Schimb Ulei Dacia Logan 1.0 SCE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cbota
    replied
    Multumwsc am citit, intradevar au folosit 0W40
    Last edited by 77sky; 22 December 2020, 15:08.

    Leave a comment:


  • mirceammd
    replied
    nnn autoblog au folosit polytron dar nu stiu daca 5 sau 0w40. Au articol despre asta.

    Leave a comment:


  • cbota
    replied
    Buna ziua,

    A folosit cineva pentru LOGAN 1.0 SCE acest tip de ulei ?

    Ulei Motor Polytron Full Sintetic 5W40 1L

    Pareri de la cei mai experimentati....

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    @ pistritu nu sunt deloc "experimentat", detin o masina Dacia doar de 3 ani si cateva luni si mai am foarte multe de invatat despre masina mea.
    Am vrut doar sa sustin cele scrise in postul#63 de catre reputatul coleg de forum cu exemple de pe masina mea. Destul de probabil ca unele lucruri sa nu fie valabile si pentru 1.0 SCE (ex procentajul parcurs in diferite conditii de la ultimul schimb de ulei) dar toate cele scrise de IancuMIC raman valabile.

    Leave a comment:


  • pistritu
    replied
    Originally posted by Gil26 View Post
    @ Petrea Iulian, in primul rand bun venit pe forum. Nu doresc sa te contazic, dar ar fi bine sa citesti mai atent ce a scris in repetate randuri IancuMIC despre OCS (are experienta si stie ce spune) pe acest topic si mai ales ultimul post.
    Pentru a sustine afirmatiile sale si a raspunde si colegului cbota atasez cateva capturi (sunt luate de pe tractorasul meu). Nu o fi softul de la Dacia cel mai sofisticat dar stie destul de multe. Numarul de kilometri pana la urmatoarea revizie se poate scurta functie de mai multe conditionari. Iar dilutia uleiului este destul de bine calculata. Pe langa multe altele face chiar si un calcul bolean al procentajului parcurs in diferite conditii (urban, drum sau autostrada).
    PS: din soft se poate vedea si la cati kilometri au fost facute reviziile si KM potentiali ramasi la fiecare revizie.
    De luat în serios ce zice experimentatul.

    Leave a comment:


  • Cristi822
    replied
    Originally posted by florin112014 View Post
    Problema consumului de ulei o am si eu la doua Loganuri 1.0 sce. Mi s-a spus din reprezentanta ca pâna la prima revizie asa scade uleiul [emoji23][emoji23]. Vineri am facut prima revizie la un an si 13.800 km. Au bagat 3 litri, 5w/30 si nivelul pe joja e la jumate. Luni ma duc sa vad de ce? La un moment dat, asta pâna la revizie, am verificat uleiul si am avut surpriza ca nivelul pe joja sa fie sub minim. M-am dus în service i-au bagat atunci 2.2 litri. Asa am depistat eu ca acest motor papa ulei. Poate sa-mi spuna cineva daca dupa prima revizie a mai înregistrat consum de ulei?

    Asa arata joja dupa revizie!
    Nivelul trebuie sa fie intre minim și.maxim undeva la jumate după ce bagi 3 litri de ulei. Asta e specificata în cartea mașinii la 1.0sce, asa ca e ok nivelul.

    Leave a comment:


  • Gil26
    replied
    @ Petrea Iulian, in primul rand bun venit pe forum. Nu doresc sa te contazic, dar ar fi bine sa citesti mai atent ce a scris in repetate randuri IancuMIC despre OCS (are experienta si stie ce spune) pe acest topic si mai ales ultimul post.
    Pentru a sustine afirmatiile sale si a raspunde si colegului cbota atasez cateva capturi (sunt luate de pe tractorasul meu). Nu o fi softul de la Dacia cel mai sofisticat dar stie destul de multe. Numarul de kilometri pana la urmatoarea revizie se poate scurta functie de mai multe conditionari. Iar dilutia uleiului este destul de bine calculata. Pe langa multe altele face chiar si un calcul bolean al procentajului parcurs in diferite conditii (urban, drum sau autostrada).
    PS: din soft se poate vedea si la cati kilometri au fost facute reviziile si KM potentiali ramasi la fiecare revizie.
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 26 February 2020, 06:12.

    Leave a comment:


  • Guest
    Guest replied
    Nu te atentioneaza nici naiba, nu are Dacia senzor de calitate ulei, martorul din bord te avertizeaza cand faci 20k km sau an depinde cine se implineste prima.

    Leave a comment:


  • leutzul
    replied
    Originally posted by cbota View Post
    Buna,

    Am citit si eu acest topic. Sa inteleg ca, computerul de bord e atat de inteligent incat verifica calitatea uleiului si ne atentioneaza (prin acea cheie si masina in bord pe ceasul din dreapta) cand acesta isi pierde calitatile sau se ajunge la 20.000 de km sau 1 an?! Eu am facut prima revizie la 1an (13.880 km - conform fisei tehnice). De atunci au trecut 6 luni si am deja 14.000km parcursi de la prima revizie - pe kilometraj 27.800 (deci in ritmul asta o sa ajung la 20.000 inainte de 1 an). Am vrut sa ma duc voluntar la service dupa ce am parcurs cu acest ulei 15.000, mie m-i se pare cam mult 20.000. Sa inteleg ca pot astepta sa ma atentioneze computerul de bord si sa nu ma grabesc daca inca n-am facut 20.000km sau nu se implineste anul de la prima revizie?

    PS. Imi aduc aminte perfect ca am fost atentionat de computer (acea cheie cu masina) exact la un an fara 1 luna de când am cumparat masina (aveam vreo 13500km atunci). Deci ma apropiam de 1an sa inteleg? Ca de calitatea uleiului nu putea fi vorba deoarece acum am 14.000km de la prima revizie si inca n-am nici un semnal al computerului. Evident tot ce am scris aici se aplica modelului LOGAN SL PUS 1.0 SCE (iesit pe poarta fabricii in 23 decembrie 2017)

    Multumesc de raspuns.
    Cam asa ceva.

    Leave a comment:


  • IancuMIC
    replied
    OCS ul (oil control system), care gestioneaza intervalele de schimb, are un algoritm de calcul prin care ESTIMEAZA degradarea uleiului, avand in vedere porniri-opriri, viteza medie, temp. de regim si turatia motorului etc. In functie de toate aceste date, termenul de revizie poate fi decalat in sensul scurtarii nr. total de km, ramasi de parcurs pana la revizie.
    Last edited by IancuMIC; 7 February 2020, 08:59.

    Leave a comment:


  • cbota
    replied

    Buna,

    Am citit si eu acest topic. Sa inteleg ca, computerul de bord e atat de inteligent incat verifica calitatea uleiului si ne atentioneaza (prin acea cheie si masina in bord pe ceasul din dreapta) cand acesta isi pierde calitatile sau se ajunge la 20.000 de km sau 1 an?! Eu am facut prima revizie la 1an (13.880 km - conform fisei tehnice). De atunci au trecut 6 luni si am deja 14.000km parcursi de la prima revizie - pe kilometraj 27.800 (deci in ritmul asta o sa ajung la 20.000 inainte de 1 an). Am vrut sa ma duc voluntar la service dupa ce am parcurs cu acest ulei 15.000, mie m-i se pare cam mult 20.000. Sa inteleg ca pot astepta sa ma atentioneze computerul de bord si sa nu ma grabesc daca inca n-am facut 20.000km sau nu se implineste anul de la prima revizie?

    PS. Imi aduc aminte perfect ca am fost atentionat de computer (acea cheie cu masina) exact la un an fara 1 luna de când am cumparat masina (aveam vreo 13500km atunci). Deci ma apropiam de 1an sa inteleg? Ca de calitatea uleiului nu putea fi vorba deoarece acum am 14.000km de la prima revizie si inca n-am nici un semnal al computerului. Evident tot ce am scris aici se aplica modelului LOGAN SL PUS 1.0 SCE (iesit pe poarta fabricii in 23 decembrie 2017)

    Multumesc de raspuns.

    Leave a comment:


  • Catalin12345
    replied
    La mine a venit din fabrica cu uleiul la semnul maxim. Din pacate, in mare parte reprezentantele au un singur scop, profitul, in nici un caz "satisfactia clientilor". Numai bine!

    Leave a comment:


  • cbota
    replied
    Poi atunci de ce vin cand sunt noi cu uleiul intre minim si maxim? Eu am adus nivelul la cat era atunci cand am luat-o de noua! Oare de ce nu vin cu uleiul peste maxim....cum pun (sau ma rog mi-au pus mie) la prima revizie (cea de 1 an). Ei n-au auzit de semeringuri oare?
    Last edited by 77sky; 19 September 2019, 20:17.

    Leave a comment:


  • Catalin12345
    replied
    Cu 3 L se ajunge la maxim pe joja. La mine au bagat 3l plus ce a mai ramas prin motor si este cu doi-trei mm peste maxim...nu cred ca este o problema.
    Acest obicei, cu mult ulei peste maxim, il aveau si la motorul de 1.2 16v.

    Leave a comment:


  • cbota
    replied


    De ce in fisă masinii scrie 3l si la revizie baga 3300/3400 ml?

    Si la mine au bagat mult peste limita maxima. Am observat la vreo luna dupa ce am facut schimbul! Nu-mi venea sa cred....ca-s asa de prosti! Am pus masina pe 3 locuri drepte sa fiu sigur. Asa ca am luat o seringă, si un furtun de perfuzor(se gaseste in farmacii)am scos joja, am introdus furtunul de perfuzor si am tras cu siringa (legata la furtun). Munca de chinez, dar cam in 15 minute am adus nivelul la normal (1/3 de maximul indicat de joja). Uleiul scos îl păstrez pentru completare dacă va fi cazul. Cel putin la mine nu a consumat un gram pana acum (am 19.000 Km, schimbul l-am facut la 1 an si 13 800 km). La revizia de 2 ani o sa scot joja si o sa verific in fata lor sa vad ce zic.....

    Leave a comment:

Working...
X
Anulare DPF
Politica de Securitate Google