Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Suna mai metalic motorul cu vst-ul decat cu vsi-ul. Eu am ales vst pe baza vascozitatii la 100grade C. La momentul respectiv era pe site in jur de 13.4 fata de 14.85 la vsi. Am vrut ceva mai spre 5w30.

    Acum au schimbat pe site vascozitatea vst-ului la 100 grade C la peste 14. Le tot schimba in functie de lot, iar tu nu stii ce prinzi cand pui in masina. Pare ca si testeaza diverse formule.

    La VSI pare mai stabila vascozitatea si dupa 15.000Km cand l-am schimbat tot cu vsi la cald nu am simtit diferente. Dupa 20.000Km cu vsi cand am pus vst la cald motorul suna mai metalic mai ascutit. Mie unul nu mi-a placut si totusi l-am lasat in motor 2 ani si 13.000Km. Acum as fi pus VSI. Dar am cumparat Motul.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

    Comment


    • @ prometheus - de la ulei este sigur, in ultimele doua zile am facut drumuri cu cel putin 20 de porniri, motorul a suportat conditii cu drumuri scurte. Am fost nevoit sa pun bateria azi pe redresor, aveam 12,54V. Urme vagi de "caimac" in "fundul" tevii de umplere. Spume faceam si eu cu Elf, exact la temperaturile de acum. Marti dimineata am curatat gheata de pe parbriz. Masina are 38k, uleiul M1 peste 8k.

      Un citat....din "biblia uleiului"

      "Nu am nimic cu Rivanolul insa mie nu imi place......nu imi place desi cifrele "dau" bine, insa baza lui e slaba
      Mai exact are o baza slaba la care s-au adaugat tot soiul de dispersanti si depresanti ca sa dea bine
      De unde imi dau seama de asta? simplu....daca pp este-60, Vi 183 si seamana a ulei bun, atunci HTHS nu este pe masura
      La asemenea valori, ar trebui un HTHS de cel putin 3.8 daca nu chiar 4
      Redline are HTHS 4 si pp -60 cu VI 195.......deci asta iti arata baza solida a uleiului; M1 0w40 la fel
      Daca baza nu e solida, in timp aditivii si dispersantii se duc.....si ramai cu baza.....si atunci face sludge sau spume sau orice.....
      Este ca si cum ai construi un zid si in loc de armatura de fier pui trestie......cu cat e mai inalt ( solicitat) cu atat pica mai repede"

      PS
      Amin sau Aleluia

      @ madhorsefuzzy - o firma producatoare de ulei care tot schimba datele din fisa tehnica "dupa fazele lunii" pune niste semne de intrebare....tu te gandesti la ce ma gandesc si eu? Stii fazele cu branza infestata cu salmonela? cumparata de la supermarket ultraverificata de cei de la DSV.
      Last edited by Oti; 11 October 2017, 22:42. Reason: Automerged Doublepost
      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

      Comment


      • Oare la nenea Iancu cum rezista uleiul 15000 km și mai mult de 1 an?
        Ceva e cusut cu ață neagra.

        Cherubino cum se prezintă uleiul la tine, câți km ai făcut?

        Comment


        • Din ce am observat eu cu Rivanol (cum ii zice un coleg de serviciu) VSI: baza, acel 40 rezista foarte bine in timp (habar nu am daca si cat e sintetica sau hidrocracata). Dupa 15.000Km si 1 an si vreo 9 luni sunetul motorul la cald la schimb cu un vsi proaspat a ramas neschimbat.

          Diferenta absolut sesizabila/fenomenala a fost la pornirea la rece la -17 grade C. De unde deduc ca aditivii se pun pentru acel 5w. Si in timp cedeaza, dar din observatiile mele dupa 10.000Km si 1 an pot duce inca o iarna fara probleme, daca nu se depasesc cei 15.000Km in iarna aia. Apoi cand vine vara uleiul merge pana la 20.000Km lejer folosind din el mai mult acel 40 (baza) decat acel 5w facut din aditivi.

          Observatiile mele.

          Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
          Last edited by madhorsefuzzy; 11 October 2017, 23:57.

          Comment


          • Pe domnul Iancu il luna August l-am intrebat pe privat despre flaconul de Ravenol SSL 0w-40 daca poate sa-mi dea detalii in legatura cu sigiliul de la buson, iar raspunsul lui a fost ca nu stie cum ar trebui sa fie acel sigiliu pentru ca citez : "N-am observat; de fiecare data l-au desfacut cei de la service."

            Adica matale timp de 50k n-ai vazut cum arata/ n-ai desfacut un sigiliu live la bidoanele de Ravenol SSL desi l-ai folosit atat timp??

            N-o lua în nume personal nene Iancule , dar am impresia ca nici n-ai folosit Ravenol pana acum , cel putin nu SSL-ul 0w-40.
            Last edited by prometheus; 12 October 2017, 00:09.
            sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

            Comment


            • Originally posted by aris86 View Post
              Cherubino cum se prezintă uleiul la tine, câți km ai făcut?
              Am deja vro 800. Până săptămâna viitoare probabil voi bifa primii 1000 km și o să pun o mostră de pe jojă pe testerul făcut special pentru asta. Revin cu o poză.
              Cât privește eventualitatea unui motor mai silențios cu acest ulei, nu mă pot pronunța din cauză că am un zgomot a cărui sursă nu reușesc s-o depistez. Este de fapt un amalgam compus dintr-un cârâit (asta l-am localizat, este de la mpp) și un sunet asemănător unui tractor (bine, muuult mai silențios decât motorul unui tractor), care nu se aude la prima pornire de dimineața și pe care mecanicul îl suspecta că vine de la culbutori. S-au verificat culbutorii și sunt reglați perfect, deci zgomotul nu e de acolo. Câteodată am impresia că vine de undeva din spate, parcă de la toba de eșapament, altă dată parcă-l aud din față. Mecanicul susține că la un moment dat va trebui schimbat corpul clapetă cu totul, zicând că sunt șanse mari ca să dispară toate zgomotele. Eu, după mintea mea, aș încerca în prealabil o curățare de mizerie și calamină și abia apoi o schimbare. Mai vedem... Scuze pentru off-topic.
              Last edited by Cherubino; 12 October 2017, 20:13.
              M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

              Comment


              • Comment


                • da, motul da ca necesar pt dci 4,5 litri de ulei, iar in cartea de intretinere scrie ca pentru un nivel mediu trebuie 4,1 litri. o ajunge daca pun 4 litri, ca sa nu mai incep a cincea sticla ?

                  Comment


                  • Daca era bere, nu-ti puneai problema daca sa o incepi sa nu.
                    Cam mare lipsa de 0.5 litri.

                    Comment


                    • Salut pentru dCi 1.5 90 cp euro 6 trebuie ulei special cu dpecificatie DPF?

                      Comment


                      • Iti trebuie norma RN0720. Asta trebuie sa cauti pe bidon. Si 99% e 5w30.

                        Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                        Comment


                        • Cati litri intra in dCi?

                          Comment


                          • In ala de Logan cam 4,5l. In 2.0dci pana la 8,2l.

                            Iei bidon de 5l.

                            Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                            Comment


                            • IMG_2458.JPG multumesc,am gasit,doar ca in specificatii nu spun ca este si pentru euro 6(4-5 atat).sper sa nu fie vreo problema.adta va fi uleiul Vel putin 3 schimburi,bidon 5 l 214 lei

                              Comment


                              • Nu e nicio problema; foloseste-l cu incredere. Are aprobare RN 0720 si in plus MB 226.51.
                                Last edited by IancuMIC; 13 October 2017, 18:23.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google