fac probabil la 3-4 luni.
    Nu am avut erori afisate si ultima diagnoza am facut-o acum vreo 4 luni si nu erau probleme.
    Intervalul de regenerare nu este prea des?
    Oare ce ar trebui sa verific?

    Multumesc anticipat

    Leave a comment:


  • Cristi_Xp
    replied
    Referitor la monitorizarea regenerarilor pe DPF, cel mai simplu se face monitorizand senzorii de temperatura. 600-700 grade in evacuare vei avea doar la regenerare si niciodata cu alta ocazie.

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Si avantajul numarul 1 este confortul psihic. Poti sa te autolinistesti gandindu-te ca ai bagat motorina din aia buna...
    Glumesc, fiecare baga ce vrea, eu bag motorina din aceea iarna deoarece e mai fluida la rece si porneste mai usor. Cred ca in decembrie si ianuarie bag uneori in functie de temperaturi.

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    gecmc94 ma bucur ca ai avut timp sa te uiti la articol, referitor la masina marcata cu simbol cerc intr-adevar la valoare de 55' genereaza mai multe particule decat la 54' dar chiar si asa valoarea de emisii este clar mai mica decat la valoarea cetanica de 51'
    Referitor la intrebarea 2 pot sa-ti spun ca motorina este formata din parafine si hidrocarburi aromatice iar proportiile difera in functie de producator.
    Cautand pe net am gasit mai multe articole in care se prezinta clar avantajele motorinei cu valoare cetanica mare:
    -aprindere la pornire imediata(cold start)
    -ardere completa(de aici rezulta emisii mai scazute inclusiv funingine)
    -mai putin zgomotos motorul
    -incalzire a motorului mai rapida

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    Mario, am răsfoit articolul indicat de tine. Este un studiu adevărat dar la care concluzia pe care o tragi este puțin viciată. Observă că doar vehiculele 5, 6, 7 au motor diesel cu injecție directă. Primele 4 au cu injecție indirectă.


    Al doilea aspect este că este cam din 1992. Motorul dCi despre care discutăm este cu injecție directă DI și a evoluat.

    Articolul indicat de mine aici spune despre diferența de principiu în formarea funinginei între motoarele DI sau IDI.

    In the DI engine soot decreases as α increases, while liquid hydrocarbons show an opposite trend. In this engine a lower cetane number and a higher fuel volatility result in decreased soot emission since a higher amount of fuel can burn in "lean". premixed conditions, avoiding soot formation.

    In the IDI engine soot and liquid hydrocarbons decrease as α increases. The fuel injected can mix only with the available air in the prechamber leading to a very “rich” premixed region where partially pyrolyzed compounds and soot are massively formed independently on the fuel cetane number. In this engine either the fuel aromatic content or volatility increase promote soot and liquid hydrocarbon emissions.
    Figura 5 din articolul indicat de tine este relevantă pentru că acolo putem observa fiecare dintre motoare și cum generează particule. Uită-te la mașina 5 (cu simbolul cerc) și acolo se observă că la 55 se generează mai multe particule ca la 54. Și probabil la fel de mult sau chiar puțin mai mult decât la 51. La mașina 6 scăderea la 55 este mai pronunțată. La mașina 7 scăderea la 55 față de 51 este mai mică.

    Un alt aspect care mă nedumerește este de ce motorina de 51 (numărul 4) are conținut aromatic mai mare decât cea de 55. Tabelul 1 arată conținutul combustibililor: cel cu cifra cetanică 51 are 35.5% "total aromatics". Dacă mă uit pe specificația motorinei super Diesel din care pun eu de la Lukoil, am 8% "hidrocarburi aromatice".

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    Am gasit un articol amplu referitor la o comparatie dintre emisiile de noxe inclusiv de funingine (soot) dintre motorina cu cifra cetanica "51" si "55"
    Daca la motorina de "51" sant emisii de 115 unitati de funingine
    - la motorina de "55" sant emisii de 77 unitati funingine
    Din pacate la noi in tara se gaseste doar o retea de benzinarii unde se comercializeaza motorina cu cifra cetanica de "55" bravo lor.Nu le spun numele sa nu se considere ca vreau sa le fac reclama desi ar merita din plin asta.

    Pentru cei care nu au rabdare sa citeasca toate paginile din articol pot sa treaca direct la pagina 44 unde este un grafic care evidentiaza clar cele precizate mai sus:

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google