Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turatii Logan 1.4 - cum sa nu subturezi?

    Salut.

    Am un Logan 1.4 (benzina) de vreo 3 luni si i-am facut, in majoritate in oras, cam 1.200 km. Conduc lin, nu fortez si nu accelerez brusc, iar de schimbat vitezele o fac cam pe la 2.200-2.300 de ture. Dupa schimbare, turatia scade cam la 1.500 de ture. De mers merg cam pe la 1.800-1.900 de ture. Cam asta am facut tot timpul in rodaj...

    Am vazut pareri pe alte thread-uri care zic ca vitezele ar trebui schimbate pe la 3.000 de ture (cand deja se aude motorul turat "binisor"), in timp ce altii zic ca se poate schimba si mai jos.

    Ce parere aveti? Ma intereseaza sa nu SUBTUREZ motorul si de asemenea ma intereseaza ce se poate intampla daca am facut-o deja. Ce mi-ati recomanda de acum incolo?

    Multumesc mult anticipat...

  • #2
    Pai la mine coboara in relantiu sub 1000 de ture!!!!!!

    Si daca il conduci subturat ce?!!! FACI ECONOMIE DE CARBURANT :p
    Am scos masina in ploaie sa se tuneze cand tuna !.......restul e LOGAN

    Comment


    • #3
      Originally posted by sorro
      Salut.

      Am un Logan 1.4 (benzina) de vreo 3 luni si i-am facut, in majoritate in oras, cam 1.200 km. Conduc lin, nu fortez si nu accelerez brusc, iar de schimbat vitezele o fac cam pe la 2.200-2.300 de ture. Dupa schimbare, turatia scade cam la 1.500 de ture. De mers merg cam pe la 1.800-1.900 de ture. Cam asta am facut tot timpul in rodaj...

      Am vazut pareri pe alte thread-uri care zic ca vitezele ar trebui schimbate pe la 3.000 de ture (cand deja se aude motorul turat "binisor"), in timp ce altii zic ca se poate schimba si mai jos.

      Ce parere aveti? Ma intereseaza sa nu SUBTUREZ motorul si de asemenea ma intereseaza ce se poate intampla daca am facut-o deja. Ce mi-ati recomanda de acum incolo?

      Multumesc mult anticipat...

      cam asa schimb si eu...si knd ii dau in gura schimb pe la 3500-4000....e bine cum schimbi....in mare parte nu tre sa te iei dupa turometru din bord...mai asculta si motorul..sau mergi cu muzik la max...?:;)....
      0.9 tce SL plus

      Comment


      • #4
        nu neaparat,ca si daca e subturat consuma,normal se schimba treptele in jur de 2500-2700,dar ca sa conduci economic conteaza si cum ajungi la treptele alea...
        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

        Comment


        • #5
          Mersi celor care au raspuns pana acum. Astept in continuare pareri...

          @iooon_cug: si eu ascult "muzica" motorului si pare sa sune bine asa cum schimb, insa cand am vazut ce zic altii, m-am gandit sa intreb, sa nu mor prost... :-)

          Comment


          • #6
            in mers normal de oras si eu skimb pana in 2500 daca ma dau un pic la ea atunci skimb undeva la 3500......4000(asta mai rar si cand e nevoie).....si nu am avut probleme nici de consum nici cu masina.....eu zic ca e bine asa cum skimbi mai ales ca e 1.4......si totusi e mai pututoasa.....
            JUST ME.....30-rdd......

            Comment


            • #7
              Si cum sta treaba cu cei care spun ca "se uzeaza motorul ca nu se face ungerea bine la turatia asta"? E un mit sau au dreptate?!?

              Comment


              • #8
                eu unu cred ca e un mit mai ales la astea noi..... .....ca sunt atatia care au loganuri de cand au aparut si nu am auzit de la nici unu ca sar uza motorul....daca mergi cu el subturat......dar eu zic ca nu e problema.....parerea mea
                JUST ME.....30-rdd......

                Comment


                • #9
                  eu la 1,4 al meu schimb in sus la 2500 ture si in jos la 1500 ture, daca e sub 1500 ture in a 4-a cind accelerez se aude cum bate "avansul la aprindere".
                  cit priveste ungerea la turatii joase cred ca adevarul este undeva la jumatate, adica ungere are motorul dar fiind in sarcina nu se asigura acelasi debit de ulei si pot sa apara si uzuri premature.
                  eu unul prefer sa merg in a 3-a cu 2500 ture decit in a 4-a sub 1500 ture.

                  Comment


                  • #10
                    Eu nu schimb sub 3000 niciodata, in general 3500-4500 cam asa chiar si mai mult cand am nevoie .Nu trebuie sa va speriati de zgomotul facut de la 3000 in sus, e mai mult de la toba acel zgomot. Eu nici in rodaj nu am lasat-o moale i-am dat cat scrie in carte adica 3000. bafta

                    Comment


                    • #11
                      La benzinare sansele ca ceva sa se strice daca se merge subturat tind spre zero. Poate doar injectoarele sa se infunde in timp, dar nu pot sa cred ca nu schimbati cateodata si mai sus de 3000 rpm, iar atunci se curata injectoarele.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #12
                        cristi_xp si gabriel au dreptate, cam pe la 2200-2700 merge usor motorul: nici prea turat, nici subturat dupa ce schimbi in treapta superioara. atat 1.4 si 1.6 au cam aceeasi forma a curbei de cuplu, la 1.6 e un doar un pic mai sus. ambele motoare obtin 90% din cuplu in jur de 2000rpm. deci de-acolo in sus ar trebui sa functioneze motorul...despre partea cu ungerea, atunci cand esti la turatii mici si-i "ceri" motorului lucru mecanic suplimentar (acceleratie), se modifica avansul fata de cat ar trebui sa fie la turatia respectiva si cantitatea de benzina injectata, de-aia se aude acea "bataie", pt ca explozia e mai puternica in cilindru si duce numai la un consum sporit si-o solicitare mai mare a pistoanelor,bielelor, cuzinetilor, decat daca s-ar rula cu 500rpm in plus, unde deja e elt cuplu si diferenta de avans nu mai e asa mare (de aia trebuie ceva mai mult ulei, dar cum pompa de ulei are presiunea si debitul proportionale cu turatia, probabil nu asigura chiar cat ulei trebuie, dar acu' nici sa nu credeti ca se strica motorul in cateva mii de km de mers subturat). la mers in jurul turatiei de 2000-2500, nici nu se afuma bujiile si injectoarele si fiind efortul mai mic se consuma si o idee mai putin. cei mai multi producatori nu pun curba de consum specific al motorului pe langa alea de cuplu si putere, dar in general, motoarele normale renault au punctul de consum specific minim pe la 1800-2000 si inca un minim pe la 4200-4500(daca mai retin bine). deci economie ai pe la 2000rpm. la alalalt minim deja nu mai e economie, ci doar cea mai buna acceleratie cu consum minim (nu consum mai mic decat la 2000, nici cea mai puternica acceleratie, doar raportul acceleratie/consum e cel mai bun acolo).
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #13
                          Eu zic sa stai linistit ca nu se intampla nimic nici daca mergi cu ea subturata sau ca ai dai in gura cum fac eu....la mine cand e nevoie nu vede sub 4500 rpm dar asta cand am chef...cand merg la plimbare merg cu motorul putin turat...de exemplu la 50 km/h merg cu treapta a 5-a

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by radu_lyn
                            Eu zic sa stai linistit ca nu se intampla nimic nici daca mergi cu ea subturata sau ca ai dai in gura cum fac eu....la mine cand e nevoie nu vede sub 4500 rpm dar asta cand am chef...cand merg la plimbare merg cu motorul putin turat...de exemplu la 50 km/h merg cu treapta a 5-a
                            fain stil de conducere ai...si asa, mai invata-i si pe altii poate unii vor sa-i tina masina 5-6 ani, fara probleme, poate vor sa faca 300000km cu ea. la aia nu cred ca tine "reteta" ta
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Fiecare conduce cum il duce capu....Si mai misto e ca nu am nici o amenda si nici un punct de cand am permisul(4 ani)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google