Ce Trebuie Facut La Un Logan Care A Stat Mult Si Are Putini Km ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce Trebuie Facut La Un Logan Care A Stat Mult Si Are Putini Km ?

    Buna seara, sper ca este locul potrivit unde sa postez aceasta intrebare.. stau de vreo ora pe forum si asta am considerat ca este cel mai bun loc.

    Am primit ieri un logan 1.4 mpi de la un unchi. Are 3500 km dar masina este din 2005 si a stat o perioada de 3 - 4 ani (cred) in fata blocului. I-am schimbat in curte la tara cu un vecin uleiul si filtrul (filtru MANN si ulei ELF 10W 40), i-am completat lichidul de racire pana la MAX si i-am schimbat bateria ca cea veche nu se mai incarca, iar ambreiajul este schimbat recent (unchiul, batran fiind pleca cu a 3-a de pe loc..).

    Prima mea intrebare este daca pot schimba doar cureaua de distributie sau trebuie tot kittul si in caz ca trebuie tot kittul daca mai pot merge pana in primavara-vara cu ea asa nefortand-o pana voi avea bani, acum fiind necesar achizitionarea unor cauciucuri de iarna.

    Iar a 2-a intrebare : Ce trebuie sa am in vedere la aceasta masina ? Dupa cum am precizat nu am asa multi bani acum, abia incep facultatea si orice economie ar fi buna , dar totusi vreau sa pastrez masina intr-o stare impecabila pentru ca e pacat de ea.

    Va multumesc !

  • #2
    Pai ce ai facut a fost bine, dar ai uitat de filtrul de aer. Poate era bine sa fi inlocuit si lichidul de racire, inteleg ca e cel din fabrica si obligatoriu lichidul de frana. Uleiul, hmmm, era mai bine un 5w30 sau 40, da' asta e, de acum nu mai conteaza.
    Poti schimba doar curelele, accesorii si distributie care au imbatranit chiar daca nu au fost prea mult solicitate, da nu-i mare cheltuiala sa schimbi si rola, manopera e cam aceiasi. la km. astia e mai putin probabil sa fie alte probleme, adica pompa apa.
    Last edited by IancuMIC; 9 September 2012, 21:17.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • #3
      Cureaua de distributie trebuie schimbata sigur, are totusi 7 ani, uleiul 10W40 nu mi se pare o idee buna mai ales ca vine iarna, la aceesi bani mergea si dacia oil premium plus 5W30 era de ajuns sa-i cumperi doar trei litrii.

      Comment


      • #4
        interesant e ca nimeni nu s-a gandit sa schimbe si lichidul de frana ...
        sigpicMy ride

        Comment


        • #5
          Cu uleiul nu a fost ideea mea, tata mi-a zis sa iau d'ala si asa am facut .. sincer nu m-am interesat si eu inainte , iar tata fiind sofer de meserie am crezut ca stie ce face .. mare problema nu cred ca e nu ? astept sa vad cum se comporta si daca e ceva il schimb iar ..

          Ce inseamna ace 5W sau 10W ? pe scurt asa sa-mi fac si eu o idee ..

          EDIT: Referitor la lichidul de frana este vreo recomandare de schimbare sau ceva ? Sincer nu am nici o informatie despre acest lichid , abia in februarie mi-am luat permisul. Am spus in prima postare ca vreau sa limitez ca pot costurile dar sa nu fac din masina un tracto, si pana la vara (daca nu tot timpul , depinde daca voi munci si eu sau ceva) voi merge fara sa fortez .. bine .. cate o depasire de 4000 rpm dar in rest merg mai la consum...

          Va multumesc pentru raspunsuri
          Last edited by cristi7c; 9 September 2012, 21:21.

          Comment


          • #6
            vascozitatea la cald
            sigpicMy ride

            Comment


            • #7
              @DeLuxe
              AM sugerat inlocuirea lichidului de care vorbesti.
              Vascozitatea la rece;w= grad winter
              E mai gros, mai vascos 10w; 5w e mai indicat la temperaturi scazute; pornire mai usoara.
              Edit.
              Lichid de frana cu norma Dot4; daca e inlocuit in service, nu intra mai mult de 0,5l.
              Last edited by IancuMIC; 9 September 2012, 21:34.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #8
                Ca sa fim scrofulosi pana la capat recomand si schimbarea stergatoarelor, a placutelor (cred ca au putrezit de atunci, de ce sa risti), a sosetelor, etc...
                @cristi7c, schimba uleiul, filtrele, distributia cand o sa ai bani si gata, daca ai bani si vrei sa-i cheltui pe masina asculta perfectionistii...

                Comment


                • #9
                  Nu gandesc nici chiar asa .. vreau doar sa stiu ce este esential sa schimb pana voi avea bani si ce va trebui sa schimb cand voi face rost de ceva bani .. nu am nici cartea masinii .. am primit cheia si talonul atat, de trecut pe numele meu o voi trece in urmatoarele luni.

                  Comment


                  • #10
                    cauciucurile, franele, directia, bucsile, toate lichidele inclusiv servo nu sunt perfectionisme ... sunt diferenta intre a ajunge cu succes si a posta la consum logan, si a posta la masini bubuite

                    in mod tipic ing. vasile78 nu se putea abtine, ca pe toate topicurile de altfel ... de aia merg perfectionistii pe buza drumului cand vin de-alde dvs. pe contrasens

                    dvs. sunteti dinala de mergeti 5 ani cu lichid de frana, kormoran cu dot 05, ca mai merge ... si credeti ca mona lisa trebuie sa aibe mustata

                    @ cristi, schimba toate consumabilele si tot ce inseamna cauciuc la motor si sub masina in timp, pe masura ce bugetul iti permite
                    Last edited by DeLuXe; 9 September 2012, 21:57.
                    sigpicMy ride

                    Comment


                    • #11
                      Da , asta voi face.. astazi am mai taiat din furtunasul care intra in dopurile alea care arunca lichid de spalat pe parbriz pentru ca erau destul de duse ... lichidul de servo m-am gandit si eu, nu are un servo perfect dupa parerea mea .. este cam geoi de de tras de volan.

                      Cauciucurile ele par noi dar .. normal , cu trecerea timpului se mai strica .. totusi sunt facute pentru rulaj si ma gandesc ca nu pot sa crape pur si simplu avand acea captusala cu sarmele alea ... acum imi trebuiesc cel putin 2 de iarna pe fata , asta este esential acum ..

                      Nu te supara dar nu prea am inteles fraza "sunt diferenta intre a ajunge cu succes si a posta la consum logan, si a posta la masini bubuite"

                      O intrebare, daca voi cumpara aceste uleiuri (de frana si de servo) le pot schimba singur acasa? Asta desigur dupa ce consult un ghid pentru asta si imi iau toate masurile ca fac o treaba buna

                      Comment


                      • #12
                        Nu te complica, o schimbare de lichid frana (cu tot cu lichidul lor) costa 80 lei in reprezentanta, nu stiu cat e cel de servo.

                        Mai placutele de frana si poti sa circuli, vezi pe parcurs ce mai trebuie schimbat.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by DeLuXe View Post
                          cauciucurile, franele, directia, bucsile, toate lichidele inclusiv servo nu sunt perfectionisme ... sunt diferenta intre a ajunge cu succes si a posta la consum logan, si a posta la masini bubuite

                          in mod tipic ing. vasile78 nu se putea abtine, ca pe toate topicurile de altfel ... de aia merg perfectionistii pe buza drumului cand vin de-alde dvs. pe contrasens

                          dvs. sunteti dinala de mergeti 5 ani cu lichid de frana, kormoran cu dot 05, ca mai merge ... si credeti ca mona lisa trebuie sa aibe mustata

                          @ cristi, schimba toate consumabilele si tot ce inseamna cauciuc la motor si sub masina in timp, pe masura ce bugetul iti permite
                          Permite-mi sa te contrazic colegu, eu sunt ala care merg minim 8 ani cu lichidul de frana, 10 ani cu anvelope dot 08, toata viata cu antigelul original (doar completat) si nu nu vad care-i problema!? Eu merg pe ideea de a ma scarpina in cur cand ma mancanca, daca pe tine te manaca mai des e normal sa te scarpini mai des. Mie mi-e greata de personaje care inainte de masina nu au avut nici macar bicicleta iar acum se isterizeaza ca nu e lichidul de parbriz conform normelor...

                          Comment


                          • #14
                            Lichidul de frana este foarte usor de schimbat .. dar cel de servo habar nu am cum .. dar era pe youtube un tutorial !! uitel aici sper sa te ajute .. http://www.youtube.com/watch?v=0JgQWS_P3gQ
                            http://www.loganclub.ro/forum/ct_03_fie-t42314.html ..My Ride

                            Comment


                            • #15
                              Pai, ai servodirectie pana la urma?
                              Sigur ca le poti schimba,te admir ca ai curaj, dar, exista un dar...mai bine ceri ajutorul unui mecanic priceput; poate scapi cu o bere; cu tine mai circula si altii pe sosea; intelegi nu?
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google