Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
    Am schimbat uleiul la Logan 1.4mpi.

    Cumparasem Motul xCess 8100 5w40. Cica 100% synthetic.

    Apoi am cumparat si Ravenol VSI 5w40. Si asta vollsynthetische.

    Si am facut asa: pus Liqui Molly Motor clean (ala ieftin), lasat 10 min., scos uleiul, pus Motul, mers 10Km in forja si apoi schimbat cu Ravenol.

    Azi dimineata la 5 grade C a pornit frumos. Nu am verificat spuma la buson dupa un drum de 750m apoi inca unul de 750m si apoi inca unul de 1Km.

    Acum 2 ani sau 20.000Km stau linistit. Poate sotia sa birjareasca masina. Si o birjareste nu gluma.
    si ideea din spatele a doua randuri de ulei aruncat pe fereastra care este?

    Comment


    • Sa folosesti un ulei in care ai incredere nu?

      Si e doar unul aruncat, adica 87 lei.

      Liqui Molly Motor Clean e solutie de curarat motorul nu ulei de motor. Foarte eficienta: am scapat cateva picaturi pe picior si dupa 24 ore inca mai am o vaga amorteala la nivelul pielii. [emoji23]
      Last edited by madhorsefuzzy; 29 October 2017, 16:17.

      Comment


      • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
        Sa folosesti un ulei in care ai incredere nu?

        Si e doar unul aruncat, adica 87 lei.

        Liqui Molly Motor Clean e solutie de curarat motorul nu ulei de motor. Foarte eficienta: am scapat cateva picaturi pe picior si dupa 24 ore inca mai am o vaga amorteala la nivelul pielii. [emoji23]
        ms de lamuriri

        Comment


        • bine ca nu ai scapat toata cantitatea de Liqui Molly Motor Clean ca sigur iti gaurea picioru
          „Nu ne tragem din maimuță, dar ne îndreptăm cu pași repezi spre asta.” — Arsenie Boca

          Comment


          • Trageam cu seringa din recipient si mi-a zburat mana. Au fost cateva picaturi si nu le-am sters imediat. N-am dat importanta. Apoi m-am sters. Apoi m-am spalat cu sapun.

            Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

            Comment


            • Cat de rau este daca am 100 g de ulei in plus?

              Comment


              • Originally posted by IceLord View Post
                Salutare!

                Ce părere aveţi de acest ulei: Ulei motor Renault EVOLUTION RN-TECH 5W30 DPF 5L ?

                Care ar fi diferenţele faţă de Ulei motor Elf Evolution Fulltech FE, 5W30, 5L ?
                Anul trecut cineva a întrebat de diferențele dintre Fulltech FE și Evolution RN-TECH. Ambele sunt 5w30, sunt ACEA C4 pentru dCi cu DPF, RN 0720 deși la Fulltech se spune "ACEA C4, nivel de performanță ca pentru C3".... ce o fi însemnând asta.

                RN-TECH se schimbă la 30000 km. La fel și Fulltech FE.
                Vâscozitățile la 40 și 100C sunt identice la ambele uleiuri.
                În fapt, toate cifrele din tabelul de caracteristici sunt identice la ambele uleiuri.

                Deci singura diferență este că RN-TECH este ACEA C4 full cum ar veni.... știți cum au inventat producătorii de TV tot felul de denumiri: HD, full HD, HD ready..... iar Fulltech FE este ACEA C4 ready, adică are performanța de C3. Ce înseamnă aceste lucruri? A aflat cineva de când a fost pusă întrebarea originală?

                Fulltech 30 lei/l
                RN-Tech 50 lei/l
                Last edited by gecmc94; 29 October 2017, 21:40.

                Comment


                • Fulltech a inlocuit rn-tech ca denumire comerciala. Sunt identice si provin din fostul Solaris.

                  Problema lor e baza minerala de 90%.

                  Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
                  Last edited by madhorsefuzzy; 29 October 2017, 21:56.

                  Comment


                  • Se pare că nivelul C3 din ACEA se referă la nivelul de aditivi SAPS din ulei. În general, aditivii SAPS fac bine motorului doar că ele, prin ardere, afectează sistemul de curățare a noxelor/particulelor, colmatându-l și necesitând curățare profesională (nu doar regenerare).

                    ACEA C3 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Mid SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.

                    ACEA C4 Stable, stay-in-grade Engine Oil with Low SAPS-Level, intended for use as catalyst compatible Oil at extended Drain Intervals in Vehicles with all Types of modern Aftertreatment Systems and High Performance Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & DI Diesel Engines that are designed to be capable of using Oils with a minimum HTHS Viscosity of 3.5 mPa*s.
                    SAPS is an acronym for sulfated ash, phosphorus and sulfur, the three inorganic additives that provide key performance properties to a lubricating fluid’s detergency, wear protection and oxidation resistance
                    Deci, uleiul Fulltech FE are un nivel mediu de SAPS, iar uleiul RN-TECH are nivel scăzut de aditivi SAPS, folosind în schimb alții, protejează mai bine filtrul DPF, dar este mai scump din cauza conținutului diferit. Ajută asta pe cineva să aleagă bine dintre cele două uleiuri?

                    Comment


                    • Originally posted by meticulosul View Post
                      Cat de rau este daca am 100 g de ulei in plus?
                      Daca sunt doar 100ml (ești sigur?) nu e nicio problema.
                      În cel mai rau caz, fie ți-l arde, fie o sa "sangereze" pe la semeringuri. Dar, cum spuneam, la 100ml, nu e cazul.

                      Comment


                      • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                        Sa folosesti un ulei in care ai incredere nu?

                        Si e doar unul aruncat, adica 87 lei.

                        Liqui Molly Motor Clean e solutie de curarat motorul nu ulei de motor. Foarte eficienta: am scapat cateva picaturi pe picior si dupa 24 ore inca mai am o vaga amorteala la nivelul pielii. [emoji23]
                        Decât sa folosești soluție de curățat motorul și ulei de schimb, mai bine schimbi uleiul o data pe an sau la 10000 km.

                        Comment


                        • Originally posted by gecmc94 View Post
                          Se pare că nivelul C3 din ACEA se referă la nivelul de aditivi SAPS din ulei.
                          Am găsit care este diferența cantitativă dintre ACEA C4 nivel C3 și ACEA C4 (RN-TECH).

                          Nivelul de sulf la performanța lui C3 este de <0.3 % m/m iar la C4 este <0.2%, deci o reducere de 33% față de Fulltech FE.

                          Nivelul de cenușă sulfatată (sulphated ash) este de 0.8 % față de 0.5 % m/m la C4, o reducere de 40% a RN-TECH față de Fulltech FE.

                          Studiile făcute în trecut arată creșterea timpului de viață a filtrului DPF în funcție de diferite concentrații de cenușă


                          Oricum ar fi, ambele uleiuri vor duce un DPF peste 100 000 km, dacă nu pică din alte motive. Diferența va începe să se vadă după această distanță parcursă.

                          Îmi este greu să mă decid. Folosește cineva RN-TECH 5w30? Probabil că nu, vor schimba mașina și o vor vinde altuia.

                          Comment


                          • Originally posted by aris86 View Post
                            Decât sa foloseti soluie de curat motorul i ulei de schimb, mai bine schimbi uleiul o data pe an sau la 10000 km.
                            Pareri si pareri. Care trebuiesc respectate.

                            Eu sunt de parere ca daca un ulei face depuneri le face si in 10.000Km. Iar la urmatorul schimb de ulei cu acelasi tip de ulei acesta din urma va curata o parte din depunerile precedente, dar nu pe toate, dupa care, pana la cei 10.000Km va aduna alte depuneri peste cele ramase. In final, schimb dupa schimb depunerile tot vor creste ca si cantitate in motor.

                            Eu sper ca solutia de curatare sa elimine depunerile pana la un nivel minim ( ideal de tot) si uleiul nou sa porneasca la drum cu un motor fara depuneri, nu cu depuneri pe care uleiul sa le curete.

                            Parerea mea. [emoji4]



                            Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                            Comment


                            • Corect, însă în 10 km nu ai cum sa cureți motorul.
                              Am desfăcut motorul de 2x, ma rog capacul la culbutori și arata impecabil motorul la 30000 și 50000 km.

                              Comment


                              • Si la mine arata impecabil la 120.000Km.

                                Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google