Bujii Logan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • adica pare ca a scazut entuziasmul avut inainte de cumparare
    edit: 160 pentru brisk? nu e cam mult? pareri de la alti utilizatori?
    Last edited by sorin1983; 20 March 2014, 10:18.

    Comment


    • Originally posted by sorin1983 View Post
      edit: 160 pentru brisk? nu e cam mult? pareri de la alti utilizatori?

      Nu, nu este.....avand in vedere ca sunt "racing" ( alta constructie, alte material) si electrod de argint ( complet de argint, nu cupru acoperit cu iridium/platina/etc cum au ceilalti) este un pret decent

      Am cumparat sufficient de mult iridium/platina ( NGK+DENSO) atat pt Logan cat si pt celelalte insa pt mine, cel putin la Logan ( despre asta se discuta aici) bujiile Brisk- argint ( atat racing-urile "lambo style" DOR15LGS cat si clasicele cu electrod J DR15YS) sunt mult mai potrivite....

      Si pt ca o poza face cat 1000 de cuvinte, atasez mai jos....."impresii" - cine se pricepe, intelege

      [IMG][/IMG]

      [IMG][/IMG]

      Comment


      • Trebuie sa atasezi altfel pozele ca nu se vad...sunt mici.
        Foloseste gestiunea atasamentelelor pe care o gasesti putin mai jos pe pagina.

        Ce mi se pare ciudat la aceste bujii...in ciuda gap-ului imens de 3-4mm, se comporta excelent pe toata plaja de turatie.

        Comment


        • O sa postez diseara poze "noi" cu ele....sper de calitate mai buna;
          La acestea practic gap-ul nu afecteaza cu nimic desi e aproape 3mm ( da, 3mm) pt ca electrodul central este din argint.....argintul conduce mult mai bine ca, cuprul ( bujii clasice + iridium + platina) si de aici producatorul isi permite sa mareasca gap-ul fara sa afecteze calitatea scanteii.....

          Principalul lor avantaj este electrodul central masiv ( gros) care pe langa faptul ca produce o scanteie net mai consistenta decat cel mai subtire iridium ( denso- 0.4mm) are si avantajul conductivitatii electrice ( argint)....

          Personal, spre deosebire de iridium, acestea lasa impresia si chiar se simte ca...."trage"; este ceva ce nu poate fi explicat, se simte in mers......mie iridium imi da impresia ca doar se tureaza, fara a "trage"......repet, dpdv meu sunt net peste orice iridium

          Comment


          • Stii cat de grav aberezi? Bujia aia are un rezistor de 20 kiloOhm in ea ca sa nu produca paraziti si tu o lauzi ca electrodul are conductivitate mai buna cu 10% fata de cupru....
            Ca sa nu mai zic ca argintul pur se cam topea urgent la temperaturile din motor...
            In fine, GPL si bujii cu gap mare inseamna tensiune mare la descarcarea bobinei, ai grija sa nu-ti impuste izolatia mai repede.
            In fine, tu sa fii fericit cu impresia si senzatiile pe care ti le da.
            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

            Comment


            • Vom vedea in timp cum se comporta. Cred ca asa este cel mai corect. Existau mituri si cum ca Iridiu iti prajeste calculatorul de ABS...nedemonstrate bineinteles.
              Cert este ca astea nu rezista atat de mult ca cele cu iridiu, care si au facut treaba excelent 98.000 km.
              Doar in ultimii 2-3 mii de km incepuse sa tremure un pic la ralanti si la turatii mici.

              Comment


              • Ba erau demonstrate miturile, insa nu erau alea cu iridiu ci niste bujii multie electrod fara rezistenta aia antiparazitaj de care ziceam mai sus. Nu mai stiu daca erau eyquem sau brisk insa....
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • Eu ce vina am ca nu facut referire la mitul corect si a inventat el altul? :P
                  Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                  Comment


                  • Faptul ca Iridium prajeste ABS ul a fost si este un mit. Pentru ca nu s-a demonstrat nimic.

                    Faptul ca alea cu nu stiu ce rezistenta de care zici tu, prajesc ABS ul...nu este un mit daca zici ca intr-adevar se intampla.
                    Nu contest nimic.

                    Comment


                    • Originally posted by einstein1984 View Post
                      Stii cat de grav aberezi? Bujia aia are un rezistor de 20 kiloOhm in ea ca sa nu produca paraziti si tu o lauzi ca electrodul are conductivitate mai buna cu 10% fata de cupru....
                      Ca sa nu mai zic ca argintul pur se cam topea urgent la temperaturile din motor...
                      In fine, GPL si bujii cu gap mare inseamna tensiune mare la descarcarea bobinei, ai grija sa nu-ti impuste izolatia mai repede.
                      .

                      Nu prea te pricepi la bujii, nu-i asa? Si nici sa te documentezi inainte nu te intereseaza....
                      O sa-ti raspund punctual si daca ai ceva de zis, as aprecia sa-mi raspunzi punctual si la obiect- daca poti:

                      - "bujiia aia" de care zici tu, nu are rezistenta de 20Kohm......este rezistenta de 5KOHM,aprox identica cu cerintele "renault".....de unde stiu? pt ca am scris si am vorbit direct cu cei de la brisk; prin urmare spune tu de unde stii ca are 20KOHm cand cei care o fac zic ca are 5.....

                      -electrodul este din argint; eu nu laud nimic, eu nu fac bujii.....cei care le fac ( sunt multi care fac bujii cu electrod de argint brisk beru bosch) si fizica elementara spune ca argintul conduce electricitate mai bine ca si cuprul; prin urmare va conduce mai bine ca si cea care foloseste cupru

                      -daca zici "argintul pur se cam topea" as putea sa fiu grosolan cu tine si sa-ti spun ca habar n-ai de constructia unei bujii, tu ai impresia ca se lasa argintul direct in contact cu ...camera de combustie? Pe ce lume traiesti? Stii ca exista bujii cu electrozi facuti din aliaj Aur-Palladiu ( Champion) tocmai pt a mari conductivitatea, alora ce le mai zici, ca nu conduc nici acelea sau....?


                      -in legatura cu GPL.....tocmai pt ca au conductivitate mai buna, producatorul isi permite un gap mai mare deoarece tensiunea necesara este mult mai mica fata de o bujie cu...cupru....si practic poate creste gap-ul fara a fi necesara o tensiune mai mare decat normal

                      in plus, acele bujii nu au nimic cu GPL.....ele sunt racing/premium, producatorul brisk recomanda altele pt gpl ( tot cu argint)....aici nu te-ai informat deloc cu privire la ele, nu-i asa?

                      Nu in ultimul rand, sunt la al 4-lea schimb de asa ceva (dor15LGS- le folosesc la 8V,la celalalt am cu electrod J) si bobina mea nu a crapat deloc......e aceeasi bobina originala, din 2004..... si da, are si gpl de aproape 80 000km....

                      Comment


                      • confirm cele sustinute de einstein.
                        a existat un lot de bujii care faceau prapad in electronica. introduceau paraziti EM pe cablaje si ...
                        aveam si codul de piesa pe undeva...ca sa stiti sa nu luati asa ceva.
                        la logan prajeau ABS, la alte modele faceau alte tampenii / alternatoare/ calculatoare de injectie/ clapete electronice, etc.
                        erau parca cu 2 sau 4 electrozi

                        Comment


                        • Colegu' Logan Fan m-ai lamurit. Esti praf si mandru de asta si ai demonstrat-o fara echivoc. Multumesc, macar stiu cata valoare au "impresiile" dumitale.
                          Poate mai citesti ce e un electrod in DEX si mai vorbim dupa aia.
                          Ma mir ca ai apucat sa faci 400 000 km cu bujiille alea si ai mai avut si timp sa citesti despre ele.
                          Poate intelegi si tu ca daca ai zeci de kiloohmi rezistenta intre electrozi NU CONTEAZA 1-2 ohmi in plus IN SERIE cu rezistenta aia deci conductivitatea electrodului e VACS (fizica elementara). Cuprul e acolo ca sa transporte caldura de la electrodul incins la peste 1000 de grade (varful ala metalic supus la eroziune de scanteie) spre filetul din chiulasa rece.
                          Probeleme de aprindere GPL vs Benzina nu le mai explic ca oricum nu ai intelege.
                          Last edited by einstein1984; 20 March 2014, 15:50.
                          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                          Comment


                          • Originally posted by einstein1984 View Post
                            Ma mir ca ai apucat sa faci 400 000 km cu bujiille alea si ai mai avut si timp sa citesti despre ele.
                            Poate intelegi si tu ca daca ai zeci de kiloohmi rezistenta intre electrozi NU CONTEAZA 1-2 ohmi in plus IN SERIE cu rezistenta aia deci conductivitatea electrodului e VACS (fizica elementara). Cuprul e acolo ca sa transporte caldura de la electrodul incins la peste 1000 de grade (varful ala metalic supus la eroziune de scanteie) spre filetul din chiulasa rece.
                            De unde ai scos ca am facut 400 000 km cu bujiile astea? Eu le schimb la maxim 20 000, inclusiv iridium/platina.....cel mai mult am tinut un set cam 50 000 insa numai pt test

                            Cuprul e acolo ca sa transporte caldura? Adica "electrodul" ( ca sa nu te mai agati de nimicuri si sa faci pamflet cu DEX etc) central are rol de a transfera caldura? pai si "izolatorul" dupa tine cam ce rol mai are, altul in afara de a "izola"? Tu ai idee cum se face transferul termic la o bujie ( banuiesc ca stii diferenta intre bujii calde/reci si la ce anume se refera...)?

                            Nu stiam ca te pricepi mai bine la bujii decat cei de la BRISK USA,DENSO sau Champion....insa se vede ca iti place sa ii contrazici;daca unii care fac asta toata ziua spun asta, o scriu pe net si dau inclusiv anumite garantii in aceasta baza, vii tu din romania si le zici ca sunt praf nu? ( eu am scris ce am citit , ce am vorbit cu "altii" de dincolo......pt ca aici in romania dau numai de persoane ca tine......)

                            E foarte usor sa arunci piatra in balta, mai ales ca faci si valuri.....dar sa vii cu explicatii punctual la fiecare afirmatie e mai greu nu?

                            Am impresia ca tot de la tine a plecat si "isteria" cu prajeala ABS etc etc de la bujiile cu mai multi electrozi sau nu stiu ce......si am impresia ca se insinua ideea mareata ca e de la multitudinea electrozilor nu?... Dar la faptul ca poate e un lot la care rezistenta interna e lipsa, la asta nu te-ai gandit nu?(asta ca off topic)

                            Comment


                            • Iridium platina schimbate la 20.000 km ? In ritmul asta, la 100.000 km cheltui bani de-un Logan nou. Nu de alta dar macane rau afirmatia asta.

                              Pentru cunostinta dumitale, electrodul central are rol de conducere a curentului de inalta tensiune generat de bobina de inductie si de a transfera in corpul bujiei, respectiv chiulasa, caldura pe care o incaseaza in procesul combustiei pe care tot dumnealui o initiaza. Ca d-aia face scanteie !

                              Ceramica are rol de izolator electric si de etansare intre elementele metalice ale bujiei. Rolul ei in transferul termic in clasa termica a bujiei este cam tot acela pe care-l ai dumneata la sporirea fondului de cunostinte pertinente pe acest forum.


                              Pe mine incep sa ma manance degetele sa dau report.
                              Last edited by dr_mke; 20 March 2014, 16:58.
                              sigpic

                              Comment


                              • Izolatorul e acolo sa izoleze... DAR ELECTRIC NU TERMIC!!!!!!!!!!!!!!! Caldura trebuie sa o preia, impreuna cu electrodul central.
                                Ia de la NGK cu paine :
                                "the heat range measurement is determined by several factors; the length of the ceramic centre insulator nose and its' ability to absorb and transfer combustion heat, the material composition of the insulator and centre electrode material."
                                Ce faza, materialul electrodului central conteaza in gama de temperatura.... Stupoare

                                "The tip of the insulator, the part from the metal body of the plug to the center electrode protruding into the combustion chamber, must resist high temperatures whilst retaining electrical insulation. To avoid over-heating the electrode, it must also offer good thermal conductivity. The porcelain of the main insulator is inadequate and so a sintered aluminium oxide ceramic is used, designed to withstand 650°C and 60,000 V. The exact composition and length of the insulator determines the heat range of the plug. Short insulators are "cooler" plugs. "Hotter" plugs are made with a lengthened path to the metal body, by isolating the insulator over much of its length with an annular groove."

                                Numai experti unul si unul pe forumul asta, jur! i pana sa banui ce stiu eu, mai verifica ce nu stii tu, ar iesi de o carte!
                                Last edited by einstein1984; 20 March 2014, 16:58.
                                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google