Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Seba View Post
    tavi, "caderea" aia e de cam 10% din valoarea maxima. enorm,as zice, comparativ cu un dizal, care pierde 60%. a, inca ceva................................
    Nu stiu despre ce motoare vorbesti.
    La un benzinar caderea de cuplu la turatia de putere maxima fata de turatia de cuplu maxim e intre 25-30%, pe acolo.
    La dizaluri intre 30-35%...
    Ce 10% ce 60%..?

    Restu nu le mai discutam, pleaca tu pe tr V de pe loc cu putere maxima si plec eu pe tr I cu cuplu maxim, sa vedem care pleaca de pe loc.

    Comment


    • tataie, raportul de demultiplicare iti spune ceva? tr5 vs tr1, e diferenta de vreo 3-4 ori cuplul la roata. acum, ca fenta: eu pot pleca de pe loc cu tr5, chiar am incercat mai demult. mai greu, dar plec. tu?
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • am plecat eu cu a 5-a de pe loc. a fost destul de greu si mirosea a abreiaj de rupea, nu as mai incerca:d

        Comment


        • barosanu, l am testat si cu kilometraj prin gps
          la 60 la ora gps imi arata 58
          deci 2 km h abatere
          sorry

          nu vreau sa intram in polemica dar la mine asa este
          Last edited by goguspan; 12 May 2011, 00:51. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • Originally posted by o8MeLC View Post
            am plecat eu cu a 5-a de pe loc. a fost destul de greu si mirosea a abreiaj de rupea, nu as mai incerca:d
            Colegule, da-mi voie sa nu te cred. La ce mod ai plecat, ai mers un metru sau ai plecat sa ajungi la 60 km/h?

            Da, inca un post...
            Intrebarea este valabila si pentru Seba.
            Last edited by vitriol; 12 May 2011, 01:11. Reason: Automerged Doublepost
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Se poate pleca in treapta 5, cu Loganul 1.4. Ideea e sa ridici ambreiajul foarte-foarte lin pana incepe sa prinda o anumita viteza. Mai trebuie sa fi si pe un drum relativ plan, nu urcus, logic
              In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

              Comment


              • in prima luna am uitat de schimbator in tr5 si am turato pana a plecat.la fro 100m am dat sa scimb treapta dar surpriza era tr5. am inteles de ce a plecat asa greu.

                Comment


                • Am plecat pana la vreo 20..30km/h si dupa am schimbat sa nu o mai omor. Ti-as mai arata odata dar nu mai vreau sa imi bat joc de ambreiaj din nou.

                  Comment


                  • Originally posted by Seba View Post
                    tataie, raportul de demultiplicare iti spune ceva? tr5 vs tr1, e diferenta de vreo 3-4 ori cuplul la roata. acum, ca fenta: eu pot pleca de pe loc cu tr5, chiar am incercat mai demult. mai greu, dar plec. tu?
                    Tu ai spus ca puterea te misca de pe loc.
                    Eu ti-am spus atunci sa pleci tu cu tr V de pe loc la 5500 rpm ca ai putere maxima si plec eu cu tr I la 3000 rpm unde am probabil jumate din puterea de la 5500 rpm, sa vedem care pleaca de pe loc, sau care pleaca mai bine de pe loc, ai prin ideea, ce tot o dai la cotita.

                    La fel si la restu, plecati cu tr V de pe loc daca spuneti ca se poate si plecati mai bine decat de pe tr I.

                    Originally posted by Seba View Post
                    ......................... a, inca ceva: cuplu fara putere nu se poate............................
                    Nici putere fara cuplu!
                    Degeaba ai 120 cp la un cuplu de 70-80 Nm, NU te ajuta cu nimic!
                    Last edited by Octavian; 15 May 2011, 11:00. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • ba te ajuta, tavi, inseamna ca ai suficienta turatie cat s-o demultiplici de 10 ori in loc de 3 ori, ca la un motor cu cuplu mai mare, dar fara putoare, lucru ca va duce in final la un cuplu la roata mai mare la ala cu cuplu mic dar cu putere, decat la ala cu cuplu de vapor dar canci plaja de turatie. de aia o tigaie de honda din '90, cu 160Nm, matura pe jos cu un turbodizal de 3 litrii...cu alte cuvinte, se pisa c-o roata ridicata pe cuplul ala de 600Nm, care dureaza de la 1750 la 1751rpm, dupa care scade constant pana dispare, cu cresterea turatiei.
                      @vitriol: plecare de pe loc, pe drept, pana pe la 45km/h. dupa care m-am saturat de zumzetul de subturare si am renuntat. n-a putin ambreiajul, dar nici n-am mai incercat
                      le: ai vazut cum merge un mini cu motor de motocicleta? ala n-are cuplu, ca saracul la vreo 100Nm se cam termina, dar il poate tine asa vreo 20000rpm, de unde rezulta o poterinta pe care un motor de masina, cu mult cuplu, n-o obtine usor. eu l-am vazut la vtm la resita, se catapulta in deal, comparativ cu masini cu 2 litrii turbo.
                      Last edited by Seba; 16 May 2011, 14:43.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • ca sa fiti siguri ca nu subturati... cel mai simplu e sa supraturati

                        Daca tineti motorul in plaja (2000) 2200 - 3000 (3500) rpm, sunteti unde trebuie. Sigur, in frana de motor puteti cobori fara grija sub 2000 rpm.

                        Comment


                        • Nu se poate supratura pentru ca ECU taie alimetarea in mod automat
                          sigpic

                          Comment


                          • Deci ce-i peste 6000 rpm este surpraturare ce-i sub 2000 rpm este subturare.
                            sigpic

                            Comment


                            • Haha,glumetule...sigur vorbesti de Logan?

                              Comment


                              • Sigur, aici pot fi foarte multe pareri...

                                Daca ne uitam pe vitezometrului - pe axa verticala avem 110 km/h --- ceea ce corespunde unei turatii aprox. 3150 rpm

                                Daca ne uitam pe turometrului - pe axa verticala avem 3750 rpm --- ceea ce corespunde unei viteze aprox. 131 km/h

                                Intre 3150 si 3750 rpm cu siguranta motorul nu e nici "subturat" si nici "supraturat"

                                O indicatie de referinta este si viteza maxima anuntata de catre constructor - fiindca se obtine la turatie mai mica decat limitarea care apare pe la aprox. 6500 rpm

                                Ar trebuie definit foarte clar ce intelegem prin "supraturat". Unii vor spune ca atat vreme cat motorul nu se distruge la regimul respectiv de turatie - nu este "supraturat"

                                In acceptiunea mea, intervalul uzual de turatii la un motor pe benzina gen Dacia Logan este in intervalul (2500)2900 - 4000 rpm. La 5000 rpm gasesc motorul turat destul de bine... eu unul nu as merge pe autostrada la 5000 rpm 500 - 1000 km "in continuu". Sigur, sunt destui care merg si masina nu se strica dupa 5 drumuri...
                                Last edited by ion_R5; 17 May 2011, 17:47.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google