Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ca sa se produca acel fenomen, ar trebui ca piciorul bielei, adica partea care articuleaza pe fusul maneton al arborelui cotit sa se scalde in ulei, in timpul functionarii motorului.
    Acest lucru nu este posibil; constructia baii de ulei nu permite acest lucru, chiar daca torni 6l de ulei; se sparge baia daca bielele ar ajunge sa se scalde in uleiul din baie. Vedeti forma unei bai de ulei, in acest caz.
    Prin urmare nu exista pericolul barbotarii uleiului la motoarele de pe logan si in general vorbesc, in cazul depasirii nivelului de ulei. Vorbesc de cantitati relativ mici, desigur.
    Acum, daca turnati 10 l sa zicem, uleiul sigur va ajunge la nivelul arborelui cotit si implicit va fi mestecat de fusurile acestuia. Dar, nu cred ca despre asta vorbim noi aici.
    ...
    Scuze pentru OFF TOPIC.
    Attached Files
    Last edited by IancuMIC; 10 July 2017, 18:25.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Originally posted by prometheus View Post
      Nene Iancule ai dreptate ce spui , insa acest fenomen de barbotare se poate produce daca din greseala ai turnat in motor ulei peste masura , de ex. la K4M cati litrii de ulei intra ? 4.5 l ? dar daca turnai peste 5 litri ?
      La ultima revizie motor k4m, acum o saptamana, am bagat 4,25 litri. Atat. Si este aproape de maxim. Nu inteleg cum de producatorul recomanda 5 litri? Puii mei, vor sa ne strice motaorele. Chiar nu inteleg.

      Comment


      • Legat de acest subiect, masina a venit din fabrica, cu nivelul de ulei trecut cam 2mm, peste semnul maxim. Am amintit acest lucru la prima revizie, cand mi-au turnat doar 4,5l.
        De atunci, cu acesta cantitate, sunt la maxim pe joja.

        Nu se strica niciun motor, stai fara grije.
        Cum explici d.ta, acest lucru?
        Last edited by IancuMIC; 11 July 2017, 18:14. Reason: Automerged Doublepost
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • Si la mine 1.2 16v-ul a venit din fabrica cu cca 2mm peste semnul maxim.Desi capacitatea trecuta in carte este de 4 litri ulei,este posibil sa ia cei 4L la prima umplere.La urmatoarele schimburi,s-a pus 3,6 litri,asta inseamna cca 2mm sub nivelul maxim de pe joja.

          Comment


          • Nene Iancule nu cred ca este chiar in regula sa torni peste nivelul maxim vorbind la modul general , chiar si cu doar 2 mm , oare sistemul PCV se impaca cu acea cantitate de ulei in plus ?
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • Nu dauneaza motorului, daca accidental torni 3-4 sute de ml in plus peste cantitatea ceruta de producator. In tot cazul, doar la pornire veti avea toata cantitatea de ulei in baie; pe timpul functionarii motorului, o mare parte din aceasta se afla antrenata in internele motorului.
              Ganditi-va la faptul ca teava aia prin care intra joja in baia de ulei poate fi fixata cu cativa mm mai jos, inca de la asamblare, caz in care cantitatea de ulei va fi diminuata. Asa imi explic faptul ca in fabrica s-au turnat fix 4,8l si era peste, iar 4,5l sunt la maxim, pe joja.
              ...
              Daca cineva poate sa sustina argumentat, cum poate fi stricat un motor care are 300 de ml peste nivel, astept cu interes explicatiile.
              Last edited by IancuMIC; 11 July 2017, 21:47.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • Nu stiu daca 300ml peste "norma" e grav dar surplusul de ulei poate contribui la cresterea presiunii cu efecte nedorite destul de serioase.

                Comment


                • Cresterea presiunii in baia de ulei are alte cauze; cresterea nivelului cu cateva sute de ml, nu este una dintre ele.
                  Pana la urma, daca folosim un ulei de calitate cu flash point ridicat si mai putin volatil (noack scazut), nu trebuie sa fim stresati din cauza a 2 mm, crestere de nivel.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • "In carte" zice: "nu depasiti cantitatea de ulei recomandata!" In aceeasi carte zice: "cantitatea de ulei este cca.". Deducem ca nu trebuie sa depasim "cca.", asa ca 2-300 ml sunt acceptabile.
                    ... daca folosim un ulei de calitate cu flash point ridicat si mai putin volatil (noack scazut), nu trebuie sa fim stresati
                    Se refera la uleiul recomandat de constructorul motorului.
                    Poti sa pui mai mult daca-l bea ca la alte marci.
                    Last edited by Fanez; 12 July 2017, 02:30.

                    Comment


                    • In carte mai scrie ca utilizarea autoturismului cu uleiul peste maxim pe perioada indelungata poate duce la defectarea acestuia. Ceva de genul. Eu nu mai pun maxim sau peste. Tot timpul am sa pun pana la maxim. Iar asta inseamna cca 4,25 litri.

                      Comment


                      • Originally posted by Kojak View Post
                        Deși am zis ca revin după minim 5000km parcurși cu RLI, m-am hotarat sa vin acum cu un feedback după numai 2000km parcurși.

                        Zgomotul motorului este în continuare redus, la turații medii, mari și foarte mari.

                        Nivelul pe joja este fix la maxim (3.1 litri turnați la schimbul de ulei), eșapamentul curat lacrima.

                        Nuanță uleiului s-a mai închis puțin, ceea ce este normal.

                        Răcirea este sesizabil mai buna,, gmv pornește mult mai rar comparativ cu M1.

                        Urca f. bine în ture, însă nu știu în cazul ăsta cât de mult contează uleiul.

                        Deocamdată sunt foarte mulțumit de ulei.
                        Originally posted by Kojak View Post
                        Am schimbat astazi uleiul.....
                        .....................
                        Noul castigator in baia de ulei pt. cca. 10 mii km, este...Renewable Lubricants 5W40!


                        Deocamdata nu mi-am facut inca o idee despre uleiul asta. Ce pot spune, este ca la ralanti se aude...ca orice ulei proaspat schimbat. Adica zgomotul arcurilor proaspatului schimbat disc de ambreiaj (traiasca Valeo ) acopera intr-o oarecare masura zgomotul motorului. In schimb, in reprize, la turatii medii si mari motorul este f. silentios - aici cred ca-si arata de fapt adevarata valoare (daca o are ) uleiul asta.

                        Oricum, ramane de vazut, deocamdata am mers doar prin oras.

                        Voi reveni cu pareri despre uleiul asta dupa minim 5000km parcursi.
                        Dupa cca. 6500Km parcursi cu RLI preponderent extraurban, impresiile sunt la fel ca si pt. primii 2000Km.
                        Un ulei excelent, nivel maximal pe joja si inca destul de "curat" dupa km astia.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Deci e un ulei prost, dupa unii de pacilea, care sustin ca un ulei bun e cel care se innegreste dupa cateva mii (doua-trei), pentru ca aduna toata mizeria din motor.
                          Cu toata antipatia pe care o sa o primesc, repet: un ulei corect aditivat, va avea intotdeauna capacitatea de a dizolva sau neutraliza depunerile si se va mentine cat mai multa vreme necontaminat. De aceea avem detergenti-dispersanti in acesta; vorbesc despre un ulei folosit la benzinar.
                          Exemplul de mai sus e mai mult decat edificator.
                          Am pus o poza la 2500km. O sa revin la 5000.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • Ce pot spune, e ca M1 la km astia se prezenta mai inchis la culoare.

                            Comment


                            • Cum ti se pare fata de RedLine ?
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • Cel putin la fel de bun. Sunt curios cum o sa se manifeste si pe la pragul critic de 9-10 mii km.
                                Sigura diferenta sesizabila e ca la turatii mari si f. mari, e mai silentios RLI decat RL care suna o idee mai gros, mai "turbo"
                                In rest, e o placere sa turezi (bineinteles justificat) motorul pana in limitare, chiar sa-l tii o perioada pe la 5000rpm si sa nu auzi sunetul ala de urlet ca din gura de sarpe, ca si cum si-ar da obstescu' sfarsit.
                                La un moment dat am avut de urcat inclusiv o rampa f. abrupta care nu putea fi atacata decat cu tr.1...ptr. ca benzinar si nu diesel (cuplu) si ptr. ca drum nemodernizat f. prost, forestier cu ravene longitudinale pe alocuri, formate in perioadele ploioase. Cu 2x4 era deajuns sa o scapi cu o roata acolo ca sa nu mai iesi. Eh, rampa aia (de fapt o bucata de munte) a tinut minim 5km, adica juma' de ora doar de urcat cu tr. 1. Acolo chiar mi-a fost teama ca o sa fierb motorul, mai ales ca afara mai erau si 34grC, insa n-am avut nicio problema, din 4 linii pe indicatorul de apa, nu s-a clintit.
                                Sunt sigur ca un rol important l-a avut si uleiul la aventura asta.
                                Last edited by Kojak; 17 July 2017, 19:34.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google