Originally posted by radu.pop
View Post
Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule
Collapse
X
-
Bricolajul presupune dorință de lucru, documentare, cunoștințe minime și scule, ești atehnic, ai 2 mâini stângi - stai cuminte și plătești pe unul care știe, chesti e valabilă cam în orice domeniu.
-
Silviu, evident ca da.
Pe autostrada ai cea mai buna posibilitate sa faci asta; eu de cat ori am ocazia, o tin pe cruise la 120km/ora .
Leave a comment:
-
@radu.pop, daca masina se opreste procesul va fi reluat la repornire. Sistemele electronice ale masinii stiu sa gestioneze foarte bine acest proces.
Un mic amendament: "biciut" adica pe cat posibil tinuta turatia constanta, extra-urban, la drum intins. Daca il "biciuiesti" prin oras prin accelerari puternice succesive, dar chiar is in exterior, nu inseamna ca ajuti DPF-ul ba din contra mai mult il umplii cu "funingine".Originally posted by IancuMICAcest lucru inseamna ca, din cand in cand, dieselul cu DPF, trebuie "biciuit".
Leave a comment:
-
Nu e chiar o prostie. Cum spui si tu, se aprinde acel led si atunci cand actionezi tu dezaburirea, dar diferenta e ca atunci e aprins si becul din butonul de dezaburire. Cand porneste dezaburirea din cauza regenerarii, becul din buton ramane stins si se aprinde doar cel legat suplimentar. In plus, iti dai seama si tu ca sofer daca ledul s-a pornit singur, atunci ai o regenerare in desfasurare.Originally posted by t0rquemada View PostE o prostie, un led în paralel cu oglinda încălzită sau lunetă - se aprinde și când le pornești tu.
Trebuie monitorizată comanda releului de dezaburiere și dacă ledul butonului de dezaburire e stins aprinzi un led = martor regenerare smart way.
Solutia prezentata pe acel forum e una la indemana oricui, nu presupune cunostinte avansate. Se poate lega si la releul de dezaburire, dar acolo trebuie demontate elemente din bord, trebuie gasit releul, etc etc.... Cineva care numai se urca in masina si merge cu ea la servici si in concediu sau pana la tara si o duce la revizie cand se aprinde becul in bord, nu se va descurca.
In ce priveste stop&start-ul, acesta ramane inactiv pe perioada regenerarii, e adevarat. Dar la masinile euro 5 unde nu este acest sistem?
Leave a comment:
-
Bun si la ce te ar ajuta sa stii cand se face regenerarea?Originally posted by radu.pop View PostStie cineva cum s-ar putea monta asa ceva pe Logan? Nu e ceva care sa fie indispensabil, dar e ceva care ar fi util.
Cred ca ar fi inca un motiv ca sa va stresati inutil. Stie ECU cand, in ce conditii sa inceapa procedura de curatare; mai mult, stie si cand sa reia procesul care a fost intrerupt la un moment dat (oprire motor).
Da, sunt o serie de masuri pe care le ia calculatorul de injectie ca sa ridice temperatura gazelor, dar in cele mai multe cazuri asta se intampla la mersul urban sau motor la relanti (da, se face si la relanti); la turatie sustinuta (mers extraurban), procedura nu presupune intotdeauna pornirea unor consumatori.
Acest lucru inseamna ca, din cand in cand, dieselul cu DPF, trebuie "biciuit". Si nu numai cel cu DPF.
Ca un mic amanunt, sistemul de la reno e destul de fiabil si nu presupune decat minime reguli, ca sa zic asa, privind exploatarea unui diesel; nimic in plus.
Leave a comment:
-
E o prostie, un led în paralel cu oglinda încălzită sau lunetă - se aprinde și când le pornești tu.
Trebuie monitorizată comanda releului de dezaburiere și dacă ledul butonului de dezaburire e stins aprinzi un led = martor regenerare smart way.
Leave a comment:
-
Cred ca a mai avansat tehnologia DPF-urilor, eu am cautat intens probleme cu DPF infundat la motoarele astea noi Euro 6 si nu pare sa mai existe asa ceva. Mie mi se pare ca se regenereaza si in oras. Spun asta pentru ca sunt momente cand nu merge S&S fara sa aiba motive sa nu mearga, iar regenerarea il dezactiveaza temporar. Plus ca in timpul ala motorul functioneaza altfel, in sarcina mai mare.
Intrebarea interesanta e daca a avut cineva astfel de probleme cu DPF infundat pe Logan 2. Am avut si eu un Fiat Euro 4 cu DPF si da, a trebuit pana la urma sa il scot, dar nu se compara cum facea ala si cum face Dacia.
Inainte oricum regenerarea pornea doar peste o anumita turatie, 2200-2300 rpm, iar la Logan la modul cum e etajata cutia practic nu ajungi aproape mergi niciodata constant cu asa turatie mare, nici macar pe autostrada in mod curent, ar insemna peste 130 km/h. Sunt convins ca acum regenerarea are loc si la turatii mai joase.Last edited by horatiuc; 2 November 2017, 07:23.
Leave a comment:
-
Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule
Dupa cum se stie, motoarele diesel euro 6 au filtru de particule. Din pacate, unii producatori nu au dotat masinile
si cu un martor care sa indice cand are loc fiecare regenerare a filtrului. Regimul de circulatie urban presupune
de multe ori functionarea motorului la turatii joase, lucru care nu face bine deloc unui motor diesel si filtrului
de particule. Mai mult, daca regenerarea filtrului nu are loc in mod corespunzator, asta duce la infundarea lui in timp.
Costurile de reparatie nu sunt deloc de neglijat, fie ca vorbim despre inlocuirea filtrului sau de eliminarea lui.
Nu demult am gasit pe forumul de la Opel(detin si un Opel cu DPF) o solutie destul de usor de pus in practica. Este
vorba despre montarea unui led pe cablajul degivrarii oglinzii care, atunci cand are loc regenerarea filtrului, se aprinde.
Cineva de acolo explica ca, in timpul regenerarii, pornesc mai multi consumatori, printre care si degivrarea oglinzilor
pentru a pune motorul sub o sarcina cat mai mare ca sa creasca consumul de motorina pentru a putea ajunge la o
temperatura ridicata pentru regenerare.
Stie cineva cum s-ar putea monta asa ceva pe Logan? Nu e ceva care sa fie indispensabil, dar e ceva care ar fi util.
Atasez un pdf cu instructiunile care trebuie urmate in cazul unui Opel Insignia. E in limba spaniola(doar asa l-am gasit),
dar nu e greu de inteles de cineva care are cunostinte.
Ce ziceti, ar fi o idee buna?Attached Files

Leave a comment: