Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mariocluj
    replied
    Salutari GIL26, imi dai si mie cele 2 PID-uri:

    pr1521 Incarcare Baterie
    pr1271 Proportie mat. carbon

    Multumesc

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Odata cu starea de urgenta, drumuri scurte si rare prin oras (strict necesare) a inceput sa creasca atat masa de funingine cat si presiunea diferentiala.
    De la 2g, 0hPa la 7g, 3hPa apoi la 13g, 7 hPa. Greutatea de funinigine dupa ultima regenerare 1.9g. Cand a ajuns pe la 14g s-a incercat regenerarea, turatia la relanti a crescut la aprox 950 rpm, iar in bord a aparut Ataiat (TS4,S&S dezactivat, am verificat si nu se activa), temperatura amonte turbina crestea (ajunsese pe la 170C). Nu am avut posibiliatea unui drum mai lung asa ca regenerarea a esuat. Peste cateva zile am iesit pe autostrada dus-intors vreo 50 minute dar nu a mai efectuat-o.
    Sambata trecuta insa am vazut ca se incerca iar regenerarea (turatie 950, Ataiat,...), am pus interfata si am verificat toate conditiile, iesit pe autostrada, turatie 2000-2400rpm. Dupa vreo 20 minute insa a trebuit sa ies in trafic (un accicdent, deh incepuse "relaxarea"). Am sesizat scaderea turatiei si ca S&S se activa, oprit, pus interfata si regenerarea incheiata.
    Dupa regenerare masa funingine 0g, presiunea diferentiala 3hPa, greutatea de funingine dupa regenerare 4.8g. Atasat sunt doua capturi inainte de regenerare si una dupa regenerare (facuta ulterior).

    Cam astea ar fi impresiile mele dupa prima regenerare "in direct". Concluzia ar fi ca se confirma ce au spus anterior colegii (pentru care am toata stima). Sistemul de la Renault pare OK, condusul preponderent in oras (drumuri scurte) afecteaza DPF, masa de funingine ramasa dupa regenerari creste, etc. Am sesizat ca si temperatura lichidului de racire (cred ca si a carburantului) conditioneaza regenerarea. Deocamdata nu imi mai bat capul cu asta, voi mai totusi monitoriza din cand in cand.
    Si asta este, cand ii va veni "sorocul" DPFului (sper la cat mai multi km) il voi inlocui si cu asta-basta. Eventual cand se aproprie spre cele 43g poate voi face si o regenerare fortata (dar clar ca tot la inlocuire se va ajunge).
    Oricum pana acum sunt multumit de masina, fara probleme tehnice, greierasi,... si se comporta exemplar inclusiv EasyR-ul (poate corectia ce cilindrul1 cam marisoara, asa a fost insa de la bun inceput).

    Sper ca totul va fi bine si Sanderica va "vedea" iar drumurile cu care era obisnuit periodic.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    @ tik multumesc mult pentru confirmare. Imediat dupa ultimul meu post am alimentat din nou cu motorina premium (tot EVO ca asta se pare ca ii prieste mai bine bidiviului). Consumul a revenit la cel "normal" 6.1-6.2 l\100km dar si masa de funinigine a scazut putin. Atasat o captura facuta astazi (am prins putin timp sa ma uit in "creierasul" lui Sanderica). Aici este putin relativ, asa cum au spus si colegii cu multa experienta monitorizarea asta ar trebui facuta mult mai des iar la valorile astea e putin subiectiva. Apoi spre rusinea mea am uitat si de corectiile injectoarelor si dilutie.
    Dar e clar ca si calitatea motorinei influenteaza atat consumul de motorina cat si FAPul.

    Un link despre DPF al unui user pe care il respect si de la care am invatat multe lucruri utile (interesante si comentariile): https://www.drive2.ru/l/7957369
    Attached Files

    Leave a comment:


  • tik
    replied
    Gil26 salut din nou ,asa am patit eu la sandero stepway alimentam numai cu motorina premium si consumul era de 6,5-6,6 acum alimentez cu motorina regular si consumul este de 5,7 medie pe oras

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Cu ceva timp in urma eram fustrat ca pentru o buna perioada de timp mie imi arata masa de funingine zero. Cum nu e bine "sa zici hop pana cand nu ai trecut regenerarea", acum am vazut ce mi-am dorit, sau ma rog ce e bine sa nu iti doresti.
    Pana acum am alimentat doar cu motorina premium, cu doua saptamani am pus motorina regular. Nu stiu daca are sau nu legatura, dar saptamana trecuta cand ma uitam dupa alte cele am vazut ca am masa 1.6 grame. Azi am 2.7 grame, captura atasata. Culmea, consumul mediu a scazut de la de 6-6.2 (cam asta e de mai bine de doi ani) la 5.4-5.6.
    Am spus ca nu voi monitoriza, dar acum voi introduce si ceilati parametri inapoi si poate "prind" si eu o regenerare. De curiozitate doar (deocamdata tractorasul e in toate "mintile" lui) sa vad evolutia parametrilor inainte sau dupa, ca "in direct" e putin probabil sa am timp.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    @ Cristi_Xp, am atasat (asta am gasit printre altele pe masina mea) si masa SOx respectiv temperatura in timpul DeSOx tocmai pentru a atrage atentia si asupra lor.
    Nu stiu (am spus ca sunt novice cu astea) ce face DeSOx fara adblue si cat fierbe turbina, dar stiu ca Sanderica "benzineste" bine (motor\turbina\DPF\...).
    Motorizarea asta a mea cu norma ei de poluare a fost introdusa de ceva timp, evident ca pe atunci nu era adblue (deh normele astea - si se pare ca e cu destule probleme cel putin pe Duster) si sunt destule "tractorase" din astea ca al meu care inca mai circula.
    Consider ca nu trebuie totusi sa dramatizam. Daca turbina se va praji si DPF-ul se va colmata le voi schimba si cu asta-basta. Deocamdata insa par in "mintile" lor.

    Leave a comment:


  • Cristi_Xp
    replied
    Cat de vine se face DeSOxul ala fara adblue? Din cate stiu, Dacia inca nu folosea acu cativa ani adblue, asta inseamna ca singura modalitate de facut DeSOx este prin temperaturi ridicate, deci inca o chestie in plus sa fiarba turbina la 600grade...

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Asa cum s-a spus algoritmul de calcul al masei de funingine este mai complex.
    Atasez cateva capturi luate cu modul DDT din Pyren: cam ce se citeste (se poate modifica ex sa indice si regenerarile reusite plus restul, dar cred ca nu are rost); procentajul calculat al distantelor urban, pe drum, autostrada de la ultimul schimb de ulei (si cam asa este pentru perioada data); parametri legati de DPF (se pare ca ultima regenerare am avut-o acum 853km, am 5g NOx desi PR383=0g, dilutie 1.6%, am pus si Sox, am uitat pres. dif. FAP = 1 hPa).
    Bineinteles ca sunt mai multi si se pare ca ar trebui sa modific si PID-ul sau cei din FAV.

    Dar deocamdata nu sunt semne ca ar trebui sa imi mai bat capul cu asta, poate peste vreo 2-3 ani ma voi uita mai atent.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Nu stiu valoarea (sau conditia) de la care se aprinde martorul dar prin ddt4all am gasit astea: "CSF - CSF equivalent load": "42.8" ; "Initial reference soot mass for "offset" computation":,"4294.967296" ; "Estimated soot mass output of main integrator": "4294.967296". Si interesant pentru mine: "Interval time between two regenerations": "973.3".
    La sfarsitul saptamanii sper sa imi fac timp (ELM-ul este in torpedou dar nu l-am conectat de ceva vreme) si sa mai arunc un ochi sa vad cum mai sta DPFul, corectiile, diluarea, etc.

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    In ceea ce priveste DPF stiu ca dupa 18 Grame incearca sa se efectueze regenerarea daca se indeplinesc conditiile necesare.
    De curiozitate stie cineva cate grame trebuie sa se acumuleze in DPF ca sa se aprinda in bord vreun bec de avertizare ?

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    Nu-i nevoie de niciun martor; inca un motiv ca omul sa stea cu ochii pe tabloul de bord in loc sa-si vada de treaba.
    Sistemul stie ce trebuie sa faca si o face bine; chiar daca o regenerare esueaza din cauza opririi motorului, se va relua procedura cand sunt intrunite conditiile, cu proxima ocazie.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    Dupa aproape o viata cu benzinare la mine e primul diesel cu DPF, tocmai de aceea urmaresc cu interes discutia. Si invat de la cei cu experienta, mai ales de la cineva care a vazut destule FAP de la diferite marci.
    Postul #83 este unul interesant. Cenusa aia se depune si se aduna iar regenerarile dese esuate, baraiala multa prin oras nu ajuta. Atasez o captura cu un DPF "abuzat" si colmatat.
    Pe de alta parte totusi sistemul de la Renault pare unul OK din ce am observat pana acum pe masina mea. Motorul deocamdata este in mintile lui (corectii pe injectoare, etc.), teava este curata, la inceput mai combinam motorina, de ceva vreme insa ii pun doar EVO Plus si fac multe drumuri extraurban. Dar de incarcat e clar ca se va incarca.
    Parametrii ce se pot extrage si citi sunt multi.Atasez si o captura "periata" (pentru a nu a abuza de asta) cu cativa din ei (am fost putin nedumerit de valori dar acum e clar). Ma voi mai uita si dupa o fataiala mai lunga prin oras. De curiozitate as dori sa vad eventual si inainte\in timpul\dupa o regenerare. Pe langa semnele clasice(pornirea degivrarii, cresterea turatiei, a consumului, etc.- era bine daca aveam si un martor) sunt curios si de cateva valori. Dar nu am timp si nici rabdare sa monitorizez (cel putin deocamdata). Las sistemul sa isi faca treaba. De ajutor cred ca sunt si regenerarile pasive. Cand se va aprinde martorul (sper sa fie cat mai tarziu) voi schimba filtrul. Din ce am vazut ar costa undeva intre 2600-3800 lei. Ar mai fi regenarile fortate dar trebuie multe precautii si nu pare a fi o solutie pe termen lung. Eventual voi contacta pentru treaba asta pe cineva care "s-a jucat" destul cu ele pentru variante.
    Am cochetat si cu ideea unui chituning, din motive subiective am amanat, acum parca nu as mai face (m-am obisnuit cu cat poate Sanderica). Nu stiu cat bine\rau ar face FAPului dar cred ca si asta insa ar putea ajuta la un moment dat.
    Iar astea sunt doar impresiile unui novice cu DPFul si regenerarile.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • valioglu
    replied
    Silviu, imi repeti ce ti-am spus si eu acum o saptamana la postul 65 al acestui topic despre cenusa si faptul ca este estimata.
    Nu am vazut nici o masina cu filtrul la locul lui, care sa scape particule afara si sa fie teava murdara. Am vazut fum la unele masini in timp ce fac regenerare (nu tot timpul scot acel fum, am vazut foarte rar, masina era aproape noua), dar este o ceata subtire rezultata din arderea funinginei. Nu se murdareste teava de esapament.
    De acord ca regimul de mers e important. Dar cel mai important lucru este uleiul pentru motoare cu DPF si motorul, injectia si restul sa fie ok.
    Nu am vazut pe acest topic sau pe ale forumuri Dacia, inclusiv Renault probleme cu DPF la un numar semnificativ de persoane. Asa ca raman la parerea mea privind fiabilitatea sistemului...

    Leave a comment:


  • Silviu
    replied
    Originally posted by valioglu View Post
    Silviu Ramane o cantitate f mica de cenusa, dar aceasta nu colmateaza filtrul, se tine cont de cantitatea de cenusa la calculul presiunii diferentiale.
    Presiunea este masurata. Cantitatea de cenusa este estimata in functie de valorile presiunii diferentiale/regim motor (turatie, injectie combustibil etc.), e un algoritm complex.


    Indiferent de cantitatea de cenusa, nu trece funingine prin filtru. Practic nu are pe unde sa treaca funinginea, chiar daca orificiile filtrului au acumulat si niste cenusa, ele sunt doar mai mici si nu mai permisive.
    Funinginea nu trece prin filtru cat timp filtrul este in parametrii dar daca el este vechi, tapetat cu cenusa + alte reziduuri + din cauza regenerarilor succesive (adica temperaturi mari la intervale mici) presiune diferentiala mare (din cauza reducerii debitului de evacuare) => fisuri in filtrul de retinere al particulelor iar acestea trec mai departe.

    Pana la urma nu vreau sa conving pe nimeni ca functioneaza mult si bine DPF, fiecare crede ce vrea. Si eu am fost initial sceptic cu DPF, am auzit povesti de groaza cu filtrul asta, dar ulterior am vazut, am citit si m-am linistit cand am vazut cat tine daca nu ai alte probleme. Pana una alta, aici pe forum sunt zero probleme cu DPF.
    Cum ziceam, depinde de regimul de mers. Dar daca cei ce merg mult in oras fac si cateva iesiri, la anumite intervale, atunci probleme nu cred sa apara asta cumulat cu o talpa mai relaxata in oras.

    Leave a comment:


  • mariocluj
    replied
    @ Silviu tocmai de aceea aveam postata intrebarea la care ai raspuns tu pentru ca sant convins de faptul ca motorina premium prin aditivare este mai fluida la temperaturi scazute,creste usor puterea si in acelasi timp emisiile de funingine in acest fel regenerarea se face mai des.
    Eu alimentez la alta companie si am acelasi rezultat ca si tine, deasemenea pe langa aceasta am aditivat si eu suplimentar motorina cred ca asa se explica intervalul de 150-200km
    Voi renunta la aditivi cumparati si voi alimenta la pompa jumate regular, jumate premium si voi compara rezultatele.

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google