Consum Logan 1.4 MPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Interesanta intrebarea
    Chiar, e vreo diferenta daca ti butonu la maxim pe rece sau la sa spunem a doua linie si sa presupunem ca ventilatorul e tot timpul pus pe tr 2?
    Sau daca de la tr 2 il pui la tr 3, infl consumul? NU legat de turatia ventilatorului, ci de compresor, il influenteaza cu ceva?

    Comment


    • Eu vin cu o alta intrebare.
      Nu am AC,atunci ventilatia influenteaza consumul sau nu??
      Sau consuma numa din baterie?

      Comment


      • Teoretic da pentru ca orice consumator electric in plus mareste consumul de combustibil. Practic nu prea poti sa-ti dai seama.
        Cel mai lent 1,6 8v

        Comment


        • Hai maestrii cu un raspuns la ce ma roade...Dau o bere

          Comment


          • Ti-a raspuns cristi_lcd. Si e corect...Acum ca simti sau nu, asta-i alta intrebare, dar orice connsumator duce la cresterea consumului.
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • @Red_Alin: consuma din baterie doar cand ai motorul oprit - valabil pentru orice consumator electric.
              GL-22-TOF

              Comment


              • Seba am vrut sa spun ca nu prea simti la buzunar diferenta de consum .
                Cel mai lent 1,6 8v

                Comment


                • Deci o data ce e pornit AC-ul, ala merge la parametrii nominali, nu conteaza ca eu am butonu de cald-frig pus pe diferite pozitii, fluxul de freon e acelasi. Adica compresoru tot asa merge, fie ca-i dau pe rece la maxim (NU ventilare, aia sa presup ca e pe tr 2) fie ca pun asa pe la mijloc.
                  Asta intrebam eu defapt, daca compresoru e influentat de cum tii butonul de aer cald-rece.

                  Comment


                  • Si eu intrebam acelasi lucru Octav... Dar nimeni nu ne intelege...Intrebam daca se modifica consumul in functie de cat de rece ii cer sa se faca... Maxim sau mai putin...Si are egatura cu zona rosie si albastra, mai ales cuc ea albastra, la inceput sau sfarsit... N-are nici un amestec ventilatorul...Am inteles ca acela, cuc at e intr-o treapta inferioara cu atat consuma mai putin.. Mai am n pic si fac revizia la 60000 si o sa intreb la service daca pana atunci nu gasesc un raspuns aici..

                    Comment


                    • Originally posted by danielliviu View Post
                      OK, am inteles. Dar octavius nu s-a referit la influenta asupra consumului la dirijarea aerului, ci la temperatura lui (inte rece maxim si rece minim). Stii tu, acolo unde alegi intre rece si cald.
                      Eu cred ca exista o influenta, dar cam prea mica sa fie bagata in seama.
                      Eu am inteles, dar nu stiu un raspuns exact. Si eu astept, poate stie cineva....
                      GL-22-TOF

                      Comment


                      • Eu zic ca nu influenteaza cu nimic consumul zona rosie sau albastra fie la inceput sau la sfarsit, reglajul ala de temeratura este mecanic si inchide sau deschide robinetul de caldura ,exact ca la dacia 1310 unde avem 3 manete , una pentru reglaj aer cald/rece sau pozitiile intermediare si 2 manete de directionare sus sau jos cu 2 pozitii inchis/deschis sau intermediar . Eu zic ca principiul este acelasi si aici, ac-ul are 2 pozitii, on /off.... Pe on functioneaza la o capacitate de racire prestabilita din pontentiometrul acela rosu, albastru se regleaza doar deschiderea caloriferului de caldura, cu cat e mai spre rosu cu atat permite aerului cald care vine de pe calorifer (care se incalzeste tot timpul, cele 4 liniute indica temperatura ) sa se combine cu aerul "rece " sau mai bine zis aerul de afara . La pornirea Ac-ul si reglajul pe albastru maxim, atunci sistemul raceste aerul din exterior/ interior (recirculare)...Cu cat miscam pontentiomerul acela spre rosu , aeru exterior se combina cu aerul cald care vine din caloriferul de caldura.
                        Logic asa ar fi ...Deci dupa parerea mea nu influenteaza deloc consumul acel pontentiometru .
                        sigpic

                        Comment


                        • Nu influenteaza AC, ci ventilatorul, cu cat il dai mai tare, consuma puntintel mai mult

                          Comment


                          • Din cate stiu eu, compresorul AC de pe logan are cilindree variabila si o putere max undeva la 780w. Deci, daca nu il supui unui stress mai mare, adica nu max la rece, nu lucreaza la capacitatea max, deci consum redus de carburant.
                            Andrei? Seba? Corectati-ma daca gresesc.
                            multumesc.

                            Comment


                            • Prima parte am spus-o si eu mai sus, ideea e ca, compresorul isi modifica cilindreea presupun si in functie de temperatura aerului exterior.
                              GL-22-TOF

                              Comment


                              • Originally posted by iancucezar View Post
                                Din cate stiu eu, compresorul AC de pe logan are cilindree variabila si o putere max undeva la 780w. Deci, daca nu il supui unui stress mai mare, adica nu max la rece, nu lucreaza la capacitatea max, deci consum redus de carburant.
                                Andrei? Seba? Corectati-ma daca gresesc.
                                multumesc.
                                fiind un sistem de climatizare necomandat automat adica cantitatea aerului rece este constanta din momentul in care porneste pana cand este oprita in ORICE conditie.

                                componente:
                                -tablou de comanda
                                -calculator de injectie
                                -un compresor


                                tabloul de comanda are doua stari, 0 - aer conditionat oprit si 1 - aer conditionat pornit. Cand apasam butonul de A/C acesta trimite calculatorului de injectie un semnal de schimbare stare (0-1 sau 1-0) si acesta autorizeaza sau nu pornirea compresorului.

                                Cum se face asta? In functie de:

                                turatie motor: daca este prea mica nu porneste aerul conditionat
                                sarcina motor: daca este prea mare (apasare brusca acceleratie, crestere panta sau incarcare excesiva a masinii) nu porneste aerul conditionat
                                presiune gaz in compresor: daca exista presiune in compresor atunci nu porneste A/C (mod de securitatea scrie in carte)

                                Daca nu sunt indeplinite cele de mai sus "porneste" compresorul (mai bine zis se alimenteaza acuatorul compresorului).


                                Ce putem face noi este sa mai incalzim aerul prin combinare cu aer cald dar debitul de aer rece ramane constant tot timpul.

                                S.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google