TIPURI DE DISCURI DE FRANA - Ce Folosim ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • am trecut ieri ITP magna cum laude. Pe fata franarea a parut slaba chiar. e si logic, dealtfel....placutele EBC Green stuff erau noi-noute si in decat 2 km nu s-au rodat suficient. astazi insa sunt aproape gata. facut deja 2-3 franari de la 130 km/h (nu intrebati in care pasaj rutier ) pana la 20, pentru asezarea franelor. singururl lucru curios este ca placuta ebc calca mai mult pe disc decat aia ate, dovada fluieratul usor si urmele de pe partea "nemancata" de placuta anterioara. discurile sunt Ate stock de VAN, cu aprox. 30k km la bord.

    Comment


    • trebuia sa iei Yellow Stuff. sunt placute racing dat se poate merge lejer cu ele pe strada. m am uitat pe specificatiile tehnice si erau net superioare celor Green. la pret sunt cu 20 lei mai scumpe

      si vezi ca am gasit discuri pentru VAN cu continut ridicat de carbon. le produce Zimmermann si arata ca Bmax urile doar ca sunt lise fara striatii fara perforatii.

      imi poate explica cineva ce face EBD ul ? MCV ph1 1.6 16v are EBD ? cum se impaca ABS ul si EBD ul meu cu etrieri si tamburi de MCV 16v ?
      Last edited by alessandro; 17 September 2011, 11:26.

      Comment


      • Stai linistit, or sa functioneze... tin cont de viteza rotilor, masurata cu senzorii de abs. Pe fata, coroana dintata e pe rulment, iar pe spate nu-ti fa griji, se poate transfera totul
        _
        B 48 C U P - Ligheanul Agitat

        sigpic

        Comment


        • pai ce sa se transfere ? eu nu am repartitor ies din ABS doua conducte care se duc direct in tamburi

          nu am gasit nicaieri o explicatie coerenta despre modul de functionare al EBD ului

          Comment


          • Alessandro, eu nu cred ca ai condus masina cu Yellow Stuff. Daca un etrier cu 4 pistonase si discuri enorme nu oprea masina deloc multumitor cu placutele reci, ma intreb in cat timp pocnesti un Logan echipat cu asa ceva. Forta la pedala este similara cu o masina fara nici o servoasistare, poate chiar mai mare.

            Nu dati sfaturi aiurea, dupa fise tehnice si asa mai departe.
            sigpic

            Comment


            • Originally posted by alessandro View Post
              pai ce sa se transfere ? eu nu am repartitor ies din ABS doua conducte care se duc direct in tamburi

              nu am gasit nicaieri o explicatie coerenta despre modul de functionare al EBD ului
              No, ca nu s-a terminat googleul. Cum sa functioneze, baga cat de mult cuplu de franare poate spre fiecare roata fara sa o blocheze si pastrand ceva mai mult pe fata.
              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

              Comment


              • Si pe deasupra mai are si grija sa nu te rasucesti cand rotile de pe o parte nimeresc pe ceva cu coeficient de frecare mult mai mic/mare decat cele de pe partea opusa
                sigpic

                Comment


                • @alessandro - toate discurile de VAN sunt HC adica au coeficient mai mare de carbon ca sa reziste stresului specific pentru care au fost gandite.
                  Piese premium Dacia Logan, Sandero, Duster
                  Consumabile tinichigerie/vopsitorie IXELL,piese schimb

                  Comment


                  • deci revin cu intrebarea care ma streseaza. cum se vor comporta ABS ul si EBD ul meu cu periferice de VAN ? pompa etyrieri si tamburi

                    urmeaza sa fac asta si nu vreau sa o dau de garduri.

                    @ dr mke pe site EBC scrie ca Yellowstuff bate din orice pozitie green u. rece cald tot

                    @ einstein sa inteleg ca ABS ul este raspunzator de presarea si depresarea foarte rapida a placutei cu EBD ul da cuplu optim la toate 4 rotile cat mai mult fara sa blocheze ?
                    ABS ul functioneaza si pe spate ?

                    Comment


                    • ABS-ul are 2 roluri principale:

                      - repartitia electronica a franarii intre fata si spate, prin reglarea alunecarii rotilor spate
                      - prevenirea blocarii rotilor la franare, prin reglarea independenta a alunecarii celor 4 roti

                      Daca rotile spate s-ar bloca, fix in sant, parapet, pom, te duci la o franare sanatoasa. D-aia sunt senzori pe toate 4 rotile.
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • si EBD ul ?

                        eu ma gandesc in felul urmator. MCV 16v ph1 nu are EBD. are repartitor. dar tamburii pe spate sunt doar mai mari. ca si mecanica si constructie sunt identici deci nu au elemente in plus sau minus care sa influenteze functionarea ABS ului sau EBD ului. la etrieri este aceiasi situatie.

                        dar, daca ABS ul si EBD ul sunt calibrate pentru franele mele stock ? pentru puterea de franare a etrierilor si tamburilor mei ? eu gandesc ca nu. daca pun un disc performant si o placuta performanta pe etrierul si discul stock forta de franare va fi mai mare decat a etrierilor de van cu placute stock . si totusi ABS ul va lucra fara probleme cu ele gresesc ? acum mai intervine problema debitelor de lichid iesite din pompa

                        sper ca nu voi avea nici o problema sau surpriza nedorita.

                        Comment


                        • EBD: Distributia electronica a fortei de franare. Asista ABS-ul. De exemplu, la autovehiculele cu tractiune fata, partea din fata este mai grea decat partea din spate, astfel incat in cazul actionarii franelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplaseaza spre fata. Prin aceasta, aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. ABS-ul lucreaza in sensul antiblocarii rotilor spate, iar EBD-ul redistribuie forta de franare, pentru eficienta maxima.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • da. m am hotarat. cand voi intra in "posesia" prazii mai intai o voi analiza din toate partile si toate punctele de vedere si doar daca este 100 % ok se va face swap ul.

                            Comment


                            • Originally posted by darksid3 View Post
                              ABS-ul are 2 roluri principale:

                              - repartitia electronica a franarii intre fata si spate, prin reglarea alunecarii rotilor spate
                              - prevenirea blocarii rotilor la franare, prin reglarea independenta a alunecarii celor 4 roti

                              Daca rotile spate s-ar bloca, fix in sant, parapet, pom, te duci la o franare sanatoasa. D-aia sunt senzori pe toate 4 rotile.
                              Cu exceptii, gen nubira care are ABS pe 3 canale.
                              Alessandro, MCVul ala 16v e laureat fara ABS?
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • eu zic ca va merge. nu cred ca au montat alt tambur la mcv ph2....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google