Revizii Dacia Logan Benzina

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avem alta carte fiecare. La mine scrie ca se schimba. Fiecare cu cartea lui. Nici de lichidul de racire nu scrie sau de uleiul de servo. In schimb scrie de fluidele de lucru. Nu lucram vreunul la vreo fabrica de uleiuri, la departamentul cercetare, asa ca de ce nu am crede ce scriu cei in domeniu? Dupa tine asa, care e logica de se vand bidoane de ulei de transmisie de 5 l? Daca pentru a completa ajunge unul de 1 litru? A, s anu zici ca mai sunt acidente, schimbari de planetare etc. Ca si in cazul asta, dupa unii trebuie sa-l colectezi pe cel vechi si sa-l bagi la loc.
    Last edited by mr.K; 4 June 2010, 10:16.

    Comment


    • La mine nu scrie nimic de uleiul de servo / transmisie. Scrie de antigel, lichid de frana si altele deci cred ce scriu aia in domeniu si cred si explicatia logica pe care am dat-o, nu exista niciun motiv pentru care uleiurile respective sa isi piarda asa repede proprietatile.

      Care e logica vanzarii bidoanelor de 5l ? In niciun caz faptul ca musai de schimbat uleiul in cutia (noastra). La unele masini se schimba, la altele nu. Chiar daca la niciuna de pe piata nu era obligatoriu sa se schimbe uleiul, tot se vindeau bidoane de 5l sau orice alta cantitate. Oricum noi avem nevoie de 3 litri si ceva deci pica asta cu bidonul de 5l.

      Indiferent ca un lucru trebuie sau nu, pe piata tot il gasesti, se mai gaseste cineva sa il cumpere (indiferent de utilitate) si producatorii exploateaza lucrul asta dar asta nu face logic faptul ca trebuie utilizat. Gasesti in comert ulei de motor la 1 litru / 5 lei, de ce nu bagi in masina asa ceva ? Doar se fabrica .
      '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

      Comment


      • Bidonul de 5 l de elf trj (care e pt cutiile de pe loganuri printre altele) costa cat 4 bidoane de 1l, deci iti ramane pentru completare. 3 litri si ceva inseamna ca trebuie sa cumperi 4.
        Primul ulei din fabricatie curata toata pulberea de pe pinioanele cutiei si se aduna spanuri mici, care strang pe un magnet colector. Am sa postez ulterior unde scrie de schimbi uleiului la cutia de viteze.
        E chiar atat de rau sa schimbi uleiul din cutia de viteze? Nu cred. ba chiar e recomandat. De specialisti.

        Comment


        • Atata timp cat nu scrie in cartea de interinere a masinii (pe care o am eu) nu ma agit...poate cand kilometrajul o sa aiba 6 cifre, pana atunci no stress.

          Daca l-as schimba oricum nu as baga acelasi ulei, nu am facut nicio branza, diferenta ar fi de culoare, proprietatile ar fi cam la fel. M-as uita la un Motul sintetic, sa stiu ca fac o treaba.
          '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

          Comment


          • Pai ziceai ca nu suporta presiuni si temperaturi extreme, ca ala de motor. La ce bun un Motul sintetic? Mie nici cu Dacia Extragear nici cu Elf Trj nu-mi agata cutia sau sa aiba comportamente ciudat, vibratii etc, schimba usor. De ce sa cad in extrema ailalta, sa dau bani multi pe ceva ce nu e nevoie? Mai bine Motul la motor.

            Comment


            • E mai bun ca ELF-ul, chiar daca nu suporta stres ca in motor nu inseamna ca masina nu merita ceva mai bun. Avand in vedere ca uleiul in cutie il schimbi la cativa ani, sa dai un ban in plus pentru Motul nu e capat de lume. Sa dai o gramada de bani la cateva luni pentru motor - efort financiar prea mare, oricum gasesti uleiuri de top la 45+++ lei (M1 ESP, Castrol Edge) unde diferenta nu e asa mare in favoarea Motulului sa coste aproape dublu, nejustificat pentru stilul/utilajul pe care majoritatea il avem.

              Eu ar trebui sa cumpar 6 litri de Motul (300V din cate stiu se vinde doar la 2 litri), 6 x 70 + transport = 450 lei doar uleiul. Prefer un M1 ESP + filtru ulei Mann + filtru aer = 250 lei.
              '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

              Comment


              • Pai pana una alta, o sa economisesti o gramada de bani, nepunand Motul sau Mobil1. Pentru ca nu o sa-l schimbi.
                Eu am facut cheltuiala, tocmai pentru ca masina trebuie ingrijita.

                Comment


                • Si eu imi ingrijesc masina, chiar prea mult dupa cum spun unii. Toate reviziile sunt facute mai devreme (semnificativ), gropile le ocolesc cu sfintenie iar unde nu se poate incetinesc mult, masina e curata in permanenta atat la interior cat si la exterior, consumabile de calitate si asa mai departe dar nu fac cheltuieli inutile. Dupa cum am spus, cel putin pana la 100k nu schimb uleiul din cutie fiindca nu ar avea sens, nu e vorba ca fac economie. Cand il schimb bag ceva de top ca asa nu as face nicio afacere.

                  Nici la motor nu fac economii, puteam sa bag Dacia Oil si sa il tin 20k dar nu imi bat joc de motor, prefer un ulei decent/bun si oricum il schimb mai repede, cred ca ies triplu la cost dar sigur merita. De altfel, nici cheltuieli ultra aiurea nu fac, gen 450 lei pe uleiul din motor, nici chiar aici nu am ajuns, nu o duc la LeMans 24h.
                  '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                  Comment


                  • Oricum ar fi, manualul de intretinere e doar orientativ in Romania. Ideea ca sa nu-i imbogatim pe furnizor a prins atat de bine ca ma si mir ca se mai vand cauciuri, uleiuri. Am vazut multe masini diesel, nu doar Loganuri cu injectoarele praf pentru ca alimentasera de la galeata. A economisit ceva si da de 15 ori pe partea ailalta pe injectoare.
                    La mine in carte se schimba uleiul de la cutia de viteze la 60k. La cine nu scrie, sa nu-l schimbe.

                    Comment


                    • de acord cu shakar,nu are sens schimbat uleiul in cutie in primii 100k iar de aici incolo pentru siguranta si linistea fiecaruia se schimba din 50k in 50k dar nu e obligatoriu

                      Comment


                      • Ca bine mai zici, la laltitudinea fiecaruia, ce rost are sa ne contram pe aici degeaba. Totusi de ce nu prima oara la 150k? Se intampla ceva anume in intervalul 100k-150k? Ca sa ne lamurim cu totii.

                        Comment


                        • Am mers (condus ma refer) cu taxi Logan 1.4 care avea aproape 300k km la bord si uleiul in cutie nu era schimbat, cutia nu caraia, nu agata, schimba destul de ok deci nu se intampla nimic. Il schimbi doar ca fii tu multumit in mintea ta nu ca ar fi ceva "must have". Repet, conditiile de lucru sunt asa "bune" incat uleiul ala tine mult si bine. Daca ar fi ceva neaparat ar scrie in toate cartile de intretinere, nu crezi ? Din moment ce la mine nu scria inseamna ca nu e asa musai pe cutia mea si il schimbi doar daca vrei tu si cand vrei tu. Aici nu e vorba de ceva economii stupide contrar carnetului de intretinere.
                          '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                          Comment


                          • Cum zici.
                            Si eu am mers cu un taxi Logan care avea 150k si nu schimbase distributia. Cand m-am dat jos inca nu se rupsese cureaua. Am o Octavia la munca si la 59k de la ultima schimbare de distributie s-a rupt rola intinzatoare. Concluzia: viata e mereu surprinzatoare.

                            Comment


                            • Mda, interesante pareri!

                              La mine in carnetul de intretinere [Logan 1.6MPI, 2005] scrie ca in momentul reviziilor de service sa se controleze nivelul uleiului pt. directie asistata.

                              La rubrica special dedicata operatiilor suplimentare reviziilor nu se mentioneaza perioada inlocuirii uleiului de servo sau din cutie.


                              Inca o intrebare: ati schimbat pana acum filtrul de benzina? In carte se recomanda inlocuirea acestuia la 60k km.
                              If it ain't broke, don't fix it!

                              Comment


                              • Eu unul nu l-am schimbat. Dar gata, m-am hotarat, nu mai tin cont de carnetul de intretinere, e scris doar sa ne pape banii, colegii m-au convins. Las filtrul de benzina la locul lui.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google