Ulei motor - diferiti producatori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ulei motor - diferiti producatori

    Salutare.

    Ma tenteaza sa testez ravenol 9am vazut ca are norma rn17 renault)

    A incercat careva? Vb cu cineva din domeniu si cica taximeTristii baga acest brand. cica e mai bun decat castrol.

    a incercat careva altceva? sunt diferente?

    Thx!

    PS: https://www.ravenol.de/en/product/mo...-rnv-sae-5w-30

  • #2
    În lipsa unor teste de uzură și performanță comparative și obiective e foarte greu de spus dacă uleiul X e mai bun față de Y...

    Prin urmare, poți folosi ce ulei îți place ție, important este să respecte norma (5W30 / 0W20) și specificația (RN17 / RN17 FE).

    În general taximetriștii folosesc TOT ce este mai ieftin (manoperă, filtre, ulei, piese schimb, combustibil, etc.) NU ce este mai bun...

    Restul sunt povești.
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • #3
      Noi la taxi folosim orice zeama gasim, decit completam la nivel, niciodata schimbam, nu ajungem la inlocuilere, uleiul se consuma pe traseu.

      Felicitari Dacia/Renault, bune motoare, cred ca merg si fara ulei.

      Comment


      • #4
        Conteaza foarte mult ca uleiul sa aiba aprobarea producatorului masinii, nu doar recomandare de producator ulei.

        Comment


        • #5
          Am băgat eu acum ravenol. E cam apa chioara la prima vedere. Castrol avea densitatea la miere, și mai colorat spre.chihlimbar. Ravenol zici ca e sirop, dar unu prost, diluat, cu o culoare mai gălbuie. Sper sa nu fac zob motorul cu pisvaiterul asta. Nu cred ca il țin mai mult de 5mii. Pare o mizerie de ulei. Citisem eu pe undeva ca este ulei de balamale... Nu credeam. Acum înțeleg de ce

          Comment


          • #6
            Eu am logan 2 cu motor de 1.2 cu gpl

            am folosit elf 5w40 ,
            acum folosesc ravenol hcs 5w40
            Ce am observat eu :
            Cu elf il schimbam fix la 10 mii
            Cu ravenol, la 10 mii ,e mai curat
            nu sunt diferențe la consumul de ulei ,

            Parca e mai silențios un pic mai cu ravenol.
            merge mai rotund motorul la pornire iarna când e ger cu ravenol.

            Am câțiva ani de când bag ravenol.

            Fiecare decide dacă merita sa plătești mai mult pe ulei.
            Oricum motoarele care sunt puse pe dacia ,
            la captolul fiabilitate sunt peste unele motoare ,de la mărci cu renume.

            Părea mea e :
            Dacă schimbi uleiul la timp și nu abuzezi de masina
            E ok cam orice ulei de motor care respecta norma recomandata de producator.

            Comment


            • #7
              Ultimul Logan III Serie XX (11/2024) cu care m-am întâlnit, are în Fișa de întreținere Castrol RN17FE 0W20.
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                s-a trecut de la 5W30 RN17 la 0W20 RN17 FE odată cu modelele GSR2 (lansate pe hârtie în Feb 2024 și livrate după Iulie 2024)
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • #9
                  pai motorizarile sunt la fel?! de ce diferenta de ulei intre ele?

                  Comment


                  • #10
                    Păi nu sunt la fel, că dacă erau, asta cu 0w20 nu mai era Euro 6E
                    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                    Comment


                    • #11
                      hmm, adica loganul xx are motor diferit fata de ala standard? la ce difera oare?!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Mihai2k4 View Post
                        pai motorizarile sunt la fel?! de ce diferenta de ulei intre ele?
                        Motoarele montate între Oct.2020 și GSR2.2024 au în fișa de întreținere AMBELE tipuri de ulei - 5W30 RN17 și 0W20 RN17 FE

                        Odată cu modelele GSR2 din 2024 în fișa de întreținere se menționează doar - 0W20 RN17 FE.
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • #13
                          pai asta intrebam. adica daca se pune 5w30 este eronat? motoarele fiind identice? daca noi avem 5w si astea noi 0w, care gresim. noi cu 5 sau ei cu 0. ramanem la 5w(a fost o gresala pana acum) sau trecem la 0 ?

                          Comment


                          • #14
                            Motorul este important sa aiba ulei la nivel

                            De care ulei fiecare sofer alege decit il tine buzunarul

                            Renault spune sa pui ulei cel mai scump acuma depinde e fiecare.

                            Faceti cum vreti voi si la ce folositi masina.

                            Doar tineti ULEIUL LA NIVEL

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Mihai2k4 View Post
                              pai asta intrebam. adica daca se pune 5w30 este eronat? motoarele fiind identice? daca noi avem 5w si astea noi 0w, care gresim. noi cu 5 sau ei cu 0. ramanem la 5w(a fost o gresala pana acum) sau trecem la 0 ?
                              Nu greșește nimeni și nu a fost o greșeală care s-a corectat!!!!

                              Tu, care ai o mașină pre-GSR2 (2020-2023) poți folosi ambele grade - mașinile noi (2024-->) doar 0W20 RN17FE - dar asta nu înseamnă că motoarele H4D vândute de la GSR2 încoace ar exploda dacă le-ai pune 5W30 RN17..., doar că dacă ai avea 2 mașini cu cele 2 grade folosite EXACT în același regim de conducere URBAN foarte dur, gen taxi, cu o viteză medie în jur de 15 km/h, motorul cu 0W20 RN17FE ar avea o uzură mai mică față de cel cu 5W30 RN17. În regim mixt (viteză medie ~30 km/h) sau extraurban (viteză medie > 50 km/h) diferențele de uzură nici nu s-ar observa.

                              Era absolut normal să se treacă la 0W20 RN17FE pentru că în Europa de Vest erau deja pe 0W20 RN17FE încă de la lansare (2020) și cu revizii la fiecare 2 ani sau 30.000 km plus că motoarele mild-hibrid (1.2) și full-hibrid (1.6) care vor veni din Oct.2025 odată cu facelift/Phase2 cer uleiuri cât mai subțiri care să permită restarturi cât mai ușoare și să protejeze cât mai mult un motor care va avea un regim de lucru ȘI MAI DUR decât are acum 1.0 H4D ca micro-hibrid.

                              Și cu cât viteza medie a mașinii scade cu atât este necesar un ulei mai subțire, care să circule cât mai repede printr-un motor care se va opri mai des și care rareori va atinge temperatura nominală în regim urban, un ulei mai gros (cum e 5W30 RN17) având nevoie de un timp mai mare pentru deveni mai fluid și a ajunge peste tot. Vezi cazul motoarelor hibride de la Toyota care din aceleași motive expuse mai sus au ajuns la 0W8 încă din 2020 încoace...
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google