AI vazut randul 2? Ah, si riscul e sa dai vreo 500 de lei si masina sa franeze la fel. Ca diametrul e cam acelasi.
TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?
Collapse
X
-
Am disponibil un set de discuri de spate cu tot calabalicul pentru conversie pe Logan Berlina. Cine este dornic, ma poate cauta pe privat sa nu transformam in talcioc aici.
Comment
-
La discurile din fabrica am pus placute bosch. La urmatorul schimb aveam discurile uzate cu denivelari. Am luat placute trw si nu prea incapeau in etriere, am reusit sa le montez cu dificultate. Urmeaza sa schimb discurile si placutele foarte curand. Ma gandeam la discuri brembo dar la placute nu ma pot hotara ce sa aleg: brembo, ferodo sau dacia. Ceva sfaturi sa ies din dilema? Multumesc anticipat ca sa nu uit.
Comment
-
Am discuri pline de 259 fara ABS. Am gasit discuri de frana brembo 260 cu specificatia "cu ABS". In afara de dimensiune difera cu ceva fata de un disc pentru masini fara ABS? Pentru masini fara ABS erau doar de 238. Stiu ca unele masini care au ABS au si discuri pline de 259 (260).
Comment
-
Nu are importanta ca e 259 sau 260, abs sau fara, mm ala nu conteaza pentru ca nu atinge in etrier.
Daca l-ai vazut pe epiesa, ia-l linistit ca se potriveste masinii tale, baietii verifica dupa VIN.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Adaug si poze:
As mai avea o nedumerire. Ar fi mers si cele de 238. Ar fi fost vreun dezavantaj? Franeaza mai bine cu 260 (pe ele scrie 260 dar au 259) decat cu 238?Last edited by Fanez; 11 October 2015, 19:47.
Comment
-
@abc
nu e chiar asa. forta de frecare nu, dar e ceva gen forta de frecare x suprafata.
e logic ca daca opresti un disc care se invarte cu doua degete sau cu toata palma nu e acelasi lucru.
teoretic, forta de frecare dintre mana/degete si disc ramane aceiasi.
si acolo depinde de forta cu care strangi, de aceea se fac etriere cu 4 pistoane.
franarea depinde de multe: forta de frecare data de materialul placutelor si de forta aplicata (nr de pistoane pe etrier, vascozitatea lichidului de frana...etc),
si de suprafata discurilor, mai ales ca e vorba si de principiul rapoartelor, ca la cutia de viteze. ca franarea sa fie eficienta iti trebuie un disc mai mare pentru ca raportul intre disc si roata sa fie cat mai apropiat de 1, adica, cat mai mic.
daca e mic, nu poate opri o roata mult mai mare.
Comment
Comment