Frana De Motor 1,6 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frana de motor nu inseamna neaparat treceri din viteza a 5-a la a 2-a. Pe autostrada de exemplu, cand sunt intr-a 5-a la 4000 ture, ajunge sa iau piciorul de pe acceleratie si se coboara rapid la 3000, fara a folosi frana. Pe 150 de km de austrada Budapesta Szeged, folosesc frana de max. 5-6 ori, cand intra un tir in depasirea altuia si trebuie sa incetinesc rapid. La turatii mari, e suficient. Cheia e pastrarea unei distante suficiente de masina din fata (regula celor 2 secunde). Iar franarile cu retrogadare de treapta se fac in treapta imediat inferioara (de exemplu de la 3 la 2), cu eliberarea treptata a ambreiajului, iar motorul sa fie sub 3000 ture, altfel se forteaza transmisia. Unde e cazul se ajuta cu franarea normala, oricum motorul isi taie alimentarea si consumul e 0.
    Last edited by Wotan; 29 July 2010, 23:32.

    Comment


    • Apropo de alimentare, chiar isi taie complet alimentarea? 0%, practic cum de mai functioneaza motorul daca nu se mai alimenteaza?

      Comment


      • Foarte simplu. Rotile antreneaza intregul "angrenaj"
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • motorul fuctioneaza ca il "impinge" inertia masinii. De aceea nu are nevoie de benzina, practic functioneaza ca si un compresor

          Comment


          • Iar energia pentru comprimarea aerului e preluata prin transmisie de la rotile motoare, care sunt astfel franate.

            Comment


            • la o frana de motor brusca si daca avem cureaua de distributie peste 5 ani poate sari de la punct distributie sau se poate rupe deci, frana cu maxim 60% din turatie maxime, e de preferabil sa avem frana de motor la vale si la intrarea in curbe, chiar daca acestea urca, masina se aseaza altfel si devine controlabila, nu coborati pantile fara frana de motor si fara ca masina sa nu fie bagata in viteza Niciodata sa nu faceti asa, mai ales ca nu avem espuri

              Comment


              • Dragi loganisti,

                Voi ce ziceti, in oras, turatii 2000 - 3000 max tr. 2-3-4, 4-3-2 frana motor - asa m-am obisnuit ... practic cand vreau sa incetinesc nici nu mai apas frana (o sa am placute de frana pe viata ).
                Mentinoez ca nu intru in frana de motor decat 5-4-3-2 si la turatii 2000-2500 max.

                Credeti ca uzez prematur ambreiajul? sau pot deteriora ceva....

                Comment


                • Uzezi mai repede ambreiajul..Practic calci ambreiajul foarte des si il uzezi prematur..Daca tu esti in treapta 4 sau 5 calca frana pana simti motorul ca "moare",,,apoi calci ambreiajul odata si o scoti pe liber si mai franezi apoi cat trebuie,,,bineinteles in functie de trafic si pe unde umbli(urban/extraurban)...Sper ca m-am facut inteles!

                  Comment


                  • Originally posted by fainis cristian View Post
                    ... practic cand vreau sa incetinesc nici nu mai apas frana ...
                    Mentinoez ca nu intru in frana de motor decat 5-4-3-2 si la turatii 2000-2500 max. ...
                    Dar de ce nu franezi cu frana masinii??? Nu e mai obositor sa tot mesteci in viteze ca sa te opresti, decat sa apesi pe pedala?
                    Nici nu vreau sa ma gandesc cum face motorul tau cand vii cu a 4-a sau chiar a 5-a pe un bulevard si trebuie sa opresti la semafor. 5-4-3-2-stop
                    Sau poate ai glumit ...

                    Comment


                    • Evident nu retragradez din 5 in 2 .. retragradez in treapta imediat inferioara si atunci cand imi permite traficul .. nu bag din 3 in 2 ca sa franez .. ci doar ca sa ma "incadrez" in conditiile de trafic - asta doar in oras - la drum lung ma incadrez in conditiile drumului .. viteza 4 sau 5 .. accelerez si il las in frana de motor - de exemplu daca merg pe autostrada merg cu 5 intre 80 si 1xx , apoi daca e cazul sa incetinesc il las in frana de motor - intelegeti ce vreau sa spun ... niciodata pe liber mai ales pe autostrada

                      Ideea e urmatoarea - oricum se apasa pe ambreiaj chiar daca se lasa pe liber - "apasatul" ambreiaj presupune uzura discului, rulment, placa presiune etc .. iar trecerea brusca de la o treapta la alta mai ales in decelerare uzeara articulatiile masinii transmisia etc ..

                      Comment

                      Working...
                      X
                      Anulare DPF
                      Politica de Securitate Google