Ce Tip De Ulei Folositi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
    Asa a zis: pe ceas, legati.

    Plus ca pe aici se bat recorduri de Km la un schimb: 5000Km, 6300Km, etc.

    Bunicii nostri se minuneaza obisnuiti cu 3000Km la schimb.

    Eu sunt o exceptie care vrea sa strice motorul inaintea caroseriei si il tin 20.000Km si 2 ani. Infamie!!!

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
    Daca drumurile sunt mai scurte (regim sever) in cei 2 ani IN ROMANIA uleiul tb sch la MAXIM 10k/12luni.
    In regim pt longlife oil pe glob merg maxim 30% din autoturisme restul merg in regim sever.

    Severe service driving includes:
    Stop-and-go city traffic driving
    Frequent short trips (less than 16 km , especially during cold weather)
    Driving at sustained highway speeds during hot weather.
    Driving in dusty conditions (gravel roads, etc.)

    LA altii explicatii --flexible regime--
    Find out more about service and repairs at Volkswagen. Explore our range of service & repair offerings. Learn more at Volkswagen today.


    Mobil 1
    MAX 12 LUNI/16000km

    Mobil 1™ motor oils are warranted to be free from defects and to protect your vehicle’s critical engine parts from oil-related failure.
    Last edited by nec100; 30 October 2017, 02:14.

    Comment


    • Ravenol, al carui ulei il folosesc imi spune pentru Logan 1.4mpi conditii severe 15.000Km sau 1 an. Relaxate 30.000Km sau 2 ani.

      Cu verificare la jumatatea intervalelor: ce dracu verifici in afara de nivel?

      Ultimul ulei Ravenol VST l-am tinut 14.200Km si 2 ani si 3 saptamani. Cred ca il mai puteam tine un pic. Poate inca 1 an.

      Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

      Originally posted by madhorsefuzzy View Post
      Si am facut asa: pus Liqui Molly Motor clean (ala ieftin), lasat 10 min., scos uleiul, pus Motul, mers 10Km in forja si apoi schimbat cu Ravenol.
      Revin ca sa nu ramana informatia eronata: Liqui Moly nu am pus Motor Clean care e aia scumpa de 50lei ci Engine Flush care e aia ieftina de 20 lei.

      Le-am incurcat ca astia de la Liqui Moly vand acelasi lucru ambalat in 7 feluri diferite, cu 7 denumiri diferite si evident cu 7 preturi diferite. [emoji4]



      Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
      Last edited by madhorsefuzzy; 30 October 2017, 08:06. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • @madhorsefuzzy inclusiv in manualul masinii specifica clar: schimbul se face mai repede. Masinile in regim de taxi fac reviziile din 10 in 10k, nu din 20 in 20.

        Comment


        • @Nec, bine că ai dat citatul. Eu nu bifez niciuna dintre acele condiții deci voi schimba aproape de 30k sau la 2 ani uleiul ELF.

          Comment


          • Originally posted by gecmc94 View Post
            Se pare că nivelul C3 din ACEA se referă la nivelul de aditivi SAPS din ulei. În general, aditivii SAPS fac bine motorului doar că ele, prin ardere, afectează sistemul de curățare a noxelor/particulelor, colmatându-l și necesitând curățare profesională (nu doar regenerare).
            Aditivii anti-uzura sunt agenti responsabili cu uzura motorului, sau mai concret, acele piese care sunt expuse la temperaturi crescute, cum sunt peretii cilindrilor, pistoanele si camele; acestia formeaza un strat protector la suprafata acestora, prevenind frictiunea care apare atunci cand doua suprafete metalice intra in contact direct.
            ZDDP ul este un compus bogat in zinc si fosfor care pana de curand era inclus in categoria aditivilor anti-uzura. Dar, pentru ca exista si un dar, acesta nu se mai regaseste sau se regaseste intr-o proportie foarte mica, in uleiurile destinate motoarelor echipate cu FAP. Cenusa formata prin arderea compusilor de zinc si fosfor, prezenti in cadrul aditivilor antiuzura este asadar, moarte lenta a filtrului de particule. Prin urmare, ZDDP este considerat un aditiv pentru ulei pentru motor uzat.
            In lipsa acestui aditiv, se spune ca avem un alt aditiv cu efecte similare, dar mult mai prietenos cu FAP ul.
            Uleiurile considerate full saps, contin in mod cert ca aditiv ZDDP ul; alegerea unui ulei full saps, nu trebuie sa fie un scop in sine, decat daca este absolut necesar. Am in vedere aici cantarirea efectelor secundare pe termen lung.
            Si inca un lucru important, pentru ca tot am auzit, supralicitarea TBN ului; un ulei cu low-saps are automat si TBN mai mic.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Originally posted by gecmc94 View Post
              @Nec, bine că ai dat citatul. Eu nu bifez niciuna dintre acele condiții deci voi schimba aproape de 30k sau la 2 ani uleiul ELF.
              Asa sa faci sa manace si gura alora cu turbinele o paine...

              99.9% din soferi si mecanici nu stiu ca timpul distruge uleiul inaintea km chiar daca masina sta nemiscata in parcare.

              Explicatii pt mentenata extinsa de la unii ce fac masini nu glume...



              De aceea masinile lor duc minim 500k-700k

              Comment


              • Slabute Sugarurile alea daca ajung la 500.000Km doar facand schimburi de ulei la 6000Km (si nici nu precizeaza daca schimburile se fac la 5 sau 10 ani daca nu atingi Km).

                Taximetristii cu 1.4mpi care ating 500.000Km nu au aflat ca schimbul nu se face la 10.000Km si ca la fiecare 42.000Km trebuie facuta analiza la ulei.

                Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                Comment


                • Nec, documentul de la Subaru indică o schimbare de ulei/filtru la fiecare 6000 km. Indiferent de calitatea uleiului... poate fi și de floarea soarelui. No, acesta nu mi se pare un document serios sau actual. De parcă toți coloșii de tip Total, Valvoline, Mobil, Castrol ar face același lucru, un lichid nașpa pe care îl arunci după 6000 km, adică la 2-3 luni.

                  Documentul celor de la Subaru indică un interval de timp antic deja ... 1990-2009. Poate se referea la technologia anilor 90.

                  Dacă aș pune Dacia Oil, făcut la fabrica Total de la Brașov, aș face schimbul anual. Acea fabrică este pentru Europa de Est și, în contextul actual în care anumite produse au o calitate inferioară pentru est-europeni, nu m-aș mira ca cei de la Total să profite puțin. Uleiul din Franța are reclama care zice "interval extins de service" dar nu aș aplica teoria asta pe uleiul produs la Brașov.

                  Dar o firmă online se laudă că importă ELF-uri produse în Franța, nu la Brașov. De acolo vreau să îmi cumpăr uleiul care se oxidează de 6 ori mai lent decât un ACEA C3. După cum spunea și ceea ce ai citat, dacă mergi la consum, te va ține și uleiul. Dacă forjezi mașina, schimbi și uleiul mai repede.

                  Iancu, interesante detaliile pe care le-ai dat. După ce am mai inspectat fișele tehnice ale Fulltech FE și RN-TECH FE pentru a vedea totuși ce înseamnă afirmația ELF "ACEA C4, performance level C3", cred că am o ipoteză legată de Dieselgate.

                  În fișa Fulltech scrie:
                  Protection et durabilité du moteur
                  - Confère aux moteurs une excellente protection contre l’usure, grâce à son additivation haute technologie. Assure une grande durabilité moteur grâce à une exceptionnelle résistance à l’oxydation.
                  Protection du Filtre à particules
                  - Garantit, grâce à ses très bas taux de soufre, cendres et phosphore (low SAPs), une longévité des systèmes de post-traitement (en particulier le filtre à particules) permettant une forte réduction des émissions polluantes et un meilleur respect de l’environnement.

                  Deci și Fulltech are Low SAPS, nu doar RN TECH-ul. Ce scrie la RN TECH FE?
                  Compatibilité avec les systèmes de post-traitement
                  - Respect de l’environnement et durabilité du FAP augmentée même en conditions extrêmes

                  Aici este cheia. Apare "condiții extreme", ce spune Nec mai sus: mers bară la bară în orașe, mersul la rece, distanțe scurte. Ori știm din scandalul dieselgate că în aceste condiții, la Renault sistemele de control al emisiilor erau oprite. Ipoteza mea este că pentru a face motoarele Euro 6 să fie așa în "condiții extreme" dar și în pregătirea noilor specificații de limite de noxe "în condiții reale", nu doar între 17-35C, Renault a avut nevoie de un nou ulei care să genereze mai puțină cenușă în DPF.

                  Deci, și aici am vrut să ajung, cei care își vor face update pentru normele Euro 6b, ar face foarte bine să ia ulei RN TECH FE, chiar dacă este scump. Asta este ipoteza mea. Eu am Euro 5, nu am update, așa că rămân la Fulltech FE 5w30.

                  Comment


                  • In 2013 Solaris FE era 72ron/l la Serus Bd. Timisoara si 32 lei la uleideulei. Atunci era "the shit". Acum e RN Tech.

                    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                    Comment


                    • Comentariul tău mă face să mă gândesc la o suspiciune de-a mea legată de Gillette. Voi vă dați seama câte "revoluții" în bărbierit au produs ei la fiecare doi ani? Păi dacă erau cu adevărat revoluții, lamele acelea despicau deja firul în patru. Eu suspectez că după ce lansează o nouă revoluție, la un an cei de la Gillette încep să umble la compoziția oțelului lamei iar acestea încep să taie mai prost, și schimbul îl fac gradual ca tu să nu simți .... deci timpul pentru o nouă revoluție.

                      Eu am făcut o pauză de la Gillette Mach 3 după ce l-am folosit 1-2 ani imediat la apariție. Și l-am reîncercat anul trecut. Am rămas dezamăgit că după două săptămâni tăia semnificativ mai puțin. Și îmi aduceam aminte că acum 10 ani treceam lejer de o lună de folosire.

                      Dacă procedează și ELF la fel? Și Fulltech-ul de acum 5 ani nu mai este la fel ca cel de azi? Ca să te forțeze să treci pe RN Tech FE?
                      Last edited by gecmc94; 30 October 2017, 14:24.

                      Comment


                      • Totul se bazeaza pe perceptie. Chiar si topicul asta. [emoji4]

                        Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                        Comment


                        • Pe vremea cand Castrol (vezi SLX pentru 505.01) si Mobil1 erau liderii de piata de necontestat, ZDDP ul era prezent in proportii sanatoase, molybden, sulf, la fel.
                          Motoarele beneficiau pe atunci de o ungere foarte buna concomitent cu o protectie maxima.
                          In acest moment, lucrurile s-au schimbat radical; uleiurile au evoluat oarecum fortat, daca avem in vedere aditivii folositi.In cea ce priveste protectia organelor motorului, lucrurile nu mai stau la fel de bine. In acest moment avem pe piata uleiurilor o oferta tentanta a unor producatori (blenderi), care au ocupat segmentul neacoperit de catre marile corporatii petroliere care, se pare ca nu prea mai sunt interersati de piata pe care o dominau candva. Cazul FS de la M1, este elocvent, cand mult mai performantul New Life a fost inlocuit printr-un downgrade. De Castrol, nu trebuie sa mai spun nimic; se vede.
                          ...
                          O masura compensatorie a trebuit luata de catre constructorii de motoare, in special cele echipate cu FAP, care au implementat tratamente speciale a axelor cu came, tachetilor, pentru a face fata la uzura sporita care apare odata cu folosirea noilor uleiuri.
                          Last edited by IancuMIC; 30 October 2017, 14:28.
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • Si au mai facut ceva: au marit tolerantele interne de unde si consumul de ulei la masinile noi. E adevarat ca asa au micsorat si frecarile interne.

                            Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

                            Comment


                            • Foarte interesante detalii. Și cum nu mi-ați contrazis ipoteza (ba chiar ați dat elemente justificative în sprijinul ei), dacă aș folosi RN Tech FE pe un motor Euro 5, la care Renault nu a lărgit fereastra ("thermal window") sistemului de filtrare, i-aș face motorului un deserviciu. Posibil ca RN Tech FE să fie un downgrade la nivel de lubrefiere (pentru că aproape sigur are o scădere la nivel de concentrații SAPS, înlocuite cu altceva) iar motorul dCi Euro5 probabil nu are ce spuneți mai sus: nici tratamente de întărire, nici toleranțe crescute (în 13000 km/un an de la vechiul schimb nu a mâncat nimic).
                              Last edited by gecmc94; 30 October 2017, 15:06.

                              Comment


                              • Toate aceste lucruri au fost fortate de introducerea normelor de poluare, care au fost destul de agresiv impuse; constructorii de motoare cat si producatorii de uleiuri doar s-au conformat cererilor si au actionat in consecinta.
                                In orice caz, la motoarele echipate cu FAP, daca schimburile sunt facute la max.10 mii, restul aproape ca nu conteaza.
                                In intervalul acesta nu cred ca vreun ulei cu RN0720, isi va pierde in mod drastic capacitatea de neutralizare a acizilor, pentru ca vorbim totusi despre un diesel, aditivii de protectie si tot ce conteaza la un ulei.
                                ...
                                @gecmc94
                                Te inseli; "s-a" lucrat" la varianta pentru Euro 5 al lui K9K.
                                Din ce stiu s-a umblat un pic la arhitectura grupului compresor; inerția turbosuflantei a fost redusă, geometria palelor modificată, pentru a obține un răspuns mai rapid la accelerații. In aceiasi ordine de idei, pistoanele si fustele acestora au fost acoperite cu start antifricțiune (grafit), tacheți acoperiți cu strat antifricțiune pe bază de carbon (DLC) și pompă de ulei cu debit variabil.
                                Asa ca...
                                Last edited by IancuMIC; 30 October 2017, 15:16.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google