Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • abc
    replied
    Masa=0 si Greutatea=3.61 ???

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    Masina mea are usor peste 150.000 km parcursi in mare parte doar in regim urban.
    La ultima regenerare am avut urmatoarele valori :
    Masa funingine dupa regenerare 0.0 Gr
    Greutate funingine dupa regenerare 3.61 Gr
    Dilutie ulei 4.64 (9 000 km efectuati cu uleiul acesta)
    Monitorizarea DPF-ului este bine sa fie facut ca si hobby ocazional dar important sa nu devina o obsesie .
    Vreau sa mai spun si ca nu supraturez masina adica schimb vitezele intre 2100-2400 turatii, usor peste indicatorul de schimbare

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    @ valioglu postul #34 a fost clar si multumesc mult pentru detalii.
    Am pus valorile tocmai pentru a putea fi comparate cu alte celorlalti colegi care au monitorizat sau vor monitoriza (sper sa fie oferite macar o parte dintre ele). Despre martor am intrebat doar banuind ca as avea ceva diferit in softul masinii mele. Valorile mele corecte sau incorecte sunt luate din Torque si sunt aceleasi cu cele din Pyren. Astea sunt. Am verificat si atat ModeAndPID, Equation cat si celelalte sunt aceleasi cu cele din fisierul lui Silviu .
    E limpede ca masa de funingine nu este masurata direct ci determinata de alti parametri, asta a explicat si Cristi_Xp si este bine de stiut care sunt cei hotaratori pentru regenerare. De apreciat si faptul ca ai oferit valorile de la VW. La Renault nu apare direct cantitatea de carburant de la ultima regenerare si nici 263, 265, 266 si 270 (e adevarat ca avem si unii parametri aditionali care nu au descriere).
    Tocmai asta m-a fustrat: am masa zero, la fel durata ultima regenerare si KM de la ea. In schimb timpul de la ultima regenerare este acelasi: 6554s. Ceea ce ar duce la banuiala ca ceva nu este corect in soft sau masuratori\valori. In paranteza ar fi si problemele colegilor cu Duster si adblue (alta palarie dar aceesai Marie legata de soft). Indirect spre ceva gen dieselgate.
    La ultima revizie am rugat si pentru date despre FAP dar s-au grabit (nici intervalul de service nu a fost resetat). La urmatoarea voi insista pe asta, ar fi interesant de vazut valorile din CLIP (desi PyRen este generat din el, si in ddt4all cam tot asa sunt).

    Ar fi fost frumos macar sa avem un indicator de pornire a regenerarilor pentru a micsora numarul celor esuate (subiectul topicului si se pare ca este tabu). Cenusa aia se depune oricum, dar ar fi bine atat cat se poate sa o diminuam. Tocmai de aceea ar fi fost interesante niste valori obtinute si de alti colegi (daca nu sunt “secrete”).

    Am incercat doar sa inteleg ( si voi mai "sapa"), insa nu voi sta cu ELMul conectat tot timpul si cu telefonul sa vad cand au loc sau cand esueaza. Ii dau cat mai des “talpa”, ma voi mai uita din cand in cand si la valori (asa cum\care or fi ele) iar cand se aprinde martorul asta este: consecinta tractoraselor ecologice.

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Ti-am explicat mai sus dar o sa reiau unele aspecte, sper sa fiu mai clar. Funinginea (soot) se depune in filtru intre regenerari. Ese carburant ars partial. Cand obtureaza trecerea gazelor de esapament, senzorul de presiune diferentiala va sesiza evident valorile modificate si la un anumit procent de colmatare va determina regenerarea. Regenerarea inseamna ca se ridica temperatura in DPF la peste 600 de grade pentru ca funinginea sa se autoaprinda. Aceasta va arde si se va transforma in gaze si cenusa (ash).
    Cenusa ramane in filtru. Poti spune cam cati kilometri reali are masina dupa cantitatea de cenusa. Ea poate fi partial masurata, dar poate fi estimata destul de bine de ECU in functie de cat carburant a consumat si altele. In functie de cantitatea de cenusa depusa in filtru (care si ea obtureaza DPF in oarecare masura), corelata cu ce furnizeaza senzorul de presiune diferentiala, masina va calcula la ce moment va porni regenerarea.
    Daca schimbi DPF cu unul nou va trebui sa rescrii valorile de cenusa la 0 grame. Daca schimbi DPF cu unul second hand va trebui sa pui cate grame avea DPF la masina anterioara sau sa estimezi macar in functie de numarul de km.
    Valorile tale nu sunt corecte. Nu poti avea funingine 0 decat dupa regenerare, altfel nu va porni regenerarea niciodata. Ai o presiune diferentiala dar nu este foarte clar cate grame de cenusa ai in DPF.
    Uite un exemplu, e de VW, nu am de Renault dar e fix acelasi lucru.
    262 Particle filter; differential pressure; dynamic offset 1 hPa
    263 Particle filter field regeneration; cancel conditions 512
    264 Particle filter; difference pressure 1 hPa
    265 Particle filter; field regeneration request status 0
    266 Particle filter; field regeneration lock status 0
    267 Particle filter; kilometers since last regeneration 316718 m
    268 Particle filter; fuel consumption since last regeneration 16.91 l
    269 Particle filter; offset for differential press. 1 hPa
    270 Particle filter; oil ash volume 0.17 l
    271 Particle filter; soot mass calculated 17.63 g
    272 Particle filter; soot mass measured 19.92 g

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Astazi am facut si prima minitorizare cu Torque. Valori obtinute la relanti si 2000-2200rpm dupa un drum de 30 minute:
    PR064=Temp apa= 77ᵒC ; PR382= Temp amonte FAP= 196ᵒC (373ᵒC) ; PR667= Temp amonte turnina= 140ᵒC (219ᵒC) ; PR1063= Temp aer admisie pentru FAP= 20ᵒC (constanta) ; PR414=Pres diferentiala FAP=4 hPa (24hPa) ; PR636=Pres amonte turbina=1050 mbar (1603mbar) ; PR035=Pres atmosferica=960 mbar (cu variatie 2mbar) ; PR1005=Debit gaze prin inter. FAP=43.2 m3/h (212 m3/h) ; PR364,405,406,365=Corectie debit carburant cilindru 1,2,3,4=0.25, -0.09, -0.01, -0.14 mg/cp (cu variatii de aprox 0.15 mg/cp) ; PR875= Diluare ulei = 1.59% (constanta) ; PR383= Masa funingine in FAP = 0 g ; PR1012= Masa funingine dupa regenerare = 0 g ; PR914=Contor regerare reusita= 0 ; PR848=Nr. Esec de regenerare= 0 ; PR1008=Durata ultima regenerare= 0s ; PR415=Timpul de la ultima regenerare= 6554s (acelasi ca acum cateva zile) ; PR1079=KM de la ultima regenerare= 0 Km.
    Atasez si capturile.

    Am spus ca nu voi monitoriza riguros dar cred ca o voi face. Voi renunta la PR1063, PR035, PR364,405,406,365 (deocamdata). PR932 si voi adauga PR1222=Pozitie clapeta de aer la esapament; PR1236=Corectare presiune dif. FAP; PR1271=Proportie material carbon; PR385=Debit linie esapament; PR1020=Compensare presiune FAP.

    Ma intriga masa de funingine zero grame, totusi masina are peste doi ani jumatate si peste 40 000km. Orice sfat sau sugestie este binevenita (chiar si pe PM).
    As mai avea o rugaminte si o intrebare de incepator. Martorul luminos pentru control gaze eşapament se aprinde la punerea contactului (cum scrie si in manual), dar toti ceilalti martori se sting dupa vreo 30 secunde, insa acesta se stinge doar dupa pornirea motorului. Este OK asa?

    PS: scuze pentru postul mai lung, dar sunt putin nedumerit cu DPFul asta.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • george.sce
    replied
    incearca si tu mai multe e 50 lei un adaptor pina gasesti pe cel bun

    alea carcasa mica albastra translucida sint cele mai proaste nu recomand insa cele mai vechi carcasa mai mare plastic negru cu 5 leduri pa fata par a fi cele mai bune daca mai gasesti pe undeva

    si nu te oftica pentru 50/100 lei daca trebuie sa cumperi fo 3 pina gasesti pe ala bun

    daca tu iei of topic atunci o sa iau si eu, asta e, asumam !

    Leave a comment:


  • SoNyKeL
    replied
    Ma injura toata lumea cu off topicul.
    Cine imi poate recomanda un adaptor cu bluethoot? Eventual in privat... Ma intereseaza strict ceva pentru torque, la gama entry level, nu am alte pretentii decat monitorizare cand si cand.

    Leave a comment:


  • Cristi_Xp
    replied
    Peste 150-200 mii de km, discutam deja despre inlocuire, iar daca masina merge 80-90% in oras, cred ca e mai devreme de 100 mii km.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    @ gecmc94, parametrul nu este asa de "sofisticat", este unul ca oricare altul. Cand am vandut\facut cadou o masina am spus viitorului proprietar toate "bubele". Filtrul nu se repara dar se poate avea grija de el. Daca se aprinde martorul te duci in service si speri ca cei de acolo sa stie ce fac (si de obicei prefera inlocuirea). Tocmai de aceea nu vad nimic rau in faptul ca putem invata cate ceva de la cineva care stie multe despre DPFurile astea (a schimbat, a modificat, a vazut destule colmatate, etc.). Mai ales ca pentru mine este prima masina cu "minunea" asta.

    Asa e, timpul este limitat si depinde cum il folosim. Am spus ca nu imi bat capul prea tare cu asta, folosesc destul de des masina extraurban, dar dupa cateva "baraieli" prin oras nu strica sa vad cum mai sta filtrul asta. Si mai ales sa evit prea multe regenerari esuate (asta e si scopul topicului).

    Ar mai fi si varianta regenerarilor fortate daca este necesar. E o intreaga procedura, in unele reprezentante nu chiar se respecta in totaliate.
    Atasez un document legat de asta, se confirma cele afirmate de Cristi_Xp , presiune diferentiala, temperatura/presiune amonte turbina, 2500rpm, corectii injectoare, etc.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    Iti da un indiciu ca trebuie sa scoti masina, putin, din ciclul cotidian urban pentru a-i permite o regenerare completa. :-)

    Asta s-ar traduce intr-o durata de viata mai lunga pentru masinile ce circula preponderent in oras.
    Last edited by Silviu; 27 January 2020, 13:28.

    Leave a comment:


  • gecmc94
    replied
    La ce te-ar putea ajuta sa stii valorile unui parametru asa de sofisticat? Filtrul nu se repara. Sigur ca parametrul este extrem de important pentru software-ul care gestioneaza ciclurile. Daca stii ca filtrul are probleme grave, ce faci? Vinzi masina sa-i crape fraierului urmator? Si daca nu stii valorile parametrului? La un moment dat se va aprinde martorul de filtru si te vei duce in service.
    Sunt multe lucruri care pot fi interesante de explorat. Dar timpul nostru este finit.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Multumim mult Cristi_Xp , un big LIKE. Este o placere sa invat lucruri de la cineva cu experienta. Am salvat sfaturile si valorile oferite in caz ca voi avea nevoie.
    Eram putin reticent cu monitorizarea asta, trebuia sa stiu ce\cum o fac, la ce intervale, cu sa compar valorile. Cele atasate de mine au fost luate la relanti dupa un drum mai lung (la fel ca si corectiile pe injectoare), se pare ca trebuia sa le iau in diferite regimuri de turatie. Acum are mai mult sens, dar oricum nu cred ca voi avea rabdare si timp sa o fac riguros (desi filtrul de particule este un reper destul de scump).
    Si eu consider ca valoarea maxima data a presiunii este permisiva (atasez si o captura, cautata in urma celor spuse de tine), la fel ca si corectiile pe injectoare.
    Am adaugat ultimii 6 parametri, captura atasata (cu vechiul log) si am revizuit fisierul *.txt (poate e de folos – se pot sterge sau adauga PRuri).

    Inca o data: toata stima.
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 26 January 2020, 19:34.

    Leave a comment:


  • Cristi_Xp
    replied
    Sa tineti cont ca gramajul de cenusa este o marime legata si de presiunea diferentiala. Eu am vazut situatii in care gramajul a scazul fara sa se faca regenerare, doar din simplul fapt ca s-a modificat presiunea diferentiala probabil raportata la un interval de timp sau un anumit regim de mers. La fel, gramajul se modifica si daca masina are ceva probleme sau corectii dubioase pe injectoare, pentru ca e valoare calculata. Din punctul meu de vedere, cea mai importanta marime pentru a vedea starea dpfului, este presiunea diferentiala, restul sunt valori calculate ce depind de ea. Atata timp cat in relanti este sub 10mbar, la 2000 rpm... nu depaseste 20-30 mbar iar decuplare nu se apropie de 100mbar, filtrul e in stare buna. Oficial valorile sunt mai permisive, adica 75mbar la 2000rpm si 200mbar la decuplare, insa din experienta o masina buna are valorile spuse de mine prima data.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    @ mariocluj, nu sunt sigur dar conform documentului atasat ar trebui sa fie intre -5 si 5 mg/cp (mie insa imi par cam prea mari).

    La mine sunt 1= 0.46, 2= -0.04, 3= -0.18 si 4= -0.25 mg/cp (vezi atasat) si deocamdata nu ma ingrijorez.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    Cand ar trebui sa ingrijoreze valorile "corectie debit carburant cilindru valori" ?
    la1= -0.48
    la 2= -0.49
    la 3= 1.02
    la3= -0.02

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google